CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Stabilisatorkobling

Go down 
+13
Janita
Sten Rune
Ronny
Jan
Camping Kai
Thomas
P.kaill
campist
Tommy
Jan Ole
ArneO
D540
Solifer
17 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune

Male
Antall Innlegg : 15853
Registration date : 15.03.2007

Stabilisatorkobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_minitimeSøn 14 Jun 2009 - 21:29

Erfaringsmessig trekker disse "billige" presseningene vann ved store nedbørsmengder hvis det da blir liggende "dammer" under presseningen....

"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95

Stabilisatorkobling - Page 3 Caravan
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil

Male
Antall Innlegg : 793
Registration date : 16.05.2007

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_minitimeSøn 14 Jun 2009 - 23:58

Sten Rune

Jeg var også skeptisk til kvaliteten på den tilsynelatende vevde matten fra biltema, men den har overrasket meg positivt. Lett å arbeide med og helt tett.

Jeg ser at de nå ikke selger den i hvit lenger, men i olivengrønn, og det kan jo selvsagt bety at det er en annen underleverandør, med påfølgende variasjon i kvalitet.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny

Male
Antall Innlegg : 2184
Registration date : 26.09.2007

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_minitimeSøn 14 Jun 2009 - 23:59

Min blå har ikke sluppet igjennom vann til nå, har brukt den to sommerferier..
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male
Antall Innlegg : 13248
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_minitimeMan 15 Jun 2009 - 6:52

Men stabilisatorkoblinger, det er fine greier det altså.

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny

Male
Antall Innlegg : 2184
Registration date : 26.09.2007

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_minitimeMan 15 Jun 2009 - 11:32

uffda! Embarassed det litt vel off topic der ja...
Til Toppen Go down
D540
CARAVANER
CARAVANER

Antall Innlegg : 46
Registration date : 02.06.2009

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_minitimeMan 15 Jun 2009 - 19:15

Hehe...lett å komme av veien her ja. No e no teltet vasket, og ska legge d sammen etter tørk. Måtte laste ned en bruksanvisning på det. Greit å teipe stengene sammen og skrive navn på, kor de ska være. E jo sånne merkelige stenger og kroker har aldri sett sånne før..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_minitimeTir 13 Okt 2009 - 11:44

ArneO skrev:
På vogna nå har jeg AL-KO, og den opplever jeg at holder mye mer igjen ved rygging i sving enn den Winterhoff koblingen som satt på den vogna som jeg kjørte med i 2007.

Når jeg sa at jeg slet litt med å få vogna dit jeg ville burde jeg nok ha skrevet:
"Siden stabilisatorkobling er konstruert for å stabilisere koblingen mellom bil og vogn var jeg ukjent med hvordan det må kompenseres for med rattutslag når man skal svinge ved rygging. Det førte til at jeg måtte kjøre fram igjen to ganger før jeg hadde vogna der jeg først hadde tenkt, første gang jeg rygget med den nye vogna. Etter forsøk har jeg fått bekreftet at stabilisatorkoblingen min faktisk stabiliserer koblingen mellom bil og vogn."

Og dersom det kommer lyder av koblingen deres så vil jeg anta at den ikke er i orden. Den skal nemlig være i lydløs når kula er ren og beleggene er hele og rene.

Så kan det jo også være slik at siden AL-KO og Winterhoff koblingene er konstruert forskjellig vil de også kunne oppleves forskjellig ved rygging. Min erfaring er at med AL-KO merker jeg stor forskjell om jeg har koblingen inne eller ute ved rygging, slik jeg husker Winterhoff var det ikke så merkbart at jeg tenkte noe over det.

Det er jo en mulighet til da, og det er at det er forskjell på oss sjåfører. Noen driter i det og gir gass og noen prøver å legge merke til hva som skjer. Wink

hei, al-ko har 4 bremseklosser mens winterhoff har 2 stk. al-ko har foran og bak og på sidene av kula, mens winterhoff har bare foran og bak, de er på størrelse med et kronestykke. Så al-ko oppleves nok stivere ved rygging. om det er noen forskjeller ved kjøring vet jeg ikke, men tror nok al-ko bremser vogna mere ved sideveis slingring.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist

Male
Antall Innlegg : 1132
Registration date : 16.09.2008

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_minitimeTir 13 Okt 2009 - 22:22

Al-ko har også koblinger med bare to klosser. Om de har det fremdeles, er jeg ikke sikker, men i alle fall på de gamle :-)

Jeg innbilte meg at det først og fremst var sideveis bremseklossene var på dem to - at de to siste er nord-syd. Altså for dykking.
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_minitimeTir 13 Okt 2009 - 22:33

jeg vet ikke hvordan det er på gamle, men dette er på nye.
Fordeler med AKS 2004 og AKS 3004

4 friksjonselement - ingen metallisk kontakt
Intergrert Soft-Dock
Slitasjeindikator for koblingskulen
Etthåndsgrep
Lav vekt bare 3,9 kg
Forberedt for Safety
Slitasjeindikator for beleggene
Tillatt totalvekt fra 200 kg til 2000kg

AKS Sikkerhetskobling
Når campingvognen får sladd eller begynner å pendle og krenge, kanskje p.g.a. holke, ujevn veibane, hurtig unnamanøver er for høy hastighet, finnes det ikke noe som stabiliserer den meget ubehagelige og trafikkfarlige situasjonen man nå havner i - såfremt DU ikke bruker...
AL-KO's sikkerhetskobling AKS:

Selvjusterende friksjonsbelegg mot trekk-kulen

Stabiliserende i alle retninger

Minsker risikoen for pendling og krenging

Opp til 80% raskere stabilisering i nødsituasjon

Utbyttbart friksjonsbelegg - livslengde ca. 50000 km

Optisk slitasjekontroll

Ren og tørr trekk-kule
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_minitimeTir 13 Okt 2009 - 22:42

anton skrev:

Intergrert Soft-Dock
Etthåndsgrep
Lav vekt bare 3,9 kg
Forberedt for Safety

AKS Sikkerhetskobling
Når campingvognen får sladd eller begynner å pendle og krenge, kanskje p.g.a. holke, ujevn veibane, hurtig unnamanøver er for høy hastighet, finnes det ikke noe som stabiliserer den meget ubehagelige og trafikkfarlige situasjonen man nå havner i - såfremt DU ikke bruker...

Optisk slitasjekontroll

Ren og tørr trekk-kule

Dette må i beste fall være gammelt nytt.
Det finnes jo utstyr med mye bedre innvirkning på slingring på markedet enn en friksjonskobling, uansett om det er Al-ko eller Wintrehoff.

ATC for Al-ko og IDC for BPW.

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_minitimeTir 13 Okt 2009 - 22:50

ja, det er nok gammelt nytt, jeg svarte arneO på hvorfor det holder mere igjen med al-ko enn med winterhof når man rygger.
ATC er nok fine greier, det er nok noe jeg ønsker meg til våren. Det er vel ikke så veldig dyrt?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_minitimeTir 13 Okt 2009 - 22:52

Tipper 7-8 tusen, det er det nok verdt om man kommer opp i riktig situasjon.

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist

Male

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_minitimeTor 15 Okt 2009 - 9:57

Jan Ole - unnskyld meg, men nå er du et lite stykke ut på jorde!

ATC og IDC er ikke i stedet for stabilisator, men i tillegg. Det blir som å kjøre med kollisjonsputer i stedet for sikkerhetsseler - nesten:-)

Stabilisatoren tar unna for det meste, og sørger for at du i utgangspunktet ikke har brukt for ATC - med mindre en uforutsett og vanskelig situasjon oppstår.
Eller sagt med andre ord: Stabilisatoren er for å unngå skrens, mens ATC er for å rette opp når situasjonen allerde har oppstått.

I løpet av de 18.000 kilometrene jeg har kjørt med ATC, har systemet trådd inn kun en gang. I løpet av den samme perioden har jeg aldri hatt behov for ABS bremsene eller airbagene - men jeg vet de er der. Antispinn derimot har slått inn noen en del ganger, ESP kun en gang - fordi jeg holdt for stor fart i en krapp sving på en jernbaneovergang på en lokalvei i Sveits. (her var farten likevel ikke større enn 40-50 så vogna rakk ikke å ta ut...)
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_minitimeTor 15 Okt 2009 - 18:50

Jan Ole skrev:
anton skrev:

Intergrert Soft-Dock
Etthåndsgrep
Lav vekt bare 3,9 kg
Forberedt for Safety

AKS Sikkerhetskobling

22

Optisk slitasjekontroll

Ren og tørr trekk-kule

Dette må i beste fall være gammelt nytt.
Det finnes jo utstyr med mye bedre innvirkning på slingring på markedet enn en friksjonskobling, uansett om det er Al-ko eller Wintrehoff.

ATC for Al-ko og IDC for BPW.
8

Sitat Campist

Jan Ole - unnskyld meg, men nå er du et lite stykke ut på jorde!

ATC og IDC er ikke i stedet for stabilisator, men i tillegg. Det blir som å kjøre med kollisjonsputer i stedet for sikkerhetsseler - nesten:-)

Stabilisatoren tar unna for det meste, og sørger for at du i utgangspunktet ikke har brukt for ATC - med mindre en uforutsett og vanskelig situasjon oppstår.
Eller sagt med andre ord: Stabilisatoren er for å unngå skrens, mens ATC er for å rette opp når situasjonen allerde har oppstått.

I løpet av de 18.000 kilometrene jeg har kjørt med ATC, har systemet trådd inn kun en gang. I løpet av den samme perioden har jeg aldri hatt behov for ABS bremsene eller airbagene - men jeg vet de er der. Antispinn derimot har slått inn noen en del ganger, ESP kun en gang - fordi jeg holdt for stor fart i en krapp sving på en jernbaneovergang på en lokalvei i Sveits. (her var farten likevel ikke større enn 40-50 så vogna rakk ikke å ta ut...)

Jeg er nok ikke på jordet i det hele tatt, det får andre ta seg av.

At AKS/IDC er nyere og bedre/mer avansert enn den noe eldre stabilisatorkoblingen var min påstand og den står jeg for.
Teksten som jeg fremhevet ga i alle fall meg et klart intrykk av at dette var som jeg skrev opprinnelig, gammelt nytt.

At AKS/IDC på noen måte er en erstatning for stabilisatorkoblingen har jeg ikke verken hevdet eller tenkt.

Sammenligning med airbag eller sikkerhetsbelte syns jeg ikke er særlig reell, dette er engangsutstyr ment brukt i svært akutte situasjoner, mens AKS/IDC og stabilisatorkobling er ment mer "dagligdags" bruk, selv om du hevder en gang pr 18000km. Hvor ofte det er i bruk blir nok mer tilfeldig og avhengig av sjåføren og type bruke. Ved vinterkjøring ville det kanskje være fristende å tro at sånne ting kunne komme til å bli mer brukt, selv om jeg personlig er litt skeptisk til følgene av innkobling under sånne forhold.

Forøvrig har ikke jeg tusenvis av kilometer med erfaring fra elektronisk utstyr som ikke har vert aktivert, men jeg har sittet i en bil der utstyret ble demonstrert og det var interessant. Nok til at jeg godt kunne tenkt meg IDC som ekstrautstyr i tillegg til den originalmonterte Winterhoffen.

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist

Male

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_minitimeTor 15 Okt 2009 - 19:21

Jan Ole,
det var ikke meningen å fornærme deg :-)

Beklager, men jeg tolket dine to setninger som at du mente ATC og IDC hadde bedre virkning mot sladder.
...og sammenlgningen med airbagen mente jeg - om du hadde ment det slik jeg forsto det som - at det ikke er veldig lurt å la være og bruke bilbelte fordi at du hadde airbag. Altså at det ikke er lurt å hoppe over stabilisator fordi en ATC er bedre.

Så da får jeg stikke ut på jordet og sende deg tilbake. Og så kan jeg bli der selv B-)
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_minitimeTor 15 Okt 2009 - 19:44

Ble ikke fornærmet, syns bare at det er riktig å klargjøre det som evt er misforstått av en eller annen grunn. Tror det ble bra klart nå. Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_eek

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male
Antall Innlegg : 15679

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_minitimeTor 15 Okt 2009 - 20:05

klart som blekk
Til Toppen Go down
rtoevik

Male
Antall Innlegg : 16
Registration date : 13.06.2010

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_minitimeOns 16 Jun 2010 - 1:44

Halloen dere.
Tror jeg har en WS kobling? Den er ihvertfall blå (Vogn: Hobby 650 kfu 2004),

Jeg kan ikke si at jeg merker noe som helst til trådstarters problem. Har ingen problemer whatsoever med å rygge, hverken i sving eller rett bak.

Kan det være en indiksjon på at friksjonsklossene er utslitt? I så tilfelle, hvordan skifter jeg dem?

Har helt ny krok der lakken ble slitt av ved første CV tur. Jeg visste desverre ikke om at man skulle pusse av malingen på kroken! Vil det si at friksjonsbeleggene nå er full av malig og bør pusses?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_minitimeOns 16 Jun 2010 - 7:17

Lett puss med smergelpapir har gitt gode resultater for meg i alle fall. Ikke overdriv, da kan du deformere og slite ut beleggene mer enn bra er.
Puss vekk rust og skitt på kula før påkobling også.

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist

Male

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_minitimeOns 16 Jun 2010 - 10:41

Gjør som Jan Ole, og ha alltid med smergelpapir på tur. Begynner du å hør en flokk måker somflyer tett etter deg selv i høy hastighet, da er det på tide å pusse litt igjen :-)

Men: Bruk aldri rensebensin på klossene, da er det bare å bytte klossene. Jeg aner ikke hvordan det er p å WS, men på Al-ko så skal klossene klare 50.000 kilometer uten å byttes.

Jeg merker heller ikke veldig mye til stabilisatoren når jeg rygger(men jeg rygger veldig lite...) Derimot behøver jeg ikke kjøre mange meterne langs veien før jeg merker at jeg har glemt å koble på stabilisatoren. For deg med boggi er det kanskje ikke like følsomt med dykking..?
Til Toppen Go down
rtoevik

Male

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_minitimeOns 16 Jun 2010 - 10:53

Jøss, takk for hurtig og informative svar.

Skal bli spennende og se om jeg merker noen forskjell.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_minitimeOns 16 Jun 2010 - 10:59

Winterhoff skal vel etter hva jeg har hørt vere bedre mot dykking pga plassering av klosser, men har jeg for lavt kuletrykk, Les.kan jeg løfte draget, får jeg dykking og det er irriterende. På Kfuen merket jeg ved en anledning svært bedrede kjøreegenskaper og mindre dykking bare ved å flytte alle dyner og puter frem i rundsitteren. Dette var når jeg dro med en Passat Syncro

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist

Male

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_minitimeOns 16 Jun 2010 - 19:10

...min dykker ikke den heller, bare jeg har stabilisatoren nede. Nå har jeg jo relativt kort ekvipasje, med 7 meter fra kule til baklys. Og jeg kjører med cirka 90 kilo kulevekt.
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André

Male
Antall Innlegg : 506
Registration date : 29.08.2008

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_minitimeOns 16 Jun 2010 - 19:44

Når man skal rygge og manøvrere, kan det være greit å løsne stabilisatoren, da kniper den ikke
Til Toppen Go down
Magne1
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Magne1

Male
Antall Innlegg : 172
Registration date : 27.01.2009

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_minitimeOns 16 Jun 2010 - 23:53

Jeg leser litt lenger oppe på siden at disse friksjonskoblingene har slitasjeindikator,hvordan ser man om friksjonsbremsen/klossene er klar for bytting? Har AL-KO friksjonskobling og vogna er fra 2005.

Magne1
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_minitimeTor 17 Jun 2010 - 0:08

På AlKo står det på noen modeller en tapp med fargeringer opp. Denne synker lenger inn, eller kommer lenger lenger ut, er ikke sikker, etter slitasje.
På Winterhoff er det en pinne som flytter seg langs etter en skala.
Skal holde en stund disse beleggene, ikke så ofte noen opplever utslitte belegg tror jeg.

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO

Male
Antall Innlegg : 2903
Registration date : 16.08.2008

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_minitimeTor 17 Jun 2010 - 9:45

Brukermanualen til AL-KO AKS 3004 finner du her http://www.al-ko.co.uk/edit/files/support/AKS3004Handbook.pdf
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_minitimeTor 17 Jun 2010 - 13:41

Jan Ole skrev:
På AlKo står det på noen modeller en tapp med fargeringer opp. Denne synker lenger inn, eller kommer lenger lenger ut, er ikke sikker, etter slitasje.
På Winterhoff er det en pinne som flytter seg langs etter en skala.
Skal holde en stund disse beleggene, ikke så ofte noen opplever utslitte belegg tror jeg.
den kommer lengre ut, og er grønn ytterst, og rød lengre inn mot kula
draget siger ned etter hvert som det slites, og man bør begynne å tenke på å bytte når det røde begynner å bli synlig
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO

Male

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_minitimeTor 17 Jun 2010 - 13:56

Ikke hør på Jan Ole og Jan når det gjelder AKS 3004 i alle fall. Dersom du har en slik så les bruksanvisningen jeg har linket til. Der er det beskrevet hvordan du sjekker både famme/bak og høyre/venstre. Der er det også skisser som viser hvor disse indikatorene er også.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_minitimeTor 17 Jun 2010 - 14:16

ArneO skrev:
Ikke hør på Jan Ole og Jan når det gjelder AKS 3004 i alle fall. Dersom du har en slik så les bruksanvisningen jeg har linket til. Der er det beskrevet hvordan du sjekker både famme/bak og høyre/venstre. Der er det også skisser som viser hvor disse indikatorene er også.
jaha, er det annerledes der altså scratch
godt å få det frem i dagslys da hvis forskjellen er stor
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO

Male

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_minitimeTor 17 Jun 2010 - 14:27

Jeg fant noen bilder og lagde en artikkel på Wikien:

http://wiki.caravan.norwegianforum.net/index.php?title=Slitasjeindikator_AL-KO_AKS_2004/3004

Den lille knotten er jo på alle AL-KO kulekoblinger også de uten friksjonsklosser. De er jo på "alle" tilhengere... Wink
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_minitimeTor 17 Jun 2010 - 14:42

da lærte jeg noe nytt i dag og
men når du sier det så har jeg jo den indikatoren på hengerne og, og der er det ikke stabilisator
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André

Male
Antall Innlegg : 506
Registration date : 29.08.2008

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_minitimeTor 17 Jun 2010 - 15:40

Jan skrev:
da lærte jeg noe nytt i dag og
men når du sier det så har jeg jo den indikatoren på hengerne og, og der er det ikke stabilisator

Den virker også som en indikator på at kulehansken er skikkelig på plass, og i lås, derfor er den på vanlige tilhengere også
Til Toppen Go down
rtoevik

Male

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_minitimeFre 18 Jun 2010 - 3:14

Fant bruksanvisning til WS3000 som forklarer meget godt hvordan den fungerer.

Indikatoren på friksjonsbeleggene ser ut til å være ganske lettforståelig!!

http://www.winterhoff.de/Bilder/WS3000-02_GB.pdf
Til Toppen Go down
rtoevik

Male

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_minitimeFre 18 Jun 2010 - 3:20

Hvordan får dere til å legge til bilder?

Fant bilde av winterhoff sitt nesehjul med vekt!! det er jo bare genialt.
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Stabilisatorkobling   Stabilisatorkobling - Page 3 Icon_minitime

Til Toppen Go down

Stabilisatorkobling
Til Toppen 
Side 3 av 4Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next