CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Understellsbehandling?!

Go down 
2 posters
AvInnlegg
morrun
CARAVANER
CARAVANER

Antall Innlegg : 87
Registration date : 07.06.2010

Understellsbehandling?! Empty
PosteTema: Understellsbehandling?!   Understellsbehandling?! Icon_minitimeSøn 7 Mai 2017 - 9:39

Hei.
Svigerinnen har kjøpt seg en 2012 Knaus. Hun har bestilt seg time for ettersyn/fukttest og fikk beskjed om at som del av servicen, så skal gulv i vogna understellsbehandles. Dette er sagt til henne uten at verkstedet har sett vogna, så da er det vel en manual for servicearbeider som sier det da?
Dette har jeg aldri hørt om før, så jeg begynte å undre meg om jeg selv burde gjort det samme på Kabe-vogna mi, som er 2009(overligger, først solgt som ny i 2012).

Har noen av dere hørt om eller enda til fått utført slikt arbeid selv; ikke etter skade, men som rutine?
Hva benyttes; beis?

Tenker vel at jeg skal klare å beise gulvet selv, men må høre hva dere tror om dette og om slikt skal gjøres rutinemessig eller eventuelt bare flekkvis etter eventuelle steinsprang oppi gulvet?

Mvh Morten
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny

Antall Innlegg : 8904
Registration date : 12.03.2007

Understellsbehandling?! Empty
PosteTema: Re: Understellsbehandling?!   Understellsbehandling?! Icon_minitimeMan 8 Mai 2017 - 19:48

Vet ikke helt hva som menes med Understellsbehandling av i cv men på Dethleffs ble det ved fuktkontroll sprøytet på noe stoff på alle plateskjøter under vogna. Kunne ligne på noe olje/kjære aktivt stoff. Dethleffs forhandlerne fikk dette på spraybokser fra Dethleffs og det skulle brukes en boks pr vogn. Ble nok slurvet med dette da ikke alle ville krabbe under vogna.
Kan det være noe slikt det menes skal gjøres på servicen?
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn

Understellsbehandling?!
Til Toppen 
Side 1 av 1