Hei forum.
Skal kjøpe bobil for første siden vi ønsker å se litt mer av landet vårt enn hva man gjør fra en båt
Ønsker i utgangspunktet ikke en med alkove pga en litt krank kropp så en med seng på gulv (eller heter det dørk?). Budsjett er opp til 250.000kr siden dette er et prøve og feile prosjekt for å se om dette er noe for oss. Vi synes ikke det er fornuftig å kjøpe en bobil til 750000 + kr for så å finne ut at dette ikke er noe for oss. Har ikke all verdens krav til komfort og er klar over at med den lave innsatsen så får man ikke på langt nær det man i dag forventer av luksus. Jeg for min del velger heller driftsikkerhet enn luksus. De bilene vi har sett på er jo helt greie men de fleste har alkove, noe vi som nevnt vi unngå.
Ser det er mange billige biler på FINN men siden jeg ikke kjenner til noe som helst av disse, hva skal man styre unna om man tenker fare for fukt, lav driftsikkerhet, dårlig kvalitet etc? Hva kan man regne for driftsikre biler (fukt,motor, elektronikk, bremser og rust)?
Har C1 lappen så vekt er ikke så prekært.
Setter stor pris på om noen har erfaringer med eldre bobiler og kan gi noen tips basert på erfaringer, både gode og dårlige.
På forhånd takk.