CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Trøbbel med Primus 2490

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Novise




Antall Innlegg : 12
Registration date : 19.08.2017

Trøbbel med Primus 2490 Empty
PosteTema: Trøbbel med Primus 2490   Trøbbel med Primus 2490 Icon_minitimeLør 19 Aug 2017 - 21:06

Hei.

Kjøpte for 1 år siden en Knaus Eurostar 1995 med tilhørende spikertelt.
Opplever trøbbel med Primusen. Lysene i panelet tennes som de skal, men det blir ingen nevneverdig varme utover en liten lunk (når jeg kjenner på rørene. Skal sies at jeg kun kjente på røret ved soveromsveggen nært Primusen.). Kolben blir varm. Hører også velkjent surrelyd (uten at jeg eksakt vet hva den lyden er..sirk.pumpa?). Termostaten virker også merkelig i den forstand at den ikke reagerer om jeg setter på max eller min. varme.
Alt dette oppstod etter en del romstrering i fbm første gangs påfylling og bruk av vann i vogna nå i sommer. Gjennomgående mye learn by doing for å si det sånn :-) har lest litt her inne. Kan det tenkes at det er en ventil i fbm varmt vann som må stenges? Eller noe sånt?

Takknemlig for alle innspill!

Hilsen
Novise
Til Toppen Go down
Fjell_fant
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Fjell_fant


Antall Innlegg : 591
Registration date : 18.06.2012

Trøbbel med Primus 2490 Empty
PosteTema: Re: Trøbbel med Primus 2490   Trøbbel med Primus 2490 Icon_minitimeLør 19 Aug 2017 - 23:16

Jeg skulle ønske at jeg kunne være til hjelp, men her har jeg ikke annet å komme med enn at på en del vogner er det mulig å stenge av varmen til soveavdelingen.

I tillegg er det mulig å skrive feks. "Primus 2490" i søk her på siden og da dukker det opp mye lesestoff.
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Trøbbel med Primus 2490 Empty
PosteTema: Re: Trøbbel med Primus 2490   Trøbbel med Primus 2490 Icon_minitimeSøn 20 Aug 2017 - 10:56

Sjekk om det finnes en stengekran som sperrer for sirkulasjon rundt i vogna. Brukes for å lage varmtvann uten å varme opp vogna.
Dersom du har trykket inn bryteren med vannkransymbolet på så kobles romtermostaten ut

Her er en manual som beskriver flere av disse Primus systemene http://www.hansreckweg.dk/campingnorden/pdf_filer/data_primus_varme_teknik.pdf

Her er manual for termostaten
http://www.sm5ylg.com/files/Primus-manual.pdf
Til Toppen Go down
Novise




Antall Innlegg : 12
Registration date : 19.08.2017

Trøbbel med Primus 2490 Empty
PosteTema: Re: Trøbbel med Primus 2490   Trøbbel med Primus 2490 Icon_minitimeSøn 20 Aug 2017 - 19:21

Takk for svar. Skal først se om jeg kan lokalisere en slik kran som nevnes.
Til Toppen Go down
Novise




Antall Innlegg : 12
Registration date : 19.08.2017

Trøbbel med Primus 2490 Empty
PosteTema: Re: Trøbbel med Primus 2490   Trøbbel med Primus 2490 Icon_minitimeMan 4 Sep 2017 - 22:15

Problem løst. Viste seg at jeg ved en feil hadde stengt av krana som går til sentralfyren 🙄 Så tar jeg med den erfaringen videre på campinglivets vei!
Til Toppen Go down
Sponsored content





Trøbbel med Primus 2490 Empty
PosteTema: Re: Trøbbel med Primus 2490   Trøbbel med Primus 2490 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Trøbbel med Primus 2490
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Primus 2490
» Primus 2490
» Primus 2490
» Primus 2490 - Vejledning til service av elektronikken.
» Primus 2490 spiser sirkulasjonspumper

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: