| Erfaringer med Bjølseth | |
|
+14Harald kbanto Black Betty Johnny Rashid Sten Rune Remi Vennesla Jan Tommy B Fjellcamping Jan Ole Camping Kai Lars Egil 18 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Erfaringer med Bjølseth Fre 28 Mar 2008 - 18:25 | |
| Tomben
det nærmeste jeg kommer, er at jeg stoppa oppe hos en kompis nå, som har ei 01 mod 650M, og dybden innvendig i skapene over benken der er 26,5 cm.....
vil med 99%sikkerhet si at dybden på skapene er det samme på disse vognene, men ikke bredden..... |
|
 | |
Lars Egil STATSMINISTER!!!

Antall Innlegg : 3858 Age : 51 Localisation : Bømlo Registration date : 20.06.2007
 | Tema: Re: Erfaringer med Bjølseth Fre 28 Mar 2008 - 19:34 | |
| - Vegard skrev:
- Lars Egil skrev:
- Kom på en sak som jeg fikk svar fra Jømna om når det gjelder egenvekt.
Vognene er veiet og typegodkjent med komplett utrustning, dvs. gassflaske, batteri m.m. er inkludert i egenvekta. Det som ikke er inkludert er da vann i tanker og annet utstyr som en da selvfølgelig må skaffe selv. Lars Egil det er rett, men utsyr som micro, oppvaskmaskin, ekstra lysutstyr, er ikke inkl.... det er altså ei helt standardvogn som er veid... Meget essensiellt ja, alt utstyr utover standard må jo tas høyde for ja. | |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Erfaringer med Bjølseth Ons 12 Nov 2008 - 20:12 | |
| Her er det vel ingen sprekker... men bare mugg ? Noen som har noen d'juicy rykter her ? Noen nye modeller lately ?  |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Erfaringer med Bjølseth Ons 12 Nov 2008 - 20:15 | |
| |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Erfaringer med Bjølseth Ons 12 Nov 2008 - 20:21 | |
| |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Erfaringer med Bjølseth Ons 12 Nov 2008 - 20:22 | |
| |
|
 | |
Jan MODERATOR

Antall Innlegg : 15679 Age : 49 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
 | Tema: Re: Erfaringer med Bjølseth Ons 12 Nov 2008 - 21:55 | |
| noen som vet hvor mange 690 som surrer rundt i markedet? altså ca antall produserte, for å vurdere om det er mulig å spore opp en med rett løsning på sikt | |
|
 | |

Antall Innlegg : 3858 Age : 51 Localisation : Bømlo Registration date : 20.06.2007
 | Tema: Re: Erfaringer med Bjølseth Ons 12 Nov 2008 - 21:56 | |
| Var det ikke snakk om 23-24-25? | |
|
 | |
Jan MODERATOR

Antall Innlegg : 15679 Age : 49 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
 | Tema: Re: Erfaringer med Bjølseth Ons 12 Nov 2008 - 21:58 | |
| - Lars Egil skrev:
- Var det ikke snakk om 23-24-25?
når du sier det så har jeg vel lest det tallet en plass, 25 var det vel, men da er det i alle fall vogner rundt om, og bare å se om man klarer å spore opp en med dobbel, eller trippelkøy, og uten skapseng | |
|
 | |

| Tema: Re: Erfaringer med Bjølseth Ons 12 Nov 2008 - 22:13 | |
| - Jan skrev:
- Lars Egil skrev:
når du sier det så har jeg vel lest det tallet en plass, 25 var det vel,
men da er det i alle fall vogner rundt om, og bare å se om man klarer å spore opp en med dobbel, eller trippelkøy, og uten skapseng Har også en slik på potensiell fremtidig vogn listen  Men først er det bil... | |
|
 | |
Jan MODERATOR

| Tema: Re: Erfaringer med Bjølseth Ons 12 Nov 2008 - 22:18 | |
| - Lars Egil skrev:
- Jan skrev:
- Lars Egil skrev:
når du sier det så har jeg vel lest det tallet en plass, 25 var det vel,
men da er det i alle fall vogner rundt om, og bare å se om man klarer å spore opp en med dobbel, eller trippelkøy, og uten skapseng Har også en slik på potensiell fremtidig vogn listen Men først er det bil... en av de mest praktiske løsningene jeg har sett egentlig oppdaga jo ikke den løsninga skikkelig før jeg sat og bladde i knaus katalogen, og viste den til kona hun likte den og og det var da jeg kom på hvor jeg hadde sett dette før er ikke noen stor bjølseth fan, men vet da hva kvalitet er, og knaus har jeg egentlig ikke særlig lyst på | |
|
 | |
Vennesla
 Antall Innlegg : 4 Age : 59 Localisation : Skottevig-Hovden Registration date : 12.11.2008
 | Tema: Re: Erfaringer med Bjølseth Ons 12 Nov 2008 - 22:23 | |
| problemet for dere er at vi som har disse 690 ene er så himla fornøyd. jeg skal iallefall slite ut mi | |
|
 | |
Jan MODERATOR

| Tema: Re: Erfaringer med Bjølseth Ons 12 Nov 2008 - 22:25 | |
| - Vennesla skrev:
- problemet for dere er at vi som har disse 690 ene er så himla fornøyd. jeg skal iallefall slite ut mi
er det jeg frykter jeg og velkommen hit forresten  | |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Erfaringer med Bjølseth Ons 12 Nov 2008 - 22:28 | |
| - Vennesla skrev:
- problemet for dere er at vi som har disse 690 ene er så himla fornøyd. jeg skal iallefall slite ut mi
Hei ser det er en "nabo" her, trivelig å se deg, Vennesla Ikke langt fra her til Vennesla....... du ligger på andre siden av gjerdet oppe på hovden, Velkommen hit!!!!! |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Erfaringer med Bjølseth Ons 12 Nov 2008 - 22:31 | |
| Vennesla
Du ser jo forresten huset oppe hos dere, i det fjerne på Avataren min her ...... |
|
 | |
Vennesla
 Antall Innlegg : 4 Age : 59 Localisation : Skottevig-Hovden Registration date : 12.11.2008
 | Tema: Re: Erfaringer med Bjølseth Ons 12 Nov 2008 - 22:33 | |
| Takker for velkomsten. Fulgt med litt på forumet en tid, må jo si at det er godt å se andre med ekstreminteresse for Bjølle | |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Erfaringer med Bjølseth Ons 12 Nov 2008 - 22:34 | |
| - Vennesla skrev:
- Takker for velkomsten. Fulgt med litt på forumet en tid, må jo si at det er godt å se andre med ekstreminteresse for Bjølle
He-he.... hadde vi en kaffekopp sammen forran 790'n til Geir for to uker siden????, eller tar jeg feil??? |
|
 | |
Vennesla
 | Tema: Re: Erfaringer med Bjølseth Ons 12 Nov 2008 - 22:35 | |
| | |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Erfaringer med Bjølseth Ons 12 Nov 2008 - 22:36 | |
| - Vennesla skrev:
- yepsi pepsi det hadde vi
He-he..... ante meg raskt ja...... Trivelig å se deg her..... skal opp i helga, skal du???? |
|
 | |
Vennesla
 | Tema: Re: Erfaringer med Bjølseth Ons 12 Nov 2008 - 22:39 | |
| Nei det blir nok fort ei stund til nå | |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Erfaringer med Bjølseth Ons 12 Nov 2008 - 22:40 | |
| - Vennesla skrev:
- Nei det blir nok fort ei stund til nå
Vi skulle egentlig opp i lag med flere, men det skar seg for to av de, men jeg bare må opp i Bjølle og slappe av...... får sjelefred der...... |
|
 | |
Remi HOFFSJEF!

Antall Innlegg : 1272 Age : 52 Localisation : Alta Registration date : 16.08.2008
 | Tema: Re: Erfaringer med Bjølseth Ons 12 Nov 2008 - 23:30 | |
| - Vennesla skrev:
- Takker for velkomsten. Fulgt med litt på forumet en tid, må jo si at det er godt å se andre med ekstreminteresse for Bjølle
Ikke lenge før vi ser Bjøllimister med dynamitt & 2x4 plank surra rundt livet som stormer inn i Hobby & andre folievogner og sprenger seg i lufta for å få pressa noe ekte treverk inn i veggene.. Bjøøøøøøøøøøøøllzai! | |
|
 | |
Gjest Gjest
 | |
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Erfaringer med Bjølseth Ons 12 Nov 2008 - 23:36 | |
| |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Erfaringer med Bjølseth Ons 12 Nov 2008 - 23:37 | |
| |
|
 | |
Fjellcamping HOFFSJEF!

Antall Innlegg : 1238 Age : 54 Localisation : Hokksund / Blefjell Registration date : 28.11.2007
 | Tema: Re: Erfaringer med Bjølseth Tor 13 Nov 2008 - 9:00 | |
| Velkommen hit Vennesla!  Bra å få inn flere Bjøllefolk!  | |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Erfaringer med Bjølseth Tor 13 Nov 2008 - 10:11 | |
|
Sist endret av Dethleffs den Fre 21 Nov 2008 - 8:49, endret 1 gang |
|
 | |
Fjellcamping HOFFSJEF!

Antall Innlegg : 1238 Age : 54 Localisation : Hokksund / Blefjell Registration date : 28.11.2007
 | Tema: Re: Erfaringer med Bjølseth Tor 13 Nov 2008 - 10:36 | |
| Dethleffs Veeel, da har du ikke lest så nøye.... Og husk at det ligger (hvertfall noen ganger  ) en liten vennskapelig mobbing til grunn for utsagnene. Morsomt med litt diskusjon og mobbing av hverandre her.  Har aldri testa ut bobil (bortsett for en gang da jeg var 14 år og var med foreldrene mine til Tyskland) (det er jo leeeenge siden) | |
|
 | |
Remi HOFFSJEF!

Antall Innlegg : 1272 Age : 52 Localisation : Alta Registration date : 16.08.2008
 | Tema: Re: Erfaringer med Bjølseth Tor 13 Nov 2008 - 11:45 | |
| Vel, tror de fleste vil være enig i at Bjøllimistene er mest fanatisk  (Arve, det står fanatisk, ikke fantastisk  ) Men vi liker dere annyway  | |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Erfaringer med Bjølseth Tor 13 Nov 2008 - 12:04 | |
| Remi og Dethleffs.
Vel....føler vel at Rufus og BB er like overbeviste om Kabens fortreffelighet som Vegard,Harald og jeg er om Bjøllene.Og ære være dem for det,for det er flott at folk roper høyt og hjertlig om de er fornøyde !!!
Og kan opplyse Herr Dethleffs at jeg og har hatt flere Kaber enn de fleste andre her inne,så nisselua er godt plassert i skuffen.Og jeg synser ikke-jeg vet !!!! Lov til å si det vel.Test meg gjerne om du vil.
Tror ikke jeg hadde blitt tilbudt jobb hos den største Kabe-forhandleren på østlandet gang på gang,om jeg gikk rundt og synset.
Så pass jævlig godt på hvordan du ordlegger deg om fanatisme og nisseluer.Skal du gå på person,og velge slike ord,så kan du sende en PM.Personsjikane,uten glimt i øyet er for kyllinger,og ikke ekte mannfolk. |
|
 | |
Remi HOFFSJEF!

| Tema: Re: Erfaringer med Bjølseth Tor 13 Nov 2008 - 12:31 | |
| Femi.... dæven, den har ingen tenkt på før  Rufus & BB er nok på Bjølle nivå ja, og har blitt vant til at alle roper ut sin overbevisning  Er kansje ikke mulig å bli like ekstatisk på vegne av en Tysker? Hvorfor tok du ikke den Kabe-jobben? Synes du er litt hard med Hr. Dethleffs, men Caravan-mannen er jo hard mot de harde  | |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Erfaringer med Bjølseth Tor 13 Nov 2008 - 12:51 | |
| Remi. Nja....,er ikke vant til provisjonsbasert jobb,pluss at jeg skal selge bra mye vogner for å tjene det jeg gjør i dag,med skifttillegg og vakttillegg,som er en del av lønna mi i BBS. Hard ? Nei,overhodet ikke,mot personer som karakteriserer andre som fanatikere og synsere,uten å mene det humoristisk,er det ingen nåde å finne fra meg. Fanatikere forbinder jeg med selvmordsbombere,nazister o.l.,og har ingen interesse å bli satt i bås med den gjengen der. |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Erfaringer med Bjølseth Tor 13 Nov 2008 - 12:56 | |
| - Dethleffs skrev:
- Hei
Jeg ser her at Kabe eiere er siviliserte i forhold til Bjølseth eiere,er bare å se på Kabe tråden der skrives det stort sett dritt om Kabe av Bjølseth eiere,men ikke omvendt. Det værste er jo at det stort sett bare er synsing av noen fanatiske Bjølseth eiere. med nisselua langt ned over øynene.
Nei Dethleffs bobil er tingen  Dethleffs Kjekk kar du vel! Men det er sant som du sier; vi Kabe eiere er mer balansert enn de med Bjølseth. Det er noe vi alle veit... Om du ser på antall inlegg kontra hvor lenge de har vært registrert på dette forum så vil du også se at det er en sammenheng. Kongen over alle innleggskonger; Arve ; millionær i innlegg; Bjølseth.... Stolpeløfteren fra sørlandet, Vegard ; Nesten lotto i antall han oså; Bjølseth.. Sånn kan lista forlenges... Så finnes det også noen andre med andre merker og høyt antall innlegg. De er skapbjøller.... ønsker seg inn i ei gammal Bjølle framfor den vogna de har. Poenget er at de må fylle på med innlegg for å holde posisjonen... derfor Men trivelige ? Joda  |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Erfaringer med Bjølseth Tor 13 Nov 2008 - 13:05 | |
| Rufus. Og snart har jeg abdisert som innleggskongen her.Vegard er jo i storform for tida,og er som tyske landslag i fotball...,de kverner deg i stykker utover matchen. Hehe,kan egentlig ikke fatte at jeg har holdt den mannen bak meg i over 1,5 år nå.Heia jo fælt på Vegard,lenge før jeg skrev et ord på NCC-forumet i sin tid.Mannen var jo overalt der inne,og kjempet kriger mot løver og hyener......,og stod oppreist hele tida.Hehe,for en råtass han er,min meget gode venn fra det blide sørland !!!  |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Erfaringer med Bjølseth Tor 13 Nov 2008 - 13:11 | |
| |
|
 | |
Sponsored content
 | Tema: Re: Erfaringer med Bjølseth  | |
| |
|
 | |