CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hobby Kvalitet

Go down 
+9
thor_egil
Elisabeth
Sten Rune
Johnny
Jan
Admin
Arnfinn
Pondus
Jan Ole
13 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Next
AvInnlegg
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Hobby Kvalitet - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 8 Icon_minitimeFre 8 Jun 2007 - 19:44

Vegard skrev:


Og du, er det dimmer på lysene, øker levetiden betraktelig på pærene...


Ikke meningen å spore av, men har følgende melding: En elektronisk trafo som blir benyttet til spotter hjemme, gir vanligvis ut 11,5V, Hvis denne spenningen blir dempet bare 1V, til 10,5V, forlenger du levetiden på pærene med ca. 50%. Dette har jeg selv fått opplyst på Osram og også erfart selv. Senking av 1V ser du nesten ikke forskjell i lyset.

Men hva hadde dette med kvalitet å gjøre...... scratch

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Hobby Kvalitet - Page 8 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 8 Icon_minitimeFre 8 Jun 2007 - 20:02

Morten t skrev:
Jepp Numpsey

enig i det, jeg skrev også i det forrige innlegget at det var forskjell på f.eks. steikeovner!
i min vogn er det varme bak i ovnen plus at jeg kan bruke bare grill, ikke begge samtidig! iandre vogner jeg har sett inne i er det flere innstillinger både under og over varme, så her har de på min vogn valgt en billigere modell!
her tror jeg noe av grunnen også kan ligge, de Nordiske ( tar de for det er de som er dyrest) velger dyrer (bedre) modeller for å heve den totale kvalitets følelsen i vogna! et annet eks. er jo vann pumpene, ladere har det også vært mye diskutert om.
stort sett velges de samme produsentene som underleverandører, men hvis Hobby velger de enkleste modellene vil det helt klart også ha mye å si på den totale prisen!

så jo bare i Vegards og Haralds Bjølsether at steikeovnene i de to vognene var mye flottere og hadde mange flere innstillinger enn den i min vogn!

så derfor kunne jeg tenke meg å se en oversikt over hva man valgte i de forskjellige merkene, og sammenlignet!
Tror morten t er inne på noe veldig viktig nå!! Og tar man i tilegg utviklingskostnader og fordeler på hver enkelt vogn vil jo en produsent som leverer 10 000 vogner komme heldig ut, Ta så litt lavere lønnskostnader, kutt ut Alde, batteri, større omformer, Integrert stereo og høyttalere, lekkasjetester og en del dyrere marerialvalg inne i vogna og i tilegg registrerer eg at f.eks Bjølle har en del aluprofiler utvendig som ikke akkurat er billige saker ,tror eg en god del av forklaringen er funnet, Hobby kan jo også senke avansen betydelig siden de selger så mye mer vogner, Så eg mener at prisene ikke er noen hokus pokus eg!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 8 Icon_minitimeSøn 10 Jun 2007 - 13:22

Harald.

Hobby produserer over 20.000 vogner i året,og da blir jo dine argumenter enda mer fornuftige.Hehe.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 8 Icon_minitimeSøn 10 Jun 2007 - 19:58

Arve, tror ihvertfall veldig mye av forklaringen ligger på disse punkta eg ramser opp.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 8 Icon_minitimeSøn 10 Jun 2007 - 21:05

Harald.

Åff kårsj.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 8 Icon_minitimeSøn 10 Jun 2007 - 22:18

Leser om en på forumet til NCC som har en ny Hobby som har slått seg kraftig i sola,har lagt ut bilder også.....dere som vet. Er dette normalt eller??
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Hobby Kvalitet - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 8 Icon_minitimeSøn 10 Jun 2007 - 22:19

Harald skrev:
Leser om en på forumet til NCC som har en ny Hobby som har slått seg kraftig i sola,har lagt ut bilder også.....dere som vet. Er dette normalt eller??
kan du kopiere linkene hit?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 8 Icon_minitimeSøn 10 Jun 2007 - 22:28

Jan,uff er ikke så flink med sånt,men sikkert andre som kan...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 8 Icon_minitimeSøn 10 Jun 2007 - 22:30

slike bulker så jeg på nabovogna nedenfor oss i går..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 8 Icon_minitimeSøn 10 Jun 2007 - 22:31

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 8 Icon_minitimeSøn 10 Jun 2007 - 22:31

Hvilket merke var det Morten E
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 8 Icon_minitimeSøn 10 Jun 2007 - 22:32

det er en Hobby 650 -07 modell
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Hobby Kvalitet - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 8 Icon_minitimeSøn 10 Jun 2007 - 22:34


_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Hobby Kvalitet - Page 8 Caravan
Til Toppen Go down
Kurt
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 358
Age : 55
Localisation : Sotra
Registration date : 09.05.2007

Hobby Kvalitet - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 8 Icon_minitimeSøn 10 Jun 2007 - 22:35

Hei, har en 2006 Hobby 650 kfu. Så i dag at det blir bulker på den når solen varmer den. Er dette normalt? Skjønner jo at metallet utvider seg når det blir varmt, men har aldrig sett dette på andre vogner. Nå er solen gått ned og bulkene er borte, bortsett fra en over kjøkkenvinduet. Prøver og legge med bilder på linken under. Da solen skinte på høyre siden var det en tilsvarende bulk fra bakvinduet og fram til døra (4-6 meter lang bulk) Er det noe feil med vogna???

http://www.eurofoto.no/show_album.php?aid=1481073
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Hobby Kvalitet - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 8 Icon_minitimeSøn 10 Jun 2007 - 22:35

Morten E skrev:
http://www.eurofoto.no/show_album.php?aid=1481073
dette er en produksjonsfeil rett og slett.
ser ut som om materialen som er brukt over vinduet ikke var tørr ved montering
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 8 Icon_minitimeSøn 10 Jun 2007 - 22:36

Harald & co.

Hm,tror ikke han skal dramatisere dette så mye.Levende materie dette her.I en Cabby vi hadde rørte taket seg flere millimeter alt etter som det var varmt eller kaldt.Glepper mellom tak og overskap en del av dagen,men taket plutselig kom og "tok" skapene noen timer etterpå.Plåten på Cabby henger i hop med isoleringa,så de følger hverandre.På din vogn,så ligger jo plåten løst,så derfor merker ikke du noe til dette.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 8 Icon_minitimeSøn 10 Jun 2007 - 22:38

Jan skrev:
Morten E skrev:
http://www.eurofoto.no/show_album.php?aid=1481073
dette er en produksjonsfeil rett og slett.
ser ut som om materialen som er brukt over vinduet ikke var tørr ved montering

Jan.

Kanskje du har rett i det.Men bulken blir jo borte om kvelden.Ka du tru ?
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Hobby Kvalitet - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 8 Icon_minitimeSøn 10 Jun 2007 - 22:42

ARVE skrev:
Jan skrev:
Morten E skrev:
http://www.eurofoto.no/show_album.php?aid=1481073
dette er en produksjonsfeil rett og slett.
ser ut som om materialen som er brukt over vinduet ikke var tørr ved montering

Jan.

Kanskje du har rett i det.Men bulken blir jo borte om kvelden.Ka du tru ?
hvis ting er riktig inni den veggen der så skal jeg bygge meg hytte, og selge vogna tror jeg.
det er ikke normalt at det er slik, for det skal jo være treverk bak der, men det kan jo hende at jeg tar feil med årsaken, men at noe er galt er det ingen tvil om
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 8 Icon_minitimeSøn 10 Jun 2007 - 22:47

Jan.

Tja,jeg tør ikke å ha noen bastante meninger om den konkrete vogna,mer enn at jeg vet at vognene "lever",ettersom tempen varierer.Men pent var det ikke det der.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Hobby Kvalitet - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 8 Icon_minitimeSøn 10 Jun 2007 - 22:48

ARVE skrev:
Jan.

Tja,jeg tør ikke å ha noen bastante meninger om den konkrete vogna,mer enn at jeg vet at vognene "lever",ettersom tempen varierer.Men pent var det ikke det der.
ja vogner lever, men de lever ikke så ujevnt at de forandrer fasong
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 8 Icon_minitimeSøn 10 Jun 2007 - 22:54

Jan.

Hehe,nei kanskje ikke.

Men om du ser vogner i et visst lys,så er det ofte at man kan se at det er noe innenfor platene.Derfor jeg er litt skeptisk til at det er noe alvorlig feil med denne Hobbyen.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Hobby Kvalitet - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 8 Icon_minitimeSøn 10 Jun 2007 - 22:56

Er det ikke en Hobby da......Hobby Kvalitet - Page 8 Fire

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Hobby Kvalitet - Page 8 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 8 Icon_minitimeSøn 10 Jun 2007 - 22:57

Noen som har sett dette omhandlet i instruksjonsbøker, Burde kanskje stått der om det var helt normalt så ikke folk mister nattesøvnen av dette
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 8 Icon_minitimeSøn 10 Jun 2007 - 23:00

Harald.

Du vet det at det finnes endel treverk bak den utvendige plata her og der,så innimellom,så kan det jo hende at noe av reisverket trykker på,eller at plata trykker mot treverket.

Jeg er ingen snekker eller ingeniør,men jeg har da sett noen vogner i mitt liv.Og som sagt,så har jeg nå og da sett at noe synes fra innsiden av platene.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 8 Icon_minitimeSøn 10 Jun 2007 - 23:06

eg og har sett det,men da er det jo permanent, noen Hobbyfolk får sjekke dette bedre opp!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 8 Icon_minitimeSøn 10 Jun 2007 - 23:12

Harald.

Helt korrekt.Jeg har ikke sett at det har kommet og gått,men at det er permanent,som du sier.På Bjølseth så slipper du jo å tenke på dette.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 8 Icon_minitimeSøn 10 Jun 2007 - 23:32

Vel hobbymann er jeg og hvis det der hadde vært på min vogn hadde forhandleren fått ta seg en tur litt kjapt!!
så verken pent ut eller riktig ut spør du meg??
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 8 Icon_minitimeTor 14 Jun 2007 - 13:39

Ser at tron Næss kommenterer at sidene ikke skal bule ved oppheting av sidene, da er siden løsnet fra limet,derimot er det normalt på taket som jo ikke er limt, Så da er vel kanskje konklusjonen at dette ikke skal være slik og at det gir grunn til reklamasjon
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 8 Icon_minitimeTor 14 Jun 2007 - 13:52

Harald.

Kan nok være riktig det ja.Men om man ser på bildene,se det jo nesten ut som om det er noe innenfra som trykker på platene.

Må nesten se dette "live" tror jeg.Blir litt gjetting fra min side i hvert fall.
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Hobby Kvalitet - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 8 Icon_minitimeTor 14 Jun 2007 - 14:36

Morten E skrev:
http://www.eurofoto.no/show_album.php?aid=1481073

Guud Brutle meg. La oss håpe at denne eieren får ny vogn. Det er sikkert som banken at det er produksjonsfeil. Vognveggen har skilt seg fra bindingsverket...... Trist.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 8 Icon_minitimeFre 15 Jun 2007 - 10:53

Arve,du har sikkert ikke lest innlegga til vedkommende som hadde problem med dette,Der kommer det fram at det var når sola sto på at dette skjedde og at det var nesten helt vekke om kvelden, I tilegg måtte de kappe av en plastkanal som gikk fra benk og opp under kjøkkenskap, dette hadde forhandler gjort uten å ville bekrefte det etterpå!! Helt klart en feil med denne vogna Arve
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 8 Icon_minitimeFre 15 Jun 2007 - 11:04

Harald.

Joda,har lest innleggene jeg.Ikke bare de utvendige platene som beveger seg etter som det er kaldt eller varmt.Interiør og plast krymper og strekker og på seg i tide og utide.Dette har jeg sett på flere av vognene vi har hatt og.Men at det kan være en feil på den spesifikke vogna,kan selvsagt medføre riktighet.

At noe har "sluppet",og at lim/tetningsmasse ikke er helt 100 % overalt,er jo relativt vanlig på campingvogner.

Mye manuelt arbeid på ei vogn,så den menneskelige faktoren vil jo av og til spille inn.Alle har vel en dårlig dag på jobb i blant.

Og uansett hva man har av rutiner og ISO-sertifiseringer,så er jo aldri noe helt "bulletproof".

Skal forøvrig bli spennende å høre løsningen på akkurat denne vogna her.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 8 Icon_minitimeFre 15 Jun 2007 - 11:06

OK Hehe
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 8 Icon_minitimeSøn 17 Jun 2007 - 17:46

Vel

nå har jeg undersøkt min vogn skikkelig, med tanke på disse bulene!
og resultatet sjokkerte meg egentlig veldigt! for de var på min vogn og! over vinduene ser det ut som om det ligger en list/ bjelke langsmed hele vogna, likt som på bildene!

jeg ble lettere sjokkert og raste rundt i vogna kjente inne i vogna joda de er der og, raste rundt og sa til kona at maco skal få besøk på mandag!
dette skal jeg ikke ha for hvem vil ha en vogn som ser sånn ut!
etterpå skulle vi gå en tur rundt på campingen, så sier kona når vi kommer bortiveien, se der den vogna har akkurat det samme, oi sa jeg og kikket på stort sett alle vogner som er på campingen som står langsveien!

det er faktiskt i mere eller mindre grad (likt som på bilde) på alle Hobby vognene som jeg så! også Knaus vognene hadde lignende merker på vognveggen!

kikket ikke de andre vogn merkene etter i sømmene, da ca 90% av vognene her er nettop knaus eller Hobby, med flest Hobby!

det det ser ut som er at det ligger en list/ støtte av en eller anne slag over vinuene og det er her bulen vises! den kjennes også på innsiden av vongen!

men vær trygg, jeg skal på maco i morgen å spørre! for estetiskt likte jeg det ikke!
jeg har jo sittet ute i teltet, men har ikke lagt merke til det før, ikke når jeg polerte heller!
så om det er noe som har kommet i den senere tiden når det var skikkelig varmt vet jeg ikke, men her skal det snuses!!
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Hobby Kvalitet - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 8 Icon_minitimeSøn 17 Jun 2007 - 19:30

Morten T
Dette høres ut til å være et gammelt fenomen.
Har sett slike utbulinger også på mi gamle hobbyvogn.
Om det skylles samme årsak vites ikke men kjekt er det i allefall ikke.
Håper at du får en ordentlig forklaring på hva årsaken er.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Sponsored content





Hobby Kvalitet - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 8 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hobby Kvalitet
Til Toppen 
Side 8 av 11Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Next
 Similar topics
-
» Kvalitet på innventar for Hobby 2013 modeller.
» Dårlig kvalitet på pakninger takluker 2007 Hobby 650 UMFE
» Kvalitet
» Kvalitet
» Kvalitet

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: