| Strøm | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
Sten Rune Admin

Antall Innlegg : 15853 Age : 53 Localisation : Sande i Vestfold Registration date : 15.03.2007
 | Tema: Strøm Ons 18 Apr 2007 - 21:25 | |
| Er det noen som har et oppsett på tilkoblingene i 13-pins kontaktene på
bil? _________________ Sten Rune "Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti, men den vogna mi har je det godt i...." Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet) Chevrolet Suburban -95  | |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Strøm Ons 18 Apr 2007 - 21:33 | |
| Sten rune
Skal se om det ligger et i bilen, jeg vet jeg har lagt et en lur plass.... men kona er ute på vift, så visst ingen kommer med dette rimelig snart, så minn meg på det.... for jeg vet jeg har et sted...
Vegard |
|
 | |
Jan MODERATOR

Antall Innlegg : 15679 Age : 49 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
 | Tema: Re: Strøm Ons 18 Apr 2007 - 21:38 | |
| | |
|
 | |
Sten Rune Admin

Antall Innlegg : 15853 Age : 53 Localisation : Sande i Vestfold Registration date : 15.03.2007
 | Tema: Re: Strøm Ons 18 Apr 2007 - 21:39 | |
| Vegard
Det er bra.
Veit at det sto i et eller annet innlegg på NCC-forumet og men hvor det er blitt av....se det....i det store dragsuget!!! _________________ Sten Rune "Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti, men den vogna mi har je det godt i...." Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet) Chevrolet Suburban -95  | |
|
 | |
Sten Rune Admin

| Tema: Re: Strøm Ons 18 Apr 2007 - 21:41 | |
| jrh Akkurat det jeg var ute etter!  _________________ Sten Rune "Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti, men den vogna mi har je det godt i...." Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet) Chevrolet Suburban -95  | |
|
 | |
Espen H. CARAVANER

Antall Innlegg : 65 Localisation : Stokke, Tønsberg Registration date : 11.09.2007
 | Tema: Re: Strøm Lør 29 Des 2007 - 21:58 | |
| Hei Lurer på noe ang. 12V i vogna. Har tenkt å kanskje få montert et batteri med lading mens jeg kjører, altså fra bilen. Har fra før et eget batteri til Moveren, men det blir anbefalt å ikke bruke dette til annet. Derfor et batteri til. Men så er det vel sånn at bilens dynamo har en grense for hva den klarer å lade? Noen som vet noe om dette? På forhånd takk Espen | |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Strøm Lør 29 Des 2007 - 22:23 | |
| Hei Dynamoens størrelse og lading, er tilpasset bilens orginalbatteri, pluss alt el-utstyr, og litt til.... det er ikke tilrådelig å sammekople to ulike batterier, og det er det beste batteriet som ryker, når dette gjøres, da dette vil prøve å løfte det dårligste opp på samme nivå.... På dynamoen, er det børstene som får kjørt seg, og som slites unormalt.... Jeg har så mye med batterier på jobb å gjøre, at jeg har valgt å ikke koble dette på min bil..... selv om ledningen ligger klar |
|
 | |
Espen H. CARAVANER

Antall Innlegg : 65 Localisation : Stokke, Tønsberg Registration date : 11.09.2007
 | Tema: Re: Strøm Lør 29 Des 2007 - 22:29 | |
| Vegard Takk for raskt og klart svar. Da blir det ikke batteri på oss, behovet er heller ikke stort da vi ligger på plasser med strømtilkobling. Men rart med det, skal liksom ha allt vet du, hehe
Espen | |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Strøm Lør 29 Des 2007 - 22:34 | |
| - Espen H. skrev:
- Vegard
Takk for raskt og klart svar. Da blir det ikke batteri på oss, behovet er heller ikke stort da vi ligger på plasser med strømtilkobling. Men rart med det, skal liksom ha allt vet du, hehe
Espen Espen nytteverdien av dette for oss, vil være så mye mindre enn ulempene.... men det er forhandlere her, som skal selge, og de sier jo "bare sett inn, det går så fint"..... jeg skal ikke ha dette, etter de erfaringene jeg selv har gjort vedr batterianlegg på jobb, og mener du gjør en fornuftig avgjørelse.... |
|
 | |
Sponsored content
 | Tema: Re: Strøm  | |
| |
|
 | |
| Strøm | |
|