CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Toyota Landcruiser

Go down 
+12
hwestlie
janp
hobby 650 kfu
Lc120
Jan Ole
Sten Rune
Remi
Jan
OyvindSP
karen
Lars Egil
sveine
16 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
AvInnlegg
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Toyota Landcruiser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Toyota Landcruiser   Toyota Landcruiser - Page 2 Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 8:10

Lars Egil skrev:
Remi skrev:
Lars Egil skrev:
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1988069
Det der må da være ett bra kjøp?
2006 Toyota Landcruiser 3,0GX 8 seter D-4D aut Offroad 568.616,- 42000km
Kjempebil! Problemet mitt er at den er minst 170000 over budsjett...
Har ikke lyst å låne meg til fant på bil... prøver å føre et liv utenom også... Very Happy
Med en sånn bil trenger du ikke noe liv utenom What a Face
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Toyota Landcruiser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Toyota Landcruiser   Toyota Landcruiser - Page 2 Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 8:22

Remi skrev:
Lars Egil skrev:
Remi skrev:
Lars Egil skrev:
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1988069
Det der må da være ett bra kjøp?
2006 Toyota Landcruiser 3,0GX 8 seter D-4D aut Offroad 568.616,- 42000km
Kjempebil! Problemet mitt er at den er minst 170000 over budsjett...
Har ikke lyst å låne meg til fant på bil... prøver å føre et liv utenom også... Very Happy
Med en sånn bil trenger du ikke noe liv utenom What a Face
He, he... nei det er helt sant. Jeg vil måtte flytte ut i bilen om jeg går hen og kjøper den....
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Toyota Landcruiser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Toyota Landcruiser   Toyota Landcruiser - Page 2 Icon_minitimeTir 7 Aug 2012 - 20:21

Hvor vanlig er det med TEMS på disse skutene her?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

Toyota Landcruiser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Toyota Landcruiser   Toyota Landcruiser - Page 2 Icon_minitimeTir 7 Aug 2012 - 20:28

Jan Ole skrev:
Hvor vanlig er det med TEMS på disse skutene her?
He he ja det skulle du ha vist.

Neida fra 03 og opp til 07 er det ikke så vanlig,fra 07 og opp til 08 var dette ekstra utstyr på både VX og GX.
09 kom med dette som standar på GX og ekstra utstyr på VX.

Husk at det finnes 3 utgaver.
Den såkalte NATO/TELENOR utgaven uten wide body.Fikk vel denne fra 03 til 07.
VX er en med wide body men ikke navi,skinn,Tems,Luftfjæring og mye mindre støy isolasjon.
GX er den som fikk neste alt standar,var vel kunn tems og luft du ikke fikk standar opp til 08 etter dette ble alt standar på den utgaven..

TEMS er stillbare elektroniske støtdempere.Disse bilene har også luft fjæring bak.
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

Toyota Landcruiser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Toyota Landcruiser   Toyota Landcruiser - Page 2 Icon_minitimeTir 7 Aug 2012 - 20:31

Toyota Electronically Modulated Suspension (TEMS)
Takket være TEMS, kan Landcruiser hamle opp med alle mulige slags veiforhold. Ved å vri på en bryter vil dette semiaktive fjæringssystemet justere støtdemperinnstillingene til fire forskjellige nivåer; Komfort, Semi-komfort, Semi-sport og Sport. Systemet gir deg mulighet til å tilpasse dempingen til forskjellige underlag og kjøreforhold slik at du alltid får den karakteristikken du ønsker.
Ved kurvekjøring krenger bilen mindre fordi støtdemperne på ytre hjulpar blir stivere mens de indre blir mykere og dermed gjør bilen mer stabil. Det samme prinsippet sørger for mindre vingling på ujevne veier og det forhindrer at bilen "dykker" når du bremser.

Luftfjæring
Luftfjæring bak er integrert med TEMS. Bilen kan heves og senkes med opp til 30mm over Nullpunkt(N) ved å trykke på en knapp. Med luftfjæring oppnår du at bilen alltid har samme høyde, uavhengig av passajerantall og hvor mye bagasje som er lastet i bilen. Nivået returnerer automatisk til (N) ved ca 35 km/t. kan også låses med en OFF bryter ved behov.

Systemet(ene) er ekstrautstyr på LC120 GX opp til 09 mod.

Håper dette var opplysende

Til Toppen Go down
hobby 650 kfu
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
hobby 650 kfu


Male
Antall Innlegg : 286
Age : 47
Localisation : Hallingdal
Registration date : 17.03.2012

Toyota Landcruiser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Toyota Landcruiser   Toyota Landcruiser - Page 2 Icon_minitimeLør 12 Jan 2013 - 10:23

Å hvordan er denne som trekker?? Helt fantastisk håper jeg da LC er sterkt vurdert om dagen.
Forbruk?
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Toyota Landcruiser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Toyota Landcruiser   Toyota Landcruiser - Page 2 Icon_minitimeLør 12 Jan 2013 - 14:17

Hei. Du får nok ikke mere svar av Sverre om denne, da han omkom i en tragisk ulykke øst for Trondeim den 19.12.


Jeg har den samme bilen, og forbruk kan være så lavt som 0,8 ved litt lengre kjøring. Snitt pr år på rundt 1 liter, men med mye småkjøring og kaldt vær øker det slik som på alle andre biler. Som trekkvogn er jeg svært fornøyd, men komfort mtp. fjæring og asfaltkjøring finnes det mange bedre biler. Men om du skal kjøpe en så vurder luftfjæring (TEMS). Da får du en helt annen komfort.


Det som jeg setter mest pris på er nok bilens egenskaper ved rygging av 2 tonn vogn og lavgir. Du vil bli overrasket over hvor bratt bakke du kan rygge uten bruk av gasspedalen.


Sjekk at bilen er tectylbehandlet, kjøp ikke en som er ubehandlet da det er for mange kroker som rust setter seg i, spesiellt i rammen som fylles med skitt og lort. Det er det viktigste du bør ta hensyn til om du kjøper en brukt utgave av 120.
Og be om en vurdering av motorfestene, det er en svakhet. De er oljefylt og har en kjent svakhet. Det samme gjelder bremsecalipere i front, de byttes på "good-will" de også. Og vannpumpen kan ha en svakhet, men det ser du ved å kikke etter avleiringer rundt den i motorrommet.


Sjekk at det er skiftet foringer på dysene ihht til Toyotas goodwill-politikk. Er de ikke skiftet risikerer du at skitt kommer inn i motoren og forårsaker totalhavari. I motsetning til mange andre merker så er Toyta åpen om dette, og jeg fikk skiftet dette på en 6 år gammel bil, ca 150000 km på telleren og tyskimport. Det ville du nok ikke fått hos Mercedes, Møller og BMW uten å slite tror jeg.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Toyota Landcruiser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Toyota Landcruiser   Toyota Landcruiser - Page 2 Icon_minitimeLør 12 Jan 2013 - 14:30

Det ville du nok ikke fått hos Mercedes, Møller og BMW uten å slite tror jeg.

Det må vel først og fremst være fordi ingen av de selger Land Cruiser tenker jeg.... Rolling Eyes

Men skjønner hva du mener, er ikke så sikker på at Møller ville avvist noe sånt, har egentlig motsatt erfaring på med sånt. Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Toyota Landcruiser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Toyota Landcruiser   Toyota Landcruiser - Page 2 Icon_minitimeLør 12 Jan 2013 - 14:43

Lokalt her skal det ikke alltid være enkelt å ha med de å gjøre, sitter visst langt inne å få reklamert på en del ting som egentlig skal være innenfor reklamasjon/garanti.
Vet ikke om hvor mange % det gjelder, bare fått det fra eiere av VW og Audi. Men det finner man jo fort ut selv om man har en slik bil.


Men jeg har tilgode å høre at en importert VW eller Audi får gjennomslag for reklamasjon 3 år etter utgått europagaranti, og med 50000 km over garantien.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Toyota Landcruiser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Toyota Landcruiser   Toyota Landcruiser - Page 2 Icon_minitimeLør 12 Jan 2013 - 15:08

Vanskelig å si hvem som er best eller verst, har som sagt bra erfaring med VW lokalt, ellers hadde jeg ikke kjøpt samme merke om igjen. Nå er det "sink slipp" som er mest aktuellt og min siste bil er ikke fri for den plagen heller, men den gamle Caravellen var nok bedre på dette, uansett ikke noe å ta opp med Møller når den er tretten år gammel så den har jeg ordnet med selv.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
hobby 650 kfu
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
hobby 650 kfu


Male
Antall Innlegg : 286
Age : 47
Localisation : Hallingdal
Registration date : 17.03.2012

Toyota Landcruiser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Toyota Landcruiser   Toyota Landcruiser - Page 2 Icon_minitimeLør 12 Jan 2013 - 16:30

janp skrev:
Hei. Du får nok ikke mere svar av Sverre om denne, da han omkom i en tragisk ulykke øst for Trondeim den 19.12.


Jeg har den samme bilen, og forbruk kan være så lavt som 0,8 ved litt lengre kjøring. Snitt pr år på rundt 1 liter, men med mye småkjøring og kaldt vær øker det slik som på alle andre biler. Som trekkvogn er jeg svært fornøyd, men komfort mtp. fjæring og asfaltkjøring finnes det mange bedre biler. Men om du skal kjøpe en så vurder luftfjæring (TEMS). Da får du en helt annen komfort.


Det som jeg setter mest pris på er nok bilens egenskaper ved rygging av 2 tonn vogn og lavgir. Du vil bli overrasket over hvor bratt bakke du kan rygge uten bruk av gasspedalen.


Sjekk at bilen er tectylbehandlet, kjøp ikke en som er ubehandlet da det er for mange kroker som rust setter seg i, spesiellt i rammen som fylles med skitt og lort. Det er det viktigste du bør ta hensyn til om du kjøper en brukt utgave av 120.
Og be om en vurdering av motorfestene, det er en svakhet. De er oljefylt og har en kjent svakhet. Det samme gjelder bremsecalipere i front, de byttes på "good-will" de også. Og vannpumpen kan ha en svakhet, men det ser du ved å kikke etter avleiringer rundt den i motorrommet.


Sjekk at det er skiftet foringer på dysene ihht til Toyotas goodwill-politikk. Er de ikke skiftet risikerer du at skitt kommer inn i motoren og forårsaker totalhavari. I motsetning til mange andre merker så er Toyta åpen om dette, og jeg fikk skiftet dette på en 6 år gammel bil, ca 150000 km på telleren og tyskimport. Det ville du nok ikke fått hos Mercedes, Møller og BMW uten å slite tror jeg.


Stor forskjell på TEMS å ikke tems da?? Sett på en uten tems,å der er alt byttet av det du nevner utenom motorfester.








Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Toyota Landcruiser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Toyota Landcruiser   Toyota Landcruiser - Page 2 Icon_minitimeLør 12 Jan 2013 - 19:42

Ja, det er en helt annen komfort. Men det blir en dyrere bil da. Men samtidig så kan du, om du absolutt vil. skifte ut de originale lyktene med Xeoninnsatser fra f.eks MarsPerformance:

http://marsperformance.com.au/Black-DRL-LED-CCFL-Angel-Eyes-Projector-Head-Lights-Toyota-Land-Cruiser-Prado-09-12

Disse kan du bruke da kravet på høydejustering er ivaretatt av TEMS. Kravet er ikke, som mange tror, at det er lyktene som har automatisk høydejustering, men kjøretøyet. Mao et lite smutthull. Men det viktigste med TEMS er en helt annen kjørekomfort på ujevnt underlag.


Velg bil med tonede glass på sideruter, det vil du ikke angre på. Og GX har også AC fra taket, samt foran bak framsetene.
Til Toppen Go down
hobby 650 kfu
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
hobby 650 kfu


Male
Antall Innlegg : 286
Age : 47
Localisation : Hallingdal
Registration date : 17.03.2012

Toyota Landcruiser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Toyota Landcruiser   Toyota Landcruiser - Page 2 Icon_minitimeLør 12 Jan 2013 - 23:21

janp skrev:
Ja, det er en helt annen komfort. Men det blir en dyrere bil da. Men samtidig så kan du, om du absolutt vil. skifte ut de originale lyktene med Xeoninnsatser fra f.eks MarsPerformance:

http://marsperformance.com.au/Black-DRL-LED-CCFL-Angel-Eyes-Projector-Head-Lights-Toyota-Land-Cruiser-Prado-09-12

Disse kan du bruke da kravet på høydejustering er ivaretatt av TEMS. Kravet er ikke, som mange tror, at det er lyktene som har automatisk høydejustering, men kjøretøyet. Mao et lite smutthull. Men det viktigste med TEMS er en helt annen kjørekomfort på ujevnt underlag.


Velg bil med tonede glass på sideruter, det vil du ikke angre på. Og GX har også AC fra taket, samt foran bak framsetene.

Tror om denne?? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=39192693
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Toyota Landcruiser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Toyota Landcruiser   Toyota Landcruiser - Page 2 Icon_minitimeOns 16 Jan 2013 - 15:39

janp skrev:
Ja, det er en helt annen komfort. Men det blir en dyrere bil da. Men samtidig så kan du, om du absolutt vil. skifte ut de originale lyktene med Xeoninnsatser fra f.eks MarsPerformance:

http://marsperformance.com.au/Black-DRL-LED-CCFL-Angel-Eyes-Projector-Head-Lights-Toyota-Land-Cruiser-Prado-09-12

Disse kan du bruke da kravet på høydejustering er ivaretatt av TEMS. Kravet er ikke, som mange tror, at det er lyktene som har automatisk høydejustering, men kjøretøyet. Mao et lite smutthull. Men det viktigste med TEMS er en helt annen kjørekomfort på ujevnt underlag.

Så lenge lyktene er e-merket stemmer det at du kan bytte til xenon på en bil med automatisk nivåregulering! Men det er en meget omfattende prosess å godkjenne lykter, så dersom disse hadde hatt e-merking hadde de nok skrytt av det i annonsen. Disse lyktene er trolig ikke mer lovlig enn å bytte til xenon i de lyktene som allerede er på bilen. Synes også det låter skumt at man kan 'oppgradere' til xenon eller LED i den samme lykta.

e-merkingen er regulert av FN, og finnes også i Australia. Mitt råd: Be om kopi av typegodkjenningsdokumentet samt få et bilde der e-merkingen på lykten vises. Det er ikke bare bare å få igjen penger for noe man har kjøpt down under....


Sist endret av OyvindSP den Ons 16 Jan 2013 - 22:01, endret 1 gang
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Toyota Landcruiser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Toyota Landcruiser   Toyota Landcruiser - Page 2 Icon_minitimeOns 16 Jan 2013 - 21:53

hobby 650 kfu skrev:

Tror om denne?? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=39192693
Ville aldri ha kjøpt bil med reservehjul på bakdøra, blir tungt og er utsatt for hard belastning om du ikke har 100% kontroll ved f.eks sterk vind. Hengslene slites også.


Enda et råd: velg en2005 eller nyere, da får en 5-trinns kasse som girer lettere enn 4-trinnskassa. Er en del korrigert på programmeringen.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Toyota Landcruiser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Toyota Landcruiser   Toyota Landcruiser - Page 2 Icon_minitimeOns 16 Jan 2013 - 22:04

En annen som du ev. kan se på, med litt høyere km er denne.
Alt av kampanjer er gjort står det, det må du ev sjekke ut. Jeg kan godt ringe og hjelpe om du ønsker å vite mere om en du kommer over:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38926401
Til Toppen Go down
hwestlie

hwestlie


Antall Innlegg : 16
Age : 59
Localisation : Vadsø
Registration date : 10.08.2012

Toyota Landcruiser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Toyota Landcruiser   Toyota Landcruiser - Page 2 Icon_minitimeTor 17 Jan 2013 - 14:48

Hei! Kan si litt om forbruk på LC. Har kjørt mest med LC90 med 204 HK. Forbruk med Hobby 720 vogn (over 2 tonn) målte jeg i sommer til mellom 1,2 - 1,3 med pen kjøring (80 km/t). Har også testet med forbruk på en LC150 med 173 HK. Med tom vogn lå den på i underkant av 1,2. LC150 går uten vogn på mellom 0,7 og 0,8 og det synes jeg er bra med bil på 2200 kg, automat og permanent 4X4.
Til Toppen Go down
hobby 650 kfu
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
hobby 650 kfu


Male
Antall Innlegg : 286
Age : 47
Localisation : Hallingdal
Registration date : 17.03.2012

Toyota Landcruiser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Toyota Landcruiser   Toyota Landcruiser - Page 2 Icon_minitimeFre 18 Jan 2013 - 16:45

janp skrev:
hobby 650 kfu skrev:

Tror om denne?? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=39192693
Ville aldri ha kjøpt bil med reservehjul på bakdøra, blir tungt og er utsatt for hard belastning om du ikke har 100% kontroll ved f.eks sterk vind. Hengslene slites også.


Enda et råd: velg en2005 eller nyere, da får en 5-trinns kasse som girer lettere enn 4-trinnskassa. Er en del korrigert på programmeringen.

Akkurat..
VAr å prøvde denne nå idag.Hel å grei bil. Syns den var god å kjøre,sitter høyt og god oversikt.Kosa meg bak rattet faktisk hehe... Litt trangt baksete til tre unger,men hjelper en dem med seler er det verdt det trur jeg.Nå er jo denne en 05/06 mod vel.Men hadde bare 4 trinns kassa.Når kom 5?
Syns kanskje den var øøørlite treg til å gire ned når en kom i lave hastigheter.Kan en ta av dekket bakpå døra??
Det kommer til å bli LC men ikke denne.Var litt småtteri kosmetisk som ikke var pent. Vurdert xc90,men slo det fort ifra meg da jeg har brukt en del timer på å lese tester osv.

Skal en over på 07 mod å oppover sprenges budsjettet,så 05/06 mod får duge.Trur uansett dette er solide biler enda dem har noen år på baken.

Setter pris på flere innspill og råd Smile
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Toyota Landcruiser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Toyota Landcruiser   Toyota Landcruiser - Page 2 Icon_minitimeFre 18 Jan 2013 - 19:01

s5-trinns fra 2005- modell, har den 4 så er det en sen 2004 og ikke en 2005.
2005 har også 166 mot 163 HK, men 2005-modellen har et vesentlig høyere dreiemoment enn 163 HK-utgaven. Et viktig moment ved valg av vogn. Og med 5-trinns kasse så er det selvsagt tettere mellom girene. Og etter det jeg vet så skal 166 HK-utgaven gire mykere, men det har jeg ikke fått prøvd ut.


Men husk: uten Tectylbehandling er det bare å glemme, hvis den ikke ser ganske bra ut. Men sjekk rundt motorfestene i fronten, og er det en bil som er kommet fra f.eks Tyskland så er den levert med reservehjul under bilen. Og det anbefale jeg å veleg, bare den er godt passet på. Norsk bil ble ikke levert med hjulet under fra 2007 om jeg husker rett.
Og sjekk for all del under dette reservehjulet, der kan du få deg en overraskelese om du fjerner det. Og sakl du Tectylbehandle, fjern alle deksler under motor, girkasse og tank. "Støtfangeren" tar du enkelt av også, det skal jeg gi deg oppskrift på for å hjelpe deg. Tar bare et kvarter når du vet hvordan, for den bjelken bak er utsatt for rust og kan bare rengjøres når "støtfangeren" fjernes.
Reservehjulet må også taes ned, og det er engrei sak å gjøre.


Og
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Toyota Landcruiser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Toyota Landcruiser   Toyota Landcruiser - Page 2 Icon_minitimeFre 18 Jan 2013 - 20:25

hobby 650 kfu skrev:


Akkurat..
VAr å prøvde denne nå idag.Hel å grei bil. Syns den var god å kjøre,sitter høyt og god oversikt.Kosa meg bak rattet faktisk hehe... Litt trangt baksete til tre unger,men hjelper en dem med seler er det verdt det trur jeg.Nå er jo denne en 05/06 mod vel.Men hadde bare 4 trinns kassa.Når kom 5?
Syns kanskje den var øøørlite treg til å gire ned når en kom i lave hastigheter.Kan en ta av dekket bakpå døra??
Det kommer til å bli LC men ikke denne.Var litt småtteri kosmetisk som ikke var pent. Vurdert xc90,men slo det fort ifra meg da jeg har brukt en del timer på å lese tester osv.

Skal en over på 07 mod å oppover sprenges budsjettet,så 05/06 mod får duge.Trur uansett dette er solide biler enda dem har noen år på baken.

Setter pris på flere innspill og råd Smile
Dekket kan taes av, selvsagt. Ellers hadde det ikke vært et reservehjul! Very Happy
Men det blir ikke pent da, kan ev erstattes av et tomt skall som er ok å se på. Men det stenger en del av utsikten også, og det er en viktig grunn for meg å ikkevelge denne løsningen.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Toyota Landcruiser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Toyota Landcruiser   Toyota Landcruiser - Page 2 Icon_minitimeFre 18 Jan 2013 - 21:30

Landcruiser var oppe til vurdering når Tiguanen skulle bort, men en av grunnene til at den ble byttet ut var bakseteplass for tre unger, 5,11 og 14, femåringen i stol en stund enda og da var ikke 8 til 9 cm bredere sete nok.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Toyota Landcruiser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Toyota Landcruiser   Toyota Landcruiser - Page 2 Icon_minitimeFre 18 Jan 2013 - 21:47

Nei, armlenene er ganske massive. Dørene er også ganske tykke også, og da blir det ikke så mye plass til 3 i baksetet når en har stoler til barna.
Til Toppen Go down
hobby 650 kfu
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
hobby 650 kfu


Male
Antall Innlegg : 286
Age : 47
Localisation : Hallingdal
Registration date : 17.03.2012

Toyota Landcruiser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Toyota Landcruiser   Toyota Landcruiser - Page 2 Icon_minitimeTor 24 Jan 2013 - 22:37

janp skrev:
Nei, armlenene er ganske massive. Dørene er også ganske tykke også, og da blir det ikke så mye plass til 3 i baksetet når en har stoler til barna.

Prøvde 2 stoler å en pute i baksete.Litt trangt,men det går.
"oppdaget" Pajero også.Noen som har erfaring med dem??
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Toyota Landcruiser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Toyota Landcruiser   Toyota Landcruiser - Page 2 Icon_minitimeFre 25 Jan 2013 - 9:41


_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Toyota Landcruiser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Toyota Landcruiser   Toyota Landcruiser - Page 2 Icon_minitimeFre 25 Jan 2013 - 10:40

hobby 650 kfu skrev:


...
"oppdaget" Pajero også.Noen som har erfaring med dem??

Jeg har en snart to år gammel ny Pajero, og har ikke noe negativt å fortelle om den, eller ekvipasjen. Bilen er stødig og fin langs veien med vogn, ettersom Pajeroen veier sin 2,6 tonn mer eller mindre tomvekt. Bruker som regel 60/40 firehjulstrekk med vogna på slep, ellers kun bakhjulsdrift unntatt om vinteren i snømengdene og på glatte veier.

Har heller ikke blitt stående fast med vogna, selv på vått og sleipt gress. Det var et ergerlig problem med forrige bilen (forhjulsdrift).
Innebygd ryggekamera, kjekt å ha når man skal hekte på vogna - man får plassert bilen nesten på millimeteren med kroken.

Dieselforbruk med henger er 1,3-1,6 alt etter motvind og bakker og kombinasjoner. Uten vogn er forbruket på 1,1 og 0,8 i by/på landevei. Cruisekontrollen holder jevn fart uansett hvilket gir automatgiret ligger i og har ingen problem med å holde 5. giret på normale veier / motbakker / motvind under vognslep.

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Toyota Landcruiser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Toyota Landcruiser   Toyota Landcruiser - Page 2 Icon_minitimeFre 25 Jan 2013 - 22:32

nissan patrol kan og være verdt en titt
enkel og solid konstruksjon, men man må like den type bil, og stive akslinger der også
Til Toppen Go down
Rebell
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Rebell


Male
Antall Innlegg : 237
Registration date : 22.01.2012

Toyota Landcruiser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Toyota Landcruiser   Toyota Landcruiser - Page 2 Icon_minitimeFre 28 Mar 2014 - 20:55

Nå ser det ut som at det blir skrevet kontrakt på en 2010 LC 7-seter på mandag.
Har lest litt rundt om på nett på tester osv. Registrerer at det går igjen at det er noe dårlig kjøreegenskaper, mye støy og "rar" automatkasse.
Er det noen av dere som har en 10-11 mod som kan skrive deres erfaringer med denne bilen?
Til Toppen Go down
Redneck
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Redneck


Male
Antall Innlegg : 740
Age : 48
Localisation : Kristiansand
Registration date : 09.09.2011

Toyota Landcruiser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Toyota Landcruiser   Toyota Landcruiser - Page 2 Icon_minitimeLør 29 Mar 2014 - 6:57

4,2 literen som leveres i den store LC'en har jeg hatt i en Scand Baltic. Da het den Yanmar, og hadde 315 hk og 750nm.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Toyota Landcruiser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Toyota Landcruiser   Toyota Landcruiser - Page 2 Icon_minitimeLør 29 Mar 2014 - 19:40

Rebell skrev:
Nå ser det ut som at det blir skrevet kontrakt på en 2010 LC 7-seter på mandag.
Har lest litt rundt om på nett på tester osv. Registrerer at det går igjen at det er noe dårlig kjøreegenskaper, mye støy og "rar" automatkasse.
Er det noen av dere som har en 10-11 mod som kan skrive deres erfaringer med denne bilen?
de som har skrevet det er nok sannsynligvis av de motorjournalistene som absolutt skal ha sport sport sport, og mer sport
LC er en komfortbil, ikke en sportsbil, og japser har mindre støyisolasjon enn tyskerne, så det eneste som betyr noe er hva du synes
Til Toppen Go down
Rebell
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Rebell


Male
Antall Innlegg : 237
Registration date : 22.01.2012

Toyota Landcruiser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Toyota Landcruiser   Toyota Landcruiser - Page 2 Icon_minitimeSøn 30 Mar 2014 - 20:15

Jan: Det har du nok helt rett i. Det jeg stusser mest på er at det er "en del" som skriver at girkassa er "rar"... dvs at den jager og girer mye opp og ned i 80 kmt. Jeg synes det virker rart, for med 5 trinns automat og 420nm skulle det funke, selv om bilen er over to tonn...
Til Toppen Go down
hwestlie

hwestlie


Antall Innlegg : 16
Age : 59
Localisation : Vadsø
Registration date : 10.08.2012

Toyota Landcruiser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Toyota Landcruiser   Toyota Landcruiser - Page 2 Icon_minitimeSøn 30 Mar 2014 - 20:40

Hei! Har en 2010 LC150. Fantastisk bil. Ikke noe problemer med girkassen. Trakk en Hobby 720 på 2 tonn i flere tusen km sist sommer. Bare kos. Du blir å bli veldig fornøyd med bilen.
Til Toppen Go down
Rebell
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Rebell


Male
Antall Innlegg : 237
Registration date : 22.01.2012

Toyota Landcruiser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Toyota Landcruiser   Toyota Landcruiser - Page 2 Icon_minitimeSøn 30 Mar 2014 - 20:55

hwestlie: Det er godt å høre. Har du TEMS på din?
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Toyota Landcruiser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Toyota Landcruiser   Toyota Landcruiser - Page 2 Icon_minitimeSøn 30 Mar 2014 - 21:21

Beklager å være litt kritisk. Men se på test av #nye landcruiser". Gammeldags motor, gammeldags girkasse, høyt forbruk og dårlig ytelse. Er dette bra da???

Greit nok med bra trekkraft, men det får du med en gammel Scania også- detyte kqn da ikke være bra???

Nei, takke meg til en frisk moderne 3-liters diesel. Toyota er sikkert bra, men ....
Til Toppen Go down
hwestlie

hwestlie


Antall Innlegg : 16
Age : 59
Localisation : Vadsø
Registration date : 10.08.2012

Toyota Landcruiser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Toyota Landcruiser   Toyota Landcruiser - Page 2 Icon_minitimeSøn 30 Mar 2014 - 21:27

Feil frie biler Toyota. Hadde tidligere en LC90 i vel 7 år. Aldri problemer. Når det gjelder forbruket til LC150 så ligger det på ca literen på blandet kjøring. Ned mot 0,7 til 0,8 på landeveien. Trakk vogn på 2 tonn med et forbruk på 1,2 liter. I tillegg så kommer jeg med frem med Landcruiseren på steder der en A6 med firehjulsdrift aldri kommer frem :-)
Og jada har TEMS på bilen. Funker fint den. Kan heve bilen ca 5 cm om det er veldig dårlig vei.
Til Toppen Go down
Rebell
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Rebell


Male
Antall Innlegg : 237
Registration date : 22.01.2012

Toyota Landcruiser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Toyota Landcruiser   Toyota Landcruiser - Page 2 Icon_minitimeSøn 30 Mar 2014 - 22:18

hwestlie skrev:
Feil frie biler Toyota. Hadde tidligere en LC90 i vel 7 år. Aldri problemer. Når det gjelder forbruket til LC150 så ligger det på ca literen på blandet kjøring. Ned mot 0,7 til 0,8 på landeveien. Trakk vogn på 2 tonn med et forbruk på 1,2 liter. I tillegg så kommer jeg med frem med Landcruiseren på steder der en A6 med firehjulsdrift aldri kommer frem :-)
Og jada har TEMS på bilen. Funker fint den. Kan heve bilen ca 5 cm om det er veldig dårlig vei.


Hvordan er det med vogn bak med TEMS? Snakket med en kjenning nettopp og han nevnte at kroken blir for høy med TEMS.. Slik at vogna ikke står i "vater" når den er på kroken, men at den blir en del høyere i front.

Når det kommer til kvaliteter Audi vs. Toyota, så er det helt sikkert forskjell på både den "moderne" følelsen og at Audi føles mer premium, men det kan jeg leve med. Grunnen til at jeg skal kjøpe en LC er fordi jeg trenger en sammenskrudd bil med plass og komfort til familien.
Hadde jeg ikke trengt det hadde jeg kjøpt en Q7 eller X5.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Toyota Landcruiser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Toyota Landcruiser   Toyota Landcruiser - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Toyota Landcruiser
Til Toppen 
Side 2 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Toyota Picnic
» Toyota Hi Ace 2008 mod.
» Toyota Rav 4 2008 mod.
» Toyota Hiclass
» Toyota Previa 2,4 bensin

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: