CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Ny vogn, KABE Royal 780 TDL k.s.

Go down 
4 posters
AvInnlegg
vesto
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
vesto


Antall Innlegg : 336
Localisation : Trondheim, Hommelvik
Registration date : 19.01.2013

Ny vogn, KABE Royal 780 TDL k.s. Empty
PosteTema: Ny vogn, KABE Royal 780 TDL k.s.   Ny vogn, KABE Royal 780 TDL k.s. Icon_minitimeMan 26 Okt 2020 - 17:26

Da kjøpte vi oss vogn med et spikertelt på Oppdal her om dagen.
(Som Kabe'er flest har denne også rånelys Embarassed)

Denne har industrikobling for gassflaskene. Noen som vet fordel/bakdel i forhold til de som har de "vanlige" hurtigkoblingene?



Ny vogn, KABE Royal 780 TDL k.s. Kabe_r10
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Ny vogn, KABE Royal 780 TDL k.s. Empty
PosteTema: Re: Ny vogn, KABE Royal 780 TDL k.s.   Ny vogn, KABE Royal 780 TDL k.s. Icon_minitimeMan 26 Okt 2020 - 21:56

Grattis med vogn og "telt". Dugandes vogn for kalde dager i Oppdalsfjellene. Ny vogn, KABE Royal 780 TDL k.s. 897742

Ser ingen ulempe med industrikoblinger, bortsett fra tilgang enkelte plasser.  Men det er vel langt sikrere å få skikkelig kobling ved bytte. Trykkvarianten er litt kronglete for svakere hender, må jo presses hardt ned før ringen kan trykkes ned for å tette. Men på Oppdal har vel alle bensinstasjoner industrikoblinger, så det bør ikke være noe problem med bytte. Kjøper av og til på en automat på industriområdet på østsiden, der vet jeg ikke om det er mulig å få inustrikobling på flaskene. Men jeg har alltid en ekstra flaske i boden. Og med Duo-control så har jeg full oversikt.

Vet ikke om du har duocontol, men om du har det så vær obs på denne regulatoren på bildet under. Jeg måtte bytte de ut begge to. Og forhandleren i Råde hadde byttet ut mange. Jeg fikk lekkasje etter ca 1 år, i vinter. Syntes det luktet gass når vi kom, tok av regulator på den ene flaska. Problem å få den tett, plutselig blåste det ut kraftig på undersiden. Fikk den etterhvert tett. Trodde jeg. Men på natta var flaska nesten tømt. Da ble flaskene koblet fra, og ikke brukt før vi fikk byttet regulatorene på årsservice.

Denne har skapt problem, men kan være forbedret nå (NB: Det er hytrykksregulatoren som jeg tror har 2-3 bar trykk og ikke 30mbar, som har skapt problem for meg):

Ny vogn, KABE Royal 780 TDL k.s. Regula10


PS: uten å si mereom hvor du bor så tror jeg gatelyset i bakkant nettopp er kommet på plass i høst, er det korrekt? Trenger ikke si på hviken plass man camperer..
Til Toppen Go down
vesto
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
vesto


Antall Innlegg : 336
Localisation : Trondheim, Hommelvik
Registration date : 19.01.2013

Ny vogn, KABE Royal 780 TDL k.s. Empty
PosteTema: Re: Ny vogn, KABE Royal 780 TDL k.s.   Ny vogn, KABE Royal 780 TDL k.s. Icon_minitimeMan 26 Okt 2020 - 22:08

Takker. Det var litt fort og gæli!

Har ikke duocontrol på Kabe'n nei.

Var med 2 stk gassflasker da, så det holder vel noen helger!
Tenkte også mest på tilgangen til flasker. Disse bytteautomatene har vel stort sett flasker med den hurtigkoblingen. Men, med litt planlegging burde det vel gå greit med det systemet jeg har.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Ny vogn, KABE Royal 780 TDL k.s. Empty
PosteTema: Re: Ny vogn, KABE Royal 780 TDL k.s.   Ny vogn, KABE Royal 780 TDL k.s. Icon_minitimeMan 26 Okt 2020 - 22:33

Skal en tur opp og bytte ut til AGM-batteri nå mot helga. Litium tar ikke mot lading under null grader.

Oppdal er flott. For 3 uker siden skulle jeg ta 4 toppturer på 4 dager. Begynte med Almannberget og Sissihøa. Storhornet og muligens Blåhøa som de neste. Men været slo om før de 2 siste toppene, får nok bli til neste sommer.  Cool

PÅ tur opp Sissihøa før tåka kom og gjorde turen vanskelig, med sikt under 100m:

Ny vogn, KABE Royal 780 TDL k.s. Sissih11

Hornet er en flott topptur, med ca 800m høydeforskjell på ca 4 km. Men for en utsikt, her fra 2018 med vindstille og noen minusgr.

Ny vogn, KABE Royal 780 TDL k.s. 20180210


Sist endret av janp den Tir 27 Okt 2020 - 10:40, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Ny vogn, KABE Royal 780 TDL k.s. Empty
PosteTema: Re: Ny vogn, KABE Royal 780 TDL k.s.   Ny vogn, KABE Royal 780 TDL k.s. Icon_minitimeTir 27 Okt 2020 - 8:19

Gratulerer med vognhandel Vesto. Ikke så mange her på forumet som har våget seg på en vognhandel de siste åra. Jo Janp, jeg har fått med meg at dere har handlet ny vogn.
Vi sitter med det gamle utstyret og blir vel værende med det en stund til.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Ny vogn, KABE Royal 780 TDL k.s. Empty
PosteTema: Re: Ny vogn, KABE Royal 780 TDL k.s.   Ny vogn, KABE Royal 780 TDL k.s. Icon_minitimeTir 27 Okt 2020 - 8:48

Joda,  det ble ny vogn. Men det er 3 år siden vi bestillte. Men det ble bytte pga fabrikasjonsfeil i fjor vår.
Exclusivserien til Dethleffs er borte fra 2021-modellene. Og prisen for 2020 er blitt skyhøy, rundt 630 +/-  uten alt for mye ekstra. Vår ville ha kostet langt mere pga mye ekstra utstyr. Men at Kabe fortsatt selger en del av sine lange vogner som koster opp mot 1 mill er godt gjort.
Til Toppen Go down
vesto
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
vesto


Antall Innlegg : 336
Localisation : Trondheim, Hommelvik
Registration date : 19.01.2013

Ny vogn, KABE Royal 780 TDL k.s. Empty
PosteTema: Re: Ny vogn, KABE Royal 780 TDL k.s.   Ny vogn, KABE Royal 780 TDL k.s. Icon_minitimeTir 27 Okt 2020 - 16:47

Johnny skrev:
Gratulerer med vognhandel Vesto. Ikke så mange her på forumet som har våget seg på en vognhandel de siste åra. Jo Janp, jeg har fått med meg at dere har handlet ny vogn.
Vi sitter med det gamle utstyret og blir vel værende med det en stund til.

Takk. Ble litt innpuls, men jeg tror vi gjorde en veldig god handel på den vognen.
Planen er å selge til våren og sette en kjørevogn til spikerteltet da.
Har hørt at denne vognen kan være vanskelig å kvitte seg med, ikke å få solgt den, men man kan bli veldig komfortabel i den Rolling Eyes
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Ny vogn, KABE Royal 780 TDL k.s. Empty
PosteTema: Re: Ny vogn, KABE Royal 780 TDL k.s.   Ny vogn, KABE Royal 780 TDL k.s. Icon_minitimeTir 27 Okt 2020 - 23:37

Ja, gratulerer med ny vogn! Sikkert en super vogn å vintercampe i, og det bør de jo gjerne være sett i forhold til pris. Og så er det jo fint å føle man har gjort en god handel også.

Vi har kikket litt rundt, men hittil ikke funnet noe vi liker bedre enn den vi har. I og med at vi ikke har hatt noen problemer med den (unntatt kjøleskapsdrift på gass) og at den står frostfritt lagret inne i vinterhalvåret, så holder den trolig greitt litt til. Vurderer i alle fall ikke noe bytte før coronaproblemene er borte vekk og det blir ok å kjøre til Italia.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Ny vogn, KABE Royal 780 TDL k.s. Empty
PosteTema: Re: Ny vogn, KABE Royal 780 TDL k.s.   Ny vogn, KABE Royal 780 TDL k.s. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Ny vogn, KABE Royal 780 TDL k.s.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» [b]KABE ROYAL 560 XL KS[/b]
» Antennekabel Kabe Royal 780 TDL E-8 2011
» Alde 3010 i Kabe Royal 2007 - mye resonans og bråk i luftrør
» Ser etter vår første vogn, kabe 590
» Vår første vogn. 1984 Kabe Smaragd GL 510

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: KABE-
Gå Til: