CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 2013 720 prestige div spm, fersk eier:)

Go down 
5 posters
AvInnlegg
steinidar




Antall Innlegg : 1
Registration date : 30.01.2021

2013 720 prestige div spm, fersk eier:) Empty
PosteTema: 2013 720 prestige div spm, fersk eier:)   2013 720 prestige div spm, fersk eier:) Icon_minitimeLør 30 Jan 2021 - 21:55

Hei, nettopp kjøpt meg 2013 720 prestige med Alde & vannbåren gulv varme. Brukes om vinteren. Har lest at kranene bør stå åpen etter vanntanken er tømt. Hvordan kobler man ut vannpumpa? Campingplassen setter på strøm før ankomst om vinteren. Og hvordan blåses rørene på best måte? Og skal de blåses??? Har brukt den en helg ved overtakelse og da viste selger hvordan man fyller og tømmer/blåser vann anlegget. En ting jeg er usikker på er om man må blåse både i varm/kald innstilling på kranen??

Og et par spm ang varmen:) gulvet blir liksom ikke varmt over alt med mere konsentrerte soner, lite varme som kommer opp ved køyesenga som er midt i vogna, salongen bak kommer det varme opp fra sidene men ikke helt bakerst opp ved bak vinduet.. Hva bør sirkulasjons pumpen stå på for best utnyttelse og rask oppvarming.

Campingplassen kan tilby ekstra strømkontakt, noe som virker fristende om vinteren. Ikke mye fyring og matlaging ned 16A sikring og hvis man bruker 3kW på alde er det ikke mye strøm man kan bruke i spikerteltet. Men hvordan bruker jeg en ekstra strømledning fra skap inn til vogn/spikertelt.

Har også merket at det dannes rim på innsiden av kjøkken vindu og en rimstripe forran på innerplaten og under front vinduet. Er dette alvorlig fuktskade?? Selger hadde en fersk fukttest som viste ok og 10% fukt. Nå i helgen er det ekstremt kaldt og det er under -22c

Ble litt my spm, men håper noen kan dele erfaringer

Mvh
helt fersk camping familie
Til Toppen Go down
vesto
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
vesto


Antall Innlegg : 336
Localisation : Trondheim, Hommelvik
Registration date : 19.01.2013

2013 720 prestige div spm, fersk eier:) Empty
PosteTema: Re: 2013 720 prestige div spm, fersk eier:)   2013 720 prestige div spm, fersk eier:) Icon_minitimeSøn 31 Jan 2021 - 16:43

Har ikke vannpumpa en egen av/på bryter da mon tro.
Jeg setter mine kraner på midtstilling når jeg blåser ut det lille ekstra vannet som blir stående.

Noen vogner har kraner som kan stenges på Alde'n slik at man ikke får så varmt der man sover.Mulig at en slik kran kan være stengt til deg?
Til Toppen Go down
Elton




Antall Innlegg : 11
Registration date : 28.10.2021

2013 720 prestige div spm, fersk eier:) Empty
PosteTema: Re: 2013 720 prestige div spm, fersk eier:)   2013 720 prestige div spm, fersk eier:) Icon_minitimeTor 28 Okt 2021 - 17:15

Er ikke gulvvarmen bare ett 60cm bredt felt midt i vognen i vognens lengde ?
Jeg kjenner varmen i beina etter å ha stått få sek i hele vognlengden.
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

2013 720 prestige div spm, fersk eier:) Empty
PosteTema: Re: 2013 720 prestige div spm, fersk eier:)   2013 720 prestige div spm, fersk eier:) Icon_minitimeSøn 7 Nov 2021 - 11:15

Jeg skrev en tråd om vintererfaring med vår Hobby. Der kan du kanskje få noen tips.
https://caravan.norwegianforum.net/t1952-vintererfaring-med-hobby-650-kfu
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

2013 720 prestige div spm, fersk eier:) Empty
PosteTema: Re: 2013 720 prestige div spm, fersk eier:)   2013 720 prestige div spm, fersk eier:) Icon_minitimeSøn 7 Nov 2021 - 13:31

Dessverre, nok en tråd der TS ser ut til å ikke ha logget seg på etter å ha startet en ny tråd. Siste pålogging var vel dagen etter start av tråden.

Dessverre er det vel slik at mange nye brukere starter en tråd og ikke logger seg på senere. Og ofte er det også slik at TS heller ikke gidder å takke for den hjelpen de har fått. Og da blir aktiviteten deretter.
Til Toppen Go down
Sponsored content





2013 720 prestige div spm, fersk eier:) Empty
PosteTema: Re: 2013 720 prestige div spm, fersk eier:)   2013 720 prestige div spm, fersk eier:) Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
2013 720 prestige div spm, fersk eier:)
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» hobby 610 prestige
» Fersk Hobby-eier trenger el-hjelp...
» Hobby Prestige 85
» Hobby 650 KFU Prestige 2010 mod
» Hvor høy er en Prestige 720 UKFe

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: