| Speiler | |
|
+27Gunnar H. Johnny Lars Egil hugor Janita André Magne1 ole rtoevik livar anmy P.kaill optimisten ArneO hpk Tommy campist voide Jan-Egil Harald joka Jan Sten Rune Thomas Hansen Camping Kai Stardustsilver 31 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Stardustsilver CARAVANER
Antall Innlegg : 54 Age : 54 Localisation : Oppland Registration date : 18.02.2008
| Tema: Speiler Man 3 Mar 2008 - 20:04 | |
| | |
|
| |
Camping Kai BARON!
Antall Innlegg : 2429 Registration date : 14.05.2007
| Tema: Re: Speiler Man 3 Mar 2008 - 21:49 | |
| Stardustsilver
Nei , men du kan bestille de gjennom Nibe caravan i danmark.Jeg har akkurat gjort det , sende de en mail , de sender deg en faktura.Betal og speilene kommer i posten.
Har ikke prøvd mine enda så kan ikke si om jeg er fornøyd eller ei. | |
|
| |
Hansen CARAVAN KING!
Antall Innlegg : 308 Age : 53 Localisation : Sarpsborg/Lødingen Registration date : 27.09.2007
| Tema: Re: Speiler Man 3 Mar 2008 - 22:33 | |
| [quote="Stardustsilver"]Hei Hva med Emuk speil? da får du speil som er laget til din bil www.emuk.com | |
|
| |
Thomas GENERAL!
Antall Innlegg : 3084 Age : 47 Localisation : Hønefoss Registration date : 20.05.2007
| Tema: Re: Speiler Ons 9 Jul 2008 - 20:35 | |
| Jeg har disse "standardspeilene", (stang ut fra bilspeilet), men er det noe som sier at disse skal henge ned eller "stå oppover" fra stangen? Hvis folket skjønner hva jeg mener her da Ser at sikkert 95 % har de "hengende", noen her som har prøvd å ha de nærmere Han der oppe? Har sett noen få med det også... Antakelig er vel dette en av de "gammel vane vond å vende". | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Speiler Ons 9 Jul 2008 - 20:40 | |
| - Thomas skrev:
- Jeg har disse "standardspeilene", (stang ut fra bilspeilet), men er det noe som sier at disse skal henge ned eller "stå oppover" fra stangen? Hvis folket skjønner hva jeg mener her da Ser at sikkert 95 % har de "hengende", noen her som har prøvd å ha de nærmere Han der oppe? Har sett noen få med det også... Antakelig er vel dette en av de "gammel vane vond å vende".
jeg mener nå de skal henge ned, så de henger på utsiden, i samme høyde, som bilen utvendige speil...... å ha de oppover, syntes jeg ser unaturlig og dumt ut...... men det er min tanke da..... og ikke sikkert det er rett...... klarer ikke se en grunn til at de skal være oppover..... |
|
| |
Thomas GENERAL!
Antall Innlegg : 3084 Age : 47 Localisation : Hønefoss Registration date : 20.05.2007
| Tema: Re: Speiler Ons 9 Jul 2008 - 21:04 | |
| Jeg er i utgangspunktet helt enig med deg, det ser jo noe "kørka" ut når de peker opp, men tenkte å høre siden jeg har sett begge deler. Er vel best når de henger... Hmm.... Misforstå meg rett på den. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Speiler Ons 9 Jul 2008 - 21:11 | |
| Vi har nettopp kjøpt nye EMUK speil til bilen........der kan en ikke velge......der må speilet stå på høykant - kan ikke vries (om det er det du mener da)......... eller missforstod jeg? |
|
| |
Thomas GENERAL!
| Tema: Re: Speiler Ons 9 Jul 2008 - 21:34 | |
| En ting er at de kan vris, men festinga på baksiden av caravanspeilet er ikke midt på, slik at underdel eller overdel (etter hvordan speilet monteres) er lenger nede eller evt høyere oppe. Dårlig norsk her men... Synes det ser mer naturlig ut med hengende enn stående speil. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Speiler Ons 9 Jul 2008 - 21:37 | |
| Jeg måtte jo ut og sjekke her........de kan snues våre og.......men i følge bruksanvisningen så skal de stå.... det viktigste er vel at du ser det du trenger i de ....... still de inn slik du føler blir riktig da vel..... er sikkert ikke noe rett og galt her....... |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Speiler Ons 9 Jul 2008 - 21:39 | |
| - May-Britt skrev:
- Vi har nettopp kjøpt nye EMUK speil til bilen........der kan en ikke velge......der må speilet stå på høykant - kan ikke vries (om det er det du mener da)......... eller missforstod jeg?
Bom..... det er om stanga går ned til speilet, eller opp.... det har ikke noe med om selve speilhuset står eller ligger, men det bør stå, for å ha sikt over mest mulig av vognsiden.....
Sist endret av Vegard den Ons 9 Jul 2008 - 21:55, endret 1 gang |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Speiler Ons 9 Jul 2008 - 21:42 | |
| - Thomas skrev:
- Jeg er i utgangspunktet helt enig med deg, det ser jo noe "kørka" ut når de peker opp, men tenkte å høre siden jeg har sett begge deler. Er vel best når de henger... Hmm.... Misforstå meg rett på den.
Thomas ja, her vil vi at den henger.... jeg mener det er naturlig, pga vekten på speilet..... men har sett noen som vil ha den oppiver og.... men nei, henger stanga, står jo speilet på høykant utsiden av bilens speilhus, står stanga opp, står jo speilet på høykant på skrå opp for bilens speilhus.... |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Speiler Ons 9 Jul 2008 - 21:44 | |
| - May-Britt skrev:
- Jeg måtte jo ut og sjekke her........de kan snues våre og.......men i følge bruksanvisningen så skal de stå....
det viktigste er vel at du ser det du trenger i de ....... still de inn slik du føler blir riktig da vel..... er sikkert ikke noe rett og galt her....... Glem det, det har ikke noe med disse speilene dine å gjøre..... Jeg har samme speil som det er prat om her.... stanga kommer da enten over eller under speilets senter i ca 45 grader opp eller ned.... |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Speiler Tor 10 Jul 2008 - 1:20 | |
| Lille speil på bilen der,hvem er vakrest i dette land ????
En Bjølle 790 selvsagt,enten speilet henger opp eller ned. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Speiler Tor 10 Jul 2008 - 5:58 | |
| - ARVE skrev:
- Lille speil på bilen der,hvem er vakrest i dette land ????
En Bjølle 790 selvsagt,enten speilet henger opp eller ned. He-he.... Arve...... en ting henger ikke opp..... det burde du vite etter mange år med damer..... at når det er opp, kalles det ikke å henge....... |
|
| |
Sten Rune Admin
Antall Innlegg : 15853 Age : 54 Localisation : Sande i Vestfold Registration date : 15.03.2007
| Tema: Re: Speiler Tor 10 Jul 2008 - 6:39 | |
| - Vegard skrev:
- Thomas skrev:
- Jeg er i utgangspunktet helt enig med deg, det ser jo noe "kørka" ut når de peker opp, men tenkte å høre siden jeg har sett begge deler. Er vel best når de henger... Hmm.... Misforstå meg rett på den.
Thomas ja, her vil vi at den henger.... jeg mener det er naturlig, pga vekten på speilet..... men har sett noen som vil ha den oppiver og.... men nei, henger stanga, står jo speilet på høykant utsiden av bilens speilhus, står stanga opp, står jo speilet på høykant på skrå opp for bilens speilhus.... Speilene mine henger også ned når jeg trekker vogna. Følte det mest naturlig pga den lille tyngden i speilhusene... _________________ Sten Rune "Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti, men den vogna mi har je det godt i...." Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet) Chevrolet Suburban -95 | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Speiler Tor 10 Jul 2008 - 12:04 | |
| - Vegard skrev:
- ARVE skrev:
- Lille speil på bilen der,hvem er vakrest i dette land ????
En Bjølle 790 selvsagt,enten speilet henger opp eller ned. He-he.... Arve...... en ting henger ikke opp..... det burde du vite etter mange år med damer..... at når det er opp, kalles det ikke å henge....... Vegard. Ahhh,selvsagt.Har vært for lenge i korvens land nå skjønner jeg. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Speiler Tor 10 Jul 2008 - 12:04 | |
| - Sten Rune skrev:
- Vegard skrev:
- Thomas skrev:
Thomas ja, her vil vi at den henger.... jeg mener det er naturlig, pga vekten på speilet..... men har sett noen som vil ha den oppiver og.... men nei, henger stanga, står jo speilet på høykant utsiden av bilens speilhus, står stanga opp, står jo speilet på høykant på skrå opp for bilens speilhus.... Speilene mine henger også ned når jeg trekker vogna. Følte det mest naturlig pga den lille tyngden i speilhusene... Stenis. Og husk....,man skal aldri kaste vogn i speilhus !!!!!!! |
|
| |
Jan MODERATOR
Antall Innlegg : 15679 Age : 51 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
| |
| |
Thomas GENERAL!
| Tema: Re: Speiler Tor 10 Jul 2008 - 23:22 | |
| Skal ikke mye til før en avsporing caravanens verden nei Ikke at det gjør meg noe altså.. Da får den henge videre... Er nok ikke noe rett eller galt her nei, men vektmessig og estetisk er hengende best. | |
|
| |
joka DIREKTØR!
Antall Innlegg : 777 Age : 59 Localisation : Ibestad / Troms Registration date : 17.06.2007
| Tema: Re: Speiler Tor 10 Jul 2008 - 23:46 | |
| til us-biler finns teleskop speil | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Speiler Fre 11 Jul 2008 - 6:10 | |
| - Thomas skrev:
- Skal ikke mye til før en avsporing caravanens verden nei Ikke at det gjør meg noe altså.. Da får den henge videre... Er nok ikke noe rett eller galt her nei, men vektmessig og estetisk er hengende best.
Thomas ja, er nok enig med deg der, gjør det selv...... men har speilhusene stående på høykant, har nemlig sett de liggende og...... på min bil, er kansje det største problemet at når speilet på høyre side, er trukket helt ut, så skal det lite fremoverbøying fra den i passasjersetet til, før vedkommende dekker speilbildet, selv om begge forsetene er i bakerste stilling..... men dette er det jo lite å få gjort noe med...... og er ikke noe problem, bare en er obs på dette....... |
|
| |
Harald MODERATOR
Antall Innlegg : 4221 Registration date : 21.03.2008
| Tema: Re: Speiler Fre 11 Jul 2008 - 7:22 | |
| Eh har bare noen billige drittspeiler eg fester med gummistropp rundt speilhuset,ikke av de beste akkurat og ser ikke siden når eg kjører rett fram,men det går da...... | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Speiler Fre 11 Jul 2008 - 7:24 | |
| - Harald skrev:
- Eh har bare noen billige drittspeiler eg fester med gummistropp rundt speilhuset,ikke av de beste akkurat og ser ikke siden når eg kjører rett fram,men det går da......
Harald på mine er det ei sånn plastreim rundt speilhuset, med skru-stramming på..... festene står derfor påmontert på speilhusene hele sommeren, de er jo i bruk stort sett annenhver helg.... men tar de av om vinteren da..... |
|
| |
Harald MODERATOR
| Tema: Re: Speiler Fre 11 Jul 2008 - 9:16 | |
| - Vegard skrev:
- Harald skrev:
- Eh har bare noen billige drittspeiler eg fester med gummistropp rundt speilhuset,ikke av de beste akkurat og ser ikke siden når eg kjører rett fram,men det går da......
Harald
på mine er det ei sånn plastreim rundt speilhuset, med skru-stramming på..... festene står derfor påmontert på speilhusene hele sommeren, de er jo i bruk stort sett annenhver helg.... men tar de av om vinteren da..... Har du link Vegard til speilene du bruker?? Eg har sett den løsningen og den virker veldig grei,men eg liker ikke å ha speil som stikker så langt ut..... | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Speiler Fre 11 Jul 2008 - 10:52 | |
| Harald
disse speilene er jo fullt regulerbare, altså du kan dra de så langt ut eller inn du ønsker, jeg kjører selv med den høyre 4-5 cm lengre ut enn den venstre..... skal se om jeg finner noe link..... kjøpte de hos forhandleren her |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Speiler Fre 11 Jul 2008 - 11:00 | |
| |
|
| |
Harald MODERATOR
| Tema: Re: Speiler Fre 11 Jul 2008 - 11:07 | |
| Ok,eg har de speilene på siden av ART 06-16 Men er de stødige disse speilene vegard,eller blafrer de i vinden?? Men det var jo greit at man kan sleide ut og inn etter behov da.....og at braketten kan stå påmontert... | |
|
| |
Jan-Egil
Antall Innlegg : 1 Registration date : 11.07.2008
| Tema: Re: Speiler Fre 11 Jul 2008 - 12:24 | |
| Hei, har prøvd mange speil men de klart beste er de jeg hadde til gamlebilen (Vectra 04). EMUK, lagd for bilen anbefales!!!!! Stødig som grunnfjell.
Har nå Mondeo 08 med de speilen som Vegard referer til, fungerer helt ok, men så snart jeg får tak i EMUK skal det handles! | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Speiler Fre 11 Jul 2008 - 13:35 | |
| - Harald skrev:
- Ok,eg har de speilene på siden av ART 06-16
Men er de stødige disse speilene vegard,eller blafrer de i vinden?? Men det var jo greit at man kan sleide ut og inn etter behov da.....og at braketten kan stå påmontert... Harald litt beveglser er det nok i speilene, særlig når en møter lastebiler..... men etter at festene er etterstrammet noen ganger, syntes jeg faktisk de sitter rimelig bra.... på disse speilene er jo ikke festestroppa elastisk, og de strammes med en skrue med sånn hånd-grep på.... hadde de du har tidligere, men var snar om å gi de til en som prøvde å prute litt på Hobbyen jeg hadde.... da holt han kjeft, og var fornøyd, og jeg slapp å ha noen speiler liggende, som aldri ville bli brukt igjen... |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Speiler Fre 11 Jul 2008 - 13:44 | |
| - Harald skrev:
Men er de stødige disse speilene vegard,eller blafrer de i vinden?? Men det var jo greit at man kan sleide ut og inn etter behov da.....og at braketten kan stå påmontert... Harald og jeg har laget noen små merker i stanga, så derved kan jeg sette de på og få de helt riktig inntillt uten å sitte å sikte og stille.... |
|
| |
Jan MODERATOR
Antall Innlegg : 15679 Age : 51 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Speiler Fre 11 Jul 2008 - 18:17 | |
| - Vegard skrev:
- Harald skrev:
Men er de stødige disse speilene vegard,eller blafrer de i vinden?? Men det var jo greit at man kan sleide ut og inn etter behov da.....og at braketten kan stå påmontert... Harald
litt beveglser er det nok i speilene, særlig når en møter lastebiler..... men etter at festene er etterstrammet noen ganger, syntes jeg faktisk de sitter rimelig bra.... på disse speilene er jo ikke festestroppa elastisk, og de strammes med en skrue med sånn hånd-grep på....
hadde de du har tidligere, men var snar om å gi de til en som prøvde å prute litt på Hobbyen jeg hadde.... da holt han kjeft, og var fornøyd, og jeg slapp å ha noen speiler liggende, som aldri ville bli brukt igjen... har maken speil selv, kjøpte de på mekonomen til under 300,- funker bra, men sendte de med vogna til han som kjøpte den | |
|
| |
voide COMBI CAMPER
Antall Innlegg : 21 Registration date : 29.01.2009
| Tema: Re: Speiler Lør 31 Jan 2009 - 14:01 | |
| Bruker noe lignende som T06-06 på høyre fremskjerm og stang med "hengende" på venstre speil. Ser rart ut med to forskjellige, men er det som fungerer best. Trenger ikke vri hode for å se i høyre speil, passasjer blir heller ikke iveien. | |
|
| |
Sten Rune Admin
Antall Innlegg : 15853 Age : 54 Localisation : Sande i Vestfold Registration date : 15.03.2007
| Tema: Re: Speiler Lør 31 Jan 2009 - 14:32 | |
| Voide Ikke alltid det estetiske er det viktige.... _________________ Sten Rune "Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti, men den vogna mi har je det godt i...." Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet) Chevrolet Suburban -95 | |
|
| |
campist HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1132 Age : 106 Localisation : www.campist.no Registration date : 16.09.2008
| Tema: Re: Speiler Man 2 Feb 2009 - 16:42 | |
| Disse speilene fra Reich har jeg svært stor glede av. De to første speilene jeg hadde på de to første turene med vogna for to år siden, er henholdsvis kastet og ligger som reserve i tilfelle noen skulle like mine like godt som jeg gjør Det beste med dem er at de er helt vibrasjonsfrie. Selv når trafikken farer forbi i den farten de har lyst til på tyske motorveier, gjør speilene jobben sin. At jeg kan justere dem med fjernkontroll er selvsagt morsomt, men ikke nødvendig. (men jeg liker ikke å sende kona ut av bilen i fart) Her er de: http://campist.info/Utstyr/Speil/speil.htm | |
|
| |
Tommy CARAVAN KING!
Antall Innlegg : 300 Registration date : 21.03.2008
| Tema: Re: Speiler Tor 14 Mai 2009 - 9:08 | |
| Hei!
Noen tips på hvordan man skal unngå å lage merker på speilhusene? Usikker hvilken type de er, men festeanordningen ligner litt på "campist" sitt.
Har ikke lyst på riper på speilene...
mvh Tommy | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Speiler | |
| |
|
| |
| Speiler | |
|