|
| Forhandler og garantisak | |
|
+8karen Cecotto Camping Kai Kånå te Maen Sten Rune Thomas Lars Egil Johnny 12 posters | |
Av | Innlegg |
---|
Gjest Gjest
| Tema: Forhandler og garantisak Fre 30 Mai 2008 - 15:43 | |
| Vi kjøpte i mars vår første Kabe vogn. Da Dometic sendte oss brev en mnd senere om at de tilbakekalte kjøleskapet i vogna vår (og mange andre kjøleskap), så måtte vi til forhandler med vogna. Siden vi ikke har hatt noe Kabe før, så valgte vi å kjøre vogna til Trondheim Caravan i Trondheim for at de skulle få utføre de nødvendige utbedringene på kjøleskapet i vogna vår. Vi har kjøpt vogna privat langt nord i Norge og gjorde vel klart at vi ønsker å etablere et forhold til merkeforhandler for å ha ett sted å forholde seg. Under utbedring av kjøleskapet vårt skulle der bl.a. settes inn noen popnagler i feste av et rør til kjøleskapet. Dette røret var lett tigjengelig gjennom lufteluka til kjøleskapet utvendig. Når vi kommer for å hente vogna viser forhandler oss hva han har gjort og hva som er reparert etter krav fra Dometic. Da vi senere kommer hjem med vogna så viser det seg at forhandler under denne reparasjonen har boret HULL i kjøleskapet vårt. Det er tydelig et hull inni skapet i nerkant. Vi kontakter forhandler som beklager dette og lover å skaffe nytt kjøleskap så raskt han kan. Dette var 2.mai. Han ville kontakte Dometic direkte sa han for gjennom Kabe ville det gå for treigt. Han lovet og å komme hjem til oss for å sette inn det nye skapet. Vi har 20 mil å kjøre en vei til denne forhandler i tillegg til 95kr i bom en vei og vi skulle ikke ha noen utgifter på dette sa han. Vi hører ikke noe mer fra han og tar derfor kontakt med Trondheim Caravan i dag. Da opplyser han at kjøleskapet er kommet, men at det IKKE blir aktuelt å bytte det før til HØSTEN . Han hadde ikke TID. Her er det altså snakk om ei 2 år gammel vogn som har vært inne på en kontroll av kjøleskapet etter tilbakekalling fra produsent og forhandler lager en skade på kjøleskapet mens denne kontrollen foregår. Vi nektet å tro det vi hørte, men det var ingen forhandlingssak og ikke snakk om å rikke på beslutningen om å bytte skapet til HØSTEN. Midt oppi dette så får jeg en telefon fra Domteic i Tyskland hvor de lurer på om tilbakekallingsreparasjon på kjøleskapet vårt er utbedret. Jeg sier at det er gjort, men at skapet har blitt skadet og at det derfor må byttes. Forklarer henne problemet. Hun anbefaler meg å kontakte Dometic Norge og gir meg tlf nr. dit. Hos Dometic Norge så sier de at Trondheim Caravan har fått nytt kjøleskap for å sette i vogna vår GRATIS fra Dometic etter at de skadet skapet vårt, men at de ikke kan tvinge forhandler til når han skal bytte skapet. Vi eier tross alt ei dyr vogn som er 2 år gammel. Vi hadde ønske om å etablere et godt forhold til en forhandler. Forhandleren gjør en skade på kjøleskapet vårt. Innrømmer skaden og får GRATIS nytt skap fra fabrikken, men nekter altså å bytte dette kjøleskapet før til HØSTEN. Jeg syns vi har fått elendig service av denne forhandleren og jeg kan si nå at vi ikke kommer til å noen gang i fremtiden oppsøke denne forhandler for service eller kjøp av vogn. Vi gidder ikke å få så dårlig service fra en forhandler. Vi er ikke dummere enn at vi forstår at dette med å bytte kjøleskapet vårt ikke er noe å tjene penger på for de. MEN de glemmer en liten detalje her og det er at vi kunne bli gode kunder i fremtiden. Det blir vi garantert ikke nå. At de velger å prioritere så lavt en reparasjon av en skade de selv har påført vogna vår syns jeg sier mye, i alle fall nok til at ikke vi velger de i fremtiden. |
| | | Johnny ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Antall Innlegg : 8916 Age : 68 Localisation : Songdalen/Vest Agder Registration date : 12.03.2007
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Fre 30 Mai 2008 - 16:25 | |
| May-Britt. Dette er slike leie ting man opplever i blant. Og som dere så ville jeg være rask med å se meg om etter en annen forhandler som er bedre å forholde seg til. For med forhandlere/verksteder har jeg null tålmodighet. Vil som kunde ha seriøs behandling. Har selv vært kurset i kundebehandling og senere vært instruktør og dette med å ta kunden om han er en liten eller stor kunde på alvor. Så dette er et stjerne eksempel på hvordan man ikke skal behandle en kunde. | |
| | | Lars Egil STATSMINISTER!!!
Antall Innlegg : 3858 Age : 52 Localisation : Bømlo Registration date : 20.06.2007
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Fre 30 Mai 2008 - 18:12 | |
| Ja, det var da en trist sak. "Alle" har det travelt i dag, men til slutt så er det prioriteringer det alt bunner ut i.... Beklageligvis så er det en god del dumme mennesker også i dette landet, og en stor del av de ser ut til å jobbe med kundebehandling.... Håper dere får til en løsning før høsten. | |
| | | Thomas GENERAL!
Antall Innlegg : 3084 Age : 48 Localisation : Hønefoss Registration date : 20.05.2007
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Fre 30 Mai 2008 - 21:15 | |
| Kan legge til en liten selv her... Ikke så ille som dette tilfellet da. Kjøpte vogn privat tidligere i år i Porsgrunn. Vogna er nå 4 år gml, dvs at siste fuktsjekk i forbindelse med 5-års garantien er nå. Ringte til en Hobby-forhandler i Lier (ute å nevne navn forøvrig ) som vi kjøpte vår første vogn av og som vi har brukt siden da vi har vært veldig fornøyd med servicen der. Ringte de for å bestille time, men fikk beskjed om at de "muligens kunne rekke å ta sjekken i løpet av oktober eller november)!!! Skjønner at de som har kjøpt vogn der kommer først, men jeg tror ikke noe på at de ikke hadde en eneste ledig time før da. Tok deretter kontakt med Bil og Caravan på Hønefoss og de sa (ordrett gjengitt): vi driter i hvor vogna er kjøpt. Selv om de ikke er Hobby-forhandler... Synes dette var litt bedre... (selv om de fant litt fukt da ) Avslutningsvis kan jeg si at vi har lagt igjen mye penger i Lier, alt av utstyr har vi kjøpt der. Ikke noe mer fra min side nei. Spurte forresten rett ut om det var fordi vogna ikke var kjøpt der, da svarte "servicemedarbeideren" at det var ikke bare derfor... Jeg har mine tvil! (sa grisen når'n så slakter'n også) | |
| | | Sten Rune Admin
Antall Innlegg : 15853 Age : 54 Localisation : Sande i Vestfold Registration date : 15.03.2007
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Fre 30 Mai 2008 - 21:47 | |
| Maya
Dette syns jeg er for galt, det er jo de som har ødelagt skapet deres, en tabbe som ikke dere skal lide noen last for.
Syns jeg ser at jeg har ødelagt noe hos en kunde og sier til denne: "jeg kommer tilbake til høsten og bytter det...." Tenker det hadde blitt rabalder jeg.... _________________ Sten Rune "Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti, men den vogna mi har je det godt i...." Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet) Chevrolet Suburban -95 | |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Fre 30 Mai 2008 - 21:56 | |
| - Sten Rune skrev:
- Maya
Dette syns jeg er for galt, det er jo de som har ødelagt skapet deres, en tabbe som ikke dere skal lide noen last for.
Syns jeg ser at jeg har ødelagt noe hos en kunde og sier til denne: "jeg kommer tilbake til høsten og bytter det...." Tenker det hadde blitt rabalder jeg.... Sten Rune Du har jo så rett!!!! Og jeg skal love deg at det var rabalder her før i dag og.......men vi kommer ingen vei med han........ dette var det ikke snakk om å gjøre noe med før høsten....... en blir jo helt oppgitt over sånt.....kan ikke se vi får gjort noe jeg.......hva skulle det være i så fall?? Kan jo kjøre meg en tur til Trondheim i morra og tømme ei bøtte kaldt vann i hue på han.......det hadde sikkert hjulpet litt på humøret mitt om ikke annet....hadde vært gøy å se trynet på han da....... Han er en av naboene våre på Oppdal og hadde planlagt at dette skulle han ta til høsten når vogna vår kom dit........ Skal jeg si deg noe.........jeg kjenner jeg er rasende på han der.......intet mindre........og jeg er ikke så lett å trekke opp til det nivået...... |
| | | Kånå te Maen CARAVAN KING!
Antall Innlegg : 283 Age : 56 Localisation : Rogaland Registration date : 06.04.2008
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Fre 30 Mai 2008 - 22:00 | |
| - May-Britt skrev:
- Sten Rune skrev:
- Maya
Syns jeg ser at jeg har ødelagt noe hos en kunde og sier til denne: "jeg kommer tilbake til høsten og bytter det...." Tenker det hadde blitt rabalder jeg.... Sten Rune Du har jo så rett!!!! Og jeg skal love deg at det var rabalder her før i dag og.......men vi kommer ingen vei med han........ dette var det ikke snakk om å gjøre noe med før høsten....... en blir jo helt oppgitt over sånt.....kan ikke se vi får gjort noe jeg.......hva skulle det være i så fall?? Kan jo kjøre meg en tur til Trondheim i morra og tømme ei bøtte kaldt vann i hue på han.......det hadde sikkert hjulpet litt på humøret mitt om ikke annet....hadde vært gøy å se trynet på han da....... Han er en av naboene våre på Oppdal og hadde planlagt at dette skulle han ta til høsten når vogna vår kom dit........ Skal jeg si deg noe.........jeg kjenner jeg er rasende på han der.......intet mindre........og jeg er ikke så lett å trekke opp til det nivået...... Tror du han tørr å komme til Oppdal i høst da??? Jeg kan forstå at de har det travelt, men en slik sak burde blitt prioritert uansett!!! Forstår godt at du er frustrert. | |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Fre 30 Mai 2008 - 22:08 | |
| - Kånå te Maen skrev:
- May-Britt skrev:
- Sten Rune skrev:
- Maya
Syns jeg ser at jeg har ødelagt noe hos en kunde og sier til denne: "jeg kommer tilbake til høsten og bytter det...." Tenker det hadde blitt rabalder jeg.... Sten Rune
Du har jo så rett!!!!
Og jeg skal love deg at det var rabalder her før i dag og.......men vi kommer ingen vei med han........ dette var det ikke snakk om å gjøre noe med før høsten....... en blir jo helt oppgitt over sånt.....kan ikke se vi får gjort noe jeg.......hva skulle det være i så fall??
Kan jo kjøre meg en tur til Trondheim i morra og tømme ei bøtte kaldt vann i hue på han.......det hadde sikkert hjulpet litt på humøret mitt om ikke annet....hadde vært gøy å se trynet på han da.......
Han er en av naboene våre på Oppdal og hadde planlagt at dette skulle han ta til høsten når vogna vår kom dit........
Skal jeg si deg noe.........jeg kjenner jeg er rasende på han der.......intet mindre........og jeg er ikke så lett å trekke opp til det nivået...... Tror du han tørr å komme til Oppdal i høst da??? Jeg kan forstå at de har det travelt, men en slik sak burde blitt prioritert uansett!!! Forstår godt at du er frustrert. Frustrert ja.........hadde jeg ødelagt noe for noen så hadde det vært første prioritet for meg å få ordnet opp i saken...... Men det er ikke penger å tjene på dette, så da gidder de ikke.......sesongen og messer skulle være over først sa han.......jeg har aldri opplevd maken ....... men det er folk til alt tydeligvis....... Han har ei vogn i nabolaget der, men han er der sjelden........men du vet, da slipper han noen ekstra vendiger om han tar med kjøleskapet dit......da koster det ikke ekstra drivstoff engang........ Det han ikke kalkulerer med her er at han aldri kommer til å se oss igjen. Jeg var faktisk på vei å ringe dit for å bestille nytt fortelt, men nå blir ikke det kjøpt der i alle fall....... |
Antall Innlegg : 283 Age : 56 Localisation : Rogaland Registration date : 06.04.2008
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Fre 30 Mai 2008 - 22:10 | |
| | |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Fre 30 Mai 2008 - 22:17 | |
| Hei her er det vel to sider...... på den ene siden, er jo May-Britt sin sak svært forståelig, og saken er sånn sett grei.... På den annen side, så er det jo ingen funksjonsfeil på kjøleskapet.... det funker jo like godt, så sånn sett er det jo egentlig ikke noe i veien for å vente til høsten..... Hadde jeg vært forhandler, hadde jeg nok spurt om det, på en pen måte, om det var så pressa på tid.... Selv kunne jeg nok funnet på å gå med på å vente, for dette er jo en skjønnhets-sak mere enn noe annet..... Problemet som evt kan oppstå, er jo dersom forhandleren går konk..... for da er det ikke noe å hente, og kjøleskapet har sinne hull i behold.... |
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Fre 30 Mai 2008 - 22:26 | |
| Det er klart. Mye ligger i måten ting legges frem på. Hadde nok som forhandler vært litt mer ydmyk og diplomatisk og spurt om det var greit og vente litt siden det er så travelt på denne tiden. Og forsikret om at det skulle ordnes så snart det lot seg gjøre. | |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Fre 30 Mai 2008 - 22:30 | |
| føler liksom det hadde vært litt annerledes om det hadde vært noen form for funksjons-svikt i skapet, eller at det skjemmet på noen måte her må en tross alt ha ut grønnsaks-skuffen inne i kjøleskapet for å se noe til dette...... men det skal ikke være sånn da..... men framgangsmåten er jo viktig...... |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Fre 30 Mai 2008 - 22:53 | |
| Stole på forhandler og vente til høsten.......greit nok det om en stolte på forhandler...... kjenner ikke jeg har noen grunn til å stole på forhandleren her...... aner jo ikke hva som skjer til høsten...... det blir noe helt annet med en forhandler en har et etablert tillitsforhold til, da er det ikke noe problem å stole på noen eller vente for den del....... i denne saken kjennes det ikke slik ut....... |
| | | Sten Rune Admin
Antall Innlegg : 15853 Age : 54 Localisation : Sande i Vestfold Registration date : 15.03.2007
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Fre 30 Mai 2008 - 22:58 | |
| Det som lager problemet her føler jeg er vel mottagelsen hos forhandler.... ut fra det jeg leser av innlegget til Maya, så burde vel forhandler ha ordna dette på en litt mer profesjonell måte og kansje gått mer i dialog med kunden om åssen dette burde løses på god måte for begge parter. _________________ Sten Rune "Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti, men den vogna mi har je det godt i...." Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet) Chevrolet Suburban -95 | |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Fre 30 Mai 2008 - 23:05 | |
| - Sten Rune skrev:
- Det som lager problemet her føler jeg er vel mottagelsen hos forhandler.... ut fra det jeg leser av innlegget til Maya, så burde vel forhandler ha ordna dette på en litt mer profesjonell måte og kansje gått mer i dialog med kunden om åssen dette burde løses på god måte for begge parter.
Sten Rune Joda........jeg ser hva du mener....... men hvordan skal en føle tillit til noen som først borer hull i kjøleskapet ditt , lover å bytte det så snart som mulig og så ikke gir noe tilbakemelding før du ringer og spør og da har det bestemt at det skal skje til høsten uten å orientere oss.. klarer ikke helt å tro at det ordner seg til høsten dette skjønner du.....DET er noe av problemet mitt her......... |
| | | Sten Rune Admin
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Fre 30 Mai 2008 - 23:28 | |
| Maya
Ser den, og hadde vel også hatt problemer med å forholde meg til den forhandleren.
Det jeg mener er at her har forhandleren "somla seg bort", hadde han tatt kontakt med dere når kjøleskapet kom og forklart dere på en skikkelig måte at de hadde mye å gjøre og inngått en dialog/avtale med dere for å løse dette fortest og enklest hadde det kansje ikke vært noe i veien med å vente til høsten.
Men det virker jo her som om forhandleren ikke VIL prioritere denne jobben, siden det ikke er noe direkte innbringene i kassa... _________________ Sten Rune "Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti, men den vogna mi har je det godt i...." Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet) Chevrolet Suburban -95 | |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Fre 30 Mai 2008 - 23:40 | |
| - Sten Rune skrev:
- Maya
Det jeg mener er at her har forhandleren "somla seg bort", hadde han tatt kontakt med dere når kjøleskapet kom og forklart dere på en skikkelig måte at de hadde mye å gjøre og inngått en dialog/avtale med dere for å løse dette fortest og enklest hadde det kansje ikke vært noe i veien med å vente til høsten. Sten Rune Enig, en slik handlemåte ville og gitt noe mer tillit.......nå kjenner jeg jo at jeg ikke stoler på det de sier........ |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Lør 31 Mai 2008 - 8:13 | |
| - May-Britt skrev:
- Sten Rune skrev:
- Det som lager problemet her føler jeg er vel mottagelsen hos forhandler.... ut fra det jeg leser av innlegget til Maya, så burde vel forhandler ha ordna dette på en litt mer profesjonell måte og kansje gått mer i dialog med kunden om åssen dette burde løses på god måte for begge parter.
Sten Rune
Joda........jeg ser hva du mener.......
men hvordan skal en føle tillit til noen som først borer hull i kjøleskapet ditt , lover å bytte det så snart som mulig og så ikke gir noe tilbakemelding før du ringer og spør og da har det bestemt at det skal skje til høsten uten å orientere oss..
klarer ikke helt å tro at det ordner seg til høsten dette skjønner du.....DET er noe av problemet mitt her......... May-Britt joda, de har ved et uhell borret et 5-6 mm hull i skapet ditt..... det var et uhell.... Uhell kan skje for alle, selv den beste.... og det har de tatt konsekvansen av, ved å raskt få tak i et nytt skap til deg..... At en gjør ei tabbe, og at et uhell skjer, er vel ikke noe som avgjør tilliten du har til forhandleren. Dersom det IKKE finnes rom for uhell, er jeg redd verden blir litt vanselig. Jeg kan i hvertfall ikke fortsette i en bransje, der det er håndtverk som utføres. håndtverk er også dnne jobben på vogna di.... Jeg vet i hvertfall, etter å ha vært håndtverker i over 20 år, at tabber, det vil jeg garantert gjøre igjen..... men kunsten er jo å rette det opp på en bra måte... derfor er nok jeg av den oppfatningen at å ikke ha tillit til den forhandleren, pga denne tabba, det er feil.... fordi de har innrømmet tabben, de har skaffet nytt skap..... det er tillits-skapende det, mener jeg. Men at han ikke holder ord, vedr å skifte skapet snarest mulig, det er en annen sak..... for han burde ikke sagt at de ville skifte det snarest hjemme hos dere, om han ikke mente det.... Uten at jeg vet det, så ville jeg nok trodd at de skifte dette skapet, raskt, om du tok vogna med til forhandleren.... for da er saken en ganske annen... det er nemlig ikke sånn at du bor så veldig sentralt til, er det 20 mil fra trondheim???? skal de da skifte dette, og på deler av jobben trenger to mann, for å løfte skapet ut, noe jeg tor en trenger, så er det tre timer kjøring hver vei, det er venting på ferger, pluss tiden jobben tar..... la oss si det er 2,5 time..... kjøring utgjør da 7 timer inkl ferger, venting på ferger anslås til 2 timer, jobben 2,5 timer. summen blir da 11,5 time. dette må da ganges med to, siden de må være to mann. vi har da 23 timer... Hva er timeprisen da? gjetter ca 800 kr for mann, bil og verktøy. ganger vi så dette opp med 23 timer, får vi 18400 kr. så er jo alt over 16 timer overtid, 50%..... det er 7 timer det...... 3,5 t pr mann.... fergebilletter kommer også på... derved så vil skiftet av dette skapet ha en pris på ca 20.000-21.000 kr, fordi du bor der du bor..... dette er da altså noe som for forhandleren ikke kan faktureres, og blir da en vanskelig sak, på denne tiden, når de gjerne har ventelister med faturerbare kunder. ser vi på kostnaden det er å skifte dette hos forhandleren, så blir jo den noe helt annet.... da vil en mann drive i feks 2,5 time, så får han hjelp av en av de andre, de minuttene det tar å løfte skapet ut.....timeprisen er og gjerne noe mindre når en jobber på verkstdet.... skal vi da si 750 kr, som sikkert er vel høyt.... 750 x 2,5 t = 1500 kr, la oss da si 1650 kr, fordi han måtte ha litt hjelp.... dette blir vel og ca prisen, om det gjøres på oppdal, men da er hjelpen han får, gratis, fordi han da spør dim mann om løftehjelpen.... turen tar han jo uanset på fritiden, da han skal campe uansett... Hadde altså vogna di stått i nærheten av Trondheim, eller du hadde kommet med den, er jeg rimelig sikker på de hadde tatt dette raskt...... men med de kostnadene det her er snakk om, fordi du bor relativt desentralisert i forhold til Trondheim, så forstår jeg faktisk forhandleren ikke vil ta den turen til Tustna nå...... men han burde kansje holdt kjeft, til han hadde sett på kartet.... Jeg syntes da kosnaden for å skifte et fullt ut funksjonsfriskt skap, blir vel drøy..... og føler det blir vel i overkant å forlange de skal komme å skifte dette..... hadde det ikke funket, eller at det var deffekt på en annen måte, er saken en annen...... dette er kun små hull det er snakk om, bak gønnsaks-skuffen..... som absolutt ikke gjør noe, eller syntes, annet enn at de ikke skal være der.... Planlegger dere en tur til Trondheim, i god tid, sjekk om ikke de kan ta det da..... men det må jo planlegges på et par-tre uker i forveien.... om dere føler dette MÅ tas...... føler dere det, så er det ikke urimelig at dere også bærer kostnaden og tiden med å få vogna inn til forhandler..... for skaden er bagatellmessig i seg selv.... men skal selvfølgelig rettes..... |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Lør 31 Mai 2008 - 8:15 | |
| - May-Britt skrev:
- Sten Rune skrev:
Sten Rune
Joda........jeg ser hva du mener.......
men hvordan skal en føle tillit til noen som først borer hull i kjøleskapet ditt , lover å bytte det så snart som mulig og så ikke gir noe tilbakemelding før du ringer og spør og da har det bestemt at det skal skje til høsten uten å orientere oss..
klarer ikke helt å tro at det ordner seg til høsten dette skjønner du.....DET er noe av problemet mitt her......... Kjør vogna inn til de, da..... si at de må fikse det....... og tror sikkert de gjør det om de får vogna...... mener du ikke kan forvente de tar svært store ekstrakostnader fodi du ikke klarer å tro det fikser seg til høsten..... |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Lør 31 Mai 2008 - 8:48 | |
| Regnestykket er feil.........
- jeg har ikke krisisert at de boret det hullet - selv om jeg var rimelig frustrert i en annen tråd her da det skjedde og det syns jeg at jeg må ha lov å være
- det er ingen ferge fra oss til Trondheim
- forhandler uttalte at han reiste mye denne veien i forbindelse med andre ting og tilbød å ta med noe til oss for lenge siden, så han visste hvor vi bodde da han lovet å ordne dette raskt
- du antar at min mann er lam om de kommer hit, men ikke om de kommer til oppdal
- det er kundes tillit som er viktig for om den kunden ønsker å forholde seg mer til forhandleren, ikke hva forhandleren mener er gratis løsning der og da
- det er meg som bestemmer hvor jeg ønsker å bruke penger
- her er det og snakk om å holde ord, noe som er viktig for tillit fra kunden.... i alle fall denne kunden
- kosmetisk skade eller ikke - den er der og blir et problem den dagen vogna skal selges, derfor er det ikke likegyldig om den blir ordnet eller ikke
|
| | | Sten Rune Admin
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Lør 31 Mai 2008 - 8:53 | |
| Maya
Dere skal ikke forbi Trondheim i ferien da? _________________ Sten Rune "Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti, men den vogna mi har je det godt i...." Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet) Chevrolet Suburban -95 | |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Lør 31 Mai 2008 - 8:58 | |
| Sten Rune Nei, vi reiser andre veien når vi skal på ferie....... |
| | | Camping Kai BARON!
Antall Innlegg : 2429 Registration date : 14.05.2007
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Lør 31 Mai 2008 - 9:39 | |
| May Britt.
Kjedelig sak , forhandleren skjønner nok ikke sitt eget beste. | |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Lør 31 Mai 2008 - 9:39 | |
| Jeg blir oppgitt over at det fremstilles som vi bor i huttiheita her.......vi bor 20min fra Kristiansund og det er ikke noe ukjent sted for folk, selv om det ikke er kjent på Østlandet/Sørlandet...... Poenget mitt i denne saken er tillit........eller mangel på sådan.......og hvor lett en taper tillit når en opplever sånt. Vi hadde tillit vi.........selv da det ble bora hull i skapet hadde vi tillit (selv om jeg så klart var frustrert).....hadde tillit til at dette ble ordnet.......nå kjenner jeg at jeg ikke lenger føler meg sikker på at dette blir ordnet....... Og Sten Rune har et godt poeng i at denne saken kunne vært håndtert på en annen måte med stort hell...... Å kjøre vogna dit for at det skal ordnes på dagen er ikke lett. De har jo bestemt seg for at det skal vente til høsten. Skal vi kjøre vogna dit så må det jo bli en lørdag siden vi er på jobb ellers i uka. På lørdager har de ikke mulighet for sånne jobber pga bemanning. Vi spurte da vogna var der sist (og fikk det hullet) og fikk til svar at de ikke kunne gjøre jobber på dagen - enda da spurte jeg i mange uker i forveien og det var før sesongen startet. Dermed ble det en tur for å levere vogna og en tur for å hente den.......80mil og en god del hundre i bompenger...... Dometic var opptatt av at vi ikke skulle ha utgifter på dette.......for det var en garantisak sa de....... Jeg avslutter dette her nå.......jeg skriver ikke mer......men det handler om tillit........tillit til at bedriften består til høsten så vi får byttet skapet. Tillit til at de ikke har "glemt" saken til høsten.........time will show..... |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Lør 31 Mai 2008 - 9:50 | |
| - May-Britt skrev:
- Regnestykket er feil.........
- jeg har ikke krisisert at de boret det hullet - selv om jeg var rimelig frustrert i en annen tråd her da det skjedde og det syns jeg at jeg må ha lov å være
- det er ingen ferge fra oss til Trondheim
- forhandler uttalte at han reiste mye denne veien i forbindelse med andre ting og tilbød å ta med noe til oss for lenge siden, så han visste hvor vi bodde da han lovet å ordne dette raskt
- du antar at min mann er lam om de kommer hit, men ikke om de kommer til oppdal
- det er kundes tillit som er viktig for om den kunden ønsker å forholde seg mer til forhandleren, ikke hva forhandleren mener er gratis løsning der og da
- det er meg som bestemmer hvor jeg ønsker å bruke penger
- her er det og snakk om å holde ord, noe som er viktig for tillit fra kunden.... i alle fall denne kunden
- kosmetisk skade eller ikke - den er der og blir et problem den dagen vogna skal selges, derfor er det ikke likegyldig om den blir ordnet eller ikke
May-Britt Jeg antar ikke din mann er lam, men jeg antar han ikke er interesert i å ta fri for å hjelpe til.... det hadde vel heller ikke jeg gjort..... og forhandleren å gamble på hjelp fra en, så langt vekk, kunne lett blitt en bomtur.... Jeg sier ikke du bor langt ut huttiheita, men og det hjelper lite at det er 20 min til Kristiansund, så lenge forhandleren er i Trondheim...... oki, jeg trodde det var ferge, men trekk av fire timer da, men alikevel er prisen 17-18.000 kr.... jeg mener ikke på noen måte å fraskrive forhandler ansvar her, men føler kansje du har vel høye forventninger om hvordan dette skal løses, siden det ikke er noen form for funksjons-svikt, eller at vogna skal selges nå.... men det er min mening.... og vet du.... jeg tenkte på det den gangen du presanterte denne saken, at dersom forhandleren kjører så langt for å skifte skapet, så gjør en mer enn de fleste tør forvente..... jeg sier ikke dette for å være negativ, eller noe..... kun for å si hva jeg mener er realistisk i en sånn sak som dette.... men her mener vi forskjellig............ |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Lør 31 Mai 2008 - 10:16 | |
| Vegard Det er ikke noe problem for Arve å gi de en hånd med det kjøleskapet ........ heller ikke å la de få gjøre jobben på verkstedet om de ønsker det - han tar vogna lett dit .........bare så det er sagt..... Forventningene skapte forhandleren da han gjorde skaden og lovet å ordne raskt opp i den....... |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Lør 31 Mai 2008 - 13:50 | |
| May-Britt Av erfaring, så vet jeg det og sende folk ut på en jobb, hvor en baserer seg på at folk skal hjelpe til, lett skjærer seg..... av en eller annen ymse grunn... og da sitter jo forhandleren med en dags utgifter, og uløst sak.... men nok om det.... Dersom det ikke er noe problem å frakte vogna til forhandleren, så gjør det..... ring de, gi klar beskjed om at vogna kommer, om feks ei uke, og at de da må fikse dette.... det er nemlig en totalt annen sak, enn hva det hele her startet med.... og det BØR de absolutt få til.... noe annet, vil være dårlig av de..... men å få det gjort så langt fra forhandleren, har jeg faktisk forståelse for at de ikke ønsker nå, siden alt jo funker.... og at det ikke har noe å si bruksmessig..... |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Lør 31 Mai 2008 - 16:27 | |
| Vegard Skal prøve på mandag, ble for sein i dag (de stenger 1300).....men Arve som snakket med de i går har liten tro på at det hjelper å kjøre vogna dit, det var visst opplest og vedtatt at det skulle gjøres i høst..... men som sagt, prøver på mandag....... skulle så inderlig gjerne ha det der unnagjort så jeg fikk saken utav verden ........ |
| | | Cecotto CARAVANER
Antall Innlegg : 126 Registration date : 06.03.2008
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Lør 31 Mai 2008 - 21:43 | |
| Uansett så synes jeg at det er alt for mange useriøse forhandlere rundt om kring i dette landet. En gjenganger er at de lover noe på tro og ære i det ene øyeblikket, for så å gå helt imot lovnaden i neste. | |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Lør 31 Mai 2008 - 22:32 | |
| - Cecotto skrev:
- Uansett så synes jeg at det er alt for mange useriøse forhandlere rundt om kring i dette landet. En gjenganger er at de lover noe på tro og ære i det ene øyeblikket, for så å gå helt imot lovnaden i neste.
Cecetto er enig det..... og sånt er for dårlig, helt klart.... |
| | | karen ROYAL CARAVANER
Antall Innlegg : 439 Localisation : Molde Registration date : 02.06.2007
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Ons 4 Jun 2008 - 21:25 | |
| Denne saken har vel og 2 sider så de hadde jo vert morro og høre forhandlerens side og ! :-)
Forøvrig veldig enig med Vegard her ! | |
| | | Igor CARAVANER
Antall Innlegg : 46 Registration date : 16.04.2008
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Tor 5 Jun 2008 - 8:12 | |
| - karen skrev:
- Denne saken har vel og 2 sider så de hadde jo vert morro og høre forhandlerens side og ! :-)
Forøvrig veldig enig med Vegard her ! Ser ut som om det er ok å bore hull i kjøleskapet - love bot og bedring, reparasjon i ettertid - for så å gi F---- - utsette til høsten? Nei, om denne saken er det bare en ting å si: DÅRLIG KUNDEBEHANDLING SOM GRENSER MOT KRIMINALITET. | |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Tor 5 Jun 2008 - 13:00 | |
| Igor
her bommer du totalt.... det er IKKE ok å borre hull i et kjøleskap, men det er faktisk for meg tilgivelig at en montør gjør en tabbe.... regner med du og iblant gjør ei tabbe, eller er du en av de helt feilfrie?????
Når tabben er gjort, så er jo saken at konsekvensen av denne tabben som her er gjort, ikke på noen måte går ut over kjøleskapets funksjoner, skaden i seg selv, har ingen betydning, utover at en vet det er et 4-6mm hull bak grønnsaks-skuffen i kjøleskapet...... kansje er det en skade som det egentlig hadde vært mere enn nok og plugge, på en eller annen måte... det finnes masse bra plugger til slikt.
Men, her velger forhandleren og skifte skapet.... og min forståelse er at de ikke vil ta den lange turen det er, for å gjøre dette nå.
Jeg er faktisk sikker på, at oim vogna ble kjørt til forhadleren, ville skapet blitt byttet.... dette fordi han har bestillt skapet... og han viser jo at han slettes ikke gir blaffen...
for meg hadde det ikke vært noe problem om forhandleren hadde rettet dette, med å sette inn en plast-propp, eller nippel....
for dette er KUN en skjønnhetsmessig sak, som bare kan sees når kjøleskapet er åpent, og grønnsaks-skuffen er fjernet fra skapet....
Kan ikke se hva som grenser mot kriminalitet når de så velger å sette inn nytt skap..... |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Tor 5 Jun 2008 - 14:20 | |
| Dette er interessant Vegard, for når noe er galt på noe hos deg så settes verden på ende. Da bruser du med fjærene som du så flott sier og markerer revir (et annet yndet uttrykk).
Da skal du ha den BESTE servicen og det skal ordnes opp RASKT og på BESTE måte. Noe annet AKSEPTERER du IKKE.
Når andre har problemer eller som her får påført en skade på sine eiendeler, så skal de være fornøyd med ei propp, selv om forhandleren har fått GRATIS kjøleskap fra Dometic for å ordne opp i sine feil.
Du forlanger og her at kunden skal ha tillit til en forhandler som først påfører en skade, så lover en raskt utbedring og så utsetter dette til i beste fall til høsten.
Å snu kappa etter vinden er det noe som heter!! |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Tor 5 Jun 2008 - 17:07 | |
| - Torry skrev:
- Dette er interessant Vegard, for når noe er galt på noe hos deg så settes verden på ende. Da bruser du med fjærene som du så flott sier og markerer revir (et annet yndet uttrykk).
Da skal du ha den BESTE servicen og det skal ordnes opp RASKT og på BESTE måte. Noe annet AKSEPTERER du IKKE.
Når andre har problemer eller som her får påført en skade på sine eiendeler, så skal de være fornøyd med ei propp, selv om forhandleren har fått GRATIS kjøleskap fra Dometic for å ordne opp i sine feil.
Du forlanger og her at kunden skal ha tillit til en forhandler som først påfører en skade, så lover en raskt utbedring og så utsetter dette til i beste fall til høsten.
Å snu kappa etter vinden er det noe som heter!! Torry det kommer seg svært an på hva det er..... her er det ingen funksjons-svikt, og det er her du må skille litt..... Hadde kjøleskapet hatt en eller annen for for funksjons-svikt, hadde jeg satt ganske mye inn på å få ting rettet, også om det hadde vært noe visuellt stygt, som skjemmet ved opphold i vogna..... men her må en ha kjøleskapet oppe, grønnsaks-skuffen ute, og bøye seg ned for å se noe..... det er svæert greit å gå høyt ut, om det er noe som er viktig..... her mener jeg nok at å forlange at forhandler skal ta denne lange turen, er å skyte spurv med kanon!!! mener en så dette er så viktig at det absolutt må tas, så mener jeg en og får ta kostnaden/brydderiet med denne transporten, denne relativt lange veien...... Dersom bilen ikke starter, ja så bruser jeg med fjærene, eller markerer revir..... men jeg gjør ikke det om det går ei lyspære, eller er lite luft i et hjul..... noe som vel er mere likt med dette beskjede hullet, som ikke har noen praktisk betydning, på noen måte, hverken funksjonellt eller estetisk.... da er det faktisk mere alvorlig med ei gåen lyspære..... Jeg har ikke sagt at noen skal være fornøyd med en propp, når de får ny innmat fra Dometic..... men jeg sa at jeg kunne godtatt dette, akkurat der dette hullet er.... for ingen vil i det hele tatt kunne oppdage den, om ikke de visstre om dette.... Hva jeg forlanger, og på hvilken måte jeg forveter at det rettes opp på, er derfor sterkt avhengig av hva saken gjelder..... hadde saken vært feks at de ramla igjenom senga, ja så skal det fikses NÅ!!!! men du farer med løgn, når du påstår jeg forventer dette vedr alt..... og denne saken er en bagatell..... Torry, og jeg tror du må lese tråden en gang til.... for jeg har mere enn en gang skrevet, at jeg er overbevist om at saken hadde fiksa seg, om vogna ble satt inn til forhandler..... det er avstanden som er problemet, ikke selve jobben.... den har de jo sagt de vil ta, og delene er kommet.... Om de skal ha tillit til forhandleren, er noe de må avgjøre selv.... men jeg mener det kreves litt i overkant i denne saken...... skjønner ikke poenget med at det skal gjøres dyrest mulig for forhandleren, så lenge dette handler om en bagatell.... jeg ser ingen grunn for mistillit mot forhandler, pga ei montør-tabbe som dette er..... men velger de den mistilliten, kan de jo bare reise til Ålesund med vogna, er det ikke der Kroken holder til da?????? fritt valg.... |
| | | Sponsored content
| Tema: Re: Forhandler og garantisak | |
| |
| | | | Forhandler og garantisak | |
|
Similar topics | |
|
| Permissions in this forum: | Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
| |
| |
| |