CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Tips og råd..

Go down 
5 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Tips og råd.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Tips og råd..   Tips og råd.. - Page 2 Icon_minitimeLør 15 Mar 2008 - 22:56

Johnny skrev:
Vegard skrev:
May-Britt skrev:
Hva med belastningen på de håndtakene???

Ser at noen her på plassen velger å dra på et sånt trekk i skinna over vinduet før de drar - som dekker hele fronten.......slik at vinduet er dekket.... så skuffer de av snøen på taket når de kommer til varm vogn og drar av det trekket ......... da ser jeg at det heller ikke blir is på gasskassen......... og ingenting er frosset der.....

For håndtakene er ikke dette noe problem, vet vel egentlig bare om ett vognmerke som har slitt med lekkasjer rundt de.....

men det du nevner, er jo et alternativ, men for et styr da...... og det legger seg jo sø på taket når en ikke er i vogna og, som tiner av og renner ned i når sola står på....

de front-trekkene har ikke jeg særlig sans for, her er det helst de Solifer, der Alden står i gass-kassa som bruker disse....

i vinter, har jeg tatt av taket en gang..... og måtte jeg til med den seansen med å ta av trekk, og måke tak pga ti cm snø, med en gang jeg kom, i tillegg til å pakke inn, nei da hadde det blitt vel styrete.....


Har hatt av de håndtaka på mi vogn og pakket om med nytt pakningsstoff. Følte at det kom inn noe som ikke skulle komme inn der.

Johnny

det tror jeg og så gjerne det gjorde...... de har vært kipe på tetningsmiddel på de der..... har lurt på hvorfor de ikke legger på godt med masse i de håndtakene, før de skrues inn...
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Tips og råd.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Tips og råd..   Tips og råd.. - Page 2 Icon_minitimeLør 15 Mar 2008 - 22:59

Vegard skrev:
Johnny skrev:
Vegard skrev:
May-Britt skrev:
Hva med belastningen på de håndtakene???

Ser at noen her på plassen velger å dra på et sånt trekk i skinna over vinduet før de drar - som dekker hele fronten.......slik at vinduet er dekket.... så skuffer de av snøen på taket når de kommer til varm vogn og drar av det trekket ......... da ser jeg at det heller ikke blir is på gasskassen......... og ingenting er frosset der.....

For håndtakene er ikke dette noe problem, vet vel egentlig bare om ett vognmerke som har slitt med lekkasjer rundt de.....

men det du nevner, er jo et alternativ, men for et styr da...... og det legger seg jo sø på taket når en ikke er i vogna og, som tiner av og renner ned i når sola står på....

de front-trekkene har ikke jeg særlig sans for, her er det helst de Solifer, der Alden står i gass-kassa som bruker disse....

i vinter, har jeg tatt av taket en gang..... og måtte jeg til med den seansen med å ta av trekk, og måke tak pga ti cm snø, med en gang jeg kom, i tillegg til å pakke inn, nei da hadde det blitt vel styrete.....


Har hatt av de håndtaka på mi vogn og pakket om med nytt pakningsstoff. Følte at det kom inn noe som ikke skulle komme inn der.

Johnny

det tror jeg og så gjerne det gjorde...... de har vært kipe på tetningsmiddel på de der..... har lurt på hvorfor de ikke legger på godt med masse i de håndtakene, før de skrues inn...


Eller aller helst, gitt blaffen i å montere dem. Bruker alltid bilen for å manøvrere vogna på plass. Så disse håndtaka kunne de spart seg på ei slik vogn for min del.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Tips og råd.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Tips og råd..   Tips og råd.. - Page 2 Icon_minitimeLør 15 Mar 2008 - 23:01

Johnny skrev:
Vegard skrev:
Johnny skrev:
Vegard skrev:
May-Britt skrev:
Hva med belastningen på de håndtakene???

Ser at noen her på plassen velger å dra på et sånt trekk i skinna over vinduet før de drar - som dekker hele fronten.......slik at vinduet er dekket.... så skuffer de av snøen på taket når de kommer til varm vogn og drar av det trekket ......... da ser jeg at det heller ikke blir is på gasskassen......... og ingenting er frosset der.....

For håndtakene er ikke dette noe problem, vet vel egentlig bare om ett vognmerke som har slitt med lekkasjer rundt de.....

men det du nevner, er jo et alternativ, men for et styr da...... og det legger seg jo sø på taket når en ikke er i vogna og, som tiner av og renner ned i når sola står på....

de front-trekkene har ikke jeg særlig sans for, her er det helst de Solifer, der Alden står i gass-kassa som bruker disse....

i vinter, har jeg tatt av taket en gang..... og måtte jeg til med den seansen med å ta av trekk, og måke tak pga ti cm snø, med en gang jeg kom, i tillegg til å pakke inn, nei da hadde det blitt vel styrete.....


Har hatt av de håndtaka på mi vogn og pakket om med nytt pakningsstoff. Følte at det kom inn noe som ikke skulle komme inn der.

Johnny

det tror jeg og så gjerne det gjorde...... de har vært kipe på tetningsmiddel på de der..... har lurt på hvorfor de ikke legger på godt med masse i de håndtakene, før de skrues inn...


Eller aller helst, gitt blaffen i å montere dem. Bruker alltid bilen for å manøvrere vogna på plass. Så disse håndtaka kunne de spart seg på ei slik vogn for min del.

Johnny

er i og for seg enig med deg i dette..... men er de montert, bør de jaggu tåles å brukes.......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tips og råd.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Tips og råd..   Tips og råd.. - Page 2 Icon_minitimeSøn 16 Mar 2008 - 0:02

May-britt

Har forresten sett noen Kabe, med ismarkise bak og.... for at is fra takbuen ikke skal ta rotta på lyskonsollet..... for det kan være stor vekt i det som faller av.... og jeg vet noen årganger av den svenske svana, hadde en tendens til at lyskonsollet slapp i øverkant om en hadde litt uflaks.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tips og råd.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Tips og råd..   Tips og råd.. - Page 2 Icon_minitimeTir 18 Mar 2008 - 18:14

Se her.........tok et bilde jeg .....for å vise at jeg mener dette kan virke tungt på markisa og håndtakene.......

Tips og råd.. - Page 2 Dsc00310

men er vel ingen grunn til bekymring da...... men vet ikke helt om jeg vil ha en sånn...........
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Tips og råd.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Tips og råd..   Tips og råd.. - Page 2 Icon_minitimeTir 18 Mar 2008 - 18:19

På Hobbyen var det et veldig stort frontvindu og det stakk ganske langt frem. For å si det sånn: Om det var dagen derpå med magen litt i ulage og refleksene litt på tur og snø/isen raste nedover der i et ubevoktet øyeblikk, ja da var ikke truseskifte behovet langt unna altså. affraid affraid affraid affraid

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sponsored content





Tips og råd.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Tips og råd..   Tips og råd.. - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Tips og råd..
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Tips om 540 UKF/UFK
» Poi- tips til gps TomTom
» Tips om punktering
» Tips til gassgrill;)
» Tips om 12V Dimmere?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: BJØLSETH-
Gå Til: