| Takluke sveiv problemer | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
RoyArnold CARAVANER
Antall Innlegg : 56 Registration date : 02.12.2013
| Tema: Takluke sveiv problemer Tir 23 Aug 2016 - 20:37 | |
| Heisan.
Har en Hobby 650 KFU Prestige 2007 modell. har 2 takluker som skal sveives opp og igjen. Men nå begynner dem og bli vanskelig og sveive ned. Opp går rimelig ok.
Noen som vet om det er noe man kan gjøre selv her? Før man event må bytte ut begge komplette luker.
| |
|
| |
RoyArnold CARAVANER
| Tema: Re: Takluke sveiv problemer Tor 25 Aug 2016 - 21:28 | |
| Ser ikke ut som det går og bytte mekanismen eller gjøre noe med den annet enn bytte takluker.
Rart at alt skal være så veldig dyrt. 2 nye takluker ferdig mondtert går på nesten 10 000,- Merkelig at Hobby som selger så mange vogner ikke kan lage noe som holder lenger enn dette.
Front vinduet mitt er begynt og sprekke.Typisk feil på Hobby sier service mann. (tørr jeg ikke spørre om pris på ;-) hehe)
Takluker lakk for oss for 2 år siden, typisk feil på Hobby i følge Service mann. ( kostet 4800,- i ompakkning)
Takluke sveivemekanismer streiker, typisk feil på Hobby i følge Service mann.
Skuffer som løsner har jeg måttet utbedre. Seter som løsner. Skap låser er elendig.
Hva blir det neste? I alle fall noe som IKKE blir for meg neste gang og det er og kjøpe en NY Hobby vogn. Da kjøper jeg heller noe som holder lenger enn ut porten.
Hilsen en som er møkk lei av dårlig kvalitet. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Takluke sveiv problemer Tor 25 Aug 2016 - 21:43 | |
| Hei! Det finnes sannsynligvis mekanismer til disse taklukene. Antakelig har du Heki Midi? Gjør et søk og du vil finne Jeg har selv tuklet med denne eller liknde luker. Hobby (og andre fabrikanter) lager veldig lite selv, men sammenskruing av vogna må nok Hobby selv ta ansvaret for;) Ole |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Takluke sveiv problemer Tor 25 Aug 2016 - 21:44 | |
| ... Har du prøvd å rense og smøre mekanismen?
Ole
|
|
| |
RoyArnold CARAVANER
| Tema: Re: Takluke sveiv problemer Tor 25 Aug 2016 - 23:05 | |
| Jeg prøvde i kveld og smøre opp, men det er låst disse mekanismene så håpløse og komme inn i.
Ja har prøvd og søke etter deler , men finner ikke noe. Så snakket jeg med en servicemann i dag og han sa hele taklukene måtte byttes, da det ikke var deler til slike. :-(
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Takluke sveiv problemer Tor 25 Aug 2016 - 23:16 | |
| Klarer du å finne ut hva slags luke du har?
|
|
| |
RoyArnold CARAVANER
| Tema: Re: Takluke sveiv problemer Tor 25 Aug 2016 - 23:28 | |
| litt vanskelig og se, men på selve luka står det. PMMA XT 13 R 001736 V-X-B ABA RESS.
På myggnettingen står det REMISS. Den er intregrert. Dette tror jeg er navnet på lukene.
Sist endret av RoyArnold den Fre 26 Aug 2016 - 0:00, endret 1 gang | |
|
| |
RoyArnold CARAVANER
| Tema: Re: Takluke sveiv problemer Tor 25 Aug 2016 - 23:49 | |
| | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Takluke sveiv problemer Fre 26 Aug 2016 - 15:59 | |
| |
|
| |
RoyArnold CARAVANER
| Tema: Re: Takluke sveiv problemer Fre 26 Aug 2016 - 16:34 | |
| se der ja, den siden har jeg ikke funnet selv. Takk for det, skal titte litt der.
Det er sveivemekanismen som må byttes.
Hilsen Roy | |
|
| |
RoyArnold CARAVANER
| Tema: Re: Takluke sveiv problemer Tor 13 Okt 2016 - 17:25 | |
| Til info: Det var meget lett og bytte takluke selv. Største jobben er og få vekk gammelt lim OG husk til info (her må det brukes riktigfuge/lim) Jeg brukte Sprutbar Butyl Terostat (dette er da limet)
| |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Takluke sveiv problemer | |
| |
|
| |
| Takluke sveiv problemer | |
|