CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Kullsosalarm, gassalarm og/eller brannalarm

Go down 
5 posters
AvInnlegg
corpknut




Antall Innlegg : 4
Registration date : 21.05.2019

Kullsosalarm, gassalarm og/eller brannalarm Empty
PosteTema: Kullsosalarm, gassalarm og/eller brannalarm   Kullsosalarm, gassalarm og/eller brannalarm Icon_minitimeTir 21 Mai 2019 - 19:00

Hei,

er det noen som kan utdype hvilke alarmer jeg trenger i en campingvogn? Slik jeg har forstått det så trenger jeg en gassalarm i tilfelle lekkasje av gass, og en kullsosalarm for brann og for høye CO verdier? Er en brannalarm isåfall det samme som en kullsosalarm?
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Kullsosalarm, gassalarm og/eller brannalarm Empty
PosteTema: Re: Kullsosalarm, gassalarm og/eller brannalarm   Kullsosalarm, gassalarm og/eller brannalarm Icon_minitimeTir 21 Mai 2019 - 20:28

En brannalarm varsler brann/røyk. CO-varsler varsler CO, og gassvarsler varsler gass som propan og eventuelt bedøvende gasser. En NX 5 varsler mot alt dette, pluss innbrudd.
Til Toppen Go down
Fjell_fant
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Fjell_fant


Antall Innlegg : 591
Registration date : 18.06.2012

Kullsosalarm, gassalarm og/eller brannalarm Empty
PosteTema: Re: Kullsosalarm, gassalarm og/eller brannalarm   Kullsosalarm, gassalarm og/eller brannalarm Icon_minitimeTir 21 Mai 2019 - 20:32

Du trenger vel strengt tatt ingen alarmer, men det er jo noen som gjør at du føler deg tryggere.

Røykvarsler ser jeg på som selvfølgelighet. En lavt montert gassalarm kan jo også være greit, men det er enda viktigere å sikre seg at lufting i gulvet ikke er tettet igjen. Så er det jo litt ettersom hvor du skal overnatte, skulle jeg stått mye etter veier og da særlig nedover Europa ville jeg nok hatt en narkosealarm.
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Kullsosalarm, gassalarm og/eller brannalarm Empty
PosteTema: Re: Kullsosalarm, gassalarm og/eller brannalarm   Kullsosalarm, gassalarm og/eller brannalarm Icon_minitimeOns 22 Mai 2019 - 11:35

Røykvarsler er obligatorisk, men som de andre sier ville jeg hatt gassalarm også. Selv kobler jeg alltid gassen av på flaska når jeg har brukt gass. Stoler rett og slett ikke på det.
Til Toppen Go down
awt
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
awt


Male
Antall Innlegg : 205
Localisation : Karmøy
Registration date : 13.08.2015

Kullsosalarm, gassalarm og/eller brannalarm Empty
PosteTema: Re: Kullsosalarm, gassalarm og/eller brannalarm   Kullsosalarm, gassalarm og/eller brannalarm Icon_minitimeOns 22 Mai 2019 - 15:50

Selv har jeg NX-1 for gassbiten, denne er montert nede ved gulvet. Videre har jeg en Google Nest som tar seg av røyk og O2-delen.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Kullsosalarm, gassalarm og/eller brannalarm Empty
PosteTema: Re: Kullsosalarm, gassalarm og/eller brannalarm   Kullsosalarm, gassalarm og/eller brannalarm Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Kullsosalarm, gassalarm og/eller brannalarm
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Er det noe galt med fortelt eller vogn eller skinne?
» penta telt eller annet telt med 3,5 m dybde eller mer ønskes
» Gassalarm
» Montering av gassalarm
» Montere gassalarm

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: Utstyr-
Gå Til: