CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???

Go down 
+12
Hege
Johnny
Janita
mr.T
Ronny
Pondus
Arnfinn
kabero
Markus Vesala
Jan Ole
Jan
frank
16 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Icon_minitimeSøn 28 Sep 2008 - 21:57

ARVE skrev:
Vegard.

Nypolert Bjølle.Ække det erotikk,så vet ikke jeg !!!!!!!

Arve

av hensyn til Sten, må vi ta det i den andre tråden...... Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 36874 Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 36874
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Icon_minitimeSøn 28 Sep 2008 - 21:58

Vegard.

Auda,glemmer meg....,som vanlig !!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Icon_minitimeSøn 28 Sep 2008 - 22:01

ARVE skrev:
Vegard.

Auda,glemmer meg....,som vanlig !!!!

det er fort gjort i en port..........
Til Toppen Go down
Janita
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Janita


Antall Innlegg : 274
Age : 61
Localisation : Buskerud
Registration date : 17.10.2008

Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Icon_minitimeFre 22 Mai 2009 - 0:12

Må nok innrømme at jeg blir litt påvirket av at den ene etter den andre skriver om at de har vaska og polert vogna si, (tror det var i "treff tråden" jeg leste).
Jeg har aldri brukt verken mye tid eller krefter på polering.

Men i dag fikk jeg ånden over meg og satte igang. Bare vaskinga er jo en "dagsjobb" selv om den er vasket tidligere i år.
Poleringsmiddel hadde jeg selvfølgelig ikke kjøpt, men hadde noe Turtle Wax stående. Det er den verste "dritten" jeg har vært bort i. Trodde ikke jeg skulle få den av igjen. Heldigvis hadde jeg bare på et mindre område... og før jeg var halvferdig med det lille jeg hadde hatt på, så kom regnet #%&.
Gleder meg vilt til jeg skal polere vekk resten i morgen No

Så nå er jeg ikke sikker på at det blir polering denne gangen heller pirat Jo, kanskje hvis jeg får tak i Sonax eller hva det nå het. Ser ut til at de som hadde brukt den syntes den var grei og jobbe med?
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Icon_minitimeFre 22 Mai 2009 - 3:20

Turtle nano-autoglym-sonax med fl. kan brukes..
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Icon_minitimeFre 22 Mai 2009 - 7:26

Denne var meget grei å jobbe med.
Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Super-resin-polish-1-liter
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Icon_minitimeFre 22 Mai 2009 - 17:38

En av mine favoritter det der johnny! men har fått opp øya for turtle sin nano.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Icon_minitimeFre 22 Mai 2009 - 19:05

Ronny skrev:
En av mine favoritter det der johnny! men har fått opp øya for turtle sin nano.
bruker turtle nano på bilen, og den er jo latterlig enkel å jobbe med i forhold til sonax som jeg har brukt tidligere
Til Toppen Go down
Hege
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Hege


Female
Antall Innlegg : 650
Age : 52
Localisation : Buskerud
Registration date : 15.07.2008

Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Icon_minitimeFre 22 Mai 2009 - 19:19

Her har vi kjøpt Globex 80 og turtle caravan wax idag. Og jammen tror jeg muligens Janita var ute i samme ærend, stemmer det? Var dere på Campinggaarden i ettermiddag????
Til Toppen Go down
http://hege71.blogspot.com/
Janita
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Janita


Antall Innlegg : 274
Age : 61
Localisation : Buskerud
Registration date : 17.10.2008

Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Icon_minitimeFre 22 Mai 2009 - 20:09

Stemmer, jeg har vært ute i samme ærend som deg Hege, men ikke på Campinggaarden. Bor litt for langt unna til det...Jeg er ferdig med Globex'en og endte opp med Meguiars NXT Tech Wax. Han som solgte har vogn selv og påstod at dette var den beste han hadde vært bort i.
Ja, ja, vi får nå se... Alle har forskjellige favoritter.
Her har det regnet det meste av dagen, så jeg har ikke fått prøvd den enda.
Til Toppen Go down
Hege
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Hege


Female
Antall Innlegg : 650
Age : 52
Localisation : Buskerud
Registration date : 15.07.2008

Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Icon_minitimeFre 22 Mai 2009 - 20:25

Det var et par der med en gutt som het Chrisander, derfor trodde jeg kanskje det var dere. Hvor i Buskerud bor dere? Vi har også lang vei dit....men det er utrolig hvor langt en kan reise for å se fine vogner..... Det har regnet her idag også, så vogna er ikke rein.....
Til Toppen Go down
http://hege71.blogspot.com/
Gjest
Gjest




Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Icon_minitimeFre 22 Mai 2009 - 21:23

Johnny skrev:
Denne var meget grei å jobbe med.
Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Super-resin-polish-1-liter


Selaclean, er båtproduktene til Autoglym, innholder det samme, som i ordinære bilproduktene til Autoglym. Men her er båtserien billigere, så her kan man spare penger;)
Til Toppen Go down
Janita
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Janita


Antall Innlegg : 274
Age : 61
Localisation : Buskerud
Registration date : 17.10.2008

Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Icon_minitimeFre 22 Mai 2009 - 23:38

Hege skrev:
Det var et par der med en gutt som het Chrisander, derfor trodde jeg kanskje det var dere. Hvor i Buskerud bor dere? Vi har også lang vei dit....men det er utrolig hvor langt en kan reise for å se fine vogner..... Det har regnet her idag også, så vogna er ikke rein.....


Litt av et sammentreff Very Happy Chrisander er jo et relativt sjeldent navn Neutral
Vi bor i Hallingdal, så det er litt langt å reise for å kjøpe polering etc.lol!
For å se på vogner blir det noe annet, da er det ikke mange mulighetene som er nærmere Mad
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Icon_minitimeLør 23 Mai 2009 - 1:23

Jan skrev:
Ronny skrev:
En av mine favoritter det der johnny! men har fått opp øya for turtle sin nano.
bruker turtle nano på bilen, og den er jo latterlig enkel å jobbe med i forhold til sonax som jeg har brukt tidligere

Har nettopp polert Mondeoen med turtle wax nano med godt resultat, skal jeg klage på noe så synes jeg at den ikke virker spesiellt motstandsdyktig mot vasking,
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Icon_minitimeLør 23 Mai 2009 - 12:17

Ronny skrev:
Jan skrev:
Ronny skrev:
En av mine favoritter det der johnny! men har fått opp øya for turtle sin nano.
bruker turtle nano på bilen, og den er jo latterlig enkel å jobbe med i forhold til sonax som jeg har brukt tidligere

Har nettopp polert Mondeoen med turtle wax nano med godt resultat, skal jeg klage på noe så synes jeg at den ikke virker spesiellt motstandsdyktig mot vasking,
har registrert det jeg og
er ikke så glad i sterke vaskemidler det stoffet der
jeg løser det med hageslange, bøtte med turtle bilshampo, og svamp
men siden bilen min er fra 99 så er jeg ikke så fryktelig bekymret for lakken, så litt eventuelle småstriper driter jeg i
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Icon_minitimeMan 1 Jun 2009 - 20:34

Kan det være en ide og gå over bilen med en sealer etterpå for å få poleringen til å vare litt lengre?.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Icon_minitimeMan 1 Jun 2009 - 20:50

det hjelper betraktelig er min erfaring i alle fall
har god erfaring med sonax flytende hardvoks
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Icon_minitimeMan 1 Jun 2009 - 22:51

Hei!

Noen som har prøvd Autoglym sin Aqua Wax?

Kan brukes på alle glatte flater (glass, plast og gummi)

Ble litt usikker når det sto at man ikke skal bruke den på frontruten... Har flaska, men den er fortsatt ubrukt...

Tommy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Icon_minitimeMan 1 Jun 2009 - 22:55

Vi har erfaring med at Autoglym sin shampo gir film på frontruta, så det er mulig at det er noe sånt som er årsaken til at du ikke skal ha den waxen på frontruta også.

Har forøvring meget god erfaring med Autoglym sine produkter både til vogna og bil.
Til Toppen Go down
optimisten
CAMPER
CAMPER



Antall Innlegg : 43
Age : 64
Localisation : Askøy utenfor Bergen
Registration date : 29.08.2008

Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Empty
PosteTema: Polering   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Icon_minitimeMan 1 Jun 2009 - 22:58

Har nettopp vasket vognen, og polert. litt av en jobb. Såg at det var kommet noen Gule prikker enkelte steder. Måttte bruke lakkrens for å få det vekk. Kan noen her inne si meg hva dette er ??? scratch scratch
scratch Noe drit å få vekk.
Har "bare" taket igjen. Det tar jeg i morgen.Ellers så "skinner" vognen som en sol. bounce bounce bounce
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Icon_minitimeMan 1 Jun 2009 - 23:07

Tommy skrev:
Hei!

Noen som har prøvd Autoglym sin Aqua Wax?

Kan brukes på alle glatte flater (glass, plast og gummi)

Ble litt usikker når det sto at man ikke skal bruke den på frontruten... Har flaska, men den er fortsatt ubrukt...

Tommy
det er sikkert frontruta på bilen det er snakk om her på grunn av film
på vogna hadde jeg tatt alle vinduene hvis stoffet er egnet til det
Til Toppen Go down
raune
CAMPER
CAMPER
raune


Male
Antall Innlegg : 35
Age : 49
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 11.05.2009

Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 17:03

optimisten skrev:
Har nettopp vasket vognen, og polert. litt av en jobb. Såg at det var kommet noen Gule prikker enkelte steder. Måttte bruke lakkrens for å få det vekk. Kan noen her inne si meg hva dette er ??? scratch scratch
scratch Noe drit å få vekk.
Har "bare" taket igjen. Det tar jeg i morgen.Ellers så "skinner" vognen som en sol. bounce bounce bounce
det er bie drit, naboen min har bier så bilen min er full av det, litt av lange noen av de, sitter som fan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 22:09

Tommy skrev:
Hei!

Noen som har prøvd Autoglym sin Aqua Wax?

Kan brukes på alle glatte flater (glass, plast og gummi)

Ble litt usikker når det sto at man ikke skal bruke den på frontruten... Har flaska, men den er fortsatt ubrukt...

Tommy




Hei Tommy

fikk litt info vedr. den av en av selgeren på Krefting, dette produktet kom på markedet i fjor. Aqua Waxen, einer seg best på relativt nye biler, med nylakk, og er ikke ett langtidsvarenedeprodukt.
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Icon_minitimeTor 4 Jun 2009 - 21:16

J.O

Da er vel dette ett produkt å bruke på bilen da? den har jeg hatt i snart 3 uker.... Blir dette produktet omtrent som turtles sin Superwash?

Jeg liker Autoglyms produkter på grunn av at disse er "vannbaserte".. Innbiller meg at de er snillere med lakken + som en bonus, snillere med miljøet.

Blir rød Autoglym på meg fortsatt da...

mvh
Tommy
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Icon_minitimeTir 23 Jun 2009 - 17:19

Nå har jeg polert med rød autoglym i to dager så nå begynner jeg å se slutten på elendigheita, har bare fronten og en fjerdedel av venstre sia igjen nå..
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Icon_minitimeTir 30 Jun 2009 - 21:24

Ronny skrev:
Jan skrev:
Ronny skrev:
En av mine favoritter det der johnny! men har fått opp øya for turtle sin nano.
bruker turtle nano på bilen, og den er jo latterlig enkel å jobbe med i forhold til sonax som jeg har brukt tidligere

Har nettopp polert Mondeoen med turtle wax nano med godt resultat, skal jeg klage på noe så synes jeg at den ikke virker spesiellt motstandsdyktig mot vasking,

Har nå omtrent ikke polish igjen på Forden, Turtle nano er noe dritt!..skal gå over bilen en gang til med autoglym voks og sealer..
Til Toppen Go down
tottla
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
tottla


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 52
Localisation : Kløfta
Registration date : 30.07.2009

Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Icon_minitimeOns 19 Aug 2009 - 17:26

Skal man velge det kompromissløse når det gjelder bil-voks, er voks med høyt innehold av Carnabua tingen. Koster en liten forrmue, er et helvete å påføre/ polere av, men har en vanvittig håldbarhet!

Er på utkikk etter flyte voks som inneholder dette men har til nå bare funnet hardvoks som inneholder Carnabua. Tenkte og evt. å bruke den på vogna...
Til Toppen Go down
Sponsored content





Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ??? - Page 6 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???
Til Toppen 
Side 6 av 6Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
 Similar topics
-
» Polering av mørke vinduer
» Dryppkant, hvordan lage?
» Av med klistremerke - hvordan?
» Legå Camping
» Hvordan varme opp

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: