CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Digital dekoder i vogn

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Merete
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Female
Antall Innlegg : 23
Age : 62
Localisation : Oslo
Registration date : 01.10.2007

Digital dekoder i vogn Empty
PosteTema: Digital dekoder i vogn   Digital dekoder i vogn Icon_minitimeFre 29 Feb 2008 - 10:41

Det er mulig jeg spør om noe som allerede har blitt besvart, men jeg skjønner altså ikke helt hvordan dette skal fungere når TV skjermene blir svarte.
Mitt spørsmål er; hvordan skal vi som bruker vognen til å reise med hele sommeren forholde oss.
Hjemme har vi digital dekoder, og det er ikke noe problem. Men hva skjer når vi reiser fra plass til plass? Er det sånn at alle kanaler må søkes inn hver gang man kommer til en ny plass.
Husker når vi første og eneste gang gjorde dette hjemme, tok jo en evighet.................
Så lurer jeg også på hvordan det er når man kommer til en plass som har TV tilkobling? Der vi ligger fast i vinter har de parabol med eks antall kanaler, vi betaler for å koble oss til dette. Vil det fungere på samme måte i fremtiden, eller må alle ha hver sin dekoder heretter?
Det ble mye dette her, men jeg er veldig takknemlig for svar. Er muligens litt teit, men håper dere bærer over med meg. Question Question
Til Toppen Go down
sveine
CARAVANER
CARAVANER
sveine


Male
Antall Innlegg : 134
Age : 50
Localisation : Ølen, Rogaland
Registration date : 08.02.2008

Digital dekoder i vogn Empty
PosteTema: Re: Digital dekoder i vogn   Digital dekoder i vogn Icon_minitimeFre 29 Feb 2008 - 10:57

Merete skrev:
Det er mulig jeg spør om noe som allerede har blitt besvart, men jeg skjønner altså ikke helt hvordan dette skal fungere når TV skjermene blir svarte.
Mitt spørsmål er; hvordan skal vi som bruker vognen til å reise med hele sommeren forholde oss.
Hjemme har vi digital dekoder, og det er ikke noe problem. Men hva skjer når vi reiser fra plass til plass? Er det sånn at alle kanaler må søkes inn hver gang man kommer til en ny plass.
Husker når vi første og eneste gang gjorde dette hjemme, tok jo en evighet.................
Så lurer jeg også på hvordan det er når man kommer til en plass som har TV tilkobling? Der vi ligger fast i vinter har de parabol med eks antall kanaler, vi betaler for å koble oss til dette. Vil det fungere på samme måte i fremtiden, eller må alle ha hver sin dekoder heretter?
Det ble mye dette her, men jeg er veldig takknemlig for svar. Er muligens litt teit, men håper dere bærer over med meg. Question Question
Hei Smile
Er litt usikker på om du må søke alle kanalene opp igjen, men bakkenettet er jo basert på at du skal få inn lokale tvkanaler samt lokale radiokanaler. Så da blir det jo til at du tar ett søk uansett vil jeg tro. Sett dekoderen på kanalsøk, se på indikatoren for signalstyrke og vri antenna til du ser utslag. Så søker du i vei. Den tingen er iallefall enklere enn før.

Når det gjelder kabelanlegget de har på en campingplass blir jo dette likt som før. Hvis de kjører ut er RF signal på kabelen er det bare å koble denne inn på antenne inngangen på din TV. Bakkenett-dekoderen din bruker jo en video (scart-HDMI) inngang, så antenneinngangen din skal være ledig.
Så kommer det jo også an på om campingplassen legger om systemet sitt i fremtiden clown
Til Toppen Go down
http://www.pixelfun.no
Merete
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Female
Antall Innlegg : 23
Age : 62
Localisation : Oslo
Registration date : 01.10.2007

Digital dekoder i vogn Empty
PosteTema: Re: Digital dekoder i vogn   Digital dekoder i vogn Icon_minitimeFre 29 Feb 2008 - 15:29

Takk for svar, nå ble jeg litt klokere.
Til Toppen Go down
Svein Tore
CARAVANER
CARAVANER
Svein Tore


Male
Antall Innlegg : 126
Age : 41
Localisation : Brattvåg
Registration date : 19.06.2007

Digital dekoder i vogn Empty
PosteTema: Re: Digital dekoder i vogn   Digital dekoder i vogn Icon_minitimeLør 1 Mar 2008 - 9:21

Digital dekoder svar: Det spørs jo litt hvor langt du reiser også. Si att du kjører fra Oslo til Ålesund. I oslo får du inn senderen fra Tryvasshøgda å der bruker du 52,58,61 "kanalpakker", reiser du da til Ålesund bruker du 37, 38, 54. Dette er noe som kan stilles inn både automatisk og manuellt... Jeg vil foreslå å stille dette inn automatisk når du kommer til en ny plass..

Håper du skjønte hva jeg ville fram til.....
Til Toppen Go down
Sponsored content





Digital dekoder i vogn Empty
PosteTema: Re: Digital dekoder i vogn   Digital dekoder i vogn Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Digital dekoder i vogn
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Digital bakkenett dekoder i 2008 Hobby KFU.
» Riks-TV dekoder / kort
» Kjøpt ny vogn- Og skal bo fast . Bra vogn? Trenger råd
» Noen som har Knaus 530 vogn? eller tilsvarende vogn
» Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TIPS & TRIKS-
Gå Til: