CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Reprasjon av fortelt

Go down 
4 posters
AvInnlegg
MortenW
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
MortenW


Male
Antall Innlegg : 20
Age : 43
Localisation : Kongsberg
Registration date : 13.05.2015

Reprasjon av fortelt Empty
PosteTema: Reprasjon av fortelt   Reprasjon av fortelt Icon_minitimeTor 20 Apr 2017 - 18:02

Hei folkens.

Noen som har noe tips til å reparere taket til et fortelt.

Var litt uheldig når fortelte skulle tres på skinna til vogna ifjor. Det gikk litt tregt å få siste rest på så vi var noen fler mann for å gjøre det. Og tok i litt ekstra og dermed hang telte seg fast i vogna. Og fikk lagd en liten rift som i en v form. Se bilder.

Noen som har noe tips til å tette hullet på en enkel måte. Slik at telte holder tett.??

Reprasjon av fortelt 20170417
Reprasjon av fortelt 20170418
Reprasjon av fortelt 20170420
Reprasjon av fortelt 20170419
Til Toppen Go down
Fjell_fant
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Fjell_fant


Antall Innlegg : 591
Registration date : 18.06.2012

Reprasjon av fortelt Empty
PosteTema: Re: Reprasjon av fortelt   Reprasjon av fortelt Icon_minitimeTor 20 Apr 2017 - 20:52

Tja... får kaste meg utpå, kanskje andre synes det er så dumt det jeg sier at de kommer med noe bedre.

Det er jo så mye "fint" å få kjøpt, men tenkte på å lime på et stykke uten på og kanskje inni av noe som ligner i farge og struktur. Skjørt til vogn er jo noe som selges i metervis, kontakt lim er vel også kurant.

Hvis ikke så må det vel bli en sal eller seilmaker som får jobben.
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Reprasjon av fortelt Empty
PosteTema: Re: Reprasjon av fortelt   Reprasjon av fortelt Icon_minitimeFre 21 Apr 2017 - 16:03

Jeg ville ikke gjort noe stort nummer av dette, bortsett fra å lime riften slik den er.

Kanskje riften også er på et sted der det ikke synes så godt?

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Reprasjon av fortelt Empty
PosteTema: Re: Reprasjon av fortelt   Reprasjon av fortelt Icon_minitimeLør 22 Apr 2017 - 19:12

Lime på en bot utvendig.

Eller kontakte disse: http://www.ventura-camping.com/no/support/serviceavdelingen
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Reprasjon av fortelt Empty
PosteTema: Re: Reprasjon av fortelt   Reprasjon av fortelt Icon_minitimeMan 24 Apr 2017 - 7:54

Kama fritid har et ferdig "lappesystem" beregnet for fortelt du kan kjøpe, se i katalogen.
Til Toppen Go down
MortenW
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
MortenW


Male
Antall Innlegg : 20
Age : 43
Localisation : Kongsberg
Registration date : 13.05.2015

Reprasjon av fortelt Empty
PosteTema: Re: Reprasjon av fortelt   Reprasjon av fortelt Icon_minitimeTir 25 Apr 2017 - 21:06

Takker for tips. Siden skaden er litt synlig. Så blir det et rep sett tenker jeg.
Greit å gjøre det ordentlig itilfelle telte skal selges neste år. Begynner å bli noe sliten vogna nå. Så kanskje det blir masse Hobby deler til salgs neste år :p
Til Toppen Go down
MortenW
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
MortenW


Male
Antall Innlegg : 20
Age : 43
Localisation : Kongsberg
Registration date : 13.05.2015

Reprasjon av fortelt Empty
PosteTema: Re: Reprasjon av fortelt   Reprasjon av fortelt Icon_minitimeMan 5 Jun 2017 - 22:24

Har nå prøvd å lime sammen detta her. Fant et skjørt til vogna(som jeg ikke trudde jeg hadde), kjøpte inn textillim fra Biltema(siden det stod på pakka at det skulle fungere til blant annet dette). Klipte 2 små biter av skjørte, lim på biten og på telte og la det i press. Tok den en sida først, som en test. og det fungerte,trudde jeg. Tok så den andre sida igår og gjorde akkurat det samme. Men da jeg skulle kikke litt ekstra idag. Og sjekke at det var bøyelig. Så løsna begge to. Limet satt igjen på telte men ikke på bitene. Så da blirre dobbelt arbeid. Skrape vekk gammelt lim og begynne på nytt.
Men nå blir det superlim tenker jeg. Får bare håpe en sjøl ikke blir limt fast Laughing

Så jeg kan trygt ikke anbefale textil lim fra biltema. Dårligste limet jeg har vært borti.!
Til Toppen Go down
Sponsored content





Reprasjon av fortelt Empty
PosteTema: Re: Reprasjon av fortelt   Reprasjon av fortelt Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Reprasjon av fortelt
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bag til fortelt
» Slå opp fortelt! :(
» Har kjøpt vogn med fukt skade, tips til reprasjon:)
» Fortelt
» fortelt

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: