CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Erfaringer fra Kabe eiere

Go down 
+30
numpsey
LOGE
Espen V
hpk
Lars
Jørn O
Remi
ziri
Fjellcamping
ray ray
Ronny
Rashid
Svein Olav
ArneO
mr.T
tor1
Camping Kai
Jan
Johnny
joka
Igor
Lars Egil
Harald
kbanto
Jan Ole
Cecotto
asghegg
ulla
Sten Rune
Black Betty
34 posters
Gå til side : 1, 2, 3 ... 14 ... 28  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere Empty
PosteTema: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere Icon_minitimeOns 26 Mar 2008 - 18:18

Nå har jeg hatt vogna en tre ukers tid, og har fått samfart vogna skikkelig.
Kabe er suveren på varme, men når det gjelder kvaliteten på innredningen er jeg ikke imponert.
Det virker som om kvaliteten til og med 2006 var veldig bra på innredningen, men når de nye skapdørene kom i 2007, kan det virke som om de har spart inn litt.
I vogna vår er det tre dører som har slått seg....

Det virker som om det går unna under produksjonen, for det er ikke noe pent når dører ikke er montert rett...
Bla så er kjøkkenskapet skjevt, det er hakk i gulvbelegget på badet, slurvete fuget i dusjen, og i påsken løsnet siliconet i sluket...
Lekkasje mellom vanntankene.....

men salongen i Kabe vognene, den er bare helt nydelig å sitte/ligge i Very Happy

Summasumarum, er jeg fornøyd med vogna, og noe småtterier later det til å være på de fleste vogner.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere Icon_minitimeOns 26 Mar 2008 - 18:55

Morten E

Kjiipt å høre at du har snublet over slike småting i gromvogna.
"Årnær sæ" helt sikket om forhandleren slipper til.

Vi har vært mer heldig. Kommer ikke på noe som er å snakke om ...

Skapdøra i "barskapet" subber kanskje litt irriterende når man åpner den. Den er riktig montert, men ei pyntelist ved siden av døra er akkurat den 1/10 millimeter'n for brei.

Bortsett fra det ? Kommer ikke på noe.

Gromvogn ! sunny
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere Icon_minitimeOns 26 Mar 2008 - 19:21

vannlekkasjen ble fikset andre dagen vi hadde vogna...
sluket må jo fikses, men det andre er vel å leve med..man blir jo vant til de tingene Smile

og gøy med romskipet i taket..det ser slik ut når lysene er tent på ac'n Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere Icon_minitimeOns 26 Mar 2008 - 19:48

Morten E skrev:

og gøy med romskipet i taket..

Jeg ser likheten lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 11:48

Morten E.

Synd at det blir sånn,men dette du her sier,er ikke så uvanlig på disse vognene.Jeg har jo som du vet nesten "vanka" hos en viss forhandler utenfor Oslo i mange år,og sett dette i praksis.

Det står bl.a. bøttevis med disse pleksi-overskapene på verkstedet der,som er byttet ut.Og ofte må de skifte ut plastopphengene på langveggene ved badet,etter kjøreturen fra Tenhult til Oslo.Sprukket og henger og slenger.

Du så og en del billige løsninger på Onyxen dere tok over etter oss,etter at dere hadde hatt 790'en.Bl.a. ramlet skaphyllene ned,som du nevnte.Vi slet og med det på den vogna.De hyllene hvilte jo på noe som selv Ikea ikke ville ha brukt på sine billigste skap.

Men som du sier,varme og sofaer er topp.Og eksteriørt ser de og moderne og friske ut.

Men endel underdimensjonrte løsninger her og der på interiøret,gjør at jeg ikke blir imponert over Kabene.

Men de er ikke dårligere enn de fleste andre vogner,og de selger jo som hakka møkk,så mye gjør de jo riktig.

Og noe av grunnen til at Bjølseth gikk konk,var vel dyre løsninger,og mye tid brukt på å skru sammen vognene.

Pluss at mange oppfattet dem som gårsdagens vogner.Kabe har jo vært flinke til å få frem en stemning i vognene som folk flest liker,og så går vel kanskje ikke alle rundt og ser hvordan skap og vegger er hengt opp,sånn som meg.

Men etter 18 vogner,har man jo en viss erfaring i hva man skal se etter,og det er nettopp dette jeg prøver å få frem.Ikke for å skryte,men for å få frem sannheter mange kanskje ikke vil høre.

Jeg har jo bl.a. nevnt sittegrupper på Hobby,som for myke,og med dårlige sittedyp,og enkelte her vil jo nå gjøre noe med dette i sine Hobbyer.For de har merket det i praksis som jeg har fått bøttevis av kjeft på div. fora for å nevne.

Dette har ikke noe med å forherliggjøre et merke jeg nå har,men jeg prøver bare å visualisere hva jeg opplever og ser.

Og så får folk kalle meg før Bjølseth-klan,og andre dustete betegnelser.
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Erfaringer fra Kabe eiere Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 14:58

Arve

Hvordan kan du hevde at sittegruppen i Hobbyen er for myk?? confused No

På vår nå innbyttede 2007 Hobby var nettopp tresmaken i stumpen et av ankepunktene våre, mens vi i Kaben sitter helt nyyydelig.

Det er vel sånn antagelig at samtlige vognprodusenter fra tid til annen lager mandagsprodukter, og vi opplevde Hobbyen som et skikkelig rækkelverk, mens Kaben hittil heldigvis har vært feilfri og meget komfortabel. cheers
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 15:14

Betty Boop.

På de Hobbyene jeg har sett og sitti i på alle caravanmesser,har jeg gått tvers igjennom stoppingen,og følt treverket under i bakenden.

Har da veid mellom 100 og 115 kg. om jeg husker rett.

Og sittedypet mot endevinduet,er jo vesentlig dårligere enn på Kaben deres,f.eks.Tenker dere merker forskjellen der.

Kan det hende at de forskjellige typene av Hobby,har forskjellig kvalitet kanskje ? Vet ikke sikkert,men har følt det jeg her nevner i mange år,i alle Hobbyene jeg har vært innom.

Men tviler selvsagt ikke på at du har opplevd deres Hobby på en annen måte.

Mannen din er vel en røslig kar,så han ville vel i så fall ha ramla igjennom på samme vis,som meg.
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Erfaringer fra Kabe eiere Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 15:21

ARVE skrev:
Betty Boop.

På de Hobbyene jeg har sett og sitti i på alle caravanmesser,har jeg gått tvers igjennom stoppingen,og følt treverket under i bakenden.

Har da veid mellom 100 og 115 kg. om jeg husker rett.

Og sittedypet mot endevinduet,er jo vesentlig dårligere enn på Kaben deres,f.eks.Tenker dere merker forskjellen der.

Kan det hende at de forskjellige typene av Hobby,har forskjellig kvalitet kanskje ? Vet ikke sikkert,men har følt det jeg her nevner i mange år,i alle Hobbyene jeg har vært innom.

Men tviler selvsagt ikke på at du har opplevd deres Hobby på en annen måte.

Mannen din er vel en røslig kar,så han ville vel i så fall ha ramla igjennom på samme vis,som meg.

Øhhh.... oppfattet du det slik at jeg skrøt av Hobbyen?? No
For det gjorde jeg jo aldeles ikke..... - tvert imot......

Problemet med sittekomforten i nevnte vogn ligger vel neppe i mykheten i putene - heller i mindreverdig fyll og tynne puter, vil jeg tro....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 15:24

Betty Boop.

Hehe,nei,tror ikke du skrøt av Hobbyen nei.

Tenkte bare på at jeg oppfatta den for myk,mens du oppfattet den som for hard.

Du har sikkert rett i det du sier om fyll og tynne puter.Fylla har skylda !!!!!
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Erfaringer fra Kabe eiere Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 15:31

ARVE skrev:
Betty Boop.

Hehe,nei,tror ikke du skrøt av Hobbyen nei.

Tenkte bare på at jeg oppfatta den for myk,mens du oppfattet den som for hard.

Du har sikkert rett i det du sier om fyll og tynne puter.Fylla har skylda !!!!!

Som vanlig! drunken drunken
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 19:45

ARVE skrev:
Betty Boop.

Mannen din er vel en røslig kar,så han ville vel i så fall ha ramla igjennom på samme vis,som meg.

Arve

Her har du antagelig ganske så rett. Dokter'n på hjertetesten på sykehuset før påske gliste da det skranglet i displayet på vekta da jeg kløyv opp på den forbannede innretningen ... clown
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 19:46

Arve

Og ellers er det faktisk et C moment å presse seg ned i sofa'en uten å ødelegge bordplata :-)
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 19:58

Rufus.

Hehe,ikke ofte man utfører c momenter i vår alder.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 20:16

Rufus skrev:
ARVE skrev:
Betty Boop.

Mannen din er vel en røslig kar,så han ville vel i så fall ha ramla igjennom på samme vis,som meg.

Arve

Her har du antagelig ganske så rett. Dokter'n på hjertetesten på sykehuset før påske gliste da det skranglet i displayet på vekta da jeg kløyv opp på den forbannede innretningen ... clown

Rufus

deler den oppfatningen..... vi har fått en sånn bedriftslege hvor idealmannen veier 67 kg, og løper gjerne to maraton på samme dag.....

snart er det min tur, jeg fryter det der..... ser jo flere av de andre har vært ødelagt i timesvis etterpå...... får vel beskjed om at jeg er kondemnert, og ikke er verdig å bli pølse en gang..... men dyrefor.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 20:26

Vegard.

Godt å vite at du ikke er en av ingrediensene når jeg kjøper mine kjære Brandbu-pølser.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 20:45

C-momentet var jo i gamlevogna som var 230. Smal passage om du har eti mye pizza og skyldt ned med mye øl. Nye vogna tåler noen godsaker til bounce

Doktere sier for mye når de ser deg i Adams drakt. Ikke ta dem høytidlig. Jeg var samtidig med en kollega hos bedriftslegen... Vi hadde vært på jobb i Mexico en måneds tid og kom hjem med diverse ugreie forhold i magasekken....

Han var først inne hos dokter'n og kom ut litt betutta...

Han kunne fortelle at dokter'n hadde sagt det var bra han ikke var hest... da hadde kollega'n blitt skutt bak verkstedhallen ! clown

Ikke Kabe erfaringer; moderator må gjerne flytte dette til en annen dertil egnet plass om nødvendig.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 20:51

ARVE skrev:
Vegard.

Godt å vite at du ikke er en av ingrediensene når jeg kjøper mine kjære Brandbu-pølser.

Arve

Josef bruker skikkelige varer når han lager pølser...... han jukser ikke...... kjenner han, han er er en gammel barndomsvenn av høvdingen....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 20:53

Rufus skrev:
C-momentet var jo i gamlevogna som var 230. Smal passage om du har eti mye pizza og skyldt ned med mye øl. Nye vogna tåler noen godsaker til bounce

Doktere sier for mye når de ser deg i Adams drakt. Ikke ta dem høytidlig. Jeg var samtidig med en kollega hos bedriftslegen... Vi hadde vært på jobb i Mexico en måneds tid og kom hjem med diverse ugreie forhold i magasekken....

Han var først inne hos dokter'n og kom ut litt betutta...

Han kunne fortelle at dokter'n hadde sagt det var bra han ikke var hest... da hadde kollega'n blitt skutt bak verkstedhallen ! clown

Ikke Kabe erfaringer; moderator må gjerne flytte dette til en annen dertil egnet plass om nødvendig.

He-he:lol!: lol! lol! ..... nødslakt kunne lett blitt saken ja.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 20:57

Rufus.

Hm,dette er jo en erfaring fra deg,som er Kabe-eier.Og da er jo trådens opprinnlese holdt i fullt monn.

Vegard.

Har hatt mye glede av de pølsene i Kaben vi hadde og.Kabe-tråd dette vettu !!!!

Men nå skal jeg ikke ødelegge tråden med fjas her.Stopper her.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere Icon_minitimeFre 28 Mar 2008 - 18:03

Det er fredag !

Vanntanken er fylt med 45 liter
Varmtvannsberederen med 8 liter
2 x 20 liter står ferdig i reserve
Vanntankdisplayet viser 100 %

Taket er måket for snø
Alden har arbeidstemperatur, 22,5 grader i salongen

Kokka er i gang med geniale kreasjoner Erfaringer fra Kabe eiere 101469

Sofa'n er like god som sist Sleep

Hva mer kan man forlange ? Monsen på TV ?
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Erfaringer fra Kabe eiere Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere Icon_minitimeFre 28 Mar 2008 - 18:10

Rufus skrev:
Det er fredag !

Vanntanken er fylt med 45 liter
Varmtvannsberederen med 8 liter
2 x 20 liter står ferdig i reserve
Vanntankdisplayet viser 100 %

Taket er måket for snø
Alden har arbeidstemperatur, 22,5 grader i salongen

Kokka er i gang med geniale kreasjoner Erfaringer fra Kabe eiere 101469

Sofa'n er like god som sist Sleep

Hva mer kan man forlange ? Monsen på TV ?

Rufus

GOD HELG cheers cheers

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Erfaringer fra Kabe eiere Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere Icon_minitimeFre 28 Mar 2008 - 18:33

Rufus skrev:
Det er fredag !

Vanntanken er fylt med 45 liter
Varmtvannsberederen med 8 liter
2 x 20 liter står ferdig i reserve
Vanntankdisplayet viser 100 %

Taket er måket for snø
Alden har arbeidstemperatur, 22,5 grader i salongen

Kokka er i gang med geniale kreasjoner Erfaringer fra Kabe eiere 101469

Sofa'n er like god som sist Sleep

Hva mer kan man forlange ? Monsen på TV ?

Hmmmm..... ikke alt en ønsker å vite da.... når en sitter hjemme i helga..... og egentlig vil.......
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Erfaringer fra Kabe eiere Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere Icon_minitimeFre 28 Mar 2008 - 18:35

Vegard skrev:
Rufus skrev:
Det er fredag !

Vanntanken er fylt med 45 liter
Varmtvannsberederen med 8 liter
2 x 20 liter står ferdig i reserve
Vanntankdisplayet viser 100 %

Taket er måket for snø
Alden har arbeidstemperatur, 22,5 grader i salongen

Kokka er i gang med geniale kreasjoner Erfaringer fra Kabe eiere 101469

Sofa'n er like god som sist Sleep

Hva mer kan man forlange ? Monsen på TV ?

Hmmmm..... ikke alt en ønsker å vite da.... når en sitter hjemme i helga..... og egentlig vil.......

Vegard

Da er ikke viljen sterk nok........ Erfaringer fra Kabe eiere 897742 Erfaringer fra Kabe eiere 897742

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Erfaringer fra Kabe eiere Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere Icon_minitimeFre 28 Mar 2008 - 18:45

Sten Rune skrev:
Vegard skrev:
Rufus skrev:
Det er fredag !

Vanntanken er fylt med 45 liter
Varmtvannsberederen med 8 liter
2 x 20 liter står ferdig i reserve
Vanntankdisplayet viser 100 %

Taket er måket for snø
Alden har arbeidstemperatur, 22,5 grader i salongen

Kokka er i gang med geniale kreasjoner Erfaringer fra Kabe eiere 101469

Sofa'n er like god som sist Sleep

Hva mer kan man forlange ? Monsen på TV ?

Hmmmm..... ikke alt en ønsker å vite da.... når en sitter hjemme i helga..... og egentlig vil.......

Vegard

Da er ikke viljen sterk nok........ Erfaringer fra Kabe eiere 897742 Erfaringer fra Kabe eiere 897742

Sten Rune....

Sant nok..... for ikke klarer jeg å tenke i gang en moped, og ikke klarer jeg å overtale et par kvinnfolk som mener vi bør være hjemme denne helga....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere Icon_minitimeFre 2 Mai 2008 - 22:10

Hei

Vogna vår er akkurat kommet fra fukt test. Det var litt høye verdier i nedkant på døra, ved dørstokken mellom døra og kjøkkenbenken.....

Verdiene var innenfor det som var godkjent. Forhandler mente det kunne være slik på våren confused og at det burde sjekkes igjen utpå høsten for å se om det hadde gått ned.....

noen som har vært borti dette??
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere Icon_minitimeFre 2 Mai 2008 - 22:27

May-Britt skrev:
Hei

Vogna vår er akkurat kommet fra fukt test. Det var litt høye verdier i nedkant på døra, ved dørstokken mellom døra og kjøkkenbenken.....

Verdiene var innenfor det som var godkjent. Forhandler mente det kunne være slik på våren confused og at det burde sjekkes igjen utpå høsten for å se om det hadde gått ned.....

noen som har vært borti dette??

Noop, har ikke hatt noen fukttest ennå. Er vel egentlig ikke så glad i di stalldørene heller jeg...Får vente å se, så skal du få referat....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere Icon_minitimeFre 2 Mai 2008 - 22:38

Tove

Det er ikke stalldør på vogna vår........ jeg tror stalldør er ekstrautstyr.......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere Icon_minitimeFre 2 Mai 2008 - 22:44

May-Britt skrev:
Tove

Det er ikke stalldør på vogna vår........ jeg tror stalldør er ekstrautstyr.......

Maya
Det var bra du sa...da går det sikkert å bytte den ut hos oss da.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere Icon_minitimeFre 2 Mai 2008 - 22:55

Tove

Hva er galt med den stalldøra??
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere Icon_minitimeFre 2 Mai 2008 - 23:00

May-Britt skrev:
Tove

Hva er galt med den stalldøra??

Maya

Hu blir slærkete etter hvert som den blir brukt, de blir låst sammen med en liten krok du vrir på. Syns systemet ser litt dårlig ut.....men vår blir mest sansynlig hekta av når vi får vogna inntil bua. Så akkurat nå har det ikke så stor betydning.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere Icon_minitimeLør 3 Mai 2008 - 7:37

Tove

de stalldørene er egentlig noe skikkelig tull.... hovedgrunnen for at mange produserer dette, er jo at di slipper at vogndøra slår seg litt ved kulde ute, og varme inne....

men den stalldøra, var en løsning som aldri for oss, var annet enn irritasjon, og heft..... bedre om dette var løst tilleggsutstyr for de som trengte dette.....

de tre siste vognene våre, har heldigvis hatt hel dør.....

og hos oss er vogna dyrefri sone da..... så vi trenger ikke gjerde inne noen pelsdotter....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere Icon_minitimeLør 3 Mai 2008 - 7:51

Vi hadde stalldør på gamlevogna vår.
Det var riktignok ikke Kabe, men sikkert ikke noe forskjell.
Her er noe av hva vi sleit med;

Låsemekanismen som holdt dørdelene sammen fusket.
Pakningen løsnet i skjøten mellom dørene
Pakningen rundt dørvinduet krympet.
Myggnettingmekanismen fusket.
kondens på innsiden av skjøten.

Ganske enkelt for mye på ei dør.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere Icon_minitimeLør 3 Mai 2008 - 7:54

Rufus skrev:
Vi hadde stalldør på gamlevogna vår.
Det var riktignok ikke Kabe, men sikkert ikke noe forskjell.
Her er noe av hva vi sleit med;

Låsemekanismen som holdt dørdelene sammen fusket.
Pakningen løsnet i skjøten mellom dørene
Pakningen rundt dørvinduet krympet.
Myggnettingmekanismen fusket.
kondens på innsiden av skjøten.

Ganske enkelt for mye på ei dør.....

Rufus

akkurat det samme som vi sleit med..... pluss at det hendte at låsemekanismen på den nedre delen, var låst når en skule ut.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere Icon_minitimeLør 3 Mai 2008 - 8:02

Ja til HEL dør !
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere Icon_minitimeLør 3 Mai 2008 - 8:04

Rufus skrev:
Ja til HEL dør !

TO HELE DØRER......... for jeg vil og ha ei.... Erfaringer fra Kabe eiere 928394 Erfaringer fra Kabe eiere 928394
Til Toppen Go down
Sponsored content





Erfaringer fra Kabe eiere Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Erfaringer fra Kabe eiere
Til Toppen 
Side 1 av 28Gå til side : 1, 2, 3 ... 14 ... 28  Next
 Similar topics
-
» Vi er blitt eiere av campingvogn og få testa ut det å...
» Erfaringer fra 720 TK?
» Erfaringer med Norgesteltet
» Cabby 620 f2c/f2b erfaringer
» Erfaringer med Bjølseth

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: KABE-
Gå Til: