CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Blandebatteri

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Torfinnt




Antall Innlegg : 6
Registration date : 29.06.2021

Blandebatteri Empty
PosteTema: Blandebatteri   Blandebatteri Icon_minitimeTir 29 Jun 2021 - 23:51

Hei.
2008 Hobby 560.
Plutselig virker ikke blandebatteriet på badet. Bestillte nytt og monterte. Samme problem. Får ikke startet pumpe fra badet. Om jeg aktiverer bryter på kjøkken, så kommer vannet..

Måler nede på "sukkerbiten" under vask at jeg har ca 12,5 volt både på kurs 07 og en umerket kabel. (det er en 3parts sukkerbit se bildet)

Det rare er at jeg måler at den sorte er +12 volt og at jeg har 12 volt mellom sort/brun og 12 volt mellom sort/hvit. Uavhenging av om de 2 blå er montert og uavhengig av hvordan posisjon vasken står i.

Har noen noe tips om hva som er riktig eller hva som er feil og hvordan jeg får starta pumpa fra badet?

Finnes det noe koblingsskjema?

Blandebatteri Img_2010

Tilleggsopplysning.
Det ble for noen dager siden funnet at gassalarmen stod og hylte i vogna.
Sikringen var slått seg ut og det var muligens tomt for strøm på batteriet. (var ikke hjemme selv men fikk fruen til å slå inn sikringen igjen. den har ikke slått seg ut igjen etter det).
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Blandebatteri Empty
PosteTema: Re: Blandebatteri   Blandebatteri Icon_minitimeLør 3 Jul 2021 - 9:39

Svart: +
Hvit: -
Brun: + til pumpe

Forbindelse mellom svart og brun: pumpa skal gå.
Dersom du lasker mellom svart og brun og pumpa starter er feilen i krana eller at de blå ledningene er feilkoblet. Dersom pumpa ikke starter er feilen et annet sted.

Du kan koble fra alle de blå ledningene. Når du skrur på en av varmt/kaldt kranene får du forbindelse mellom 2 av de blå. En av de skal på sort, den andre på brun. Like ens med den andre krana

Torfinnt likes this post

Til Toppen Go down
 
Blandebatteri
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Blandebatteri
» Blandebatteri kjøkken 720 UkFe
» Vannkran/blandebatteri på bad til Bürstner
» Blandebatteri Comet Roma selges
» Hullstørrelse for blandebatteri Hobby Prestige UKFE 2007

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: