CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Fukt under dusjkabinett

Go down 
5 posters
AvInnlegg
RogerNesshaug




Antall Innlegg : 4
Registration date : 19.04.2019

Fukt under dusjkabinett Empty
PosteTema: Fukt under dusjkabinett   Fukt under dusjkabinett Icon_minitimeFre 19 Apr 2019 - 15:22

Hei. Har en 06 dethleffs camper. Har fått en lekasje som gjorde at det randt vann under dusjkabbinettet. Har prøvd og løsne dusjveggene for og løfte opp karet men det sitter bom fast. Noen som vet om det er limt til gulvet eller noe sånt? Kan jeg tørke uten og løfte karet?

Mvh
Roger Nesshaug
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Fukt under dusjkabinett Empty
PosteTema: Re: Fukt under dusjkabinett   Fukt under dusjkabinett Icon_minitimeFre 19 Apr 2019 - 16:25

Er sannsynlig punktlimt etter hva jeg husker. Fikk det løst og hadde det oppe på vår vogn da vi hadde et lite uhell og fikk hull i karet.
Er det kommet fukt under karet så prøv å få tørket ut ved hjelp av en vifteovn slik at du får sirkulasjon under karet.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
RogerNesshaug




Antall Innlegg : 4
Registration date : 19.04.2019

Fukt under dusjkabinett Empty
PosteTema: Re: Fukt under dusjkabinett   Fukt under dusjkabinett Icon_minitimeFre 19 Apr 2019 - 19:57

Husker du da hvordan du demonterte? Løsner de jeg kan av skruer på veggene men får ikke tatt det av:s
Til Toppen Go down
Fjell_fant
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Fjell_fant


Antall Innlegg : 591
Registration date : 18.06.2012

Fukt under dusjkabinett Empty
PosteTema: Re: Fukt under dusjkabinett   Fukt under dusjkabinett Icon_minitimeFre 19 Apr 2019 - 22:40

Hvis det ikke er store mengder vann og kun kort tid er det vel begrenset skade det kan gjøre, verre med det som pågår over lang tid.

Jeg ville prøvd å tørke det ut med varme, som Johnny sier, hvis jeg hadde kontroll på lekkasjen.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Fukt under dusjkabinett Empty
PosteTema: Re: Fukt under dusjkabinett   Fukt under dusjkabinett Icon_minitimeLør 20 Apr 2019 - 11:33

Hos meg måtte jeg ta ned veggene til dusjen (dusjkabinett). Da var dusjkaret i realiteten løst. Måtte fjerne ei tre list som karet hviler på i front for å komme til under og der karet var limt. Brukte ett eller annet redskap jeg hadde for å lirke karet løst fra underlaget. Fikk det ikke helt ut på grunn av slangene til varmeradiatoren er inne i kabinettet men fikk løftet det slik at jeg kom til under og fikk tørket ut.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
RogerNesshaug




Antall Innlegg : 4
Registration date : 19.04.2019

Fukt under dusjkabinett Empty
PosteTema: Re: Fukt under dusjkabinett   Fukt under dusjkabinett Icon_minitimeLør 20 Apr 2019 - 11:38

Ja er samme problem til meg også, er en trelist den hviler på i front. Måtte du ut med den bakerste veggen også eller holdt det med de to på siden? Er jo en radiator som står helt mongo til. Enn taket, måtte du ut med det?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Fukt under dusjkabinett Empty
PosteTema: Re: Fukt under dusjkabinett   Fukt under dusjkabinett Icon_minitimeLør 20 Apr 2019 - 13:36

Løsnet radiatoren uten å demontere slangene slik at jeg kunne få ut bakplaten også. Hadde ikke nede taket.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Fukt under dusjkabinett Empty
PosteTema: Re: Fukt under dusjkabinett   Fukt under dusjkabinett Icon_minitimeSøn 21 Apr 2019 - 17:01

Tror at Jan Ole (Moderator på forumet) hadde det samme problemet. Men hos ham var det overgangen fra sluk til rør som var problemet, mener jeg. Denne hadde løsnet.

Hvordan du skal få ut dette kan jeg ikke svare på. Men tror ikke Detleffs bruker mye lim. Det er generellt festet med skruer i skap og plater, og gulvet er muligens festet på vegger og med plastvegg utenpå som dekker over den øvre del av gulvet.

Hadde en Beduin 675V, med dusj i eget kabinett ved siden av toalettet. Der var det plastvegger på 3 sider, disse var mulig å ta ut og demontere plastveggen. Tenkte å ta opp hele gulvet pga en sprekk over den flate delen av bunnen som lå over hjulbuen. Men siden vogna ble solgt i fjor så ble det ikke gjort noe med det.
Men dørene måtte sikkert av, og sikkert mere til.

Kanskje en oppegående person på et verksted kan fortelle deg eksakt fremgangsmåte.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Fukt under dusjkabinett Empty
PosteTema: Re: Fukt under dusjkabinett   Fukt under dusjkabinett Icon_minitimeLør 27 Apr 2019 - 7:49

På min vogn og alle andre fra samme tid, kanskje også på nye vogner i dag, var det ikke tett forbindelse mellom sluken i dusjgulvet og røret under vogna. Dette førte til at når det blir motstand i avløpet fordi det er tett eller vogna står veldig skjevt flyter vannet inn mellom dusjgulvet og undergulvet. Dette skjedde umiddelbart etter at jeg fikk vogna og ble utbedret på verksted. Jeg vet ikke hvor mye de måtte demontere men tenker at de var ute med veggene på alle tre sider.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sponsored content





Fukt under dusjkabinett Empty
PosteTema: Re: Fukt under dusjkabinett   Fukt under dusjkabinett Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Fukt under dusjkabinett
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» KABE og dusjkabinett
» Vifte dusjkabinett
» Fukt
» Fukt
» Fukt i Bjølseth 600 GLD

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Chassi (stab.koblinger,bremser,atc osv)-
Gå Til: