| Gass stekeovn | |
|
+5Tor H Johnny Elisabeth numpsey Kånå te Maen 9 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Kånå te Maen CARAVAN KING!
Antall Innlegg : 283 Age : 56 Localisation : Rogaland Registration date : 06.04.2008
| Tema: Gass stekeovn Tir 20 Mai 2008 - 11:07 | |
| I helga skulle jeg tenne opp den nye gass stekeovnen min i vogna. Den skulle stå og brenne i min.30min før du kunne begynne å steke mat i den, så jeg tenkte det var greit å få gjort det. Men den vil ikke brenne! Den tenner greit, og står og brenner, men slukker etter ca. 10min. Noen som har vært borti det? Tips og Råd??? | |
|
| |
numpsey CARAVAN KING!
Antall Innlegg : 302 Registration date : 11.05.2008
| Tema: Re: Gass stekeovn Tir 20 Mai 2008 - 11:10 | |
| hm har ikke peil jeg, men har du gass på flaska? | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Gass stekeovn Tir 20 Mai 2008 - 11:15 | |
| |
|
| |
Antall Innlegg : 283 Age : 56 Localisation : Rogaland Registration date : 06.04.2008
| |
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Gass stekeovn Tir 20 Mai 2008 - 15:59 | |
| Høres ut som uten at jeg har noe mer en under middels greie på det som om det er noe med flammevakt(hvis det heter det på campingspråket også) og gjøre. Kansje det har noe med numpelumps sitt tips å gjøre også , en kombinasjon av flammevakt og lite gass? |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Gass stekeovn Tir 20 Mai 2008 - 16:19 | |
| Kånå Tente den flere ganger og slukket etter 10 min eller skjedde det bare en gang?? |
|
| |
Elisabeth BARON!
Antall Innlegg : 2482 Age : 55 Localisation : Bergen Registration date : 12.03.2007
| Tema: Re: Gass stekeovn Tir 20 Mai 2008 - 16:55 | |
| Vi har jo Hobby også, og vi hadde ikke slike problemer når ovnen skulle brennes inn. Uten at det nødvendigvis var noen trøst! | |
|
| |
Johnny ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Antall Innlegg : 8914 Age : 68 Localisation : Songdalen/Vest Agder Registration date : 12.03.2007
| Tema: Re: Gass stekeovn Tir 20 Mai 2008 - 17:01 | |
| | |
|
| |
Tor H CARAVANER
Antall Innlegg : 62 Registration date : 26.03.2007
| Tema: Re: Gass stekeovn Tir 20 Mai 2008 - 19:21 | |
| | |
|
| |
sveine CARAVANER
Antall Innlegg : 134 Age : 51 Localisation : Ølen, Rogaland Registration date : 08.02.2008
| Tema: Re: Gass stekeovn Tir 20 Mai 2008 - 21:04 | |
| Hmm. Dette minner meg sterkt om min hendelse med Hobbyen min. Vi hadde rundstykker som skulle varmes. Jeg tente ovnen, den brant fint. Så slukket den. Fyrte igjen ovs.... den slukket. Ble forbannet og sa at den skiten skal de få tilbake. Men kom i snakk med en campingnabo. Han kunne fortelle at han hadde også vert ute for samme opplegg. Han fikk beskjed om å holde på å fyre om og om igjen. Til slutt var alt i skjønneste orden og ovnen virket fint etterpå. Javel... tenkte jeg. Skal nå prøve igjen. Og det tok ikke så veldig lang tid så var den ok. Etter det virker den hver gang. Ikke vet jeg helt hva som er problemet, men siden du har 2008 hobby er det jo samme komfyr. Gi gass og prøv | |
|
| |
Harald MODERATOR
Antall Innlegg : 4221 Registration date : 21.03.2008
| Tema: Re: Gass stekeovn Tir 20 Mai 2008 - 21:42 | |
| sikkert teit....men stekeovnsdøren står lenge nok oppe eller?? | |
|
| |
| Tema: Re: Gass stekeovn Tir 20 Mai 2008 - 22:48 | |
| Er det termostat på den og? Syns bare jeg så stor og liten flamme på bryteren. Prøvde 4-5 ganger å få den til å brenne, men den bare sluknet. Men syns den brant litt lenger den siste gangen. Får kanskje fortsette å prøve til helgen. Og ja..........det er mer enn nok gass på flaska, det var det første jeg sjekket. - Harald skrev:
- sikkert teit....men stekeovnsdøren står lenge nok oppe eller??
Eeeh... skal den stå oppe??? | |
|
| |
| Tema: Re: Gass stekeovn Tir 20 Mai 2008 - 22:50 | |
| | |
|
| |
| Tema: Re: Gass stekeovn Tir 20 Mai 2008 - 22:52 | |
| | |
|
| |
| Tema: Re: Gass stekeovn Tir 20 Mai 2008 - 22:54 | |
| - Rune skrev:
- Høres ut som uten at jeg har noe mer en under middels greie på det som om det er noe med flammevakt(hvis det heter det på campingspråket også) og gjøre. Kansje det har noe med numpelumps sitt tips å gjøre også , en kombinasjon av flammevakt og lite gass?
Flammevakt??? Nei Maen var ute på terrassen og sullet, tror ikke han hadde noe med det å gjøre | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Gass stekeovn Tir 20 Mai 2008 - 22:57 | |
| - Harald skrev:
Harald den kan lukkes staks du har sluppet gassknotten i opptenningen, den trenger ikke stå åpen utover det..... men den lille, altså grillen,eller pizzaovnen over steikovnen, må alltid stå åpen under bruk, og da MÅ og glassplata over blussene stå åpen og..... Ved bruk av steikovnen, må en bare passe på at spalten inn mot veggen, altså i bakkant av glassplata, ikke er tildekket av noe...... og glassplata, kan da være åpen eller lukket...... |
|
| |
| Tema: Re: Gass stekeovn Tir 20 Mai 2008 - 23:06 | |
| - Vegard skrev:
- Harald skrev:
Harald
den kan lukkes staks du har sluppet gassknotten i opptenningen, den trenger ikke stå åpen utover det..... men den lille, altså grillen,eller pizzaovnen over steikovnen, må alltid stå åpen under bruk, og da MÅ og glassplata over blussene stå åpen og..... Ved bruk av steikovnen, må en bare passe på at spalten inn mot veggen, altså i bakkant av glassplata, ikke er tildekket av noe...... og glassplata, kan da være åpen eller lukket...... Glassplata....da mener du det dekselet som kan legges ned over blussene? Jeg forstår mindre og mindre... er det en liten ovn over den andre som er grillen? Har jeg det?? Vet det står i instruksjonsboka om grillen, men jeg trodde det var i samme "rommet" | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Gass stekeovn Tir 20 Mai 2008 - 23:08 | |
| - Kånå te Maen skrev:
- Vegard skrev:
- Harald skrev:
Harald
den kan lukkes staks du har sluppet gassknotten i opptenningen, den trenger ikke stå åpen utover det..... men den lille, altså grillen,eller pizzaovnen over steikovnen, må alltid stå åpen under bruk, og da MÅ og glassplata over blussene stå åpen og.....
Ved bruk av steikovnen, må en bare passe på at spalten inn mot veggen, altså i bakkant av glassplata, ikke er tildekket av noe...... og glassplata, kan da være åpen eller lukket...... Glassplata....da mener du det dekselet som kan legges ned over blussene?
Jeg forstår mindre og mindre... er det en liten ovn over den andre som er grillen? Har jeg det?? Vet det står i instruksjonsboka om grillen, men jeg trodde det var i samme "rommet" Kånå jeg prater om den gass-steikeovnen som står i både Bjølle 790 og Kabe 780.... er den av merket SMW da tro???? |
|
| |
| Tema: Re: Gass stekeovn Tir 20 Mai 2008 - 23:10 | |
| - Vegard skrev:
- Kånå te Maen skrev:
- Vegard skrev:
- Harald skrev:
Harald
den kan lukkes staks du har sluppet gassknotten i opptenningen, den trenger ikke stå åpen utover det..... men den lille, altså grillen,eller pizzaovnen over steikovnen, må alltid stå åpen under bruk, og da MÅ og glassplata over blussene stå åpen og.....
Ved bruk av steikovnen, må en bare passe på at spalten inn mot veggen, altså i bakkant av glassplata, ikke er tildekket av noe...... og glassplata, kan da være åpen eller lukket...... Glassplata....da mener du det dekselet som kan legges ned over blussene?
Jeg forstår mindre og mindre... er det en liten ovn over den andre som er grillen? Har jeg det?? Vet det står i instruksjonsboka om grillen, men jeg trodde det var i samme "rommet" Kånå jeg prater om den gass-steikeovnen som står i både Bjølle 790 og Kabe 780.... er den av merket SMW da tro???? Ok kanskje ikke den samme... min heter SMEW | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Gass stekeovn Tir 20 Mai 2008 - 23:12 | |
| - Kånå te Maen skrev:
- Vegard skrev:
- Kånå te Maen skrev:
- Vegard skrev:
- Harald skrev:
Harald
Jeg forstår mindre og mindre... er det en liten ovn over den andre som er grillen? Har jeg det?? Vet det står i instruksjonsboka om grillen, men jeg trodde det var i samme "rommet" Kånå
jeg prater om den gass-steikeovnen som står i både Bjølle 790 og Kabe 780.... er den av merket SMW da tro???? Ok kanskje ikke den samme... min heter SMEW Øyyyy.... må titte i vogna i morra...... fullt mulig det er det du sier...... |
|
| |
hpk HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1432 Age : 58 Localisation : Raufoss Registration date : 06.03.2008
| Tema: Re: Gass stekeovn Tir 20 Mai 2008 - 23:17 | |
| Det står faktisk i bruksanvisningen at døra skal stå åpen litt etter at den er tent. Det er en stekeplate i metall med hull rundt kanten på 3 sider. Pass på at det er hull i bakkant når den settes inn. Kanten uten hull skal være fram.
Jeg har ikke bruksanvisningen foran meg, men mener å huske at det også er en surstoff-vakt inne i bildet. Hadde ingen problemer med min ovn. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Gass stekeovn Tir 20 Mai 2008 - 23:20 | |
| - hpk skrev:
- Det står faktisk i bruksanvisningen at døra skal stå åpen litt etter at den er tent.
Det er en stekeplate i metall med hull rundt kanten på 3 sider. Pass på at det er hull i bakkant når den settes inn. Kanten uten hull skal være fram.
Jeg har ikke bruksanvisningen foran meg, men mener å huske at det også er en surstoff-vakt inne i bildet. Hadde ingen problemer med min ovn. HPK er du sikker på dette, enten står det forskjellig i bøkene, eller så har vi forskjellig ovn...... på min står det at hullene skal være ut..... |
|
| |
hpk HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1432 Age : 58 Localisation : Raufoss Registration date : 06.03.2008
| Tema: Re: Gass stekeovn Tir 20 Mai 2008 - 23:26 | |
| Det er nok forskjellige ovner.
Jeg er rimelig sikker på at hullene skal være bak. På SMEW ovnen i Hobby er flammene i bakkant. Om stekeplata er tett bak blir det dårlig varmefordeling opp i ovnen.
Glemte også å nevne at utluftinga er i fronten rett over ovnen. Må ikke tildekkes. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Gass stekeovn Tir 20 Mai 2008 - 23:54 | |
| Hjelp, nå blir jeg forvirret.... Skal grilldøra stå åpen??? Hvorfor? Har brukt den igjen jeg, fungerte godt...farlig, kanskje? Jeg bruker alltid hullene på plata i bakkant, syns det er helt logisk... Burde kanskje bruke litt mer tid på å lese instruksjonsboka.... |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Gass stekeovn Ons 21 Mai 2008 - 5:57 | |
| - hpk skrev:
- Det er nok forskjellige ovner.
Jeg er rimelig sikker på at hullene skal være bak. På SMEW ovnen i Hobby er flammene i bakkant. Om stekeplata er tett bak blir det dårlig varmefordeling opp i ovnen.
Glemte også å nevne at utluftinga er i fronten rett over ovnen. Må ikke tildekkes. her er det mulig forskjellige ovner eller modeller ute å går...... pokker jeg ikke husker eksagt det navnet på komfyren.... vår ovn har utluftingen i bak-kant, altså inn mpt veggen, og bakenfor blussene, mens grillen, har utluftingen midt i mellom kokeblussene..... er det noe jeg har vært nøye med, så er det å lese den bruksmanualen som omhandler kun komfyren, men jeg skal se i etter,iddag hva den komfyren heter, jeg trodde det var tre bokstaver, men godt mulig jeg bommer på dette vedr hullene, så er det på min plate, ikke den innoverfalsen på siden uten huller........ men får finne inn den manualen i ettermiddag..... viktig å følge den..... på min står det kun at steikovnen tennes med døra oppe.... ikke at den skal stå åpen noe..... men grillen skal være åpen hele tiden....... |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Gass stekeovn Ons 21 Mai 2008 - 7:53 | |
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Gass stekeovn Ons 21 Mai 2008 - 8:14 | |
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Gass stekeovn Ons 21 Mai 2008 - 10:14 | |
| Ovenen i vogna vår heter SMEV ........ |
|
| |
Antall Innlegg : 8914 Age : 68 Localisation : Songdalen/Vest Agder Registration date : 12.03.2007
| Tema: Re: Gass stekeovn Ons 21 Mai 2008 - 10:22 | |
| | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Gass stekeovn Ons 21 Mai 2008 - 10:33 | |
| ovnen vår ser ut som denne (men dette bildet er ikke fra vår vogn - selv om vår vogn ser slik ut inni) |
|
| |
hpk HOFFSJEF!
| Tema: Re: Gass stekeovn Ons 21 Mai 2008 - 11:23 | |
| Det er ikke rart det blir litt forvirring her for det er snakk om flere typer ovner. Siden det var Kånå te Maen som startet tråden, og hun har Hobby, så snakker vi om en separat stekeovn montert i benken - ikke en komfyr slik som bildet til May-Britt viser. Pkt. 46 på denne lista viser bilde av aktuell ovn.: http://www.lara.no/hobby/Detaljer/Detaljer.htm | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Gass stekeovn Ons 21 Mai 2008 - 11:28 | |
| Altså denne ?? da forstår jeg at det er forskjeller ja......phu....... |
|
| |
hpk HOFFSJEF!
| Tema: Re: Gass stekeovn Ons 21 Mai 2008 - 11:36 | |
| Jepp, nå vet vi hvilken ovn det gjelder.
Da gjenstår det bare å finne ut hvorfor den slukker.
Hvis man ikke setter inn stekeplata og lar døra stå åpen kan man være rimelig sikker på at det ikke er surstoffmangel iallefall. | |
|
| |
| Tema: Re: Gass stekeovn Ons 21 Mai 2008 - 11:41 | |
| | |
|
| |
| Tema: Re: Gass stekeovn Ons 21 Mai 2008 - 13:51 | |
| Ja da gjenstår det bare å ta en sjekk til i helga. Får bare fortsette å tenne den opp gjentatte ganger og se om det bedrer seg. Har jo oppdratt noen unger nå, så jeg må vel klare å oppdra en ovn også.... Skal prøve å ha døren oppe en stund også og se om det hjelper, men tror at noe av poenget med å kjøre den i 30min før bruk, er å få brent vekk ting og tang som sitter i fra produksjonen. Det lukta ihvertfall litt svidd da jeg prøvde. Det med grillen og hvordan den virker får jeg også prøve å finne ut av da. | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Gass stekeovn | |
| |
|
| |
| Gass stekeovn | |
|