| Erfaringer fra Kabe eiere | |
|
+30numpsey LOGE Espen V hpk Lars Jørn O Remi ziri Fjellcamping ray ray Ronny Rashid Svein Olav ArneO mr.T tor1 Camping Kai Jan Johnny joka Igor Lars Egil Harald kbanto Jan Ole Cecotto asghegg ulla Sten Rune Black Betty 34 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13248 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere Søn 21 Des 2008 - 21:13 | |
| - LOGE skrev:
- Har tenkt på at det kan være luft, men skal ikke den automatiske luftingen fikse dette?
Er vel automatlufter på alle Alde 3000/3010 og allikevel hører man ofte om luftproblemer. Den tar nok lufta når den kommer dit, men sitter lufta en plass ute i anlegget så propper den igjen for sirkulasjonen og blir der til sirkulasjonen forandrer seg, øker eller vogna blir flyttet på. Gjerne løftet i ene enden. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere Søn 21 Des 2008 - 21:30 | |
| - LOGE skrev:
- Har tenkt på at det kan være luft, men skal ikke den automatiske luftingen fikse dette?
Har du autoluftere, så skal de fikse dette, og de har jeg god erfaring med..... men vet ikke om autoluftere er standard på alle vogner med Alde nå????? |
|
| |
Remi HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1272 Age : 53 Localisation : Alta Registration date : 16.08.2008
| Tema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere Søn 21 Des 2008 - 21:54 | |
| - J.O. skrev:
- Hva er temp diff glycol inn/ut på Alden?
Om denne differansen er liten, 5 grader feks er det ting som tyder på at du ikke får overført effekten til lufta. Er differansen stor, 12 grader eller mer er det dårlig sirkulasjon eller for stor luftutskiftning i vogna. (...) Som nevnt i en Alde tråd, fikk opplyst av min forhandler (Kabe/Dethleffs) at på en vogn på størrelse med min måtte man regne med en differanse ut/inn på 10 grader på Alden. Dette var opplyst fra Alde-kontakten dems. | |
|
| |
LOGE
Antall Innlegg : 16 Registration date : 20.12.2008
| Tema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere Søn 21 Des 2008 - 21:59 | |
| Det ble opplyst fra forhandler da jeg kjøpte vognen at det skulle være autoluftere på Kaben. Får lufte likevel da.... | |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13248 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere Søn 21 Des 2008 - 23:47 | |
| Står en sånn på Alden som jeg har nå og på den jeg hadde fra -02 Gummiförbindning med automatisk avluftning och backventil för att förhindra självcirkulation i värmesystemet. Artnr:1900 568 Men det kan alikevel vere luft inne på anlegget fra tid til annen, mindre etterhvert som vannet blir "dødt" forutsatt at det ikke kommer inn ny luft ved for lavt nivå for eksempel. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
Remi HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1272 Age : 53 Localisation : Alta Registration date : 16.08.2008
| Tema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere Man 22 Des 2008 - 0:20 | |
| Noen gode forslag på å få ut luft? Men det burde kansje holde å ta en runde på luftepunktene, så fremt det er lagt opp riktig ellers. Har samme lufteren J.O. , så den er nok vintergodkjent | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere Man 22 Des 2008 - 8:10 | |
| - Link skrev:
- LOGE
Du må ha sirkulasjonspumpa på konstant drift så glykolen får "tømt seg for varme" på sin vei, da jobber fyren din bedre og du vil merke varmeforskjell i vogna. Ikke vær redd for å ha lukene åpne, vi har åpen to stk på vinteren, og gjerne lufteluka også, men vi bruker å lukke soveromsdøra for at det skal være kaldt der inne, sånt er jo smak og behag. Har ei 780 Link Du skriver: Du må ha sirkulasjonspumpa på konstant drift så glykolen får "tømt seg for varme" på sin vei hva mener du med det???? ved konstant-drift sirkulerer det oppvarmede vannet konstant, og tømmer seg ikke noe mer for varme, men komforten økes ja.... du har vel og opptrått her og i andre forum under forskjellige navn før du, ser det ut for.... |
|
| |
Ronny BARON!
Antall Innlegg : 2184 Age : 56 Localisation : Rognan Registration date : 26.09.2007
| Tema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere Man 22 Des 2008 - 10:12 | |
| - Vegard skrev:
- Link skrev:
- LOGE
Du må ha sirkulasjonspumpa på konstant drift så glykolen får "tømt seg for varme" på sin vei, da jobber fyren din bedre og du vil merke varmeforskjell i vogna. Ikke vær redd for å ha lukene åpne, vi har åpen to stk på vinteren, og gjerne lufteluka også, men vi bruker å lukke soveromsdøra for at det skal være kaldt der inne, sånt er jo smak og behag. Har ei 780 Link
Du skriver:
Du må ha sirkulasjonspumpa på konstant drift så glykolen får "tømt seg for varme" på sin vei
hva mener du med det???? ved konstant-drift sirkulerer det oppvarmede vannet konstant, og tømmer seg ikke noe mer for varme, men komforten økes ja....
du har vel og opptrått her og i andre forum under forskjellige navn før du, ser det ut for.... Er du blitt synsk Vegard?? | |
|
| |
Rashid HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1393 Localisation : Levanger Registration date : 12.10.2008
| Tema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere Man 22 Des 2008 - 11:16 | |
| | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere Man 22 Des 2008 - 12:30 | |
| - Ronny skrev:
- Vegard skrev:
- Link skrev:
- LOGE
Du må ha sirkulasjonspumpa på konstant drift så glykolen får "tømt seg for varme" på sin vei, da jobber fyren din bedre og du vil merke varmeforskjell i vogna. Ikke vær redd for å ha lukene åpne, vi har åpen to stk på vinteren, og gjerne lufteluka også, men vi bruker å lukke soveromsdøra for at det skal være kaldt der inne, sånt er jo smak og behag. Har ei 780 Link
Du skriver:
Du må ha sirkulasjonspumpa på konstant drift så glykolen får "tømt seg for varme" på sin vei
hva mener du med det???? ved konstant-drift sirkulerer det oppvarmede vannet konstant, og tømmer seg ikke noe mer for varme, men komforten økes ja....
du har vel og opptrått her og i andre forum under forskjellige navn før du, ser det ut for.... Er du blitt synsk Vegard?? Vel, så veldig synsk trenger en ikke være for å se dette...... har skjønt dette en stund ja.... |
|
| |
LOGE
| Tema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere Søn 28 Des 2008 - 15:31 | |
| Leste i brosjyren til Kabe at de har hatt en uavhengig test i kuldekammer med en Kabevogn og der kunne de med kun elpatron få en temperaturforskjell på 40grader, inne/ute. Det er jo sikkert med 3kw. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere Søn 28 Des 2008 - 16:46 | |
| - LOGE skrev:
- Leste i brosjyren til Kabe at de har hatt en uavhengig test i kuldekammer med en Kabevogn og der kunne de med kun elpatron få en temperaturforskjell på 40grader, inne/ute. Det er jo sikkert med 3kw.
Loge tempforskjell på 40 grader, ute-inne på 3 kW er da ikke mer enn en bør klare..... har nå hatt den forskjellen her, vi har hatt ca 24 grader inne, og -16 til -18 grader ute....... vi ligger med alle tre lukene åpne, hele tiden, og jeg må vanligvis slå på mer enn 2 kW ved -15 grader ute, i denne 790 vogna... jeg vil si at du bør klare minst 15 grader temp-forskjell pr kW du fyrer med...... |
|
| |
og-and
Antall Innlegg : 2 Age : 69 Localisation : Horten Registration date : 30.07.2009
| Tema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere Fre 31 Jul 2009 - 0:35 | |
| Som fersk medlem så får jeg vel gi intrykk av å være veldig seriøs da. ??????? Har vanligvis litt plunder med å være alvorlig, men nå en tid framover så må jeg være læregutt å spørre dere der ute som har vært i " bransjen " en stund om noen råd å vink og så kommer det vel for en dag senere at alvoret blir lagt bort. Håper jeg. Jeg skrev i går ang. varmepumpa i Kabe`n vi har fra 73-, men nå er det en annen ting jeg har på hjertet som må ut. Blir nesten sånn : kom til psykologen, stil !!! Det gamle fosilet vi har fått tak i, bør jo gjøres litt med når det gjelder fukt. Og det som er spørsmålet er om det er noen som har erfaring fra det å renovere ei så gammal vogn? Den er nemlig så bra ellers, hel, pen,original inni osv. osv. Moro å kunne få den tipp topp som den veteran den er, akkurat som oss som har den, men vi har ikke fuktproblemer enda . Må bytte deler av gulv og front og isolasjon, men hvor mye arbeid er det egentlig ? Hele dritten er jo ikke full av vann, men den har spor av lekkasjer og fukt, men ikke så mye at det lukter gammel innestengt fukt. Vet det er et helvete å gi seg ut på sånt, men har alt for mye fritid og arbeidslyst, men mangler foreløpig et sted å stå som er egnt, men det kommer. Har noen noe fornuftig å komme med av ideer ? Er det verdt det, da vi ikke har gitt noe for dette klenodiet som tar livet av kontoen vår. Alle tips er velkommen, og så er det vel bare å håpe at noen gidder å engasjere seg angående tips. Har ikke planer om å bruke den på fjellet om vinteren, men vi er der mye på våren, sommeren og høsten. Liker å kjøre rundt, selv om jeg har levd på veien i 35 år i langtransport over hele europa og mange år i Norge og Sverige. Men nå kan jeg jo gi fanden i klokka sånn at det å kjøre blir litt annerledes. Kona og jeg lever i håpet og ser kanskje en vinter med noe annet å gjøre enn å pusse opp leiligheten vår eller ungenes eller et eller annet. HJEEEEEELP !!!!????????? Hilsen Odd Gunnar og Anne Marie. Blei det FOR seriøst ? | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere Fre 31 Jul 2009 - 1:00 | |
| Neida, du er ikke for seriøs... Velkommen inn...... Høres ut som ett stort prosjekt og ingen her inne "tror" jeg har gjort noe sånt. Leste det første innlegget ditt ang. alden......Hvis det er helt håpløst med svar kunne det hvert en idè å ringe Jømna (gamle Bjølseth fabrikken) der sitter de med stor kompetanse ang. alden..... Men den har vel ett betegnelse for hvem av disse sentralfyrene det her er snakk om??? |
|
| |
Jan MODERATOR
Antall Innlegg : 15679 Age : 51 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere Fre 31 Jul 2009 - 14:23 | |
| jo det ble litt i grenseland seriøst dette her men å fikse dem vogna er ikke noe som helst problem hvis det ikke er synlige skader etter fukt er det bare å få den tett av med listermellom tak og vegg, på med ny tetningsmasse beregnet for formålet ut med vinduene, og ha på ny tetningsmasse der og, osv da tørker det som måtte være av fukt opp igjen, og vogna blir tørr | |
|
| |
LOGE
| Tema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere Søn 28 Feb 2010 - 21:50 | |
| Hei igjen Har denne Onyxen som jeg mener ikke har den varmekapasiteten som den burde. Var i vogna i helga og da var det fra minus 10 til 15 grader hele helgen. Jeg satte på varmen kl 7 dagen (på morgenen) da vi skulle dra opp, og kl ni på kvelden var det ca 16 grader i vognen og minus 15 ute. Dette var på 2 kw. For å holde over 19-20 grader med ca 10 minus ute må jeg fyre med gass, likevel synes jeg det ikke bli skikkelig varmt. Jeg har alltid en takluke åpen, for å bedre sirkulasjonen. Har prøvd alle mulige løsninger for å finne ut om noe er slik det ikke skal være- Gutta på NorCamp mente at her var det noe som ikke var slik som det skulle være. Skal jeg slå meg til ro at dette er bra nok, eller skal jeg fortsette å lete etter mulige feil. Ser at en del med Hobby vogner må også over på gass ved ca 10 minus, men mener at Kaben burde kunne bedre enn dette. Eller? | |
|
| |
Sten Rune Admin
Antall Innlegg : 15853 Age : 55 Localisation : Sande i Vestfold Registration date : 15.03.2007
| Tema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere Søn 28 Feb 2010 - 22:13 | |
| Loge Har du målt at Alden faktisk trekker 2kw? At det ikke er ett element som er defekt? Syns jo det er merkelig at du ikke har bedre temp i vogna. Forrige helg gikk jeg tom for gass og brukte bare varmekolben(2kw) i min gamle Adria, men hadde likevel 20-22 grader inne i vogna selv om det var -10-15 grader ute og vind.... _________________ Sten Rune "Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti, men den vogna mi har je det godt i...." Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet) Chevrolet Suburban -95 | |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
| Tema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere Man 1 Mar 2010 - 9:33 | |
| Første døgnet syns jeg ikke det høres så ille ut, det er mye som skal bli gjennomvarmt og 15 grader diff pr kw er en grei tommelfingerregel, men dette er en Kabe og etterhvert burde man nok klare litt mer. Spørsmålet blir da som Sten Rune skriver, er elementene i funksjon som du tror, eller kanskje mer sannsynlig, har du for lav spenning inn til vogna? Blir fort for lite om du er nede på 200-210V.
Neste punkt er det typiske: Kan det vere litt luft i systemet? Oppnår du makstemp 80-85°C i Alden?, da KAN det vere luft som delvis bremser sirkulasjonen. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
LOGE
| Tema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere Man 1 Mar 2010 - 11:34 | |
| Har målt elementene, men ikke hvor stor spenning som jeg får inn i vogna. Skal få dette sjekket. Det er autolufter på Alden, men har også luftet systemet selv. Har systemtemperaturen på nesten maks.
R | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere Man 1 Mar 2010 - 15:02 | |
| Vi har ingen problemer med å holde over 22 grader inne med 2 KW og - 10 ute i en 780. Ute tempen skal ned på -15 før det er nødvendig med 3KW og under -27 før vi starter gassen. Vi merker også forskjell på om det er mange eller få på plassen, så spenningen inn har veldig mye å si!! EDIT: Glemte egentlig det viktigste: Du skriver at det ikke ble skikkelig varmt selv etter at du kjørte på med gassen! Da er det garantert noe galt med systemet. For du har selvfølgelig sjekket termostaten |
|
| |
Lars Egil STATSMINISTER!!!
Antall Innlegg : 3858 Age : 52 Localisation : Bømlo Registration date : 20.06.2007
| Tema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere Man 1 Mar 2010 - 17:53 | |
| Jeg har jo ikke Kabe, men jeg har en Bjølle på ca 6m, så vi burde vel ha omtrent den samme varmeopplevelsen vil jeg tro?
Det kaldeste vi har opplevd i vinter når vi har vært i vogna er ca -20, og da klarer vi oss fint med 2KW og 22+ gr inne.
Det eneste sikre her er vel at det du opplever er ikke slik det skal være.
Kanskje når du får målt spenning inn at det kan gi en aha? Tror vi har bra strømnett på plassen vår, det var et år noen slet med jordfeil, men det ble luket ut. Eller kanskje så er nettet passelig dimensjonert for antall vogner det er plass til. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere Man 1 Mar 2010 - 18:17 | |
|
Sist endret av JanP den Man 1 Mar 2010 - 22:35, endret 1 gang |
|
| |
Harald MODERATOR
Antall Innlegg : 4221 Registration date : 21.03.2008
| Tema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere Man 1 Mar 2010 - 18:50 | |
| - LOGE skrev:
- Har målt elementene, men ikke hvor stor spenning som jeg får inn i vogna. Skal få dette sjekket.
Det er autolufter på Alden, men har også luftet systemet selv. Har systemtemperaturen på nesten maks.
R Går sirkulasjonspumpa di ?? Det er ihvertfall noe galt, det er helt sikkert. _________________ Hobby 610 UL 2010 Mod. BMW X5 2009 Mod.
| |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
| Tema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere Man 1 Mar 2010 - 18:52 | |
| JanP Tja, en av de du trekker frem der er aktiv her inne fortsatt, sier det deg noe? Om du så holder det opp mot det Jan skrev for et par dager siden, sier det deg enda litt mer? _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
Jan MODERATOR
Antall Innlegg : 15679 Age : 51 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere Man 1 Mar 2010 - 18:53 | |
| JanP vi håper og tror at det er noe som hører fortiden til | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere Man 1 Mar 2010 - 19:05 | |
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere Man 1 Mar 2010 - 19:18 | |
| - LOGE skrev:
- Har målt elementene, men ikke hvor stor spenning som jeg får inn i vogna. Skal få dette sjekket.
Det er autolufter på Alden, men har også luftet systemet selv. Har systemtemperaturen på nesten maks.
R Loge. Jeg har også slitt men å få opp varmen i min vogn. Det begynte etter at jeg monterte 230V pumpe. Fikk tips om lufteventiler, og luftet flere ganger med 12V pumpe på høy hastighet. Ble ganske bra, men ikke toppers har jeg mrket etter hvert. Så i helga begynte jeg å gå over konvektorene igjen. Og rundt sittegruppen var det så som så. Startet 12V pumpen og begynte å lufte, men kom ikke i mål. Sjekket ekspansjonstanken, da jeg har merket at det boblet vel livlig i tanken i perioder. Nivået var ganske lavt, og jeg mistenkte at boblene lagde luft som ble dratt med i systemet. Fyllte etter 3-4 dl, og startet med å lufte igjen. Kjørte pumpen i minst 1/2 time flere ganger, og en del luft kom ut flere ganger. Men etter et par timer var det deilig varme rundt alle konvektorene. Nå står glykolen ca midt mellom eller litt under max-min merkene. Om min teori ang. luftboblene holder mål vet jeg ikke, men NÅ er alt toppers. Hadde riktignok bare 3-4 minus, men varmen var jevn over hele vogna og 2kw innkoblet. |
|
| |
Sten Rune Admin
Antall Innlegg : 15853 Age : 55 Localisation : Sande i Vestfold Registration date : 15.03.2007
| Tema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere Man 1 Mar 2010 - 22:27 | |
| - Jan skrev:
- JanP
vi håper og tror at det er noe som hører fortiden til _________________ Sten Rune "Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti, men den vogna mi har je det godt i...." Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet) Chevrolet Suburban -95 | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere Man 1 Mar 2010 - 22:43 | |
| Det jeg siterte er borte, var ikke meningen å la det ligge uansett. Man kan meningsutveksle og være ueneige, men ikke glem ha det "trivelig" sammen og respektere hverandre. Et godt utgangspunkt?? |
|
| |
Ronny BARON!
Antall Innlegg : 2184 Age : 56 Localisation : Rognan Registration date : 26.09.2007
| Tema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere Fre 13 Aug 2010 - 1:30 | |
| - mr.T skrev:
- Rufus skrev:
- Erfaring fra Kabe eriere .... trådens begynnelse....
For å svinge den tilbake til opprinnelsen:
Erfaringen med Kabe er bare positiv ! Det er som å høre en Mercedes eier på 80 tallet, stjerna var så høyt ranket at eierene aldri inrømmet feilene de hadde vært igjennom. Er ikke i tvil om at Kabe har gjort jobben sin når det gjelder design og funksjon, men det jeg gjerne vil ha litt mere belyst er at i de siste årene blir de slurvet sammen av folk uten yrkesstolthet. Vi kan jo ikke bare sitte å godta alt, husk dette er jævla dyre vogner. "folk velger Kabe for kvalitet" er jo et av slagordene deres. Det er faktisk så jævli at jeg aldri blir å kjøpe meg en ny Kabe igjen. Skal jeg ha Kabe skal den ha vært igjennom første leveåret først. Hmm jaha...ALDRI sier du? he he | |
|
| |
mr.T CARAVANER
Antall Innlegg : 109 Age : 57 Registration date : 13.08.2008
| Tema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere Fre 13 Aug 2010 - 8:22 | |
| Hmmmm, ja jeg var vel litt ung og uerfaren da jeg skrev det...kremt. Hadde lenge mistenkt kabe for å ha satt på noen ustabile Adria deler pga stor etterspørsel. Nytt motto, "en gang Kabe alltid Kabe"
Sist endret av mr.T den Fre 13 Aug 2010 - 10:54, endret 1 gang | |
|
| |
ArneO GENERAL!
Antall Innlegg : 2903 Age : 59 Localisation : Asker Registration date : 16.08.2008
| Tema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere Fre 13 Aug 2010 - 8:47 | |
| - mr.T skrev:
- Hmmmm, ja jeg var vel litt ung og uerfaren da jeg skrev det...kremt. Hadde lenge mistenkt kabe for å ha satt på noen ustabe Adria deler pga stor etterspørsel.
Nye motto, "en gang Kabe alltid Kabe" Den gamle Adriafabrikken tror jeg lager inventar til merker som ikke snekrer i bl.a. Sverige. Så det er ikke sikkert du er så langt unna sannheten Nå tror ikke jeg at ting laget i Øst-Europa er dårlig fordi det er laget der. Jeg tror arbeidsmoral etc. ikke står noe tilbake for det vi har her i Skandinavia. Det som jeg tror kan være en kjernesak i forbindelse med at kvaliteten er variabel, er at når volumet vokser raskt og den eneste måten å få flere vogner ut av fabrikken i første omgang er og bruke kortere tid på den. Denne effekten er like gyldig uansett hvor vognen blir produsert. At konstruksjon og materialvalg har innvirkning på kvalitet er helt klart, men det er en annen sak. Om man bruker dårlige materialer i Skandinavia blir ikke vognen noe bedre enn om man bruker dårlige materialer andre steder. | |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
| Tema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere Fre 13 Aug 2010 - 9:02 | |
| ArneO Virker jo fornuftig det du sier, tror det er mye rett i det. Alternativet er jo kanskje å gjør som en nær bekjent sa det for ti år siden om sitt favoritt merke, det er ikke Adria, men også blått og hvitt, De er ikke dårligere. De bare lager så mange, derfor blir de også billigere. Da var den diskusjonen over liksom. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
mr.T CARAVANER
Antall Innlegg : 109 Age : 57 Registration date : 13.08.2008
| Tema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere Fre 13 Aug 2010 - 9:08 | |
| Må nok si meg litt enig der, det var stor trøkk på Kabefabrikken da jeg fikk den forrige vognen. Kabe innrømte også at den hadde passert uten etterkontroll. Trøsten er at jeg har vært innom mange nye modeller og inspisert dem, ingen har de samme slurvefeilene som min hadde. Feilene ble/blir jo rettet hos leverandøren, men jeg må tilstå at jeg betalte jo for å slippe masse småfeil. Desverre er det jo alt for mange som går rundt og holder kjeft hvis de har lagt mye penger i noe som de ikke er fornøyd med. Dette slår begge veier, produsent får ikke tilbakemeldinger og tror at alt er i skjønneste orden og andre kjøpere tror de handler et problemfri produkt. Skryt når de fortjener det og heng dem ut hvis de føkker opp. | |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
| Tema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere Fre 13 Aug 2010 - 9:17 | |
| Anbefaler de som gidder å lage en tråd om sin vogn eller i alle fall om merke/modell og legge inn hva som dukker opp, gjerne med bilder. Har selv gjort og tror at flere har hatt nytte av det. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere | |
| |
|
| |
| Erfaringer fra Kabe eiere | |
|