CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Stabilisatorkobling

Go down 
+13
Janita
Sten Rune
Ronny
Jan
Camping Kai
Thomas
P.kaill
campist
Tommy
Jan Ole
ArneO
D540
Solifer
17 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male
Antall Innlegg : 13247
Registration date : 11.03.2007

Stabilisatorkobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 2 Icon_minitimeTir 9 Jun 2009 - 16:14

Du får nok bort lakken med alle slags slipepapir, spørs bare hvor tålmodig du er. Smergelpapir er vel ofte ca 80.
Det går veldig fint å bruke.
Avfetting, for eksempel en skvett kondnsfjerner, er fint å vaske med også. Har gjerne en sånn liggende til forskjellige formål, vaske vinduspussere for eksempel. Bare ikke bruk det på noe på vogna utenom koblingen.
Selges jo på hendig flaske.

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas

Male
Antall Innlegg : 3084
Registration date : 20.05.2007

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 2 Icon_minitimeTir 9 Jun 2009 - 17:31

J.O. skrev:
Du får nok bort lakken med alle slags slipepapir, spørs bare hvor tålmodig du er. Smergelpapir er vel ofte ca 80.
Avfetting, for eksempel en skvett kondnsfjerner, er fint å vaske med også. Har gjerne en sånn liggende til forskjellige formål, vaske vinduspussere for eksempel. Bare ikke bruk det på noe på vogna utenom koblingen.

Vasker du viskerne med kondensfjerner??? Hvorfor er dette bra? Mulig jeg er dum, men dette har jeg faktisk aldri hørt før.. Smile Venter spent på å høre hvorfor jeg må ut oh kjøpe kondensfjerner Smile
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 2 Icon_minitimeTir 9 Jun 2009 - 17:43

Ikke ofte, husker ikke sist, men det var bare et eksempel.
Er jo et løsemiddel, polypropylen om jeg husker rett, og det tar fett og asfalt.

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas

Male

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 2 Icon_minitimeTir 9 Jun 2009 - 17:45

J.O. skrev:
Ikke ofte, husker ikke sist, men det var bare et eksempel.
Er jo et løsemiddel, polypropylen om jeg husker rett, og det tar fett og asfalt.

Aahhh. Jeg skjønner.. Tviler på at det er skitt på mine viskere. Aldri noe skitt og lort på verken bil eller vogn. *kremt*
Forresten, vogna er det ikke så ofte skitt på Smile
Suspect Suspect Suspect
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune

Male
Antall Innlegg : 15853
Registration date : 15.03.2007

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 2 Icon_minitimeTir 9 Jun 2009 - 18:01

Thomas skrev:
J.O. skrev:

Vasker du viskerne med kondensfjerner??? Hvorfor er dette bra? Mulig jeg er dum, men dette har jeg faktisk aldri hørt før.. Smile Venter spent på å høre hvorfor jeg må ut oh kjøpe kondensfjerner Smile

Funker fint det.... da kan en utsette pusserbytte enda en god stund.

"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95

Stabilisatorkobling - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
D540
CARAVANER
CARAVANER

Antall Innlegg : 46
Registration date : 02.06.2009

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 2 Icon_minitimeTir 9 Jun 2009 - 20:28

Camping Kai

Sier du d ja...hmm..ska skjekke dette. Digg me stabilisator då! Smile Men d va ikke noe så helst problem å rygge me ihvertfall. eg merket ingen forskjell i forhold til den forrige vognen eg hadde.
Til Toppen Go down
D540
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 2 Icon_minitimeTir 9 Jun 2009 - 20:43

her e finn koden på en vogn, ikke min vogn men eg har samme type drag. e d stabilisator på denne?? finnkode: 17703377
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 2 Icon_minitimeTir 9 Jun 2009 - 20:50

Stabilisatorkobling - Page 2 77_-1617503289

Ja, dette er Al-ko sin antislingre kobling. Eller friksjonskobling om du vil.

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
D540
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 2 Icon_minitimeTir 9 Jun 2009 - 21:00

Ok. Så då vet eg ihvertfall at eg har en stab.kobling..Litt ny i gamet her Smile Andre året eg har vogn. Ska skjekke om d står alko på den. men har ikke de dekslene rundt. Har vel ikke så mye å si...
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas

Male

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 2 Icon_minitimeTir 9 Jun 2009 - 21:03

Funker fint det.... da kan en utsette pusserbytte enda en god stund.[/quote]

Okei.. Må prøves. Er nysjerrig av natur, så alt sånt må prøves. Smile
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 2 Icon_minitimeTir 9 Jun 2009 - 21:03

Enten har du en sånn eller så har du tradisjonell kobling av typen du finner på "alle" varehengere.

Setter mye på at du har en sånn. Surprised

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
D540
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 2 Icon_minitimeTir 9 Jun 2009 - 22:31

Du mener eg har den typen som "alle" varehengere har? Eg merket d var forskjell å kjøre me denne nye vognen enn den andre eg hadde. Ska skjekke i morgen. Smile
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 2 Icon_minitimeTir 9 Jun 2009 - 22:34

Nei, at du har en friksjonskobling.

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist

Male
Antall Innlegg : 1132
Registration date : 16.09.2008

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 2 Icon_minitimeOns 10 Jun 2009 - 9:50

D540 skrev:
Ok. Så då vet eg ihvertfall at eg har en stab.kobling..Litt ny i gamet her Smile Andre året eg har vogn. Ska skjekke om d står alko på den. men har ikke de dekslene rundt. Har vel ikke så mye å si...

...en enkel hovedregel er at alt rødt er Al-ko, mens Winterhoff (WS) er blått (typisk Hobby).
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 2 Icon_minitimeOns 10 Jun 2009 - 21:12

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
D540
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 2 Icon_minitimeOns 10 Jun 2009 - 21:47

Fikk vognkortet i dag, der stod d noe om al-ko. Så eg har sikkert den friksjonskoblingen. Smile Det e no bedre enn ingenting. Sikkert et dumt spørsmål, men Ka e egentlig forskjellen på friksjonskobling og stabilisatorkobling?? Smile
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male
Antall Innlegg : 15679

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 2 Icon_minitimeOns 10 Jun 2009 - 21:52

D540 skrev:
Fikk vognkortet i dag, der stod d noe om al-ko. Så eg har sikkert den friksjonskoblingen. Smile Det e no bedre enn ingenting. Sikkert et dumt spørsmål, men Ka e egentlig forskjellen på friksjonskobling og stabilisatorkobling?? Smile
navnet i all hovedsak tror jeg scratch
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 2 Icon_minitimeOns 10 Jun 2009 - 22:02

Kjært barn, mange navn. Laughing

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
D540
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 2 Icon_minitimeTor 11 Jun 2009 - 22:48

Hehe..d va d eg tenkte meg. Smile Eg synes d va litt bedre ja, å dra denne enn den forrige vognen. No må eg kjøpe nye låser til gasstank døren og døren der du tar ut doen for å tømme den. Er dette dyrt? Må også kjøpe fortelt matte til forteltet. Vet dere kor eg kan få fatt i matte som ikke e så sinnsyk dyr?
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO

Male
Antall Innlegg : 2903
Registration date : 16.08.2008

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 2 Icon_minitimeTor 11 Jun 2009 - 23:43

D540 skrev:
Hehe..d va d eg tenkte meg. Smile Eg synes d va litt bedre ja, å dra denne enn den forrige vognen. No må eg kjøpe nye låser til gasstank døren og døren der du tar ut doen for å tømme den. Er dette dyrt? Må også kjøpe fortelt matte til forteltet. Vet dere kor eg kan få fatt i matte som ikke e så sinnsyk dyr?

Vi kjøpe vår her http://www.husvagn-svensson.se/ når vi var på tur i Sverige. Vær litt nøye når du sjekker de forskjellige mattene. Den kvaliteten vi likte best var den billigste. Den dyre hadde hull i "veven" og det ville vi ikke ha. Vi endte opp med en Bolon som jeg ikke husker navnet på...
Til Toppen Go down
D540
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 2 Icon_minitimeFre 12 Jun 2009 - 17:55

Ska si d va masse snadder der ja. Smile Ska se om eg får fatt i en billig matte der. trenger ikke noe fance greier.
Til Toppen Go down
Janita
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Janita

Antall Innlegg : 274
Registration date : 17.10.2008

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 2 Icon_minitimeFre 12 Jun 2009 - 21:46

D540 skrev:
Ska si d va masse snadder der ja. Smile Ska se om eg får fatt i en billig matte der. trenger ikke noe fance greier.

Helt enig i at det ikke trenger å være så fancy, men de billigste teppene er ofte tynne, lette og ligger dårlig på plass. Da blir det til stor irritasjon at en holder på å snuble hver gang en går over gulvet.
Tror du vil bli mest fornøyd med å se på litt mer enn bare pris, det er jo noe du skal ha i mange år.
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy

Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 2 Icon_minitimeFre 12 Jun 2009 - 22:01

D540

Heisann!

Jeg vil dessuten anbefale deg å kjøpe en rull med plastikk å legge under matta. Da opnår du to ting... Du holder matta renm samt at det ikke blir så rått inni teltet.

Jeg har markise nå, slik at jeg bruker ikke teppe i det hele tatt.. Plastikken kjøpte jeg på felleskjøpet. Husker ikke hva plasten heter, men det var iallefall en rull.. Tok med nok plastikk til at jeg kunne bytte en gang..

mvh

Tommy
Til Toppen Go down
D540
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 2 Icon_minitimeLør 13 Jun 2009 - 23:18

Janita

Du har helt rett i det at den bør gjerne ikke være altfor tynn. Kommer nok til å se litt, og ikke bare gå etter prisen..

ArneO

Hei du. Vet du kor i Sverige denne husvagn-svensson sjappen ligger?

Tommy

Tenker du på sånn gjennomsiktig plastikk, eller en slik en presenning aktig?? Var på vest caravan i dag og kjøpte litt snadder. Men hun som jobbet der sa at de var mye billigere på matter i sverige. Det ligger en caravan sjappe rett der me Randsæter. Tenkte meg en tur der...
Til Toppen Go down
Janita
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Janita

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 2 Icon_minitimeSøn 14 Jun 2009 - 0:50

Nå var det ikke meg du spurte, men jeg tar meg den frihet og svarer likevel jeg...
Husvagn Svensson ligger i Lidköping

http://www.husvagn-svensson.se/

Hva slags type plast du bruker under matta er ikke så viktig, men er det vått i bakken eller du står over en periode, blir underlaget veldig styggt.
Jeg har brukt både pressening og plast på rull. Forskjellen er at presseningen ofte ikke har riktig mål og den blir litt dyr å kaste etter hver gang, så da får du jobben med å vaske den.
Plastrullene (jeg bruker byggningsplast) kaster jeg etter en gangs bruk.

Så her kan du velge om du vil ha en liten vaskejobb eller ta en spasser tur til søppla Laughing Laughing Laughing

Sist endret av Janita den Søn 14 Jun 2009 - 6:28, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 2 Icon_minitimeSøn 14 Jun 2009 - 1:02

Safer du Janita? Very Happy Husvagn Svensson ligger i Lidkøping. Ikke i Linkøping. Shocked

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Janita
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Janita

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 2 Icon_minitimeSøn 14 Jun 2009 - 1:09

J.O. skrev:
Safer du Janita? Very Happy Husvagn Svensson ligger i Lidkøping. Ikke i Linkøping. Shocked

Og du da...skal gjenta skrivefeilen min, men klarte det ikke lol! lol! lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 2 Icon_minitimeSøn 14 Jun 2009 - 1:23

Lindkøping= safing Very Happy (Lidkøping-Linkøping) Hadde nødvendig kontroll på tastene jeg altså. Men jeg gadd ikke å fikse sånne Svenske Øer, ö, men jeg kan om jeg må. Laughing

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Janita
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Janita

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 2 Icon_minitimeSøn 14 Jun 2009 - 6:31

Rette, rette, nå ble det riktig... Very Happy Very Happy Very Happy
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy

Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 2 Icon_minitimeSøn 14 Jun 2009 - 7:50

Janita/D540

Hei!

Det var vel bygningsplast jeg også brukte... Mener den hadde en bredde på 250 også, slik at den passa akkurat, og som du sier... Det er mindre styr med plastikken..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 2 Icon_minitimeSøn 14 Jun 2009 - 10:51

Tommy og Janita

Bruker dere å dra rundt på en rull med bygningsplast på 250 bredde når dere reiser på tur? Ruller ut og kaster for hver gang teltet skal opp og ned. Jeg syns det høres tungvint ut. Eller dere ligger kanskje fast? Very Happy
Til Toppen Go down
Janita
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Janita

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 2 Icon_minitimeSøn 14 Jun 2009 - 12:07

Torry skrev:
Tommy og Janita

Bruker dere å dra rundt på en rull med bygningsplast på 250 bredde når dere reiser på tur? Ruller ut og kaster for hver gang teltet skal opp og ned. Jeg syns det høres tungvint ut. Eller dere ligger kanskje fast? Very Happy

Nå er det jo ikke slik at den rullen er 250 lang... Plasten er brettet, husker ikke om det er i 3 eller 4 lag så lengden på rullen blir jo veldig redusert.

Rullen bruker jeg å la ligge enten i bilen eller i lasterommet under senga på vogna, kjempe greit.

Er rullen ny og tung, er det bare å rulle av den lengden du føler for.
Det er forskjellige typer og tykkelser på disse rullene med plast.

Har vi stått kort tid og bakken ikke er spesielt fuktig bruker jeg gjerne plasten om igjen hvis den ikke er for stygg. Men å bruke tid på å vaske og tørke underlaget , nope, den tiden vil jeg bruke til andre og koseligere ting. sunny sunny sunny

De ukene jeg ligger fast bruker jeg ikke plast, da gulv og veranda står permanent. Men, kanskje det kunne vært lurt å gjøre det der også? Det blir jo til tider litt fuktig Cool
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil

Male
Antall Innlegg : 793
Registration date : 16.05.2007

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 2 Icon_minitimeSøn 14 Jun 2009 - 12:55

Tommy skrev:
D540

Heisann!

Jeg vil dessuten anbefale deg å kjøpe en rull med plastikk å legge under matta. Da opnår du to ting... Du holder matta renm samt at det ikke blir så rått inni teltet.

Støtter Tommy på det med plast under matten. Vi har vært flere år uten og det er så definitivt mest renslig med plat under. Vi kjøpte hvit armert plastmatte på biltema. Den er lett, sterk og rimelig. den er selvsagt ikke formsydd, men passet akkurat i lengden, så bretter vi i bredden

Tror der var denne vi kjøpte til vårt telt på vår hobby 650. (Biltema produktnr til venstre)
26-764 Presenning [5.20 x 6.9...] 1 179,00 kr
Til Toppen Go down
D540
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 2 Icon_minitimeSøn 14 Jun 2009 - 21:06

Jeg tok opp teltet for første gang i dag, må vaske d. Og ska si d va noe H........ å ta opp. Fy F... for noe drit. Et gigant telt. 3.5 meter dybde. Lurer på ka den matten kommer til å koste..Isabella penta gold. Sirkus telt!!
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny

Male
Antall Innlegg : 2184
Registration date : 26.09.2007

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 2 Icon_minitimeSøn 14 Jun 2009 - 21:20

Har en fletta blå presenning som jeg bruker til underlag under forteltsmatta, lignende de grønne som man kan kjøpe på rema og lignende plasser. Bare tykkere og i bedre kvalitet..funker bra det..
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down

Stabilisatorkobling
Til Toppen 
Side 2 av 4Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next