CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

spikertelt spørsmål

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Polarvennlig
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER

Antall Innlegg : 23
Registration date : 14.11.2017

spikertelt spørsmål Empty
PosteTema: spikertelt spørsmål   spikertelt spørsmål Icon_minitimeMan 20 Nov 2017 - 12:06

Hei.

Jeg har spørsmål når det gjelder spikertelt, da lurer jeg på hvordan og hva det heter slik som det har gjort tett mellom spikertelt og imot campingvogn vegg. Da mener jeg både horisontalt på begge sider, og vannrett på ovensia der dør er. Bruker man de almiuniumsskinne med spikertelt også eller det kun til fortelt?

takk for svar.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male
Antall Innlegg : 13247
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: spikertelt spørsmål   spikertelt spørsmål Icon_minitimeMan 20 Nov 2017 - 15:14

Det blir brukt alle mulige løsninger. Du kan bruke vognskjørt langs hele taket på vogna over til taket på spikerteltet om det er aktuelt eller du kan bruke isolasjon i en eller annen for, gjerne pakket som pølser i plast. Noen pynter rundt hullet med hobbyplater som foring. Du kan bruke rørisolasjon, type Armaflex, Insul eller Kaiflex. Kort sagt mange muligheter alt etter hvordan spikerteltet er utformet og høyden det har.

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Polarvennlig
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER

PosteTema: Re: spikertelt spørsmål   spikertelt spørsmål Icon_minitimeMan 20 Nov 2017 - 16:57

Jan Ole skrev:
Det blir brukt alle mulige løsninger. Du kan bruke vognskjørt langs hele taket på vogna over til taket på spikerteltet om det er aktuelt eller du kan bruke isolasjon i en eller annen for, gjerne pakket som pølser i plast. Noen pynter rundt hullet med hobbyplater som foring. Du kan bruke rørisolasjon, type Armaflex, Insul eller Kaiflex. Kort sagt mange muligheter alt etter hvordan spikerteltet er utformet og høyden det har.

Såpass ja, her var det flere valg muligheter. Men er det poetensielt mulig å bruke skinnene som går langs hele vognen fra nede på begge sider der den blir ført opp på begge sider og hele veien på øversiden.

Vognkjørt var et nytt begrep for meg, men kanskje mulighet å "Google" det opp. Jeg bare planlegger å lage en spikertelt, men har fundert overgangen mellom spikertelt - campingvogn.

Forstår jeg det riktig at spikertelt blir benyttet til utvidet stue i hovedsak?

Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny

Antall Innlegg : 8914
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: spikertelt spørsmål   spikertelt spørsmål Icon_minitimeMan 20 Nov 2017 - 17:53

Vognskjørt har de på Biltema til en ok pris. Sjekk om den kan brukes.
http://www.biltema.no/no/Fritid/Campingvogn-og-bobil/Fortelt-og-vindskjerming/Understykke-2000030626/
Isolasjonspølser kan man lage selv med noe skumgummi og presenning. eller ved å bruke mere vognskjørt å rulle pølsene inn i.
Rørisolasjon kan også brukes for å isolere mellom vogn og bu.
Ta en tur og se hvordan andre har gjort det så får du kanskje bedre ideer.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Polarvennlig
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER

PosteTema: Re: spikertelt spørsmål   spikertelt spørsmål Icon_minitimeMan 20 Nov 2017 - 19:05

Her har jeg kommet over en tetningslist som jeg tror kan være veldig nyttig.

Jeg understreker jeg har ikke prøvd den, men tror veldig den gjøre nytten for seg.

https://caravan.no/Produkt/62824/TETNINGSLIST--TETTER-MELLOM-TELT-OG-VOGN-BIL
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male
Antall Innlegg : 13247
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: spikertelt spørsmål   spikertelt spørsmål Icon_minitimeMan 20 Nov 2017 - 21:59

Veldig dyr og sikkert veldig fin, men neppe best. Selvfølgelig avhengig av hvordan det ser ut på ditt telt.

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: spikertelt spørsmål   spikertelt spørsmål Icon_minitime

Til Toppen Go down

spikertelt spørsmål
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» spørsmål