CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Erfaringer med Bjølseth

Go down 
+14
Harald
kbanto
Black Betty
Johnny
Rashid
Sten Rune
Remi
Vennesla
Jan
Tommy B
Fjellcamping
Jan Ole
Camping Kai
Lars Egil
18 posters
Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5  Next
AvInnlegg
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!

Male
Antall Innlegg : 3858
Registration date : 20.06.2007

Erfaringer med Bjølseth Empty
PosteTema: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 21:11

Det er vel på sin plass at vi samler Bjølseth erfaringene i en tråd.

Vi er jo ferske Bjøllere, men vi er så langt veldig fornøyd med vogna.
Tror fortsatt mange har et gammelmodig inntrykk av Bjølseth. Det er gode vogner men liksom så gårsdagen når det gjelder interiør og eksteriør.

Eksteriørt kan jeg vel kanskje være litt enig i at designet ikke er det råeste, men jeg synes det er et litt tidløst og klassisk ytre design. Litt som Volvo som holdt lenge på den firkantede looken før de begynte å mykne, ikke ubetinget heldige syns jeg faktisk at Volvo har vært der. Men smaken er jo som baken....

Men når det gjelder interiøret så er jeg helt strålende fornøyd, for min del er den gjennomførte lyse tonen og bjørkeinteriøret helt perfekt.
Dette har vi også fått utrolig mye skryt av fra venner med både Bjølseth og andre merker. Typiske utsagn har vært, oi, dette var en fin Bjølseth. Nå har de virkelig fåt det til. Denne var mye finere enn vår vogn (Knaus), etc..... Kjekt å høre Very Happy

Og når det gjelder varmekomfort og sittekomfort. Hva kan jeg si. I forhold til vår første vogn (Adria) så er det en helt annen klasse. Virkelig. Du tror det ikke før du har prøvd det Very Happy

Men nå regner jeg med å få mange andre kommentarer? Det er vel mangt og meget jeg ikke har nevnt....?

study
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 21:14

Lars Egil

jeg bare tar av meg hatten.... og klapper..... for sånn er det.... du har sagt det....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 21:33

Den desidert beste vogna vi har hatt er Bjølseth...
ingen over, ingen ved siden av...
Hvis Bjølseth hadde eksistert i dag, hadde det stått en 2008 modell på Gol nå..

Sist endret av Morten E den Søn 16 Nov 2008 - 14:51, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 21:35

bilde av gamlevogna...
Erfaringer med Bjølseth 234905_585614925vq
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 22:11

Morten E.

Yeah,my baby !!!!!! Ja......,vogna altså !!!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 22:13

Morten E skrev:
ungen over, ingen ved siden av...

Ehh...... du kunne jo bare beholdt 790`en.... Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 22:21

Fikk mye skryt av 790'en (som Morten E hadde før oss) i Sverige i påsken,og det var nettopp det gedigne og solide som var omkvedet.

Og hver gang jeg har hatt med en Bjølle på Öland,har folk nesten køet for å komme inn for og se.Folk er alltid imponert over hvor solid alt er,og lurer på hvorfor i all verden disse vognene ikke er til salgs der borte.

Jeg liker eksteriøret godt også,og synes det er en tidløs og ujålete vogn utvendig.Ikke noe plast som ikke tåler at snøen ramler på den,og helt uten stripesett ala Arnardos sirkusvogner.

Og som jeg skrev på NCC-forumet,hvor en nevnte noe om at den lignet på ei hytte-ja hva er gæærnt med ei koselig hytte da ? Alle spikertelt ser jo ut som hytter,og hvorfor kan ikke vogna og gjøre det,for det er jo ofte i spikerbu-hytta man oppholder seg,om jeg har oppfattet et rett.

Sitter ofte i 790'en og er rørt inne i sjela over at jeg har fått oppfyllt denne drømmen.Ser på ekte treverk,med nydelig finish,og suger inn stemningen som ingen andre vogner gir meg.

Takk Vidar og co. for hva dere lagde der oppe.

Snakka forøvrig med ham i dag.En ekte Bjølle-gutt med serviceinnstinktet i orden.

Åhhhhh,nå ble jeg Bjølle-sugen her.HVOR ER DU MIN KJÆRE ???????? 15 mil unna på et jorde i Sverige,og venter på at sommercampen åpner i mai.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 22:22

Rune skrev:
Morten E skrev:

Rune.

Hysj,hysj,ikke så høyt !!!! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 22:27

Erfaringer med Bjølseth Oland711

Her er samme vogna som Morten har bilde av over her.Tatt på Öland i påsken.

Sist endret av ARVE den Tor 27 Mar 2008 - 23:01, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 22:28

Rune skrev:
Morten E skrev:

joda...men Arve hadde så lyst på vogna så jeg hadde ikke hjerte til å si nei Erfaringer med Bjølseth 265129
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai

Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 22:30

Morten E

Ja Ja også en måte å si det på !!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 22:31

Camping Kai skrev:
Morten E

Ja Ja også en måte å si det på !!!!
Erfaringer med Bjølseth 265129 Erfaringer med Bjølseth 928394 Erfaringer med Bjølseth 928394 Erfaringer med Bjølseth 928394
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 22:31

Morten E.

Snufs,snufs......nåde,ikke mer nå'a.Blir så j...... rørt.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male
Antall Innlegg : 13248
Registration date : 11.03.2007

ARVE skrev:
Erfaringer med Bjølseth Oland710

Her er samme vogna som Morten har bilde av over her.Tatt på Öland i påsken.

Psst. Vinduene er ikke helt på linje i underkant der.

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 22:33

J.O.

Mer i vater enn den bua på avataren din i hvert fall.Hehe.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 22:38

ARVE skrev:
J.O.

Mer i vater enn den bua på avataren din i hvert fall.Hehe.

Trodde plattingen var min jeg, helt til jeg skulle flytte denfor å få på plass LMCen i påska, så var skiten f...n meg ikke naboen sin en gang.

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 22:41

J.O.

Hehe,om du rosemaler platten din,er den lett å kjenne igjen.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 22:47

Skal støpe fast nå.

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 22:49

Morten E skrev:
Rune skrev:
Morten E skrev:

joda...men Arve hadde så lyst på vogna så jeg hadde ikke hjerte til å si nei Erfaringer med Bjølseth 265129

.....det som kaller for eldreomsorg det Morten...... Twisted Evil
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 22:54

ARVE skrev:
J.O.

Arve

ja, en skal ikke fleipe med det..... der vi fastcampet, var det en som hadde malt slike motiver på platting-gulvet, og de hadde et helt puslespill hver vår, for de demonterete det veldig om vintern..... det var lakkert oppå malingen....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 22:56

Arve

og han var en direktør av den gode gamle sorten..... han er den eneste jeg noen gang har sett som polèrte vogna i hvit sjorte..... vår og høst, i alle år.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 22:57

Her er 790'en med sin gamle søster ved siden av.Ajj,så liten 520'en ser ut i forhold.Hehe.

Bildet er tatt nå på søndag,etter en snøfyllt ferd fra Borås til Ekeby med 790'en.Polaren har hvilt her siden sommerferien.

Erfaringer med Bjølseth Mybabi10

Sist endret av ARVE den Tor 27 Mar 2008 - 23:06, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!

Male
Antall Innlegg : 3858
Registration date : 20.06.2007

PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 22:59

Kom på en sak som jeg fikk svar fra Jømna om når det gjelder egenvekt.
Vognene er veiet og typegodkjent med komplett utrustning, dvs. gassflaske, batteri m.m. er inkludert i egenvekta.
Det som ikke er inkludert er da vann i tanker og annet utstyr som en da selvfølgelig må skaffe selv.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 23:00

Vegard skrev:
Arve

og han var en direktør av den gode gamle sorten..... han er den eneste jeg noen gang har sett som polèrte vogna i hvit sjorte..... vår og høst, i alle år.....

Vegard.

Hvem ? Ikke Vidar,for han er jo servicemann.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 23:02

Lars Egil skrev:
Kom på en sak som jeg fikk svar fra Jømna om når det gjelder egenvekt.
Vognene er veiet og typegodkjent med komplett utrustning, dvs. gassflaske, batteri m.m. er inkludert i egenvekta.
Det som ikke er inkludert er da vann i tanker og annet utstyr som en da selvfølgelig må skaffe selv.

Lars Egil

det er rett, men utsyr som micro, oppvaskmaskin, ekstra lysutstyr, er ikke inkl.... det er altså ei helt standardvogn som er veid...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 23:07

ARVE skrev:
Vegard skrev:
Arve

Vegard.

Hvem ? Ikke Vidar,for han er jo servicemann.

Arve

nei, det var ikke Vidar..... han gode gamle direktøren jeg sikter til her, hadde Hobby..... nå er han i midlertid på de evige Hobby-marker.....

du vet, han var jo liksom litt over meg han.... jeg jkørte jo firmabil, en håndtverkerbil.... så gikk jeg i arbeidstøy, eller kortbukse, og polerte vogna med bar henge-buk..... mens han hadde noe ala dressbukse, og hvit skjorte med snipp..... så han aldri i t-skjorte heller....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 23:16

Vegard skrev:
ARVE skrev:
J.O.

Arve

ja, en skal ikke fleipe med det..... der vi fastcampet, var det en som hadde malt slike motiver på platting-gulvet, og de hadde et helt puslespill hver vår, for de demonterete det veldig om vintern..... det var lakkert oppå malingen....

Vegard.

Puh,ærre mulig 'a ????
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 23:19

Arve

Lurte og på det....... og smilte nok litt i kulissene jeg, når jeg rulla ut fortelt-teppet på finèrplatene mine..... hadde arbeiderbolig jeg vet du.......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 23:22

Vegard.

Har en story om en direktør som jeg tar i pratetråden.
Til Toppen Go down
Fjellcamping
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Fjellcamping

Male
Antall Innlegg : 1238
Registration date : 28.11.2007

PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth Icon_minitimeFre 28 Mar 2008 - 8:50

Må jo bare føye meg inn her og si at jeg er storfornøyd med 680M-en vi kjøpte. Helt herlig! Og sammenligner jeg med TEC-en vi hadde så er jeg helt "in heaven" i Bjøllen!
Til Toppen Go down
http://www.5-elementer.no
Tommy B
CARAVANER
CARAVANER
Tommy B

Male
Antall Innlegg : 50
Registration date : 12.03.2008

PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth Icon_minitimeFre 28 Mar 2008 - 16:44

Er det noen som har peiling på hvor dyp (cm) overskapene på kjøkkenet i 790'en er??
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth Icon_minitimeFre 28 Mar 2008 - 17:28

tomben skrev:
Er det noen som har peiling på hvor dyp (cm) overskapene på kjøkkenet i 790'en er??

Tomben

på min 790, 05 mod, er det to dybder på disse..... vet ikke hvilken omd du mener, og om dette er likt, men om det er de med de store badene, du mener, er detda de to skapene over komfyren du mener, eller de to over oppvasken/benken du mener?????
Til Toppen Go down
Tommy B
CARAVANER
CARAVANER
Tommy B

Male

PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth Icon_minitimeFre 28 Mar 2008 - 17:43

Det er de skapene over kjøkkenbenken jeg tenker på.. Forresten er vogna en -01 mod..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth Icon_minitimeFre 28 Mar 2008 - 17:47

tomben skrev:
Det er de skapene over kjøkkenbenken jeg tenker på.. Forresten er vogna en -01 mod..

Skal se hva jeg kan finne ut, og det er ikke sikkert at de er av samme dybde som på min vogn..... men jeg har jo noe her, så etter jeg har henta guttungen kan jeg jo leite litt
Til Toppen Go down
Tommy B
CARAVANER
CARAVANER
Tommy B

Male

PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth Icon_minitimeFre 28 Mar 2008 - 17:48

Vegard skrev:
tomben skrev:

Skal se hva jeg kan finne ut, og det er ikke sikkert at de er av samme dybde som på min vogn..... men jeg har jo noe her, så etter jeg har henta guttungen kan jeg jo leite litt

Superflott, mange takk..
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Erfaringer med Bjølseth   Erfaringer med Bjølseth Icon_minitime

Til Toppen Go down

Erfaringer med Bjølseth
Til Toppen 
Side 1 av 5Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5  Next
 Similar topics
-
» Erfaringer fra 720 TK?