CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Kjøleskap på gass starter lett første gang, men ikke igjen

Go down 
2 posters
AvInnlegg
KjetilK
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Male
Antall Innlegg : 24
Localisation : Hallenskog, Røyken
Registration date : 20.12.2016

Kjøleskap på gass starter lett første gang, men ikke igjen Empty
PosteTema: Kjøleskap på gass starter lett første gang, men ikke igjen   Kjøleskap på gass starter lett første gang, men ikke igjen Icon_minitimeMan 14 Aug 2017 - 12:17

Jeg hadde et problem med kjøleskapet, som er en Electrolux RM 4270 fra 1998 på sommerens tur. På plassen i Sverige, hadde vi ikke strøm, så jeg planla å kjøre kjøleskapet på gass. Det gikk helt greit å få start på det rett etter at vi hadde kommet til plassen, men så hadde jeg plassert vogna feil og måtte flytte den. Etter flyttinga syntes kona det luktet så sært at hun insisterte på at vi ikke skulle bruke gassen om natta, men morgenen etter fikk jeg ikke fyr på den igjen. Jeg prøvde mye forskjellig, deriblant å starte den mens gassblussene på komfyren (som forøvrig funker glimrende) hadde stått på en stund, og å trykke på tenneren sikkert 100 ganger... Dette har jeg opplevd et par ganger, den starter greit når vi kommer til et nytt sted, men bare en gang...

Det hører til historien at etter at jeg hadde flyttet vogna kom det ganske mye sot ut av avtrekket på siden av vogna, det har sikkert sammenheng med lukta vi kjente. Er dette problemet noe som høres kjent ut og noe jeg kan klare å fikse selv?
Til Toppen Go down
http://kjetil.kjernsmo.net/
Fjell_fant
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Fjell_fant


Antall Innlegg : 591
Registration date : 18.06.2012

Kjøleskap på gass starter lett første gang, men ikke igjen Empty
PosteTema: Re: Kjøleskap på gass starter lett første gang, men ikke igjen   Kjøleskap på gass starter lett første gang, men ikke igjen Icon_minitimeMan 14 Aug 2017 - 12:44

Høres ut som en rengjøring er på plass og en tetthets test på gassanlegget er vel heller ikke feil på ei så gammel vogn.
Anbefaler at fagfolk ser på dette.
Til Toppen Go down
KjetilK
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Male
Antall Innlegg : 24
Localisation : Hallenskog, Røyken
Registration date : 20.12.2016

Kjøleskap på gass starter lett første gang, men ikke igjen Empty
PosteTema: Re: Kjøleskap på gass starter lett første gang, men ikke igjen   Kjøleskap på gass starter lett første gang, men ikke igjen Icon_minitimeTir 15 Aug 2017 - 21:32

OK, det er mulig jeg får få fagfolk til å se på dette, jeg vet ikke så mye om gass...
Til Toppen Go down
http://kjetil.kjernsmo.net/
KjetilK
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Male
Antall Innlegg : 24
Localisation : Hallenskog, Røyken
Registration date : 20.12.2016

Kjøleskap på gass starter lett første gang, men ikke igjen Empty
PosteTema: Re: Kjøleskap på gass starter lett første gang, men ikke igjen   Kjøleskap på gass starter lett første gang, men ikke igjen Icon_minitimeMan 28 Aug 2017 - 21:19

Forresten, noen som har noen å anbefale for å se på dette? I Akershus vest, Røyken, Hurum, Drammen eller deromkring?
Til Toppen Go down
http://kjetil.kjernsmo.net/
Fjell_fant
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Fjell_fant


Antall Innlegg : 591
Registration date : 18.06.2012

Kjøleskap på gass starter lett første gang, men ikke igjen Empty
PosteTema: Re: Kjøleskap på gass starter lett første gang, men ikke igjen   Kjøleskap på gass starter lett første gang, men ikke igjen Icon_minitimeMan 28 Aug 2017 - 22:05

Ukjent område for meg, men forhandlere i nærheten har vel verksted.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Kjøleskap på gass starter lett første gang, men ikke igjen Empty
PosteTema: Re: Kjøleskap på gass starter lett første gang, men ikke igjen   Kjøleskap på gass starter lett første gang, men ikke igjen Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Kjøleskap på gass starter lett første gang, men ikke igjen
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Primus 2490 starter ikke (..igjen etter at vogna er varm)
» Alde 3000 starter ikke på gass
» ALDE 3000 starter ikke på gass.....
» Thetford N115 kjøleskap fugerer ikke på gass
» Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: