CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Gulv til telt / terrasse

Go down 
+4
ulla
Kenneth
Jan
Admin
8 posters
AvInnlegg
Admin
Admin
Admin
Admin


Male
Antall Innlegg : 431
Registration date : 08.03.2007

Gulv til telt / terrasse Empty
PosteTema: Gulv til telt / terrasse   Gulv til telt / terrasse Icon_minitimeOns 18 Apr 2007 - 21:15

TIPS FRA Morten t

sånn har jeg gjort det!

Gulv til telt / terrasse I229758449_97191_4


Gulv til telt / terrasse I229758300_57179_4




men dette er en gammel platting jeg har tilpasset mitt telt så godt det lot seg gjøre uten å lage så mye nytt!

Gulv til telt / terrasse I223305147_38594_4


her har jeg laget litt for langt og har strammet opp for å få rette vinkelen!!
den bjelken som dere ser under er løs helt til jeg har kappet alle borda!!

det er litt gøy og syns jeg hehe
Til Toppen Go down
http://www.caravanforum.no
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Gulv til telt / terrasse Empty
PosteTema: Re: Gulv til telt / terrasse   Gulv til telt / terrasse Icon_minitimeOns 18 Apr 2007 - 21:35

får fylle på litt her jeg og.
Beskrivelse for bygging av platting til vogn



Underlaget trenger ikke å være slett, og da må det legges noe under med maks 2 meters avstand på platten. og skal vogna stå på en platt som ikke ligger på bakken må det brukes minimum 2"x 6" bjelker, med 30 cm avstand og 28mm bord på toppen.

legg dobbel 2"x6" på tvers av bjelkene ute på kantene ca 50 cm innenfor ytterkant av platt, og søyler på endene og hver 2. meter under dette igjen, som forankres i bakken.

Bredden på platten (ut fra vogna) avgjør byggemetode. Ved 2,3 vogn og 2,5 telt kan man bygge den i ett stykke, men ved 2,3 vogn eller smalere og 2,5 telt kan det være gunstig å dele den, f, eks under vogna ut mot forteltet, da den skjøten blir skjult uansett hvis man bytter til 3m telt. og 2,5 vogn

Hvis vogna skal stå på platten anbefales en egen platt under vogna da den må ha mer bæreevne for ikke å bryte sammen av vekta på vogna.

Bruk 48x98 til ramme rundt hele ytterkanten av platten, legg så inn samme dimensjon ut fra vogna med 50- 60 cm avstand(anbefaler 50 cm ved bruk av 22 mm dekke) mens under vogna hvis den skal stå på platten brukes 30 cm avstand mellom bjelkene, og 28 mm tykke terrassebord.

Veiduk eller annet materiale som er tett men slipper vann gjennom kan med fordel legges oppå bjelkene før terrassebord skrus på, dette for å stoppe krypdyr og gress som vil opp gjennom sprekkene.

Terrassebordene legges på tvers av bjelkene og skrus fast med terasseskruer. maks 5 mm avstand siden de krymper mye etter montering.

Jeg synes det er penest når bordene ligger langsmed vogna men det er en smakssak.

Når det gjelder rekkverk så er det så mange måter å gjøre det på at jeg anbefaler å se hvordan andre har gjort det og finne noe man selv liker.
Til Toppen Go down
Kenneth
CARAVANER
CARAVANER
Kenneth


Male
Antall Innlegg : 65
Age : 50
Localisation : Jæren
Registration date : 02.03.2008

Gulv til telt / terrasse Empty
PosteTema: Re: Gulv til telt / terrasse   Gulv til telt / terrasse Icon_minitimeSøn 2 Mar 2008 - 10:11

Bruker denne tråden jeg, da det er nettopp platting-bygging som står for døren...

Har noen spørsmål;

1. Må man ta høyde for tæle i bakken når man bygger platt?

2. Kan underste lag med bjelker hvile rett på bakke/leca?

3. Må man bryke trykkimpregnerte materialer, eller er dette kun for å slippe å forbehandle materialene?


Jeg er ekstremt grønn på området, også hva gjelder snekring. Men får det nok til. Vil bare unngå store tabber.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gulv til telt / terrasse Empty
PosteTema: Re: Gulv til telt / terrasse   Gulv til telt / terrasse Icon_minitimeSøn 2 Mar 2008 - 10:24

Kenneth

Heisann....Velkommen Very Happy Very Happy

Ser at Jan har skrevet en del om dette i innlegget over, jeg for min del har aldri satt opp platting....men ville nok satt den leca hvis du vil den skal holde en stund...Eller`s så er det jo et materiale som heter Sibirsk lerk det skal hvere gjevngodt hvis ikke bedre enn trykkimprignert har jeg hørt..... Smile Smile
Lykke til!!!!
Til Toppen Go down
Kenneth
CARAVANER
CARAVANER
Kenneth


Male
Antall Innlegg : 65
Age : 50
Localisation : Jæren
Registration date : 02.03.2008

Gulv til telt / terrasse Empty
PosteTema: Re: Gulv til telt / terrasse   Gulv til telt / terrasse Icon_minitimeSøn 2 Mar 2008 - 10:32

Takk takk, må sjekke ut det med Sibirsk lerk.

Har et spørsmål til (det kommer garantert flere); bør det kun brukes skruer, eller er det greit å spikre sammen plattingen?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gulv til telt / terrasse Empty
PosteTema: Re: Gulv til telt / terrasse   Gulv til telt / terrasse Icon_minitimeSøn 2 Mar 2008 - 10:37

Ville nok brukt skruer ja. Spiker i platting har den fordømte egenskapen at de lurer seg opp igjen, og da må man stadig frem med hammeren.
Til Toppen Go down
Kenneth
CARAVANER
CARAVANER
Kenneth


Male
Antall Innlegg : 65
Age : 50
Localisation : Jæren
Registration date : 02.03.2008

Gulv til telt / terrasse Empty
PosteTema: Re: Gulv til telt / terrasse   Gulv til telt / terrasse Icon_minitimeSøn 2 Mar 2008 - 10:43

Ok, da er ihvertfall det bankers.. En annen ting er jo ved flytting/endring av platting, det vil jo bli både enklere og penere ved bruk av skruer.
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Gulv til telt / terrasse Empty
PosteTema: Re: Gulv til telt / terrasse   Gulv til telt / terrasse Icon_minitimeSøn 2 Mar 2008 - 10:51

Takk alt er printet ut for vi skal også lage et gulv til telt..
Når alt er klart va legger dere på gulvet???
plast--eller den grå matta som fåes kjøpt hos forhandler++veggtil vegg teppe???
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gulv til telt / terrasse Empty
PosteTema: Re: Gulv til telt / terrasse   Gulv til telt / terrasse Icon_minitimeSøn 2 Mar 2008 - 11:05

ulla skrev:
Takk alt er printet ut for vi skal også lage et gulv til telt..
Når alt er klart va legger dere på gulvet???
plast--eller den grå matta som fåes kjøpt hos forhandler++veggtil vegg teppe???

Ulla

Jeg kan ikke så mye om det som sagt.....men holder det ikke med et mykt teppe da? Det plastteppe under er ikke til noen nytte vil jeg tru.........
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Gulv til telt / terrasse Empty
PosteTema: Re: Gulv til telt / terrasse   Gulv til telt / terrasse Icon_minitimeSøn 2 Mar 2008 - 11:19

Om det er enklest for deg å bruke spiker er det ikke noe problem om du bruker terassebordspiker. Dette er enten vridde spiker eller med riller som på maskinspiker. Har aldr opplevd at disse kommer opp igjen.

Jeg har bar brukt trykkimpregnert og rettet av underlaget med singel, dette holder i lange baner.

Oppå platting har jeg brukt en 10mm tykk myk isolasjon som minner om de billige sitteunderlagene. Har vel betalt noe rundt 70 kr/m² på Byggmakker. Sist jeg kjøpte var den hvit, tidligere grå. Oppå dette har jeg lagt terrasse teppe, type grå. Meget lunt og behagelig å gå på, litt pes å få vekk smårusk, men ikke et stort problem.

Dette er selvfølgelig inni teltet altså.

Lykke til og spør gjerne.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Gulv til telt / terrasse Empty
PosteTema: Re: Gulv til telt / terrasse   Gulv til telt / terrasse Icon_minitimeSøn 2 Mar 2008 - 11:42

Kenneth. Bruk impregnert materialer til platting. Sibirsk lerk er sikkert bra til sitt bruk som kledning eller lignende.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Gulv til telt / terrasse Empty
PosteTema: Re: Gulv til telt / terrasse   Gulv til telt / terrasse Icon_minitimeSøn 2 Mar 2008 - 11:52

Tove skrev:
ulla skrev:
Takk alt er printet ut for vi skal også lage et gulv til telt..
Når alt er klart va legger dere på gulvet???
plast--eller den grå matta som fåes kjøpt hos forhandler++veggtil vegg teppe???

Ulla

Jeg kan ikke så mye om det som sagt.....men holder det ikke med et mykt teppe da? Det plastteppe under er ikke til noen nytte vil jeg tru.........

Bare for å ha noe koselig og ikke mist ikke fryse på bena..
Alt her andg dette emne printer jeg ut.
God hjelp for oss nybegynder..
Til Toppen Go down
Kenneth
CARAVANER
CARAVANER
Kenneth


Male
Antall Innlegg : 65
Age : 50
Localisation : Jæren
Registration date : 02.03.2008

Gulv til telt / terrasse Empty
PosteTema: Re: Gulv til telt / terrasse   Gulv til telt / terrasse Icon_minitimeSøn 2 Mar 2008 - 12:09

Jeg noterer her, og føler jeg er langt på vei allerede, så takk til alle råd og tips Smile

Men apropo retting av underlaget. de vil vel funke å legge rett på marken, men å rette av med plank under underste bjelker? Men må da må vel også denne retteplanken være av trykkimpregnert materiale?


Noen som sitter på priser på materiale, eventuelt vet om det er noen kroner å spare om man handler en plass kontra en annen?
Til Toppen Go down
Admin
Admin
Admin
Admin


Male
Antall Innlegg : 431
Registration date : 08.03.2007

Gulv til telt / terrasse Empty
PosteTema: Re: Gulv til telt / terrasse   Gulv til telt / terrasse Icon_minitimeSøn 2 Mar 2008 - 12:20

Hei Kenneth.

Å legge materialer direkte på mark, tror jeg vil gi en dårlig opplevelse på sikt. Selv om med trykk impringnert, vil dette gå dårlig.
Jordslag vil nok raskt melde seg.

Alternativet om man ikke har mye å gå på i høyden, kan være en betong helle ( man får disse så tynne som 5cm ) disse bygger lite, og holder likevel treverket over mark. Direkte fukt og jord er fraværende Smile

Trevare prisene på trykkimpringnert er høy, så bjelker av 2"6" koster nok endel over 20kroner meteren, men de holder jo i mange år Smile

Har noen bilder av hvordan jeg har løst dette tror jeg. bare send meg mail på post@caravanforum.no om du ønsker noen bilder.

Fred Rune
Til Toppen Go down
http://www.caravanforum.no
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Gulv til telt / terrasse Empty
PosteTema: Re: Gulv til telt / terrasse   Gulv til telt / terrasse Icon_minitimeSøn 2 Mar 2008 - 12:23

Admin skrev:
Hei Kenneth.

Å legge materialer direkte på mark, tror jeg vil gi en dårlig opplevelse på sikt. Selv om med trykk impringnert, vil dette gå dårlig.
Jordslag vil nok raskt melde seg.

Alternativet om man ikke har mye å gå på i høyden, kan være en betong helle ( man får disse så tynne som 5cm ) disse bygger lite, og holder likevel treverket over mark. Direkte fukt og jord er fraværende Smile

Trevare prisene på trykkimpringnert er høy, så bjelker av 2"6" koster nok endel over 20kroner meteren, men de holder jo i mange år Smile

Har noen bilder av hvordan jeg har løst dette tror jeg. bare send meg mail på post@caravanforum.no om du ønsker noen bilder.

Fred Rune

Tenkte jeg også skulle sende en mail men fik ikke noe opp,hmmm
prøve engang til..
Til Toppen Go down
Kenneth
CARAVANER
CARAVANER
Kenneth


Male
Antall Innlegg : 65
Age : 50
Localisation : Jæren
Registration date : 02.03.2008

Gulv til telt / terrasse Empty
PosteTema: Re: Gulv til telt / terrasse   Gulv til telt / terrasse Icon_minitimeSøn 2 Mar 2008 - 12:35

Fred Rune; Takker, da blir det betongheller rett på mark. Smile
Til Toppen Go down
Admin
Admin
Admin
Admin


Male
Antall Innlegg : 431
Registration date : 08.03.2007

Gulv til telt / terrasse Empty
PosteTema: Re: Gulv til telt / terrasse   Gulv til telt / terrasse Icon_minitimeSøn 2 Mar 2008 - 13:18

Kenneth:

Bare hyggelig. Disse hellene kostet 13 kroner stk, så ingen stor utgift.
Til Toppen Go down
http://www.caravanforum.no
Kenneth
CARAVANER
CARAVANER
Kenneth


Male
Antall Innlegg : 65
Age : 50
Localisation : Jæren
Registration date : 02.03.2008

Gulv til telt / terrasse Empty
PosteTema: Re: Gulv til telt / terrasse   Gulv til telt / terrasse Icon_minitimeSøn 2 Mar 2008 - 13:35

Jøss, det var ikke stort. Da vil jeg bruke samme heller til å ha under støtteben og hjul, for de så veldig robuste ut.

Takk for bildene forresten, jeg ble veldig mye klokere nå Smile
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Gulv til telt / terrasse Empty
PosteTema: Re: Gulv til telt / terrasse   Gulv til telt / terrasse Icon_minitimeSøn 2 Mar 2008 - 15:20

Admin skrev:
Kenneth:

Bare hyggelig. Disse hellene kostet 13 kroner stk, så ingen stor utgift.


til ADMIN TAKK FOR HJELPEN BILDER ER PRINTET UT..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gulv til telt / terrasse Empty
PosteTema: Re: Gulv til telt / terrasse   Gulv til telt / terrasse Icon_minitimeMan 3 Mar 2008 - 14:02

Kenneth skrev:
Bruker denne tråden jeg, da det er nettopp platting-bygging som står for døren...

Har noen spørsmål;

1. Må man ta høyde for tæle i bakken når man bygger platt?

2. Kan underste lag med bjelker hvile rett på bakke/leca?

3. Må man bryke trykkimpregnerte materialer, eller er dette kun for å slippe å forbehandle materialene?


Jeg er ekstremt grønn på området, også hva gjelder snekring. Men får det nok til. Vil bare unngå store tabber.

Hei kenneth

her er hvordan jeg har gjort det på den forrige plassen min!

dette er bygd for å vare! og litt kostbart men det blir ikke skeivt etter noen sesonger som f.eks. enkle rammer kan bli!
http://mortens-campingside.piczo.com/vrfrstedebysomfastcampere,vikedal?cr=4&linkvar=000044


legger med et blidet:
Gulv til telt / terrasse I207373833_10977_4

platten under teltet er laget på samme måten! det underste bjelke laget ligger oppå heller og sement blokker i forskjellige høyder for å få det i vater! samt at det er slått nedi bjelker i bakken for å gi ekstra støtte!

lykke til kjempe kjekt arbeid syns jeg hehe!
Til Toppen Go down
Kenneth
CARAVANER
CARAVANER
Kenneth


Male
Antall Innlegg : 65
Age : 50
Localisation : Jæren
Registration date : 02.03.2008

Gulv til telt / terrasse Empty
PosteTema: Re: Gulv til telt / terrasse   Gulv til telt / terrasse Icon_minitimeMan 3 Mar 2008 - 17:14

Hei Morten, og takk for ditt bidrag også! Smile

Men et lite spørsmål; Er du snekker?

Men ellers så er det slik jeg har kommet frem til at jeg må gjøre. Men jeg tenkte å droppe de nederste bjelkene, mest pga at det blir så altfor høyt å bygge opp vogna. Mener du at det vil gjøre det hele mindre solid?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Gulv til telt / terrasse Empty
PosteTema: Re: Gulv til telt / terrasse   Gulv til telt / terrasse Icon_minitimeMan 3 Mar 2008 - 17:28

Litt av det samme her og, men jeg brukte ganske mange forankringer ned i jorda. Har dessverre ikke bilde av disse.

Gulv til telt / terrasse Dsc01010


Det ferdige resultatet ser sånn ut. I vinter har det vert stormflo der bølgene har skyllet over plattingen og det har den visst nok tålt uten nevneverdig skade.


Gulv til telt / terrasse Dsc01011

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Kenneth
CARAVANER
CARAVANER
Kenneth


Male
Antall Innlegg : 65
Age : 50
Localisation : Jæren
Registration date : 02.03.2008

Gulv til telt / terrasse Empty
PosteTema: Re: Gulv til telt / terrasse   Gulv til telt / terrasse Icon_minitimeMan 3 Mar 2008 - 17:36

Lekkert!

Dere får gjerne ringe om dere er på Jær-traktene en gang. Helst før påske. Laughing
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gulv til telt / terrasse Empty
PosteTema: Re: Gulv til telt / terrasse   Gulv til telt / terrasse Icon_minitimeTir 4 Mar 2008 - 22:09

Kenneth skrev:
Hei Morten, og takk for ditt bidrag også! Smile

Men et lite spørsmål; Er du snekker?

Men ellers så er det slik jeg har kommet frem til at jeg må gjøre. Men jeg tenkte å droppe de nederste bjelkene, mest pga at det blir så altfor høyt å bygge opp vogna. Mener du at det vil gjøre det hele mindre solid?

hei Kenneth

nei jeg er ikke snekker! men har bygget mange hytter i min barndom hehe!

og har stort sett sagt ja når noen spør om jeg vil være med å sette opp en terrase, ol.

det vil nok bli mindre solid, men legger du nok støtter under vil det nok holde, problemet er ikke at det faller i fra hverandre for terrasse borda holder det på plass men ofte blir disse plattingene som bare er en ramme litt skeive! de har en tendens til å synke litt her og der!

bare ta deg en tur rundt å se! men som sagt det er mange som gjør det slik, men husk å bruke bra med støtte under, så holder det sikkert!

morten
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Gulv til telt / terrasse Empty
PosteTema: Re: Gulv til telt / terrasse   Gulv til telt / terrasse Icon_minitimeTir 4 Mar 2008 - 22:12

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ SÅ FINE GULV DERE LAGER GUTTER
KJEMPE FINTTTTTTTTTTTTTTT
OG SÅ NYDELIG RUNDT
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Gulv til telt / terrasse Empty
PosteTema: Re: Gulv til telt / terrasse   Gulv til telt / terrasse Icon_minitimeTir 4 Mar 2008 - 23:11

Prismessig er det ikke så ille. Jeg mener jeg bet 21,- pr mtr for 2"6" og 13,- for standard terrassebord. Ikke kjøp de på tilbud til 8,- eller hva de koster. Så fulle av kvist og drit at de knekker under legging. Jeg ble impregnert av terrassene til "proffene" her ja Smile
Til Toppen Go down
Kånå te Maen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Kånå te Maen


Female
Antall Innlegg : 283
Age : 56
Localisation : Rogaland
Registration date : 06.04.2008

Gulv til telt / terrasse Empty
PosteTema: Re: Gulv til telt / terrasse   Gulv til telt / terrasse Icon_minitimeSøn 6 Apr 2008 - 21:27

Her var det mange tips.

Morten t: er plattingen inni teltet like høy som plattingen utfor?
forstår det slik at den er bygget i to omganger. Først slås teltet opp og så lages platting inni dette. ( men hvor er stengene festet imens?????) og så festes teltet og så lager du platting rundt dette igjen?
Det er jammen ikke lett å være sylfersk camper..
Til Toppen Go down
http://www.kosmodesign.net
Kånå te Maen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Kånå te Maen


Female
Antall Innlegg : 283
Age : 56
Localisation : Rogaland
Registration date : 06.04.2008

Gulv til telt / terrasse Empty
PosteTema: Re: Gulv til telt / terrasse   Gulv til telt / terrasse Icon_minitimeSøn 6 Apr 2008 - 21:43

ulla skrev:
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ SÅ FINE GULV DERE LAGER GUTTER
KJEMPE FINTTTTTTTTTTTTTTT
OG SÅ NYDELIG RUNDT


Enig. Har vist bilde til Maen og sagt at sånn vil jeg også ha det. bounce
Til Toppen Go down
http://www.kosmodesign.net
Gjest
Gjest




Gulv til telt / terrasse Empty
PosteTema: Re: Gulv til telt / terrasse   Gulv til telt / terrasse Icon_minitimeSøn 6 Apr 2008 - 23:26

Kånå te Maen skrev:
Her var det mange tips.

Morten t: er plattingen inni teltet like høy som plattingen utfor?
forstår det slik at den er bygget i to omganger. Først slås teltet opp og så lages platting inni dette. ( men hvor er stengene festet imens?????) og så festes teltet og så lager du platting rundt dette igjen?
Det er jammen ikke lett å være sylfersk camper..

Hei Kånå te Maen!!

på den første platten jeg bygget, som jeg har vist lengre oppe her så ble platten til teltet bygget først, men når jeg da skulle bygge resten, var det høyde forskjell i bakken sånn at plattingen inne i teltet ble lavere enn resten. det funket men var ikke så praktiskt!
sånn jeg har det nå så er platten til teltet høyere enn det utvendige.
det er flere fordeler med å ha telt platten høyere enn det utvendige for da har det ikke så lett for å renne vann inn!
pluss at det er syns jeg bedre og lettere å feste strikkene!
jeg tar et ca mål av vogna teltet blir jo omtrent ifra kant til kant på vogna kanskje også litt utforbi!
sett opp teltet en gang og lag noen merker! eller gjør som jeg gjorde første gangen kikk på naboen! (ps! med lik vogn og telt)
lag en platting som er litt for stor uten og feste bjelkene under!
jeg satte ikke opp teltet før platten var nesten ferdig, mye lettere å jobbe og man griser ikke til teltet med sag spon osv! høres tungvindt ut å snekre med teltet oppe?? planker ut og inn saging osv,

som du ser her, den bjelken som er under terrasse borda langs med telt kanten er løs og jeg justerer den etter hvor langt teltet når, merk av telt kanten og sag av de overflødige bitene!
Gulv til telt / terrasse I223305147_38594_4

her underser du hva jeg mener med at det er fint å ha en kant på plattingen!
Gulv til telt / terrasse I229758449_97191_4

håper det hjelper litt! for å få platten til teltet litt høyere enn resten så er det nok mulig at du må bygge litt opp under hjula! kommer litt an på terrenget!
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Gulv til telt / terrasse Empty
PosteTema: Re: Gulv til telt / terrasse   Gulv til telt / terrasse Icon_minitimeSøn 6 Apr 2008 - 23:32

man oppnår jo å ikke være særlig væravhengig hvis man bygger med teltet oppe
Til Toppen Go down
Sponsored content





Gulv til telt / terrasse Empty
PosteTema: Re: Gulv til telt / terrasse   Gulv til telt / terrasse Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Gulv til telt / terrasse
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Tips vinterlagring av bobil
» Husvagn Svenson telt (HS telt)
» penta telt eller annet telt med 3,5 m dybde eller mer ønskes
» Telt str???
» Hva på gulv i fortelt

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TIPS & TRIKS-
Gå Til: