Jeg skal nå hjelpe min demente mor å selge hennes Hobby 650 Exclusive, 2005 modell. Jeg kan ingenting om caravan (men mye om båt), og vil derfor høre med dere som kjenner merket og modellene godt.
Hva er realistisk salgspris for en slik vogn?
(Jeg ser det ligger et par på Finn.no, men jeg vet ikke om hvilke forskjeller som finnes på vognmodellen, hva som er standard utstyr og heller ikke om det er ønskepriser eller realistiske priser.)
Hun kjøpte vognen i 2016 av Sørlandets caravansenter. Før salg vil vognen inspiseres av dem for fukt (da jeg har forstått at dette er viktig), og jeg regner med at vi får papirer på at det ikke er fuktskade i vognen. Den var fuktfri da hun kjøpte den.
Jeg vet ingenting om hva som er standard utstyr i campingvogner. Det medfølger et Isabella Ambassadør fortelt. Dette er ikke brukt av min mor.
Det er to store gassflasker i fronten. Kjøleskap (nytt i 2016?), gassbluss, varmeovn på gass (integrert under skap), varmtvannsvarmer.
Puter etc ser godt holdt ut.
Vognen har de siste 2-3 årene stått på fast plass, oppjekket. Kjørte den hjem i går (11 mil) og den var god å dra og bremsene slo inn og slapp som de skal. Vognen var tørr og fin inni.