Er i grunn ikke så veldig mye å ta bilder av, men kan prøve på en rask forklaring.
- Demontere baderomsinnredningen (kun den delen over toalettet med skap i), henger med tre skruer på hver side, samt tre-fire skruer fra sengesiden.
- Når denne er ute kan man fjerne den fremste platen som skiller soverom og bad, denne er skrudd fra badsiden.
- Deretter ble begge de innvendige sideveggene foran tatt ut. Disse er egentlig skrudd inn fra utsiden, men skal man løsne de skruene må hele de utvendige hjørnene fjernes. I tillegg er disse skrudd fra undersiden. Jeg skrudde ut skruene fra undersiden og tok resten på den harde måten. Platene var søppel grunnet fukten uansett.
- Når dette er løst er det bare til å skru ut alt av skruer som er i platen. Mener på det var en i hvert hjørne innvendig, to i hvert håndtak, en i hvert gjørne på utsiden av gasskassen (altså der lokket legger seg inntil), samt et par som går opp helt foran. I tillegg kommer alle som fester gasskasselokket.
- Når så dette er gjort er platen løs (Var ihverfall det hos meg), og den kan vippes ut i bakkant. En vil da også se om listen over platen er skadet (det er den nok mest sannsynlig).
Jeg brukte 4mm kryssfinér fordi det var det min lokale Obs Bygg hadde. Originalt er det brukt et annet slags materiale som er tynnere.
Det går en time og to på demonteringen, og deretter avhenger det litt av omfanget av skaden hvor lang tid det tar med resten.