CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Raskest/best vei til øst-Finnmark?

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Saddleback
CARAVANER
CARAVANER
Saddleback


Antall Innlegg : 147
Registration date : 16.06.2020

Raskest/best vei til øst-Finnmark? Empty
PosteTema: Raskest/best vei til øst-Finnmark?   Raskest/best vei til øst-Finnmark? Icon_minitimeTor 15 Jul 2021 - 16:51

Basert på tidligere innlegg og tips planlegger jeg nå en ny tur til vår nordligste og østligste landsdel med nyinnkjøpt bobil. Spørsmålet mitt er da om jeg skal følge E6 hele veien, eller om jeg bør ta E45 fra Alta og videre på Rv92 til Karasjok?

Det er snakk om en ren transportetappe begge veier, og kanskje 20-30 minutter forskjell i reisetid, men hvilken vei er best å kjøre? Takknemlig for svar fra folk som kjenner veiene der oppe:-)
Til Toppen Go down
Saddleback
CARAVANER
CARAVANER
Saddleback


Antall Innlegg : 147
Registration date : 16.06.2020

Raskest/best vei til øst-Finnmark? Empty
PosteTema: Re: Raskest/best vei til øst-Finnmark?   Raskest/best vei til øst-Finnmark? Icon_minitimeTor 15 Jul 2021 - 17:00

Har tatt utgangspunkt i denne artikkelen, men med bil og ikke fly: https://nordnorge.com/artikkel/ta-sommerferien-i-norges-fjerne-osten/
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Raskest/best vei til øst-Finnmark? Empty
PosteTema: Re: Raskest/best vei til øst-Finnmark?   Raskest/best vei til øst-Finnmark? Icon_minitimeFre 16 Jul 2021 - 16:26

Kjører du E6 til øst finmark så ville jeg ha tatt turen over Ifjor-fjellet den ene veien. Vi kjørte den veien hjem for noen få år siden fra turen til Øst finmark. Vi kjørt opp til Kirkenes via Sverige og Finland men da var det ikke noen som hadde hørt om covid 19.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Saddleback
CARAVANER
CARAVANER
Saddleback


Antall Innlegg : 147
Registration date : 16.06.2020

Raskest/best vei til øst-Finnmark? Empty
PosteTema: Re: Raskest/best vei til øst-Finnmark?   Raskest/best vei til øst-Finnmark? Icon_minitimeFre 16 Jul 2021 - 17:36

Det er absolutt mulig å ta det som en rundtur ja, men jeg er bare redd for at jeg gaper over litt for mye på en gang da. I fjor høst dro jeg til Magerøya og hadde noen flotte dager der, og på denne turen har jeg Varangerhalvøya og Sør-Varanger mot Russland som mål. Covid-situasjonen er fortsatt litt for usikker til at jeg tør å satse på å kjøre gjennom Sverige og Finland, ellers hadde jeg helt klart valgt den ruten.
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Raskest/best vei til øst-Finnmark? Empty
PosteTema: Re: Raskest/best vei til øst-Finnmark?   Raskest/best vei til øst-Finnmark? Icon_minitimeTor 22 Jul 2021 - 21:09

Skal du helt nordøst i landet ville jeg ventet til neste år p.g.a. covid. Og da kjørt Sverige fra ca. Trøndelag opp til Haparanda, og deretter Finnland og inn til Tana bru og deretter Varangerhalvøya. Mye enklere enn å kjøre Norge hele veien, og bedre veier. Skal du til Varanger så kjør forbi Vadsø og Vardø (men besøk sterdene såklart) videre forbi utrolige fuglefjell og helt ut til Hamningberg, et forlatt fiskevær. Kjempefin tur! Og prøv fiske i Jacobselv, Tana er glemmesak om du ikke er same. Og så er det fint å fiske i vann på vidda, og gjerne kjøre Beskades (OBS, dårlig vei), men utrolig fint.
Til Toppen Go down
Saddleback
CARAVANER
CARAVANER
Saddleback


Antall Innlegg : 147
Registration date : 16.06.2020

Raskest/best vei til øst-Finnmark? Empty
PosteTema: Re: Raskest/best vei til øst-Finnmark?   Raskest/best vei til øst-Finnmark? Icon_minitimeFre 23 Jul 2021 - 8:54

Jeg er igang med en liten revidering av ferieplanene min ja. Bobilen ble kraftig forsinket, fikk den ikke før i går kveld, og ferien min starter i ettermiddag. Har lyst til å bli litt kjent med (og trygg på) bilen før jeg drar avgårde på langturer, så jeg kommer til å holde meg i Sør-Norge nå i ferien. Blir muligens en liten tur nordover i september som i fjor, men øst-Finnmark kan nok kanskje like gjerne vente til neste år.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Raskest/best vei til øst-Finnmark? Empty
PosteTema: Re: Raskest/best vei til øst-Finnmark?   Raskest/best vei til øst-Finnmark? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Raskest/best vei til øst-Finnmark?
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: Langs Vegen :: Langs Norske veier-
Gå Til: