CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hobby Landhaus 1999

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Kaytona




Antall Innlegg : 2
Registration date : 15.09.2020

Hobby Landhaus 1999 Empty
PosteTema: Hobby Landhaus 1999   Hobby Landhaus 1999 Icon_minitimeTir 15 Sep 2020 - 10:22

Hei.
Har en hobby Landhaus 1999 som står på fast plass.

Truma gassvarmen fungerer ikke lengre, jeg vet ikke hva som er feil🤷🏻‍� Men har vel konkludert med at den uansett bør byttes ut..
Er det noen som vet hvordan dette gjøres, uten at jeg ødelegger «alt» eller lager gasslekkasje i hele vognen? 😳

Jeg er ganske amatør på dette så her mottas all hjelp med et stort takk 😀

Hva trenger jeg å kjøpe for å bytte ut hele gassovnen?
Link til hvordan jeg demonterer og/eller link til hva jeg må kjøpe blir jeg veldig takknemlig for 😊

Neste utfordring jeg har er kjøleskapet.
Siden vognen står på fast plass har vi installert kjøleskap i spikerteltet. Jeg ønsker derfor å demontere kjøleskapet. Har skrudd av «alt» jeg kan se men kjøleskapet sitter som støpt fast allikevel.. noen som vet hvordan dette kan gjøre?

Håper noe kan hjelpe 😀😀

Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Hobby Landhaus 1999 Empty
PosteTema: Re: Hobby Landhaus 1999   Hobby Landhaus 1999 Icon_minitimeTir 15 Sep 2020 - 22:36

Foreslår en titt på Truma.no, der finner du beskrivelse på gassvarmere. Du kan også finne monteringsbeskrivelser hos Truma, kanskje finnes også film av montering på google. Om du gjør dette selv så for all del sjekk at gassforbindelsen er tett før du fyrer opp. Kjøp lekkasjespray og sjekk, eller få tatt gasstest.

Vil anta du vil finne skjulte festeskruer innvendig i kjøleskap som er gjemt bak propper/pyntedeksel. Du skriver ikke hvilket skap du har, men du kan jo søke på nettet etter info for ditt skap. Innvendig i skapet vil du vanligvis finne et klistremerke med info om modell.

Kaytona likes this post

Til Toppen Go down
Kaytona




Antall Innlegg : 2
Registration date : 15.09.2020

Hobby Landhaus 1999 Empty
PosteTema: Re: Hobby Landhaus 1999   Hobby Landhaus 1999 Icon_minitimeOns 16 Sep 2020 - 1:51

Takker og bukker 😀
Jeg prøver begge deler.

Til Toppen Go down
Sponsored content





Hobby Landhaus 1999 Empty
PosteTema: Re: Hobby Landhaus 1999   Hobby Landhaus 1999 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hobby Landhaus 1999
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hobby Excellent 710 UMF 1999
» Reservehjul til 1999 modell Caravelair 460
» Hobby 780 VIP !
» Hobby 720 UKFe og Dometic Hobby Cool 25 Klimaanlegg?
» Hobby 650 kfu

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: