CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Riktig strømkabel til campingplasser?

Go down 
4 posters
AvInnlegg
bjovas

Antall Innlegg : 2
Registration date : 09.06.2016

Riktig strømkabel til campingplasser? Empty
PosteTema: Riktig strømkabel til campingplasser?   Riktig strømkabel til campingplasser? Icon_minitimeLør 11 Jun 2016 - 10:59

Hva slags strømkabel er det man trenger for å hente strøm på campingplasser så man kan ha kjøleboks og annet i teltet?

Ble aldri til at jeg kjøpte i fjor fordi jeg syntes kablene de hadde i shopen på campingplassen virket så overprisede, så tenkte jeg kunne være litt i forkant og heller kjøpe fra nettet.

Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny

Antall Innlegg : 8916
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: Riktig strømkabel til campingplasser?   Riktig strømkabel til campingplasser? Icon_minitimeLør 11 Jun 2016 - 15:22

Til vogner og fortelt så er vel kravet 3 x 2,5 mm² kabel og maks 25meter slik som disse fra biltema.
Men er det bare til å holde et kjøleskap og litt småforbruk så hadde jeg kanskje lurt meg til å bruke en vanlig jordet skjøtekabel for utendørs bruk. Men vær obs på at det mange steder er 16 amp sikringer i stolpen og da bør skjøtekabel være dimmensjonert for dette.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle

Antall Innlegg : 1477
Registration date : 09.01.2008

PosteTema: Re: Riktig strømkabel til campingplasser?   Riktig strømkabel til campingplasser? Icon_minitimeTir 21 Jun 2016 - 22:45

bjovas skrev:
Hva slags strømkabel er det man trenger for å hente strøm på campingplasser så man kan ha kjøleboks og annet i teltet?

Ble aldri til at jeg kjøpte i fjor fordi jeg syntes kablene de hadde i shopen på campingplassen virket så overprisede, så tenkte jeg kunne være litt i forkant og heller kjøpe fra nettet.

Kobber koster penger nå for tida. Og dermed kablene som i tillegg skal være solid utført.

Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp

Antall Innlegg : 3370
Registration date : 19.01.2012

PosteTema: Re: Riktig strømkabel til campingplasser?   Riktig strømkabel til campingplasser? Icon_minitimeOns 22 Jun 2016 - 18:08

H07RN er riktig betegnelse på kabel.
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Riktig strømkabel til campingplasser?   Riktig strømkabel til campingplasser? Icon_minitime

Til Toppen Go down

Riktig strømkabel til campingplasser?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Strømkabel
» Nedgravd strømkabel.
» Hjelp til riktig fuktmåling av 2000 650 KFU
» Hei jeg trenger litt hjelp, finne riktig vindu!!
» Campingplasser