| Forhandler og garantisak | |
|
+8karen Cecotto Camping Kai Kånå te Maen Sten Rune Thomas Lars Egil Johnny 12 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Johnny ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Antall Innlegg : 8916 Age : 68 Localisation : Songdalen/Vest Agder Registration date : 12.03.2007
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Tor 5 Jun 2008 - 19:20 | |
| Tror denna saken har fått noen dimmensjoner som den ikke fortjener. Etter som jeg forstår ut av det May-Britt skriver så var det egentlig at hun ikke fikk noen tilbakemelding fra verkstedet om når og hvordan de haddet tenkt å skifte skapet som har skapt den største frustasjonen her. Vil nok si at verkstedet her har vært noe klossete i kommunikasjonen sin med kunden. Hadde verkstedet kontaktet May-britt og arve på et tidligere tidspunkt og forklart hvordan ståa var så tror jeg ikke saken hadde fått slik oppmerksomhet. For her hadde en telefonsamtale med kunden vært det som skulle til. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Tor 5 Jun 2008 - 20:13 | |
| - Johnny skrev:
- Tror denna saken har fått noen dimmensjoner som den ikke fortjener.
Etter som jeg forstår ut av det May-Britt skriver så var det egentlig at hun ikke fikk noen tilbakemelding fra verkstedet om når og hvordan de haddet tenkt å skifte skapet som har skapt den største frustasjonen her. Vil nok si at verkstedet her har vært noe klossete i kommunikasjonen sin med kunden. Hadde verkstedet kontaktet May-britt og arve på et tidligere tidspunkt og forklart hvordan ståa var så tror jeg ikke saken hadde fått slik oppmerksomhet. For her hadde en telefonsamtale med kunden vært det som skulle til. Johnny Tilbakemeldingen tolker da jeg som er gitt..... hun har jo fått beskjed om at de ikke vil kjøre ned til de å ta denne reprasjonen nå, men at de vil ta den til høsten, på Oppdal...... og det sier jeg at jeg faktisk forstår.... men er enig i at det er svært uheldig om forhandleren sier de vil ta turen, og ikke gjør det..... lover en noe, bør det holdes, enten en er forhandler eller kunde..... |
|
| |
Antall Innlegg : 8916 Age : 68 Localisation : Songdalen/Vest Agder Registration date : 12.03.2007
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Tor 5 Jun 2008 - 20:15 | |
| - Vegard skrev:
- Johnny skrev:
- Tror denna saken har fått noen dimmensjoner som den ikke fortjener.
Etter som jeg forstår ut av det May-Britt skriver så var det egentlig at hun ikke fikk noen tilbakemelding fra verkstedet om når og hvordan de haddet tenkt å skifte skapet som har skapt den største frustasjonen her. Vil nok si at verkstedet her har vært noe klossete i kommunikasjonen sin med kunden. Hadde verkstedet kontaktet May-britt og arve på et tidligere tidspunkt og forklart hvordan ståa var så tror jeg ikke saken hadde fått slik oppmerksomhet. For her hadde en telefonsamtale med kunden vært det som skulle til. Johnny Tilbakemeldingen tolker da jeg som er gitt..... hun har jo fått beskjed om at de ikke vil kjøre ned til de å ta denne reprasjonen nå, men at de vil ta den til høsten, på Oppdal...... og det sier jeg at jeg faktisk forstår.... men er enig i at det er svært uheldig om forhandleren sier de vil ta turen, og ikke gjør det..... lover en noe, bør det holdes, enten en er forhandler eller kunde..... Hun måtte faktisk purre på for å få denne tilbakemeldingen. For verkstedet lot ikke høre fra seg slik jeg leser may britts innlegg. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Tor 5 Jun 2008 - 20:26 | |
| Johnny
akkurat det er vel kansje ikke det mest viktige i denne saken, hvem som betaler tellerskrittene...... saken er jo at forhandleren ikke bør love mer enn de har til intensjon og holde.....
men samtidig bør kunden ha forståelse for at det er begrenset hvor langt en kan reise for å utføre en reprasjon, som ikke endrer kjøleskapets funksjonalitet....... Har sagt det før, og sier det igjen: sett vogna hos forhandleren, og be de fikse det..... er overbevist om at det løser seg rimelig raskt.....
ikke glem kjøretiden det er snakk om her, for den er vesentlig..... |
|
| |
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Tor 5 Jun 2008 - 20:45 | |
| - Vegard skrev:
- Johnny
akkurat det er vel kansje ikke det mest viktige i denne saken, hvem som betaler tellerskrittene...... saken er jo at forhandleren ikke bør love mer enn de har til intensjon og holde.....
men samtidig bør kunden ha forståelse for at det er begrenset hvor langt en kan reise for å utføre en reprasjon, som ikke endrer kjøleskapets funksjonalitet....... Har sagt det før, og sier det igjen: sett vogna hos forhandleren, og be de fikse det..... er overbevist om at det løser seg rimelig raskt.....
ikke glem kjøretiden det er snakk om her, for den er vesentlig..... Vegard. Kjøretiden er her helt uvesentlig for kunden. For dette er en reklamasjon/skadesak som verksted har gjordt seg skyldig i. Og verksted må påta seg det hele og fulle ansvar for den skadend de har påført kundens eiendom. Om verksted her må kjøre noen mil og betale en ansatt timelønn er ikke av interesse i denne saken. Og verkstedet er å betegne som den proffessejonelle part i denne saken og burde tatt initiativ ovenfor kunden og fått avtalt nærmere om når skaden skulle fikses. Det er når slike saker oppstår man erfarer om virksomhetens kundebehandling er godt ivaretatt eller om det er mere tilfeldig. Virker som caravanbransjen sliter endel med god kundebehandling og burde vært kurset. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Tor 5 Jun 2008 - 21:08 | |
| - Johnny skrev:
- Vegard skrev:
- Johnny
ikke glem kjøretiden det er snakk om her, for den er vesentlig.....
Vegard. Kjøretiden er her helt uvesentlig for kunden. For dette er en reklamasjon/skadesak som verksted har gjordt seg skyldig i. Og verksted må påta seg det hele og fulle ansvar for den skadend de har påført kundens eiendom. Om verksted her må kjøre noen mil og betale en ansatt timelønn er ikke av interesse i denne saken.
Og verkstedet er å betegne som den proffessejonelle part i denne saken og burde tatt initiativ ovenfor kunden og fått avtalt nærmere om når skaden skulle fikses.
Det er når slike saker oppstår man erfarer om virksomhetens kundebehandling er godt ivaretatt eller om det er mere tilfeldig. Virker som caravanbransjen sliter endel med god kundebehandling og burde vært kurset. Johnny jeg mener faktisk den kjøretiden er vesentlig, så lenge det ikke er snakk om funksjons-svikt i noen del..... vogna kunne sånn sett blitt stående til skaden var utbedret.... at de så velger å ta vogna hjem, er jo et valg de selv har tatt, og må stå for..... selvfølgelig skulle forhandler gjøre en avtale, og følge det opp.... helt klart.... men som kunder, så er det grenser for hva vi kan forlange å påføre forhandleren av unødige kostnader, som feks denne reisetiden for å skifte et skap som funker..... Så tenker jeg: mulig dette og hadde vært forvaltet på en annen måte, om vogna var kjøpt hos forhandleren..... den eneste kunde-relasjonen de har mot vedkommende forhandler, er jo at de kom for å få utført en gratis-reprasjon...... som da forhandleren var litt uheldig med..... Selvfølgelig har forhandler et ansvar, men det har jammen vi som kunder og....... å forlange det som det her forlanges, mener jeg er i overkant, og jeg er ikke redd for å si det.... skjønner ikke problemet med å få vogna til forhandleren, om de absolutt vil ha det gjort nå snarest........ |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13248 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Tor 5 Jun 2008 - 21:17 | |
| Hadde jeg måttet kjøre tre timer en vei og ta to ferjer som det er mellom meg min forhandler for å få rettet en feil de hadde påført min vogn og i tillegg først hadde sagt at dette ordner vi hjemme hos deg så snart delene er på plass, for så å gå tilbake på dette etterpå, ja da hadde de mistet en kunde. Det er sikkert. Sånn har jeg oppfattet denne saken. Er ikke dette enkelt da? Trenger vel ikke skrive i det vide å brede for å få frem sitt synspunkt vel? Dette med forbehold om at jeg har missoppfattet noe. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Tor 5 Jun 2008 - 21:23 | |
| - Vegard skrev:
- Johnny skrev:
- Vegard skrev:
- Johnny
Vegard. Kjøretiden er her helt uvesentlig for kunden. For dette er en reklamasjon/skadesak som verksted har gjordt seg skyldig i. Og verksted må påta seg det hele og fulle ansvar for den skadend de har påført kundens eiendom. Om verksted her må kjøre noen mil og betale en ansatt timelønn er ikke av interesse i denne saken.
Og verkstedet er å betegne som den proffessejonelle part i denne saken og burde tatt initiativ ovenfor kunden og fått avtalt nærmere om når skaden skulle fikses.
Det er når slike saker oppstår man erfarer om virksomhetens kundebehandling er godt ivaretatt eller om det er mere tilfeldig. Virker som caravanbransjen sliter endel med god kundebehandling og burde vært kurset. Johnny jeg mener faktisk den kjøretiden er vesentlig, så lenge det ikke er snakk om funksjons-svikt i noen del..... vogna kunne sånn sett blitt stående til skaden var utbedret.... at de så velger å ta vogna hjem, er jo et valg de selv har tatt, og må stå for..... selvfølgelig skulle forhandler gjøre en avtale, og følge det opp.... helt klart.... men som kunder, så er det grenser for hva vi kan forlange å påføre forhandleren av unødige kostnader, som feks denne reisetiden for å skifte et skap som funker..... Så tenker jeg: mulig dette og hadde vært forvaltet på en annen måte, om vogna var kjøpt hos forhandleren..... den eneste kunde-relasjonen de har mot vedkommende forhandler, er jo at de kom for å få utført en gratis-reprasjon...... som da forhandleren var litt uheldig med..... Selvfølgelig har forhandler et ansvar, men det har jammen vi som kunder og....... å forlange det som det her forlanges, mener jeg er i overkant, og jeg er ikke redd for å si det.... skjønner ikke problemet med å få vogna til forhandleren, om de absolutt vil ha det gjort nå snarest........ Helt uenig med deg angående dette med kjøring. Når verkstedet har påført kundens eiendom en skade da er det verkstedets ansvar å erstatte eller utbedre skaden uten at kunden påføres kostnader. At verkstedet kanskje må kjøre noen mil for å ordne opp er uten interesse. De har gjordt en tabbe og må ta kostnadene med det. Men denne saken har blitt den berømte fjæra som har blitt til 10 høns. En telefon til kunden på et tidligere tidspunkt og may britt hadde sikkert hatt en annen oppfattning av dette verkstedet. For er det noe vi som kunder fort irriterer oss over så er det følelsen ikke å bli tatt på alvor. Og da går vi et annet sted der vi får en bedre service. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Tor 5 Jun 2008 - 21:25 | |
| - J.O. skrev:
- Hadde jeg måttet kjøre tre timer en vei og ta to ferjer som det er mellom meg min forhandler for å få rettet en feil de hadde påført min vogn og i tillegg først hadde sagt at dette ordner vi hjemme hos deg så snart delene er på plass, for så å gå tilbake på dette etterpå, ja da hadde de mistet en kunde. Det er sikkert.
Sånn har jeg oppfattet denne saken. Er ikke dette enkelt da? Trenger vel ikke skrive i det vide å brede for å få frem sitt synspunkt vel?
Dette med forbehold om at jeg har missoppfattet noe. J.O Hadde det vært meg, og jeg VILLE ha det fikset snarest, og jeg bodde så langt vekk som det her er snakk om, hadde ikke vogna blitt fjernet fra forhandleren..... den hadde blitt der til den hadde vært fikset..... I dette tilfellet, skjønner jeg ikke problemet med å vente til høsten..... |
|
| |
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Tor 5 Jun 2008 - 21:26 | |
| - Vegard skrev:
- J.O. skrev:
- Hadde jeg måttet kjøre tre timer en vei og ta to ferjer som det er mellom meg min forhandler for å få rettet en feil de hadde påført min vogn og i tillegg først hadde sagt at dette ordner vi hjemme hos deg så snart delene er på plass, for så å gå tilbake på dette etterpå, ja da hadde de mistet en kunde. Det er sikkert.
Sånn har jeg oppfattet denne saken. Er ikke dette enkelt da? Trenger vel ikke skrive i det vide å brede for å få frem sitt synspunkt vel?
Dette med forbehold om at jeg har missoppfattet noe. J.O Hadde det vært meg, og jeg VILLE ha det fikset snarest, og jeg bodde så langt vekk som det her er snakk om, hadde ikke vogna blitt fjernet fra forhandleren..... den hadde blitt der til den hadde vært fikset..... I dette tilfellet, skjønner jeg ikke problemet med å vente til høsten..... Når feilen ble oppdaget på et senere tidspunkt? | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Tor 5 Jun 2008 - 21:27 | |
| - Johnny skrev:
- Vegard skrev:
- Johnny skrev:
- Vegard skrev:
- Johnny
Det er når slike saker oppstår man erfarer om virksomhetens kundebehandling er godt ivaretatt eller om det er mere tilfeldig. Virker som caravanbransjen sliter endel med god kundebehandling og burde vært kurset. Johnny
jeg mener faktisk den kjøretiden er vesentlig, så lenge det ikke er snakk om funksjons-svikt i noen del..... vogna kunne sånn sett blitt stående til skaden var utbedret.... at de så velger å ta vogna hjem, er jo et valg de selv har tatt, og må stå for.....
selvfølgelig skulle forhandler gjøre en avtale, og følge det opp.... helt klart....
men som kunder, så er det grenser for hva vi kan forlange å påføre forhandleren av unødige kostnader, som feks denne reisetiden for å skifte et skap som funker.....
Så tenker jeg: mulig dette og hadde vært forvaltet på en annen måte, om vogna var kjøpt hos forhandleren..... den eneste kunde-relasjonen de har mot vedkommende forhandler, er jo at de kom for å få utført en gratis-reprasjon...... som da forhandleren var litt uheldig med.....
Selvfølgelig har forhandler et ansvar, men det har jammen vi som kunder og....... å forlange det som det her forlanges, mener jeg er i overkant, og jeg er ikke redd for å si det....
skjønner ikke problemet med å få vogna til forhandleren, om de absolutt vil ha det gjort nå snarest........ Helt uenig med deg angående dette med kjøring. Når verkstedet har påført kundens eiendom en skade da er det verkstedets ansvar å erstatte eller utbedre skaden uten at kunden påføres kostnader. At verkstedet kanskje må kjøre noen mil for å ordne opp er uten interesse. De har gjordt en tabbe og må ta kostnadene med det. Men denne saken har blitt den berømte fjæra som har blitt til 10 høns. En telefon til kunden på et tidligere tidspunkt og may britt hadde sikkert hatt en annen oppfattning av dette verkstedet. For er det noe vi som kunder fort irriterer oss over så er det følelsen ikke å bli tatt på alvor. Og da går vi et annet sted der vi får en bedre service. Johnny ja, det er verkstedets ansvar, og det ansvaret tar de..... og de utbedrer det..... uten kostnader for kunden....... På Oppdal til høsten..... det har de jo sagt...... Nytt skap settes da inn...... |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13248 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Tor 5 Jun 2008 - 21:30 | |
| De har vel sagt mer enn det? Kan vel ikke bare å se bort fra andre beskjeder som er gitt? _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Tor 5 Jun 2008 - 21:35 | |
| - J.O. skrev:
- De har vel sagt mer enn det? Kan vel ikke bare å se bort fra andre beskjeder som er gitt?
I alt en driver med, så skal en ikke love mer enn hva en kan holde.... det er jo helt klart..... det har jeg vel og poengtert flere ganger..... I denne saken, hadde jeg nok forventa forhandleren kom hjem til meg, om en funksjon var ødelagt, eller at bruk på noen måte ville skade vogna.... men dette er jo en totalt harmløs skade..... uten noen bi-virkning |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Tor 5 Jun 2008 - 21:37 | |
| Du velger konsekvent å se bort fra faktum. Forhandler har lovet å utbedre på hjemsted umiddelbart for så å gå bort fra dette etterpå. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Tor 5 Jun 2008 - 21:39 | |
| Vegard: Dersom du leser begynnelsen på denne tråden og glemmer dette vaset om oppdal så er poenget at de lovet å ordne opp raskt. Og så legge saken på vent uten å informere kunden videre er skal vi si dødssynden her og som har skapt reaksjon. Hadde verkstedet tatt den fordømte telefonen og ringt kunden for å forklare at de har enormt mye å gjøre og spurt om denne jobben kunne utsettes til senere så hadde det ikke vært noen sak. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Tor 5 Jun 2008 - 21:43 | |
| J.O er klar over det..... og det er nok noe de ikke burde ha sagt, men ikke glem, at vi her kun har hørt den ene sidens versjon av dette....... er ikke sikker på at forhandleren ville fortalt saken på samme måte, selv om det er en mulighet det og..... det er litt farlig og bombastisk gå ut med hva som er de fulle fakta, uten å ha begge siders versjon av saken........ |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Tor 5 Jun 2008 - 21:45 | |
| Himmel og hav......det må jeg si Johnny Du har SÅÅÅ rett, du har oppfattet essensen her og prøver å forklare den. Jeg forstår hva du mener Johnny - det er så trist at ikke alle forstår hva du prøver å si. J.O. Det du skriver stemmer helt med sånn det er. Du har oppfattet alt riktig. Jeg og Arve tenker som deg . Vegard Jeg må si det skuffer meg veldig at du i nesten alle innleggene dine her prøver å fremstille oss som noen sære og "vanskelige" kunder her. Det får du stå for selv. Jeg er vanligvis et menneske som leter etter svar mere enn problemer -også i denne saken. Ang. vår relasjon til denne forhandleren, så kom vi dit i utgangspunktet for å ta service på vogna og kjøpe noen småting som en w3000 lås til draget og en dings til city vann koblingen, i tillegg til denne Dometic reparasjonen. Og jeg regner med at den Dometic reparasjonen er bra betalt fra Dometic. Jeg har i denne saken kun lagt frem tørre fakta og noen følelser - ingen løgner. Leser du hva jeg skriver i første innlegg så står det der at hullet først ble oppdaget da vi kom hjem, så å begynne med at vi skulle satt igjen vogna etter reparasjonen blir det reneste pølsevev og løgn. Som den mangel på vanskelig kunde jeg er, så har jeg sendt de en mail og spurt om det hjelper om vi kommer oppover med vogna og har på denne mail til nå ikke fått noe svar.
Sist endret av May-Britt den Tor 5 Jun 2008 - 22:14, endret 1 gang |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Tor 5 Jun 2008 - 21:46 | |
| - Johnny skrev:
- Vegard: Dersom du leser begynnelsen på denne tråden og glemmer dette vaset om oppdal så er poenget at de lovet å ordne opp raskt. Og så legge saken på vent uten å informere kunden videre er skal vi si dødssynden her og som har skapt reaksjon. Hadde verkstedet tatt den fordømte telefonen og ringt kunden for å forklare at de har enormt mye å gjøre og spurt om denne jobben kunne utsettes til senere så hadde det ikke vært noen sak.
Johnny spiller egentlig liten rolle.... jeg syntes det her kreves vel mye fra forhandleren, siden dette er en uvesentlig skade, som de har lovet å fikse....... og som jeg tror de vil fikse....... og det må jeg få lov å mene...... |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Tor 5 Jun 2008 - 21:50 | |
| - May-Britt skrev:
- Himmel og hav......det må jeg si
Johhny
Du har SÅÅÅ rett, du har oppfattet essensen her og prøver å forklare den. Jeg forstår hva du mener Johnny - det er så trist at ikke alle forstår hva du prøver å si.
J.O. Det du skriver stemmer helt med sånn det er. Du har oppfattet alt riktig. Jeg og Arve tenker som deg .
Vegard Jeg må si det skuffer meg veldig at du i nesten alle innleggene dine her prøver å fremstille oss som noen sære og "vanskelige" kunder her. Det får du stå for selv. Jeg er vanligvis et menneske som leter etter svar mere enn problemer -også i denne saken.
Ang. vår relasjon til denne forhandleren, så kom vi dit i utgangspunktet for å ta service på vogna og kjøpe noen småting som en w3000 lås til draget og en dings til city vann koblingen, i tillegg til denne Dometic reparasjonen. Og jeg regner med at den Dometic reparasjonen er bra betalt fra Dometic.
Jeg har i denne saken kun lagt frem tørre fakta og noen følelser - ingen løgner. Leser du hva jeg skriver i første innlegg så står det der at hullet først ble oppdaget da vi kom hjem, så å begynne med at vi skulle satt igjen vogna etter reparasjonen blir det reneste pølsevev og løgn.
Som den mangel på vanskelig kunde jeg er, så har jeg sendt de en mail og spurt om det hjelper om vi kommer oppover med vogna og har på denne mail til nå ikke fått noe svar. May-Britt i en sak er det tre sider, den ene, den andre, og den rette..... to parter vil alltid ha hver sin opplevelse av en sak, uten at noen av de trenger å være gal.... jeg har ikke sagt noe annet, enn at jeg syntes du krever vel mye her, og har forståelse for at forhandleren ikke kjører hjem til deg og fikser dette..... og det må jeg ha lov å mene.....
Sist endret av Vegard den Tor 5 Jun 2008 - 21:56, endret 1 gang |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Tor 5 Jun 2008 - 21:52 | |
| - May-Britt skrev:
- Himmel og hav......det må jeg si
Johhny
Du har SÅÅÅ rett, du har oppfattet essensen her og prøver å forklare den. Jeg forstår hva du mener Johnny - det er så trist at ikke alle forstår hva du prøver å si.
J.O. Det du skriver stemmer helt med sånn det er. Du har oppfattet alt riktig. Jeg og Arve tenker som deg .
Vegard Jeg må si det skuffer meg veldig at du i nesten alle innleggene dine her prøver å fremstille oss som noen sære og "vanskelige" kunder her. Det får du stå for selv. Jeg er vanligvis et menneske som leter etter svar mere enn problemer -også i denne saken.
Ang. vår relasjon til denne forhandleren, så kom vi dit i utgangspunktet for å ta service på vogna og kjøpe noen småting som en w3000 lås til draget og en dings til city vann koblingen, i tillegg til denne Dometic reparasjonen. Og jeg regner med at den Dometic reparasjonen er bra betalt fra Dometic.
Jeg har i denne saken kun lagt frem tørre fakta og noen følelser - ingen løgner. Leser du hva jeg skriver i første innlegg så står det der at hullet først ble oppdaget da vi kom hjem, så å begynne med at vi skulle satt igjen vogna etter reparasjonen blir det reneste pølsevev og løgn.
Som den mangel på vanskelig kunde jeg er, så har jeg sendt de en mail og spurt om det hjelper om vi kommer oppover med vogna og har på denne mail til nå ikke fått noe svar. May-Britt i reprasjonen har de 40 kr for, pluss deler...... fortalte verkstedet meg..... om det er godt eller ikke, er det vel da forskjellige meninger om..... selve jobben tar 5-6 minutter.... tilbakakallinger og reklamasjoner fra fabrikk, er alltid dårlig butikk, men er en del av det å ha et agentur på en vare....
Sist endret av Vegard den Tor 5 Jun 2008 - 22:01, endret 1 gang |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Tor 5 Jun 2008 - 21:54 | |
| May-Britt det er jo bare å kjøre inn med vogna...... enkelt og greit...... sett den igjen der..... jeg vet du oppdaget dette hjemme...... |
|
| |
Harald MODERATOR
Antall Innlegg : 4221 Registration date : 21.03.2008
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Tor 5 Jun 2008 - 22:15 | |
| - Vegard skrev:
- May-Britt
det er jo bare å kjøre inn med vogna...... enkelt og greit...... sett den igjen der.....
jeg vet du oppdaget dette hjemme...... hmmm,skal man på toppen ha tusener i utgifter for at andre har gjort feil?? Eg vet ikke eg,men om forhandleren betalte transportugiftene t/r verksted og satte inn nytt skap umiddelbart,kunne kanskje det vært en middelløsning......men det er jo ikke sikkert verkstedet vil det heller?? | |
|
| |
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Tor 5 Jun 2008 - 22:17 | |
| Vegard. Utfra dine tilbakemeldinger så er jeg usikker på om du har fokusert på de samme forhold her som vi andre gjør. Du fokuserer på selve skaden altså hullet. Hullet i seg selv er ubetydelig og uten interesse i saken for det løser seg. Men behandling av kunder er alltid viktig. En fornøyd kunde genererer mye mersalg mens ufornøyde kunder erlik tapt salg. Og den store skaden verkstedet har påført seg selv er å unnlate å informere kunden om utsettelsen. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Tor 5 Jun 2008 - 22:21 | |
| - Harald skrev:
- Vegard skrev:
- May-Britt
det er jo bare å kjøre inn med vogna...... enkelt og greit...... sett den igjen der.....
jeg vet du oppdaget dette hjemme...... hmmm,skal man på toppen ha tusener i utgifter for at andre har gjort feil??
Eg vet ikke eg,men om forhandleren betalte transportugiftene t/r verksted og satte inn nytt skap umiddelbart,kunne kanskje det vært en middelløsning......men det er jo ikke sikkert verkstedet vil det heller?? Harald de trenger jo ikke ha ei krone i ekstrautgifter...... om de bare venter litt..... |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Tor 5 Jun 2008 - 22:23 | |
| - Johnny skrev:
- Vegard. Utfra dine tilbakemeldinger så er jeg usikker på om du har fokusert på de samme forhold her som vi andre gjør.
Du fokuserer på selve skaden altså hullet. Hullet i seg selv er ubetydelig og uten interesse i saken for det løser seg. Men behandling av kunder er alltid viktig. En fornøyd kunde genererer mye mersalg mens ufornøyde kunder erlik tapt salg. Og den store skaden verkstedet har påført seg selv er å unnlate å informere kunden om utsettelsen. Johnny jeg syntes faktisk det er litt vesentlig hva og hvordan skaden er, før en finner løsning...... noen skader trenger umiddelbar oppfølging, andre kan godt vente litt...... |
|
| |
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Tor 5 Jun 2008 - 22:30 | |
| Vegard. Håper at det ikke er praksis hos dere at kundene må ringe for å purre på når dere har lovet å kontakte dem raskt. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Tor 5 Jun 2008 - 22:34 | |
| - Johnny skrev:
- Vegard. Håper at det ikke er praksis hos dere at kundene må ringe for å purre på når dere har lovet å kontakte dem raskt.
Johnny det er ikke ofte jeg lover en kunde å ringe, men gjør jeg det, så holder jeg det..... prøver alltid å vri avtalen slik at kunden tar kontakt igjen..... av frykt for å glemme noe........ men har vel vært rimelig klar på at jeg ikke forvarer noe som loves, og ikke holdes.... |
|
| |
Harald MODERATOR
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Tor 5 Jun 2008 - 22:37 | |
| hehe,eg kobler av........ | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Tor 5 Jun 2008 - 22:38 | |
| |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Tor 5 Jun 2008 - 22:42 | |
| _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Man 9 Jun 2008 - 10:45 | |
| Da har jeg fått kontakt med forhandler som sa at det der kunne ordnes hos dem om vi kom med vogna........og det er jo flott da!! MEN de hadde ingen mulighet denne uka, pga ei messe en eller annen plass, neste fredag var heller ikke mulig og lørdager var ikke mulige dager. Uka etter neste uke starter ferieavvikling på jobben hos Arve så da har han ikke mulighet for å ta noe fridag for å kjøre vogna oppover. Vi ønsket å få gjort dette på en dagstur så vi slipper to turer oppover - en for å bringe og en for å hente - er jo store kostnader for oss forbundet med dette. Dette løser seg ikke før ferien. Nå blir vi nødt til å bare tro at dette ordner seg til høsten. Arve bytter jobb mest sannsynlig 1.sept og da blir det ikke mulig å bringe vogna oppover......vet heller ikke om jeg kommer til å sette den på vintercamping denne sesongen........så vi får se hvordan dette med kjøleskapet kommer til å løse seg. Skal i alle fall skrive her når det skjer noe i saken. Det er vel bare meg som frykter at saken "glemmes" hos forhandler......... |
|
| |
Harald MODERATOR
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Man 9 Jun 2008 - 12:59 | |
| - May-Britt skrev:
- Da har jeg fått kontakt med forhandler som sa at det der kunne ordnes hos dem om vi kom med vogna........og det er jo flott da!!
MEN de hadde ingen mulighet denne uka, pga ei messe en eller annen plass, neste fredag var heller ikke mulig og lørdager var ikke mulige dager. Uka etter neste uke starter ferieavvikling på jobben hos Arve så da har han ikke mulighet for å ta noe fridag for å kjøre vogna oppover. Vi ønsket å få gjort dette på en dagstur så vi slipper to turer oppover - en for å bringe og en for å hente - er jo store kostnader for oss forbundet med dette. Dette løser seg ikke før ferien.
Nå blir vi nødt til å bare tro at dette ordner seg til høsten. Arve bytter jobb mest sannsynlig 1.sept og da blir det ikke mulig å bringe vogna oppover......vet heller ikke om jeg kommer til å sette den på vintercamping denne sesongen........så vi får se hvordan dette med kjøleskapet kommer til å løse seg. Skal i alle fall skrive her når det skjer noe i saken.
Det er vel bare meg som frykter at saken "glemmes" hos forhandler......... har de ikke servicebil som kjører rundt i distriktet av og til,kunne jo svippet innom og tatt denne reperasjonen i samme slengen mener nå eg.....eventuelt kunne de sendt kjøleskapet i forkant om det ble trangt i bilen deres.. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Man 9 Jun 2008 - 13:15 | |
| - Harald skrev:
- May-Britt skrev:
- Da har jeg fått kontakt med forhandler som sa at det der kunne ordnes hos dem om vi kom med vogna........og det er jo flott da!!
MEN de hadde ingen mulighet denne uka, pga ei messe en eller annen plass, neste fredag var heller ikke mulig og lørdager var ikke mulige dager. Uka etter neste uke starter ferieavvikling på jobben hos Arve så da har han ikke mulighet for å ta noe fridag for å kjøre vogna oppover. Vi ønsket å få gjort dette på en dagstur så vi slipper to turer oppover - en for å bringe og en for å hente - er jo store kostnader for oss forbundet med dette. Dette løser seg ikke før ferien.
Nå blir vi nødt til å bare tro at dette ordner seg til høsten. Arve bytter jobb mest sannsynlig 1.sept og da blir det ikke mulig å bringe vogna oppover......vet heller ikke om jeg kommer til å sette den på vintercamping denne sesongen........så vi får se hvordan dette med kjøleskapet kommer til å løse seg. Skal i alle fall skrive her når det skjer noe i saken.
Det er vel bare meg som frykter at saken "glemmes" hos forhandler......... har de ikke servicebil som kjører rundt i distriktet av og til,kunne jo svippet innom og tatt denne reperasjonen i samme slengen mener nå eg.....eventuelt kunne de sendt kjøleskapet i forkant om det ble trangt i bilen deres.. Jeg vet ikke om de har noe service bil, men i utgangspunktet så er de ikke villig til å gjøre dette før til høsten når alle messer er over. De kunne ta det om vi kom dit med vogna, da på rett dag for de. Dette vil jo koste Arve en dag fri på jobben og det er han lite villig til. Han kunne gått med på å ta fri halve dagen denne eller neste fredag, men det passer ikke for de der oppe og lørdager passer heller ikke for de......koster jo en del for oss dette om han skal ta seg fri en dag og i tillegg så blir turen fort kostbar...... Forstod det slik at jobben fort kunne ta noen timer i verste fall fordi skapene endres noe og gassrør og det elektriske derfor må tilpasses. De får vel komme hit til høsten da, når de har fått unna messene sine........så får vi se om de holder ord....... |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Man 9 Jun 2008 - 13:29 | |
| - May-Britt skrev:
- Harald skrev:
- May-Britt skrev:
Det er vel bare meg som frykter at saken "glemmes" hos forhandler......... har de ikke servicebil som kjører rundt i distriktet av og til,kunne jo svippet innom og tatt denne reperasjonen i samme slengen mener nå eg.....eventuelt kunne de sendt kjøleskapet i forkant om det ble trangt i bilen deres.. Jeg vet ikke om de har noe service bil, men i utgangspunktet så er de ikke villig til å gjøre dette før til høsten når alle messer er over. De kunne ta det om vi kom dit med vogna, da på rett dag for de. Dette vil jo koste Arve en dag fri på jobben og det er han lite villig til. Han kunne gått med på å ta fri halve dagen denne eller neste fredag, men det passer ikke for de der oppe og lørdager passer heller ikke for de......koster jo en del for oss dette om han skal ta seg fri en dag og i tillegg så blir turen fort kostbar...... Forstod det slik at jobben fort kunne ta noen timer i verste fall fordi skapene endres noe og gassrør og det elektriske derfor må tilpasses. De får vel komme hit til høsten da, når de har fått unna messene sine........så får vi se om de holder ord....... May-Britt går det ikke an å kjøre vogna opp ei helg, og så hente den neste helg??? da slipper du jo fridager, samt at du får gjort dette før sommeren, som du ønsker.... butikken er da oppe lørdager, om ikke verkstedert er det.... og bør kunne levere deg nøklen...... men det er klart, det påløper noen transportutgifter..... |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Forhandler og garantisak Man 9 Jun 2008 - 13:38 | |
| Vegard Jeg har tenkt litt på den muligheten.....men ikke gjort noe mer enn å tenke ennå...... Vi skulle jo prøve den der varianten da vi hadde vogna der på service. Da vi kom oppover helga etter for å hente den så var kun fukttesten ferdig, selv om vi hadde avtale om at de ringte og sa ifra dersom vogna ikke var ferdig til den lørdagen vi avtalte å hente den (jeg skulle jo ringt og spurt, men stolte på at de sa ifra). Det endte med at de stresset vogna ferdig mens vi tok en runde på byen.......som igjen endte med det hullet i kjøleskapet.......så jeg har litt sånn bad feeling med ei sånn løsning og........ En sånn tur koster oss en tusenlapp i transport........og to turer to tusen........frister ikke ........ Så jeg tenker........tenker veldig og.......for jeg skulle så inderlig ha fått det der gjort .... så jeg slapp å tenke mer på det...... |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Forhandler og garantisak | |
| |
|
| |
| Forhandler og garantisak | |
|