CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Lekkasje fra vannkran på bad

Go down 
4 posters
AvInnlegg
corpknut




Antall Innlegg : 4
Registration date : 21.05.2019

Lekkasje fra vannkran på bad Empty
PosteTema: Lekkasje fra vannkran på bad   Lekkasje fra vannkran på bad Icon_minitimeFre 21 Jun 2019 - 10:51

Hei, jeg har funnet ut at det er en lekkasje fra vannkranen på badet i en Hobby 560 KMFE. Jeg ser det går to slanger inn i kranen, en rød og en blå (som jeg antar er varm/kaldt vann) og en sort ledning som jeg antar er strøm. Vannet drypper ut langs den sorte ledningen. På det vedlagte bildet ser dere faktisk at det kommer en dråpe ut. Har dere noen forslag til hva som kan gjøres? Evt. hvor jeg finner informasjon/veiledninger for bytte av krane?
Til Toppen Go down
corpknut




Antall Innlegg : 4
Registration date : 21.05.2019

Lekkasje fra vannkran på bad Empty
PosteTema: Re: Lekkasje fra vannkran på bad   Lekkasje fra vannkran på bad Icon_minitimeFre 21 Jun 2019 - 10:53

Lekkasje fra vannkran på bad 6ce88110Lekkasje fra vannkran på bad 6ce88110
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Lekkasje fra vannkran på bad Empty
PosteTema: Re: Lekkasje fra vannkran på bad   Lekkasje fra vannkran på bad Icon_minitimeFre 21 Jun 2019 - 12:54

Enkelt! Bytt det, umulig å reparere. Kjøp et med.ca. 30 cm fleksibel slange, og 2 stk skjøtestykker for 10mm innv slange. Og 4 stk slangeklemmer. Kapp av den ytterste biten av de slangene som står på fra fabrikk, og tre skjøtestykket inn i slangene fra batteriet. Forhandler vet hva det dreier seg om når du nevner nytt batteri ned fleksibel slange. De som er der i dag bryter på ei plastskive som holder slangene på plass. Og her ser det ut til at det er oress pga stive slanger.

Men du må også vite diameter på blandebatteriet for hullet.
Til Toppen Go down
vesto
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
vesto


Antall Innlegg : 336
Localisation : Trondheim, Hommelvik
Registration date : 19.01.2013

Lekkasje fra vannkran på bad Empty
PosteTema: Re: Lekkasje fra vannkran på bad   Lekkasje fra vannkran på bad Icon_minitimeFre 21 Jun 2019 - 15:40

Det ville vært typisk meg å skru løs kranen og prøve å fikse den før jeg hadde kjøpt ny ihvertfall.
Men hvis den ikke lar seg reparere, så har du jo da gjort halvparten av jobben med å bytte den!
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Lekkasje fra vannkran på bad Empty
PosteTema: Re: Lekkasje fra vannkran på bad   Lekkasje fra vannkran på bad Icon_minitimeFre 21 Jun 2019 - 20:01

Etter gjentatte ganger med problemer ang slike blandebatterier så finner en fort ut at det lett kan bli forbruksvare. Microbrytere som ikke llser ut npr kraner er avslått. Og den hvite låseplata i bunnen for.slangene er nesten håpløs p få.på plass pga stive slanger. Men bare prøv å.reparere.

Min erfaring er at uten deler så er det ikke mye å reparere på. Men forsøk gjerne. Men min erfaring med at lekkasje kommer tilbake gjør at jeg skifter ut batteriet om det lekker. Men det er vel og merke min erfaring, da.
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Lekkasje fra vannkran på bad Empty
PosteTema: Re: Lekkasje fra vannkran på bad   Lekkasje fra vannkran på bad Icon_minitimeFre 21 Jun 2019 - 23:02

Har også prøvd å reparere kraner, men med lite hell. Er som med mye annet i vogner, tryggest å skifte. Er i grunn ikke noe kompliment til produsentene at jeg alltid har med rikholdig verktøykasse, multimeter og diverse reservedeler på tur. Men slik er det, Hobby, Knaus eller Bürstner, ofte noe som må ordnes, selv om det var mest på Hobby, mindre på Knaus, og minst på Bürstner. Men er forberedt på at et eller annet som må ordnes blir det!
Til Toppen Go down
vesto
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
vesto


Antall Innlegg : 336
Localisation : Trondheim, Hommelvik
Registration date : 19.01.2013

Lekkasje fra vannkran på bad Empty
PosteTema: Re: Lekkasje fra vannkran på bad   Lekkasje fra vannkran på bad Icon_minitimeSøn 23 Jun 2019 - 10:37

quattro1 skrev:
Har også prøvd å reparere kraner, men med lite hell. Er som med mye annet i vogner, tryggest å skifte. Er i grunn ikke noe kompliment til produsentene at jeg alltid har med rikholdig verktøykasse, multimeter  og diverse reservedeler på tur. Men slik er det, Hobby, Knaus eller Bürstner, ofte noe som må ordnes, selv om det var mest på Hobby, mindre på Knaus, og minst på Bürstner. Men er forberedt på at et eller annet som må ordnes blir det!

Hehe, det samme kjører jeg rundt med ja!

Som du og Janp sier, så er sikkert det beste bare å skifte kranen. Men det ligger i min natur å prøve å fikse alt mulig, men noen ganger så går jo det ikke selvsagt..
Til Toppen Go down
Sponsored content





Lekkasje fra vannkran på bad Empty
PosteTema: Re: Lekkasje fra vannkran på bad   Lekkasje fra vannkran på bad Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Lekkasje fra vannkran på bad
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Vannkran på bad
» Lekkasje i frontvindu.
» Vannkran/blandebatteri på bad til Bürstner
» Hobby 650 lekkasje spylevann
» Lekkasje tak campolaris

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: