CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 vinterkobling

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Polarvennlig
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 23
Registration date : 14.11.2017

vinterkobling Empty
PosteTema: vinterkobling   vinterkobling Icon_minitimeTir 14 Nov 2017 - 17:16

Jeg har en campingvogn som er 1992 modell. Og jeg prøver å bli kjent med vognen.

Det er en polar 550 gls high back.

I vognen er det knapper/brytere som har en for hovedbryter, varnljus og vattenpumpe. Den fjerde er det ikke knapp på som heter vinterkoppling. Hvilke funksjon har vinterkoppling i praksis, og er det tiltak man kan gjøre for at man kan få en knapp der. Går det på gass når man benytter seg av vinterkoppling? eller andre ting.

Dessuten får jeg ikke gasskomfyren til å fungere. Jeg åpner opp gassen på utsiden, og i benken på ned siden, og holder inne på maks den gassen, og plasser fyrstikk over... men uten resultat.

Noen råd?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

vinterkobling Empty
PosteTema: Re: vinterkobling   vinterkobling Icon_minitimeTir 14 Nov 2017 - 20:56

Vinterkobling brukes f.eks ved fjernstyring av varmen i vogna.
Den fungerer slik at når 230 v settes på via fjernstyring eller ved at noen kobler til 230v utenfor vogna så får fyren 12v styrestrøm via batterilader og 230v til varmeelementet slik at den kan fungere og varme opp vogna. Batteriet er jo utkoblet via hovedbryter når vogna ikke er i bruk og kan ikke gi styrestrøm til fyren. Så på den måten kan man sette på varmen på en enkel måte noen timer før man kommer frem til oppvarmet vogn.
Når det gjelder gassblusset, sjekk med noen som har god peiling på dette.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Polarvennlig
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 23
Registration date : 14.11.2017

vinterkobling Empty
PosteTema: Re: vinterkobling   vinterkobling Icon_minitimeTir 14 Nov 2017 - 21:07

Takk for en meget god forklaring.

Da har jeg blitt enda klokere. Smile

Johnny skrev:
Vinterkobling brukes  f.eks ved fjernstyring av varmen i vogna.
Den fungerer slik at når 230 v settes på via fjernstyring eller ved at noen kobler til 230v  utenfor vogna så får fyren 12v styrestrøm via batterilader og 230v til varmeelementet slik at den kan fungere og varme opp vogna. Batteriet er jo utkoblet via hovedbryter når vogna ikke er i bruk og kan ikke gi styrestrøm til fyren. Så på den måten kan man sette på varmen på en enkel måte noen timer før man kommer frem til oppvarmet vogn.  
Når det gjelder gassblusset, sjekk med noen som har god peiling på dette.
Til Toppen Go down
Sponsored content





vinterkobling Empty
PosteTema: Re: vinterkobling   vinterkobling Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
vinterkobling
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Vinterkobling
» vinterkobling??
» Ustabil vinterkobling
» Hvordan koble vinterkobling hobby 2012

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: