Hei, nettopp kjøpt meg 2013 720 prestige med Alde & vannbåren gulv varme. Brukes om vinteren. Har lest at kranene bør stå åpen etter vanntanken er tømt. Hvordan kobler man ut vannpumpa? Campingplassen setter på strøm før ankomst om vinteren. Og hvordan blåses rørene på best måte? Og skal de blåses??? Har brukt den en helg ved overtakelse og da viste selger hvordan man fyller og tømmer/blåser vann anlegget. En ting jeg er usikker på er om man må blåse både i varm/kald innstilling på kranen??
Og et par spm ang varmen:) gulvet blir liksom ikke varmt over alt med mere konsentrerte soner, lite varme som kommer opp ved køyesenga som er midt i vogna, salongen bak kommer det varme opp fra sidene men ikke helt bakerst opp ved bak vinduet.. Hva bør sirkulasjons pumpen stå på for best utnyttelse og rask oppvarming.
Campingplassen kan tilby ekstra strømkontakt, noe som virker fristende om vinteren. Ikke mye fyring og matlaging ned 16A sikring og hvis man bruker 3kW på alde er det ikke mye strøm man kan bruke i spikerteltet. Men hvordan bruker jeg en ekstra strømledning fra skap inn til vogn/spikertelt.
Har også merket at det dannes rim på innsiden av kjøkken vindu og en rimstripe forran på innerplaten og under front vinduet. Er dette alvorlig fuktskade?? Selger hadde en fersk fukttest som viste ok og 10% fukt. Nå i helgen er det ekstremt kaldt og det er under -22c
Ble litt my spm, men håper noen kan dele erfaringer
Mvh
helt fersk camping familie