CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Plasser nær Oslo med gjesteplasser

Go down 
2 posters
AvInnlegg
KjetilK
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Male
Antall Innlegg : 24
Localisation : Hallenskog, Røyken
Registration date : 20.12.2016

Plasser nær Oslo med gjesteplasser Empty
PosteTema: Plasser nær Oslo med gjesteplasser   Plasser nær Oslo med gjesteplasser Icon_minitimeTor 12 Jan 2017 - 13:10

Heisan! Vi kjøpte en vogn forrige uke, og er helt i læringsmodus, siden vi ikke har gjort noe sånt før. Vi skal bruke den til kjørevogn, og campe litt her og der. Vi har tenkt å ta første tur neste uke. Men så hadde jeg ikke fått med meg det at de fleste campingplasser ser ut til å ha bare faste plasser...

Vi bor i Røyken, og hadde ikke tenkt å kjøre mer enn et par timer på første tur, men samtidig komme opp til snøen og få gått litt på ski. Den nærmeste plassen jeg har funnet nå er Haglebu i Eggedal.

Er det noen som har forslag til andre plasser med snø og ski, som har gjesteplasser og er mindre enn 2 timer fra Oslo/Røyken?

Jeg tar forsåvidt i mot tips om plasser som er lenger unna med takk også. Foreløpig har jeg funnet plasser i Hemsedal, Golsfjellet, Skei og Sjusjøen.

Kjetil
Til Toppen Go down
http://kjetil.kjernsmo.net/
Gjest
Gjest




Plasser nær Oslo med gjesteplasser Empty
PosteTema: Re: Plasser nær Oslo med gjesteplasser   Plasser nær Oslo med gjesteplasser Icon_minitimeTor 12 Jan 2017 - 19:48

Det er ikke riktig at de "fleste campingplasser ser ut til å ha bare faste plasser ..."
Heldigvis!

Når det gjelder vintercamping er jeg mer usikker. Det er nok mere slik at: de fleste campingplasser stenger om vinteren. Samtidig er det nok begrenset hvor mange gjesteplasser som holdes åpne - og da blir det ikke mange plassene igjen.

Jeg - og sikkert flere andre - synes det er i overkant spennende å trekke på en vogn med vekt opp mot bilens på glatt vinterføre.

Det er to plasser vi trives godt på som du kan sjekke ut med: Fagernes camping og Halingdal feriepark. Du må nok i begge tilfeller kjøre noen meter for å finne skiløyper og -anlegg.

/Ole
Til Toppen Go down
KjetilK
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Male
Antall Innlegg : 24
Localisation : Hallenskog, Røyken
Registration date : 20.12.2016

Plasser nær Oslo med gjesteplasser Empty
PosteTema: Re: Plasser nær Oslo med gjesteplasser   Plasser nær Oslo med gjesteplasser Icon_minitimeOns 18 Jan 2017 - 23:25

Det var godt å høre at det ikke er riktig at de fleste bare har faste plasser!

Nå er piggdekk på plass på vogna, vi har flyttet inn sengetøy, dekketøy og tannbørster, og sjekket at vi får vogna varm. Så da skulle det meste være klart for tur.

Om vi kan komme opp på fjellet kan vi teste i brattbakken bare 1 km herfra, og akkurat nå sier isen at det ikke blir noen tur, men vi får se. Tipper turen isåfall går til Haglebu, så skal vi sjekke ut Fagernes og Ål ved en senere anledning! :-)

Kjetil
Til Toppen Go down
http://kjetil.kjernsmo.net/
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Plasser nær Oslo med gjesteplasser Empty
PosteTema: Re: Plasser nær Oslo med gjesteplasser   Plasser nær Oslo med gjesteplasser Icon_minitimeTor 19 Jan 2017 - 18:58

Du får prøve deg frem, men jeg synes det er fint å ha vogna parkert om vinteren. Gamle bilen var uaktuell som vintertrekkvogn og det er fortsatt greit å ha fast vinterplass.
Til Toppen Go down
KjetilK
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Male
Antall Innlegg : 24
Localisation : Hallenskog, Røyken
Registration date : 20.12.2016

Plasser nær Oslo med gjesteplasser Empty
PosteTema: Re: Plasser nær Oslo med gjesteplasser   Plasser nær Oslo med gjesteplasser Icon_minitimeSøn 22 Jan 2017 - 22:23

Jupp! Det ble tur på hytta istedet, fordi jeg ikke rakk å hente vognkortet... Men vi prøver igjen snart! :-)
Til Toppen Go down
http://kjetil.kjernsmo.net/
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Plasser nær Oslo med gjesteplasser Empty
PosteTema: Re: Plasser nær Oslo med gjesteplasser   Plasser nær Oslo med gjesteplasser Icon_minitimeMan 23 Jan 2017 - 0:25

Du har ikke nevnt hva slags vogn og trekkbil du har. Det er jo litt mer relevant om man skal kjøre på tur om vinteren. Mye som går betydelig greiere på sommeren for å si det slik.

Bilen må jo nesten vaskes hver gang den blir brukt, og vogn som henger bak får mye dritt på seg. Blir mye vasking for å holde det ship shape. Har tauet vogna i snøslaps ned fra fjellet i påska, var greit slitsomt med Grandisen.
Til Toppen Go down
KjetilK
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Male
Antall Innlegg : 24
Localisation : Hallenskog, Røyken
Registration date : 20.12.2016

Plasser nær Oslo med gjesteplasser Empty
PosteTema: Re: Plasser nær Oslo med gjesteplasser   Plasser nær Oslo med gjesteplasser Icon_minitimeMan 23 Jan 2017 - 12:21

Ja, det er sant. Vogna er en Hobby 560 fra 1998, og trekkvogna er en Mitsubishi Outlander 2013 2,3 l 4WD. Jeg kjører normalt veldig rolig, og det er klart at det blir veldig rolig med vogn bakpå. Jeg har kjent på bremsene på vogna, jeg fant en svensk video om temaet og jeg kjente ingen dytting bakfra ved bremsing fra 80 til 30. Jeg har også kjettinger i beredskap.
Til Toppen Go down
http://kjetil.kjernsmo.net/
Sponsored content





Plasser nær Oslo med gjesteplasser Empty
PosteTema: Re: Plasser nær Oslo med gjesteplasser   Plasser nær Oslo med gjesteplasser Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Plasser nær Oslo med gjesteplasser
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Campingplasser Lillestrøm-Oslo
» Camping nær Oslo
» Plasser i Vestfold
» Barnevenlige plasser
» Vintercamping?? Uvdal har ledige plasser

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGPLASSER-
Gå Til: