CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri.

Go down 
+4
Thomas
ulla
Harald
CGJ
8 posters
AvInnlegg
CGJ
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
CGJ


Female
Antall Innlegg : 1389
Age : 53
Localisation : Brandbu, Oppland
Registration date : 07.04.2008

Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri. Empty
PosteTema: Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri.   Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri. Icon_minitimeMan 7 Apr 2008 - 23:25

Hei.

Vi har akkurat kjøpt en 2002 modell Hobby Exclusive 650 KFU. Siden vi ikke er så erfarne i caravanlivet, så lurte jeg på om noen kan hjelpe oss med følgende:

Har denne originalt batteri og lader, eller hvordan funker den sånn uten påkoblet strøm?

Finnes det eventuelt originale brukerhåndbøker på disse på nett, eller må dette beskaffes gjennom en forhandler?

Noen som har erfaring med denne type vogn som vil dele sine erfaringer med nybegynnere? Noe av viktighet vi bør huske?

På forhånd takk
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri. Empty
PosteTema: Re: Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri.   Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri. Icon_minitimeTir 8 Apr 2008 - 6:12

Hei CGJ

Orginalt er det nok ikke batteri og lader på denne vogna, men det kunne kjøpes i tillegg.... og det kan settes inn i ettertid om en ønsker det. Vogna har omformer som mater deg med 12V når vogna er tilkoblet 230V. Uten 230V funker altså ikke noe....

Erfaringer er det masse av her inne, og det er egenlig lettest om du spør, og du vil få svarene som du ønsker.... for det blir ganske mye å skrive, om en starter helt på bunnen, og tar alt generelt

Fyr løs, og kos deg her!!!!!! Velkommen hit!!
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri. Empty
PosteTema: Re: Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri.   Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri. Icon_minitimeTir 8 Apr 2008 - 6:56

Om lysa funker uten at du er tilkoblet strøm har du batteri, dette er vel som regel montert under en benk,så du kan jo ta en kikk.....
Til Toppen Go down
CGJ
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
CGJ


Female
Antall Innlegg : 1389
Age : 53
Localisation : Brandbu, Oppland
Registration date : 07.04.2008

Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri. Empty
PosteTema: Re: Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri.   Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri. Icon_minitimeTir 8 Apr 2008 - 10:18

Tusen takk for velkomsten og svarene! Jeg ble i allefall litt mer opplyst!

Vogna står pr. i dag på Skeikampen, men vi skal flytte den til Buttingsrud camping så fort vi får gravd den frem fra snøen.
Der har vi fast plass med strøm, så da blir det eventuelt å ettermontere batteri og lader når vi skal dra på tur.

Vi har hørt mye både negativt og positivt om Hobby, men lite om nettopp denne modellen.

Om noen har mulighet til å hjelpe meg med en tegning over el-anlegg samt Trumasystemet på denne, hadde jeg blitt veldig takknemmelig.
Resten finner vi sikkert ut selv etterhvert.... :-)
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri. Empty
PosteTema: Re: Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri.   Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri. Icon_minitimeTir 8 Apr 2008 - 10:50

CGJ skrev:
Tusen takk for velkomsten og svarene! Jeg ble i allefall litt mer opplyst!

Vogna står pr. i dag på Skeikampen, men vi skal flytte den til Buttingsrud camping så fort vi får gravd den frem fra snøen.
Der har vi fast plass med strøm, så da blir det eventuelt å ettermontere batteri og lader når vi skal dra på tur.

Vi har hørt mye både negativt og positivt om Hobby, men lite om nettopp denne modellen.

Om noen har mulighet til å hjelpe meg med en tegning over el-anlegg samt Trumasystemet på denne, hadde jeg blitt veldig takknemmelig.
Resten finner vi sikkert ut selv etterhvert.... :-)

Hei

Buttingsrud, er ikke det oppe langs sperillen det???

Har du omformer, trenger du vel ikke lader, for jeg mener det er muligheter for tilkobling av lade-funksjon i omformeren, om jeg ikke husker feil...
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri. Empty
PosteTema: Re: Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri.   Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri. Icon_minitimeTir 8 Apr 2008 - 10:51

Velkommen "CGJ"sunny
Er selv nubegynder med campinglivet,og her måsunny

jeg si du får all hjelp fra jenter/damer/gutter/og senior herrer☀
De er så hjelpsomme alle at det er rent morro å spørre inge Question Question
er for dumme for dem de tar bare igjen..
Velkommen hele fam din og håper dere vil trives her..flower flower
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri. Empty
PosteTema: Re: Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri.   Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri. Icon_minitimeTir 8 Apr 2008 - 11:23

Hei CGJ! Gratulerer med vogn!

Vi kjøpte ei KFU 05-modell i fjor, og hadde på forhånd null peiling på vogn. Kjørte til Sandnes og henta den, og skulle prøve lysene på tur hjem. Men de virka ikke! Selgeren hadde sagt at det var batteri i vogna, og at dette var lada. Men nei. Etter mye leting etter batteriet, fant vi det omsider inni skapet ved dobbelsenga, under den nederste hylla der. Vi måtte skru løs den hylla for å finne batteriet! Det synes jeg var tungvint, men OK, det var batteri der. Og vi fant en bryter å trykke på, og vips så ble det lys.

Har dere thrumaen stående ved dobbelsenga eller i kjøkkendelen?

Vi tenkte å bytte vogn nå i vår, men ombestemte oss. Vi er i grunnen godt fornøyd med KFU'n - har bare ikke så stort behov for køyer lenger, og ville bytte til en UFME, som virker romsligere. Men nå er valget tatt, og vi vil nok ha glede av den vogna vi har ennå noen år, tenker jeg.

Lykke til med campinglivet! Håper dere blir like fornøyde som oss!
Til Toppen Go down
CGJ
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
CGJ


Female
Antall Innlegg : 1389
Age : 53
Localisation : Brandbu, Oppland
Registration date : 07.04.2008

Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri. Empty
PosteTema: Re: Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri.   Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri. Icon_minitimeTir 8 Apr 2008 - 13:38

Vegard skrev:
CGJ skrev:
Tusen takk for velkomsten og svarene! Jeg ble i allefall litt mer opplyst!

Vogna står pr. i dag på Skeikampen, men vi skal flytte den til Buttingsrud camping så fort vi får gravd den frem fra snøen.
Der har vi fast plass med strøm, så da blir det eventuelt å ettermontere batteri og lader når vi skal dra på tur.

Vi har hørt mye både negativt og positivt om Hobby, men lite om nettopp denne modellen.

Om noen har mulighet til å hjelpe meg med en tegning over el-anlegg samt Trumasystemet på denne, hadde jeg blitt veldig takknemmelig.
Resten finner vi sikkert ut selv etterhvert.... :-)

Hei

Buttingsrud, er ikke det oppe langs sperillen det???

Har du omformer, trenger du vel ikke lader, for jeg mener det er muligheter for tilkobling av lade-funksjon i omformeren, om jeg ikke husker feil...

Det stemmer det at Buttingsrud ligger langs Sperillen. Idyllisk liten plass, med langgrunn strand. Eneste klagemoment jeg har på plassen, er at det mangler lekeområde for barn...... Hyggelig betjening, hyggelige naboer og koselig natur....

Vi kjøpte en Weippert med plass i fjor, men den vogna er IKKE praktisk for barnefamilien vår, derfor bytter vi nå.

Vi har kun besiktiget vogna, så når vi kommer oss opp dit til helgen, skal vi endevende vogna og finne ut om vi har batteri eller omformer....
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri. Empty
PosteTema: Re: Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri.   Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri. Icon_minitimeTir 8 Apr 2008 - 17:44

CGJ

En hønefossing som meg veit vel hvo Sperillen er Smile Har nettopp kjøpt meg 03 mod 650 KFU, har ikke rukket annet enn å hente vogna for så og parkere den på gården. Skal ha den som reisevogn vi da.. Men man prøver jo å svare på det som er... Min har i hvertfall btteri og omformer. Hos meg er dette parkert under benken på samme side som kjøkkenet.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri. Empty
PosteTema: Re: Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri.   Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri. Icon_minitimeTir 8 Apr 2008 - 21:58

Hobby 650 kfu exlusive hva er det? er det en prestige som er oppgradert med exlusive trekk eller? bare lurer jeg!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri. Empty
PosteTema: Re: Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri.   Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri. Icon_minitimeTir 8 Apr 2008 - 22:04

CGJ skrev:
Vegard skrev:
CGJ skrev:
Tusen takk for velkomsten og svarene! Jeg ble i allefall litt mer opplyst!

Vogna står pr. i dag på Skeikampen, men vi skal flytte den til Buttingsrud camping så fort vi får gravd den frem fra snøen.
Der har vi fast plass med strøm, så da blir det eventuelt å ettermontere batteri og lader når vi skal dra på tur.

Vi har hørt mye både negativt og positivt om Hobby, men lite om nettopp denne modellen.

Om noen har mulighet til å hjelpe meg med en tegning over el-anlegg samt Trumasystemet på denne, hadde jeg blitt veldig takknemmelig.
Resten finner vi sikkert ut selv etterhvert.... :-)

Hei

Buttingsrud, er ikke det oppe langs sperillen det???

Har du omformer, trenger du vel ikke lader, for jeg mener det er muligheter for tilkobling av lade-funksjon i omformeren, om jeg ikke husker feil...

Det stemmer det at Buttingsrud ligger langs Sperillen. Idyllisk liten plass, med langgrunn strand. Eneste klagemoment jeg har på plassen, er at det mangler lekeområde for barn...... Hyggelig betjening, hyggelige naboer og koselig natur....

Vi kjøpte en Weippert med plass i fjor, men den vogna er IKKE praktisk for barnefamilien vår, derfor bytter vi nå.

Vi har kun besiktiget vogna, så når vi kommer oss opp dit til helgen, skal vi endevende vogna og finne ut om vi har batteri eller omformer....

Lurer på om ikke en Hoel i fra Tingelstad ligger der... kjenner du til ham???
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri. Empty
PosteTema: Re: Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri.   Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri. Icon_minitimeTir 8 Apr 2008 - 23:18

Ronny skrev:
Hobby 650 kfu exlusive hva er det? er det en prestige som er oppgradert med exlusive trekk eller? bare lurer jeg!

Det er en 11000.- dyrere vogn med andre skapdører og puter. Kommer ikke på andre forskjeller.
Med et ørlite forbehold om svikt i hukommelsen. study study study

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
CGJ
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
CGJ


Female
Antall Innlegg : 1389
Age : 53
Localisation : Brandbu, Oppland
Registration date : 07.04.2008

Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri. Empty
PosteTema: Re: Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri.   Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri. Icon_minitimeOns 9 Apr 2008 - 9:09

Vegard skrev:
CGJ skrev:
Vegard skrev:
CGJ skrev:
Tusen takk for velkomsten og svarene! Jeg ble i allefall litt mer opplyst!

Vogna står pr. i dag på Skeikampen, men vi skal flytte den til Buttingsrud camping så fort vi får gravd den frem fra snøen.
Der har vi fast plass med strøm, så da blir det eventuelt å ettermontere batteri og lader når vi skal dra på tur.

Vi har hørt mye både negativt og positivt om Hobby, men lite om nettopp denne modellen.

Om noen har mulighet til å hjelpe meg med en tegning over el-anlegg samt Trumasystemet på denne, hadde jeg blitt veldig takknemmelig.
Resten finner vi sikkert ut selv etterhvert.... :-)

Hei

Buttingsrud, er ikke det oppe langs sperillen det???

Har du omformer, trenger du vel ikke lader, for jeg mener det er muligheter for tilkobling av lade-funksjon i omformeren, om jeg ikke husker feil...

Det stemmer det at Buttingsrud ligger langs Sperillen. Idyllisk liten plass, med langgrunn strand. Eneste klagemoment jeg har på plassen, er at det mangler lekeområde for barn...... Hyggelig betjening, hyggelige naboer og koselig natur....

Vi kjøpte en Weippert med plass i fjor, men den vogna er IKKE praktisk for barnefamilien vår, derfor bytter vi nå.

Vi har kun besiktiget vogna, så når vi kommer oss opp dit til helgen, skal vi endevende vogna og finne ut om vi har batteri eller omformer....

Lurer på om ikke en Hoel i fra Tingelstad ligger der... kjenner du til ham???

Hihi. Vi rakk ikke å bli så godt kjent med naboene i fjor grunnet diverse omstendigheter, så som flom, vann fra oven og vogntrøbbel.... Det er i allefall rundt 100 vogner der, så det er ikke såååå mange der...

Vi reiser på Skeikampen til helgen og forbereder "ny"-vogna på flytting, og siden den har stått stille en stund, har jeg enda flere spørsmål, jeg....

Noe vi bør sjekke før vi drar av gårde? Lufttrykk er en selvfølge, bremser bør vel kanskje også sjekkes? Mer dere kommer på?

Tenkte å dra den innom Lillehammer Caravan for en liten sjekk der, og eventuelt spørre om de har noe å utsette på vogna. Vi fikk den rimelig, med hjemmelagd "Isocamp", så vi er litt spente på det hele.... Den har stått "alene" under store snømengder siden februar....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri. Empty
PosteTema: Re: Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri.   Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri. Icon_minitimeOns 9 Apr 2008 - 9:41

cgj.

Håper for din skyld at ikke brekket har stått på i vinter.Mange,med liten erfaring,som begår den tabben der.

Da kan du få et svare strev om bremsene har lagt seg på.
Til Toppen Go down
hoto
CARAVANER
CARAVANER
hoto


Male
Antall Innlegg : 56
Age : 57
Localisation : Spikkestad
Registration date : 08.05.2007

Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri. Empty
PosteTema: Re: Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri.   Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri. Icon_minitimeOns 9 Apr 2008 - 19:54

Gratulerer med ny vogn.Jeg har vært, og er en lykkelig eier av 650 kfu, en -00 og en -07. Begge to hadde kun omformer originalt.Da jeg bestillte den siste valgte jeg og sette inn batteripakke. Den ble montert i den ene stolen i barnerommet. Ellers har jeg montert takluke i barnerommet på begge mine 650.Velkommen hit og lykke til med vogna.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/hobby650
tittentei




Antall Innlegg : 9
Registration date : 04.05.2008

Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri. Empty
PosteTema: Re: Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri.   Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri. Icon_minitimeSøn 11 Mai 2008 - 12:56

Skulle gjerne sett noen bilder av kfu med montert takluke i barnerom. og en ca pris for dette??????? da jeg lurer på og gjøre det samme
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri. Empty
PosteTema: Re: Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri.   Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Montere batteri og lader i er 2002 Hobby 560
» Batteri tomt for strøm.
» Varmtvannsbereder til Hobby 650 exclusive 2000 mod.
» Erfaringer med Hobby 720 UKFE Exclusive 2005 mod.??
» Hva er realistisk salgspris for en Hobby 650 Exclusive 2005?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: