CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Alde 3000 rister og vibrerer på gass

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Bastes1




Antall Innlegg : 4
Registration date : 18.02.2019

Alde 3000 rister og vibrerer på gass Empty
PosteTema: Alde 3000 rister og vibrerer på gass   Alde 3000 rister og vibrerer på gass Icon_minitimeMan 18 Feb 2019 - 13:39

Hei!
Min Alde 3000 har på mystisk vis begynt å riste og vibrere og lager voldelig leven når jeg fyrer den på gass. Noen som har vært bort i lignende problem?
Til Toppen Go down
Bastes1




Antall Innlegg : 4
Registration date : 18.02.2019

Alde 3000 rister og vibrerer på gass Empty
PosteTema: Re: Alde 3000 rister og vibrerer på gass   Alde 3000 rister og vibrerer på gass Icon_minitimeMan 18 Feb 2019 - 13:43

Tenkte å legge ved en videosnutt av Alden når den brenner på gass, men noen som vet hvordan legge ved en slik fil?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Alde 3000 rister og vibrerer på gass Empty
PosteTema: Re: Alde 3000 rister og vibrerer på gass   Alde 3000 rister og vibrerer på gass Icon_minitimeTir 19 Feb 2019 - 20:49

Sjekk eksos/innsug slangen. Lekasje her kan skape slike problemer. Kan også være feil på gassregulatoren på flaska. Men det kan også være andre ting som ei dårlig vifte og lignende.
Kanskje en jobb for en servicemann dette siden anlegget er noen år nå. Få en sjekk på alden og en gasstest.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Bastes1




Antall Innlegg : 4
Registration date : 18.02.2019

Alde 3000 rister og vibrerer på gass Empty
PosteTema: Re: Alde 3000 rister og vibrerer på gass   Alde 3000 rister og vibrerer på gass Icon_minitimeTir 19 Feb 2019 - 21:15

Ja eksos/innsug var faktisk det neste på planen å sjekke neste gang jeg drar på vogna. Prøvde å bytte gassregulatoren uten at det ble noe endring. Å ja... En service på anlegget er nok på sin plass snart, men nå står vogna på fjellet på vintercamp så må nok få fixet dette selv i denne omgang.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Alde 3000 rister og vibrerer på gass Empty
PosteTema: Re: Alde 3000 rister og vibrerer på gass   Alde 3000 rister og vibrerer på gass Icon_minitimeTir 19 Feb 2019 - 21:26

Har hatt lignende problem med alden. Da var det innerrøret i eksosen som hadde løsnet oppe ved pipehatten. Eksos ble da dradd inn i frisklufttilførselen til brenneren og mye rare lyder og rystelser oppsto. Tilslutt stoppet alden.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Alde 3000 rister og vibrerer på gass Empty
PosteTema: Re: Alde 3000 rister og vibrerer på gass   Alde 3000 rister og vibrerer på gass Icon_minitimeTir 19 Feb 2019 - 21:52

Det kan også være snø som har kommet inn i slangen og smeltet.
Og som Johnny sier; det kan være verdt å be en servicemann ta en gjennomgang. Hadde litt tull med vacuum i min 3000 før jeg solgte vogna i fjor vår. Hadde kjøpt reservedel som jeg tror ble montert før salg. Og det artet seg slik at vifta starter og går lenge, så ble det ganske mye støy i det gassen tente. Spesiellt når det ble tent opp og det var kjøølig i vogna. Feilet et par ganger, men stoppet aldri helt.

Og er du førnøyd med vogna så behold den. Alde 3000 og den siste utgaven av panelet med prioritet på strøm er langt å foretrekke foran 30110 og 30120. Begge disse er et langt skritt tilbake når det gjelder enkelhet og betjening. Med 3012 som jeg har sliter jeg mye mere enn før med å holde en jevn temp. I gammelvogna var det elektrisk gulvvarme, i den nye er den vannbåren.
Til Toppen Go down
Bastes1




Antall Innlegg : 4
Registration date : 18.02.2019

Alde 3000 rister og vibrerer på gass Empty
PosteTema: Re: Alde 3000 rister og vibrerer på gass   Alde 3000 rister og vibrerer på gass Icon_minitimeOns 20 Feb 2019 - 16:16

Hadde det samme problemet tidligere i høst også så at det er snø som har forårsaket problemet er utelukket, men som det sies, det er godt mulig det er innerrøret som har løsnet da det ble montert nytt rør for 2 år siden da jeg hadde Alden inne til service på Caravan verksted. Er ellers meget fornøyd med vogna så ingen planer om å selge den nei. Er en 2003 Cabby 67 og en helt utmerket vintervogn ellers. Eneste jeg savner er vannbåren gulvvarme.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Alde 3000 rister og vibrerer på gass Empty
PosteTema: Re: Alde 3000 rister og vibrerer på gass   Alde 3000 rister og vibrerer på gass Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Alde 3000 rister og vibrerer på gass
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Alde 3000 starter ikke på gass
» ALDE 3000 starter ikke på gass.....
» ALDE 3000 tenner ikke alltid på gass.
» Krise! På påskeferie og Alde 3000 bråker og kutter gass!
» Alde 3000 tenner ikke på gass, må kjøres på strøm først

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: