CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Vanntrøbbel 1988 Sävsjö 535GL Clubman

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Hanstad




Antall Innlegg : 6
Registration date : 05.04.2016

Vanntrøbbel 1988 Sävsjö 535GL Clubman Empty
PosteTema: Vanntrøbbel 1988 Sävsjö 535GL Clubman   Vanntrøbbel 1988 Sävsjö 535GL Clubman Icon_minitimeTir 5 Apr 2016 - 17:25

Hallais!

Kjøpte meg vogn i helga...kjørte den hjem, kobla på strøm, testa vannpumpe - den blåser luft, fylte 10 liter på vanntanken og testet alt av installasjon OK.

Forlot vogna med Alde-varming på, og vannpumpa av. ( hadde kjørt ut de 10 literne gjennom krana til det ble tomt først )

Det var ikke frost de to neste nettene...som ikke har noe å si, da varmvannstank og gulvbåren varme har vært påslått.

Kommer tilbake dag 3 for å fylle opp vanntanken: alt vannet som går inn, renner ut i hver sin tynne stråle fra to hull under vogna, og vannpumpe klarer ikke holde trykket...slik at den blir stående og gå og blåse luft helt til den blir slått av.

Har noen rappa bunnpluggene? kan jeg bli lurt av noe? er det pumpa som er gåen, tilfeldigvis etter de 10 literne, og kanskje vanntanken allerede er full?
Det som er snodig er at det er tynne stråler....tok 5 minutter før de 30 literne jeg fylte ble borte.

Stakk fingeren opp i de hulla under vogna, og kjente at strålene kom fra langt oppi der et sted.

Vogna står godt parkert nå...og jeg vil ikke flytte på den.

og nei...jeg veit INGENTING om campingvogn Smile
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Vanntrøbbel 1988 Sävsjö 535GL Clubman Empty
PosteTema: Re: Vanntrøbbel 1988 Sävsjö 535GL Clubman   Vanntrøbbel 1988 Sävsjö 535GL Clubman Icon_minitimeTir 5 Apr 2016 - 18:37

Har du husket å stenge av avtappingsventilene på ferskvannet ved alden? Vannet fra disse kranene kommer jo ned gjennom gulvet i tynne slanger.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Hanstad




Antall Innlegg : 6
Registration date : 05.04.2016

Vanntrøbbel 1988 Sävsjö 535GL Clubman Empty
PosteTema: Re: Vanntrøbbel 1988 Sävsjö 535GL Clubman   Vanntrøbbel 1988 Sävsjö 535GL Clubman Icon_minitimeTir 5 Apr 2016 - 20:50

Hei! og takker for svar Smile
Hehe, jeg har ikke gjort noe som helst Basketball

Har vært rundt og kjika rundt varmvannsberederen og glykoltanken med lykt og sjekka fukt...ikke sett noen ventiler Smile
...riktig nok fant jeg under kjøkkenvasken, det jeg regnet med var åpne/lukkeventiler for gasslinjene til kjøleskap, alde og kokebluss Smile
Er det jeg som loker...og har åpnet lufting på 3x vannlinjer?...kjøkken+bad+dusj
( har nemlig ikke fått gass inn I vogna enda...det stopper i en ventil fremme i kassa som ser ut til å være full av vann )

Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Vanntrøbbel 1988 Sävsjö 535GL Clubman Empty
PosteTema: Re: Vanntrøbbel 1988 Sävsjö 535GL Clubman   Vanntrøbbel 1988 Sävsjö 535GL Clubman Icon_minitimeTir 5 Apr 2016 - 21:44

Er helt sikkert tappeventil på ferskvannet et sted. Du bør sjekke de hullene du nevner i hovedinnlegg om hva som finnes i andre enden av dem inne i vogna.
Den ventilen du nevner fremme i gasskassa som ser ut til å være full av vann, det er helt sikkert en lekasjetester på gassanlegget og da er det ikke vann som er inni der.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Vanntrøbbel 1988 Sävsjö 535GL Clubman Empty
PosteTema: Re: Vanntrøbbel 1988 Sävsjö 535GL Clubman   Vanntrøbbel 1988 Sävsjö 535GL Clubman Icon_minitimeTir 5 Apr 2016 - 21:49

Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Hanstad




Antall Innlegg : 6
Registration date : 05.04.2016

Vanntrøbbel 1988 Sävsjö 535GL Clubman Empty
PosteTema: Re: Vanntrøbbel 1988 Sävsjö 535GL Clubman   Vanntrøbbel 1988 Sävsjö 535GL Clubman Icon_minitimeTir 5 Apr 2016 - 22:48

hmm de ventilene jeg snakka, som jeg trodde var gass, om er jo rød,blå og gul da, noe som er logisk for kaldt, varmt og luft...dette må jeg sjekke opp Smile
Takker Wink

Veit ikke helt hva den fremme i kassa er. Det var væske inni der før jeg kobla på gass. Vogna hadde stått på vinterlagring med strøm siden oktober. han som hadde hatt den de to siste åra sier han ikke har brukt gass. Det står Alde på den...og "50 mbar"...noe som stikker seg ut, da propanregulatoren som sitter på flaska bare gir 30mbar( regulatoren er ny og ubrukt ). Den har også en fjærbelastet knapp som alltid står opp..skulle tro den da er stengt. Ser at noe åpnes/lukkes gjennom vinduet når man trykker på den.
Gassen går går uansett ut fra flaska og inn mot denne...det kan jeg høre og lukte. men det er ingen gass inn i vogna.

Jeg tenker denne skal sikre systemet mot overtrykk, men at den er defekt og feks er lukket? Smile det er også limrester oppå -og ned langs siden av knappen....nysjerrig som jeg er, så skal jeg låse fast knappen i morgen og se hva som skjer Very Happy
Til Toppen Go down
Hanstad




Antall Innlegg : 6
Registration date : 05.04.2016

Vanntrøbbel 1988 Sävsjö 535GL Clubman Empty
PosteTema: Re: Vanntrøbbel 1988 Sävsjö 535GL Clubman   Vanntrøbbel 1988 Sävsjö 535GL Clubman Icon_minitimeOns 6 Apr 2016 - 23:27

Ja nå skal du høre!

Den dingsen i kassa er en lekasjetester, som ikke fungerer, men slipper inn gass gjør den.
De tre ventilene under kjøkkenbenken er åpne/lukke gass til kokebluss,kjøl, og panna,

Kun kokebluss som fungerer, med hjelp av lighter. De andre to tenner, men fyrer ikke opp på propan.

Det er bare 1 hull under vanntanken, rettere sagt et tjukt plastrør som stikker ut, men vannet deler seg på en artig måte når det renner ut. Testa å tette ned gaffa og fylle 5liter...da holdt pumpa trykket.
Pumpa har ikke tilbakeslag og er montert inne i klesskapet.

det er ikke gjenger eller spor i det røret vannet renner ut av....tenker jeg slår inn e gummiplugg og er happy Smile
Til Toppen Go down
Hanstad




Antall Innlegg : 6
Registration date : 05.04.2016

Vanntrøbbel 1988 Sävsjö 535GL Clubman Empty
PosteTema: Re: Vanntrøbbel 1988 Sävsjö 535GL Clubman   Vanntrøbbel 1988 Sävsjö 535GL Clubman Icon_minitimeTir 12 Apr 2016 - 15:43

hoy!

Jeg dekket til røret med plast og og satt på slangeklemmer, men det drypper fortsatt vann fra lenger opp...uttapå røret. ( det renner ingenting inn i vogna...har sjekka gulvet rundt vanntanken. )

...som om det er noe som står åpent, men eneste jeg finner som jeg kan justere på, er ventil fra gråvannsrøret og stengeventil på varmvannstanken.

bare gjetter på at det er en plugg som er borte, OG at tapperøret i vanntanken har sprukket.

Ikke verre enn at jeg må fylle vann hver dag, men kjedelig det også da!
Til Toppen Go down
Sponsored content





Vanntrøbbel 1988 Sävsjö 535GL Clubman Empty
PosteTema: Re: Vanntrøbbel 1988 Sävsjö 535GL Clubman   Vanntrøbbel 1988 Sävsjö 535GL Clubman Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Vanntrøbbel 1988 Sävsjö 535GL Clubman
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman
» Manual til Hobby 460 1988

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: SAVSJØ-
Gå Til: