CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Forlenge avløpsrør

Go down 
4 posters
AvInnlegg
sivmaria
CAMPER
CAMPER



Female
Antall Innlegg : 36
Registration date : 10.08.2015

Forlenge avløpsrør Empty
PosteTema: Forlenge avløpsrør   Forlenge avløpsrør Icon_minitimeLør 18 Jun 2016 - 16:58

Er det noen som vet hva slags dimensjon man må ha for å koble på et fleksibelt forlengingsrør på avløpet til kjøkken og bad, under vogna? Vogntypen min står i signaturen.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Forlenge avløpsrør Empty
PosteTema: Re: Forlenge avløpsrør   Forlenge avløpsrør Icon_minitimeSøn 19 Jun 2016 - 13:14

Bare husk at om du skal bruke vogna om vinteren må du kunne ta vekk slike rør under ellers vil avløpet fryse og tettes. Aner ikke dimensjonen, men et skyvelære vil gi deg svaret på det Wink
Til Toppen Go down
sivmaria
CAMPER
CAMPER



Female
Antall Innlegg : 36
Registration date : 10.08.2015

Forlenge avløpsrør Empty
PosteTema: Re: Forlenge avløpsrør   Forlenge avløpsrør Icon_minitimeSøn 19 Jun 2016 - 18:49

Hvis det er fall i hele forlengerrøret, vil jo alt vann renne vekk og ut av røret?
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Forlenge avløpsrør Empty
PosteTema: Re: Forlenge avløpsrør   Forlenge avløpsrør Icon_minitimeSøn 19 Jun 2016 - 22:26

Burde gå fint om det er fall uten bøy / vannlås.

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Forlenge avløpsrør Empty
PosteTema: Re: Forlenge avløpsrør   Forlenge avløpsrør Icon_minitimeMan 20 Jun 2016 - 8:07

På vinteren vil det fryse om du ikke har varme i røret.
Til Toppen Go down
sivmaria
CAMPER
CAMPER



Female
Antall Innlegg : 36
Registration date : 10.08.2015

Forlenge avløpsrør Empty
PosteTema: Re: Forlenge avløpsrør   Forlenge avløpsrør Icon_minitimeTor 18 Mai 2017 - 17:57

Løfter opp denne. Er det noen som vet utvendig dimensjon på dette røret? Vogntypen står i signaturen min.
Til Toppen Go down
Fjell_fant
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Fjell_fant


Antall Innlegg : 591
Registration date : 18.06.2012

Forlenge avløpsrør Empty
PosteTema: Re: Forlenge avløpsrør   Forlenge avløpsrør Icon_minitimeTor 18 Mai 2017 - 21:02

Nei det vet jeg dessverre ikke, men du kunne vel ha funnet anledning til å måle det nå?
Til Toppen Go down
sivmaria
CAMPER
CAMPER



Female
Antall Innlegg : 36
Registration date : 10.08.2015

Forlenge avløpsrør Empty
PosteTema: Re: Forlenge avløpsrør   Forlenge avløpsrør Icon_minitimeTor 18 Mai 2017 - 21:11

Fjell_fant skrev:
Nei det vet jeg dessverre ikke, men du kunne vel ha funnet anledning til å måle det nå?

Haha, joda, det har gått et helt år, og jeg har brukt vogna mye siden jeg opprettet dette innlegget. Men det var det med å huske da. Basketball Nå skal vi omsider i gang med å få kobla til et avløpsrør, og vi har ikke klart å somle oss til å måle dim de gangene vi har vært i vogna. Prøver å finne ut av det nå slik at vi får med oss utstyret vi trenger til å få jobben gjort i helga. Så da måtte jeg jo prøve her også for å se om det var noen som tilfeldigvis kunne hjelpe meg. Men det er ikke verre enn at vi måler i helga og får med oss utstyret neste gang. jocolor
Til Toppen Go down
sivmaria
CAMPER
CAMPER



Female
Antall Innlegg : 36
Registration date : 10.08.2015

Forlenge avløpsrør Empty
PosteTema: Re: Forlenge avløpsrør   Forlenge avløpsrør Icon_minitimeTor 18 Mai 2017 - 21:12

Leter etter info på Hobby sine hjemmesider, men der finner jeg heller ikke noe.
Til Toppen Go down
Fjell_fant
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Fjell_fant


Antall Innlegg : 591
Registration date : 18.06.2012

Forlenge avløpsrør Empty
PosteTema: Re: Forlenge avløpsrør   Forlenge avløpsrør Icon_minitimeTor 18 Mai 2017 - 22:50

Hvis man går inn på siden til Kama fritid http://www.kamafritid.no/Welcome/Default.aspx?scenarioID=360&pid=578 ser det ut som 28mm utvendig og 25mm innvendig kan være standard og det stemmer ganske bra med det jeg husker fra en Knaus jeg hadde en gang. Regner med at dette er standard på de fleste vogner, men er ikke sikker.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Forlenge avløpsrør Empty
PosteTema: Re: Forlenge avløpsrør   Forlenge avløpsrør Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Forlenge avløpsrør
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bytte avløpsrør bad

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: Utstyr-
Gå Til: