CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Mitt telt er for stort...

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Bema




Antall Innlegg : 11
Localisation : Kongsberg
Registration date : 01.07.2008

Mitt telt er for stort... Empty
PosteTema: Mitt telt er for stort...   Mitt telt er for stort... Icon_minitimeTir 1 Jul 2008 - 20:22

Jeg har akkurat kjøpt meg en Hobby 560, 1997 modell. Jeg er kjempe fornøyd med vogna, men problemet er at det fulgte med ett Isabella Penta telt. Dette er altfor stort og tungvindt å sette opp for kun 14 dager, så jeg kunne tenke meg ett vanlig telt isteden. Er det noen som vet om eller som har ett telt de har tenkt til å selge??

Det begynner å haste litt siden vi reiser på ferie den 7/7..
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Mitt telt er for stort... Empty
PosteTema: Re: Mitt telt er for stort...   Mitt telt er for stort... Icon_minitimeTir 1 Jul 2008 - 20:37

Bema. Velkommen på caravanforum.
Jeg med her et penta telt og vi har brukt det et par ganger. Nå ligger vi sjelden mer enn et par dager på samme sted så vi bruker et universaltelt til vanlig. Men skulle jeg ha ligget noen dager på samme sted da hadde jeg smelt opp pentaen. Godt med den ekstra plassen man får i pentaen særlig dersom man er flere.
Har man satt opp pentaen et par ganger så er det ikke så mye mere arbeid enn et mindre telt å sette opp. Kan virke noe mye arbeid når man ser på alle disse stengene og man lurer kanskje på om man må tilkalle rørleggere men tar man seg bryet med å sortere stengene først så går det ganske kjapt.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Bema




Antall Innlegg : 11
Localisation : Kongsberg
Registration date : 01.07.2008

Mitt telt er for stort... Empty
PosteTema: Re: Mitt telt er for stort...   Mitt telt er for stort... Icon_minitimeTir 1 Jul 2008 - 20:50

lol sant nok...men det veier en god del mere også en vanlige telt, men får vi ikke tak i "vanlig" telt, så må vi jo bruke pentatelte selvom det er veeeldig mange stenger der;)
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Mitt telt er for stort... Empty
PosteTema: Re: Mitt telt er for stort...   Mitt telt er for stort... Icon_minitimeTir 1 Jul 2008 - 21:04

Hvilke A-MÅL skal du ha??
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mitt telt er for stort... Empty
PosteTema: Re: Mitt telt er for stort...   Mitt telt er for stort... Icon_minitimeTir 1 Jul 2008 - 21:08

Bema skrev:
Jeg har akkurat kjøpt meg en Hobby 560, 1997 modell. Jeg er kjempe fornøyd med vogna, men problemet er at det fulgte med ett Isabella Penta telt. Dette er altfor stort og tungvindt å sette opp for kun 14 dager, så jeg kunne tenke meg ett vanlig telt isteden. Er det noen som vet om eller som har ett telt de har tenkt til å selge??

Det begynner å haste litt siden vi reiser på ferie den 7/7..

Hei

Jeg har ikke noe telt å selge, men kan fortelle hva vi gjør.
Vi ligger nemlig sjelden lenger enn 3 netter på samme sted.

Vi har valgt den geniale løsningen med markise og vegger.
Fiamma Zip markise ruller du ut på 1-3 minutter. Denne kan du bruke alene om du blir ei natt eller to.

Føler du behovet henger du opp løse vegger med glidelås mot markisetaket. Dette er unnagjort på 15-30 minutter (tror jeg).

Genail og grei løsning for oss som lever et nomadeliv.
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Mitt telt er for stort... Empty
PosteTema: Re: Mitt telt er for stort...   Mitt telt er for stort... Icon_minitimeTir 1 Jul 2008 - 21:10

Rufus skrev:
Bema skrev:
Jeg har akkurat kjøpt meg en Hobby 560, 1997 modell. Jeg er kjempe fornøyd med vogna, men problemet er at det fulgte med ett Isabella Penta telt. Dette er altfor stort og tungvindt å sette opp for kun 14 dager, så jeg kunne tenke meg ett vanlig telt isteden. Er det noen som vet om eller som har ett telt de har tenkt til å selge??

Det begynner å haste litt siden vi reiser på ferie den 7/7..

Hei

Jeg har ikke noe telt å selge, men kan fortelle hva vi gjør.
Vi ligger nemlig sjelden lenger enn 3 netter på samme sted.

Vi har valgt den geniale løsningen med markise og vegger.
Fiamma Zip markise ruller du ut på 1-3 minutter. Denne kan du bruke alene om du blir ei natt eller to.

Føler du behovet henger du opp løse vegger med glidelås mot markisetaket. Dette er unnagjort på 15-30 minutter (tror jeg).

Genail og grei løsning for oss som lever et nomadeliv.

HEI RUFUS..
Det er det vi skal gjøre i sommer,fant ut det var best,istedet for telt ((har ikke penta)) sunny
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mitt telt er for stort... Empty
PosteTema: Re: Mitt telt er for stort...   Mitt telt er for stort... Icon_minitimeTir 1 Jul 2008 - 21:13

Ulla

Kan anbefales på det sterkeste.
Til Toppen Go down
Bema




Antall Innlegg : 11
Localisation : Kongsberg
Registration date : 01.07.2008

Mitt telt er for stort... Empty
PosteTema: Re: Mitt telt er for stort...   Mitt telt er for stort... Icon_minitimeTir 1 Jul 2008 - 21:17

ulla skrev:
Hvilke A-MÅL skal du ha??

A1000 eller A1025 kan vi også bruke.


Og jeg ser at de løsingene dere kommer med er kjempe smarte, men vi har nå funnet ut at det er best med telt siden vi ligger på samme plass i 14 dager av gangen.
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Mitt telt er for stort... Empty
PosteTema: Re: Mitt telt er for stort...   Mitt telt er for stort... Icon_minitimeTir 1 Jul 2008 - 21:26

Bema skrev:
ulla skrev:
Hvilke A-MÅL skal du ha??

A1000 eller A1025 kan vi også bruke.


Og jeg ser at de løsingene dere kommer med er kjempe smarte, men vi har nå funnet ut at det er best med telt siden vi ligger på samme plass i 14 dager av gangen.

Jeg har et på 1000,dvs det stod oppe 1 uke fikk mye vann på sig,men etter en sjekk tok det ikke skade som vi trodde,May-Britt her på forum en snill jente fant et telt til mig,så mit "gjerak"er tilsalgs,så ta kontakt nok av stenger der også men det er 3m...brukt 1 uke ikke noe fejl er sjekket ut Mitt telt er for stort... Vivaldi_005(1)
Til Toppen Go down
Bema




Antall Innlegg : 11
Localisation : Kongsberg
Registration date : 01.07.2008

Mitt telt er for stort... Empty
PosteTema: Re: Mitt telt er for stort...   Mitt telt er for stort... Icon_minitimeTir 1 Jul 2008 - 21:42

Kjempe flott:) Jeg har sendt deg en mld:)
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Mitt telt er for stort... Empty
PosteTema: Re: Mitt telt er for stort...   Mitt telt er for stort... Icon_minitimeTir 1 Jul 2008 - 22:39

Bema skrev:
Kjempe flott:) Jeg har sendt deg en mld:)

HAR SVART☀ sunny
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Mitt telt er for stort... Empty
PosteTema: Re: Mitt telt er for stort...   Mitt telt er for stort... Icon_minitimeOns 2 Jul 2008 - 8:58

FINNdotNO!
Til Toppen Go down
Bema




Antall Innlegg : 11
Localisation : Kongsberg
Registration date : 01.07.2008

Mitt telt er for stort... Empty
PosteTema: Re: Mitt telt er for stort...   Mitt telt er for stort... Icon_minitimeOns 2 Jul 2008 - 9:39

thor_egil skrev:
FINNdotNO!

Jeg har saumfart Finn.no, men det er utrolig lite med telt som har mine A-mål. Og de jeg har funnet ligger laaaangt unna der jeg bor
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Mitt telt er for stort... Empty
PosteTema: Re: Mitt telt er for stort...   Mitt telt er for stort... Icon_minitimeOns 2 Jul 2008 - 10:31

AUda... Finn pleier jo å være greit med tanke på god tilgjengelighet og stort marked...

Langt unna.. Møt mannen som kjører bomtur for å se på bil fra Hønefoss til Kristiansund!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mitt telt er for stort... Empty
PosteTema: Re: Mitt telt er for stort...   Mitt telt er for stort... Icon_minitimeOns 2 Jul 2008 - 10:41

Bema skrev:
ulla skrev:
Hvilke A-MÅL skal du ha??

A1000 eller A1025 kan vi også bruke.


Og jeg ser at de løsingene dere kommer med er kjempe smarte, men vi har nå funnet ut at det er best med telt siden vi ligger på samme plass i 14 dager av gangen.

Bema
Er du så sikker på at du skal ha så stort som 1025-1050 til en 560 vogn. Jeg har 600 vogn og bruker 1025 på min.
Du vet hvordan du måler A-mål......måler fra bakken og runt og ned igjen på bakken...vølger skinna altså Laughing Laughing Laughing Laughing
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mitt telt er for stort... Empty
PosteTema: Re: Mitt telt er for stort...   Mitt telt er for stort... Icon_minitimeOns 2 Jul 2008 - 11:02

Vogna har A-mål 1000 og hun mener vel kanskje hun kan bruke 1025, det blir jo da 12,5cm for mye på hver ende.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mitt telt er for stort... Empty
PosteTema: Re: Mitt telt er for stort...   Mitt telt er for stort... Icon_minitimeOns 2 Jul 2008 - 11:10

Torry skrev:
Vogna har A-mål 1000 og hun mener vel kanskje hun kan bruke 1025, det blir jo da 12,5cm for mye på hver ende.

Torry

Det ligger ett på Kjeller....rett ved Lillestrøm....
Dette har sitti på Solifer. teltskinna på Solifer`n går ned før gasskassa og det pga. av det er utlufting for primusen på gasskassa. Betegnelse 6002 som denne har...betyr 600 lengde og 2 tallet er for boggi......Bare for å forklare at dette teltet muligen kunne ha passa deg....

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14000950&sid=xz8rafOYhmU003427&WT.svl=Link
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mitt telt er for stort... Empty
PosteTema: Re: Mitt telt er for stort...   Mitt telt er for stort... Icon_minitimeOns 2 Jul 2008 - 11:16

Solifer 6002 har A-mål 1000, men det står i annonsen at de teltene selges samlet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mitt telt er for stort... Empty
PosteTema: Re: Mitt telt er for stort...   Mitt telt er for stort... Icon_minitimeOns 2 Jul 2008 - 11:18

Torry skrev:
Solifer 6002 har A-mål 1000, men det står i annonsen at de teltene selges samlet.

Ja, jeg vet, men er det så umulig å bli kvitt ett vintertelt.....tenkte ikke prisen var så innmari gæli.......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mitt telt er for stort... Empty
PosteTema: Re: Mitt telt er for stort...   Mitt telt er for stort... Icon_minitimeOns 2 Jul 2008 - 11:25

Til Toppen Go down
Bema




Antall Innlegg : 11
Localisation : Kongsberg
Registration date : 01.07.2008

Mitt telt er for stort... Empty
PosteTema: Re: Mitt telt er for stort...   Mitt telt er for stort... Icon_minitimeOns 2 Jul 2008 - 13:39

Tove skrev:
Bema skrev:
ulla skrev:
Hvilke A-MÅL skal du ha??

A1000 eller A1025 kan vi også bruke.


Og jeg ser at de løsingene dere kommer med er kjempe smarte, men vi har nå funnet ut at det er best med telt siden vi ligger på samme plass i 14 dager av gangen.

Bema
Er du så sikker på at du skal ha så stort som 1025-1050 til en 560 vogn. Jeg har 600 vogn og bruker 1025 på min.
Du vet hvordan du måler A-mål......måler fra bakken og runt og ned igjen på bakken...vølger skinna altså Laughing Laughing Laughing Laughing

Ja jeg er sikker. Det står at jeg skal bruke A1000, men kan bruke A1025 Surprised
Til Toppen Go down
Sponsored content





Mitt telt er for stort... Empty
PosteTema: Re: Mitt telt er for stort...   Mitt telt er for stort... Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Mitt telt er for stort...
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» mitt standby telt
» Tips vinterlagring av bobil
» Husvagn Svenson telt (HS telt)
» penta telt eller annet telt med 3,5 m dybde eller mer ønskes
» Mitt spikerteltprosjekt

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: