CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hobby Kvalitet

Go down 
+9
thor_egil
Elisabeth
Sten Rune
Johnny
Jan
Admin
Arnfinn
Pondus
Jan Ole
13 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 9 Icon_minitimeSøn 17 Jun 2007 - 19:44

jeg gikk også og tittet på Hobby vognene på plassen i helga, og nesten samtlige hadde denne stripa over vinduene på langsiden..
Til Toppen Go down
fred
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 9 Icon_minitimeSøn 17 Jun 2007 - 20:29

Hmm...

Dette skal jeg se veldig nøye på til kommende helg!
Har ikke lagt merke til noe på vår vogn enda. Men har jo selfølgelig ikke sett etter dette heller.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 9 Icon_minitimeSøn 17 Jun 2007 - 20:33

Johnny U skrev:
Morten T
Dette høres ut til å være et gammelt fenomen.
Har sett slike utbulinger også på mi gamle hobbyvogn.
Om det skylles samme årsak vites ikke men kjekt er det i allefall ikke.
Håper at du får en ordentlig forklaring på hva årsaken er.

Johnny U

det er ikke noe nytt fenomen, for det var på samtlige vogner, helt ned til de modellene som hadde de brune stripene, der så jeg ingen ting!

samtlige hvite vogner med de blå og grå stripene hadde disse merkene, men på noen tydligere enn på andre! noen måtte man helt oppi og nesten kjenne for å se mens andre var tydlige på lang avstand!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 9 Icon_minitimeSøn 17 Jun 2007 - 20:40

har foresten vært inne å sett på de første bildene jeg tok av vogna og forstørret dem! der vises ingen ting så dette er noe som har kommet mens den har stått i ro og!! og nå i senere tid!

det kan være at det har kommet i den varme perioden som var for en uke siden!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 9 Icon_minitimeMan 18 Jun 2007 - 7:23

Morten t.


Jeg har jo i flere innlegg her prøvd å forklare at dette for meg så ganske normalt ut,og får her bekreftet via det du sier,at mange vogner ser sånn ut.

Om dere yngre bare gadd å høre når vi voksne snakker !!!!!
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Hobby Kvalitet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 9 Icon_minitimeMan 18 Jun 2007 - 8:02

Leser at disse bulene er vanlige for de fleste vognene. Altså ikke alle vogner.
Dersom dette ikke blir påpekt og tatt opp med forhandler/produksjonssystemet så blir dette aldri endret.
Må jo ha sammenheng med produksjonsmåten.
Må jo vere mulig å ungå siden det ikke er å se på alle vogner.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 9 Icon_minitimeMan 18 Jun 2007 - 8:22

Arve,hehe Om dette ikke er på alle vogner,må det jo enten være avvik på den ene eller andre vogna eller hur?? Om det er skadelig er jo en annen sak, men mulig at fabrikken synes det er greit med så store avvik??
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 9 Icon_minitimeMan 18 Jun 2007 - 8:32

Harald.

Verden er full av avvikere vet du.Hehe.

Det ser jo ut som om dette gjelder Hobby i stor grad,men jeg har og sett dette på noen av våre nordiske og.Greit uansett å få forhandler til å se på det,for å få bekreftet at dette er innenfor normale avvik under produksjonen.Kjøper du Hobby,så må du jo regne med litt småtteri.Hehehehehehe !!!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 9 Icon_minitimeMan 18 Jun 2007 - 8:41

ARVE skrev:
Harald.

Verden er full av avvikere vet du.Hehe.

Det ser jo ut som om dette gjelder Hobby i stor grad,men jeg har og sett dette på noen av våre nordiske og.Greit uansett å få forhandler til å se på det,for å få bekreftet at dette er innenfor normale avvik under produksjonen.Kjøper du Hobby,så må du jo regne med litt småtteri.Hehehehehehe !!!!!
nja...skeptisk, en permanent ujevnhet er jo greit nok,men at det driver og forandrer seg etter tempen tyder vel på at limet har sluppet,og det er det eg er litt betenkt over, Må vel legge til at dette mener eg på generell basis,så dette er ikke merkeavhengig........kan ikke fucke opp Morten t når vi snart skal på tur og greier vet du heheheheheheh
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 9 Icon_minitimeMan 18 Jun 2007 - 8:50

Harald.

Hehe,en harding du gutt.Ække lim ekstrautstyr på Hobby da ?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 9 Icon_minitimeMan 18 Jun 2007 - 9:49

ARVE skrev:
Morten t.


Jeg har jo i flere innlegg her prøvd å forklare at dette for meg så ganske normalt ut,og får her bekreftet via det du sier,at mange vogner ser sånn ut.

Om dere yngre bare gadd å høre når vi voksne snakker !!!!!

Arve

det er sånn vetu.. at unge!!! menn har litt problemer med å lytt til eldre menn ?????

hehe

men æsj ser jo at du påpekte dette med engang!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 9 Icon_minitimeMan 18 Jun 2007 - 9:54

når platene står og jobber sånn mot reisverket må det vel bli materialtretthet etterhvert i aluen der. med sprekk som resultat.

kjent fenomen på rør i allefall!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 9 Icon_minitimeMan 18 Jun 2007 - 9:54

Morten t.

Hehe,greit det "fjortis".Men du vet det er vanskelig å uttale seg bombastisk og med verdensmester-takter,når man bare ser et lite bilde på en pc.Derfor har jeg ikke utelukket at det var ugler i mosen her,men har samtidig hatt en magafølelse som sier at dette har jeg sett ofte før.

Men du vet,det er noe som heter-De gamle er eldst.Hehe,på godt og vondt.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 9 Icon_minitimeMan 18 Jun 2007 - 9:56

numpsey skrev:
når platene står og jobber sånn mot reisverket må det vel bli materialtretthet etterhvert i aluen der. med sprekk som resultat.

kjent fenomen på rør i allefall!

numpern.

Tja,har egentlig ikke sett det i praksis,men teoretisk sett er jo dette fornuftig snakk-for en gangs skyld fra din side.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 9 Icon_minitimeMan 18 Jun 2007 - 9:57

trur jeg har litt feber...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 9 Icon_minitimeMan 18 Jun 2007 - 10:01

nump.

Night fever ?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 9 Icon_minitimeMan 18 Jun 2007 - 10:06

avva

giktfeber.

skaff deg en hobby!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 9 Icon_minitimeMan 18 Jun 2007 - 10:12

ARVE skrev:
Morten t.

Hehe,greit det "fjortis".Men du vet det er vanskelig å uttale seg bombastisk og med verdensmester-takter,når man bare ser et lite bilde på en pc.Derfor har jeg ikke utelukket at det var ugler i mosen her,men har samtidig hatt en magafølelse som sier at dette har jeg sett ofte før.

Men du vet,det er noe som heter-De gamle er eldst.Hehe,på godt og vondt.
høh,Arve,Helgardering kaller vi det i Hardanger:o)
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 9 Icon_minitimeMan 18 Jun 2007 - 10:15

Harald.

Du vet,problemet,er jo at jeg kan ALT om vogn,men om jeg alltid er skråsikker og uttaler meg som den mesteren jeg er,så vil dere andre føle dere underdanige,og slite med en rekke komplekser,som igjen går utover kjerring og unger.Derfor må jeg jo late som jeg innimellom er litt nølende og usikker,slik at forumet skal være et behagelig sted for dere nybegynnera.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 9 Icon_minitimeMan 18 Jun 2007 - 10:19

ARVE skrev:
Harald.

Du vet,problemet,er jo at jeg kan ALT om vogn,men om jeg alltid er skråsikker og uttaler meg som den mesteren jeg er,så vil dere andre føle dere underdanige,og slite med en rekke komplekser,som igjen går utover kjerring og unger.Derfor må jeg jo late som jeg innimellom er litt nølende og usikker,slik at forumet skal være et behagelig sted for dere nybegynnera.
Arve .......som om eg skulle sagt det selv,hmm kan mer enn å spille foppall du lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 9 Icon_minitimeMan 18 Jun 2007 - 10:22

Harald.

En ære å kjenne en kar som deg.Hehe.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 9 Icon_minitimeMan 18 Jun 2007 - 10:40

ARVE skrev:
Harald.

En ære å kjenne en kar som deg.Hehe.
Laughing Suspect lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 9 Icon_minitimeMan 18 Jun 2007 - 11:47

Arve

hehe jaja du skal ikke få det på deg at du er beskjeden!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 9 Icon_minitimeMan 18 Jun 2007 - 12:17

Morten t.

Hehe,håper vel at alle skjønner at dette er ironisk ment,og at jeg fremdeles har mye å lære av både den ene eller den andre innen campinglivet.Den dagen man tror man kan ALT,er man vel rimelig usmakelig å forholde seg til.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 9 Icon_minitimeMan 18 Jun 2007 - 12:54

lol! lol! lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
fred
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 9 Icon_minitimeSøn 29 Jul 2007 - 2:18

OK..

Man skal jo ikke sjule noe her Smile

På dagen idag, skulle jeg ha ut noen klær i mellom skapet og toalett ( en åpen hylle med kleshenger feste og hylle på topp og bunn. ut ramlet det en plastikk vinkel med en stk skrue på.

Fant fort ut hvor den skulle bo!

Skyvedøren mellom kjøkken og soverom... Denne døren har vært trekt for 3-4 ganger, og idag var den altså delt...dvs. det er to ledd, men det bakerste fulgte ikke med ut... feste? Jo, den plastikk vinkelen!!
Egentlig bare noe å le av, men helt super dustete!! Skal nå sette på driten igjen, men telefon til mandag blir det! Sånn skal det ikke være!

Bortsett fra det.. allt bare såre vel Smile
Klart varmekabelen kunne dem godt spandert på hele gulvflaten... Ikke det at dette foråsaker noe problem nå "sommerstid" ( i den grad man kan kalle Juli i 2007 for sommer ) men det kommer en høst og vinter. Da må vi nok legge på de formsydde teppene for å få varme i hele gulvet.

så var det sagt.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 9 Icon_minitimeSøn 29 Jul 2007 - 9:34

Fred

du får nok ikke varme i hele gulvet selv med de teppene, men du oppnår i hvertfall at det blir virkende litt lunere på de kalde feltene på gulvet.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 9 Icon_minitimeSøn 29 Jul 2007 - 22:51

Fred.

Er den skyvedøra av "papir" i år og ? Har sett endel sånne henge på "halv tolv" på utstillinger.Ser nesten ut som den er av papir,om den er som på foregående modeller.Sikkert et flott papir da......hehe.
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Hobby Kvalitet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 9 Icon_minitimeMan 30 Jul 2007 - 9:35

Nå har nabo'n på Femundvika fåt seg ny Hobby 650, med bad helt bakerst i vogna. Var inne i den i helgen, og si hva dere vil om Hobby, men innvendig er de veeeeldig fine syns jeg......
Til Toppen Go down
fred
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 9 Icon_minitimeMan 30 Jul 2007 - 10:00

Vegard:

At det vil bli lunere med tepper, som går helt intill benken er det nok ingen tvil om. Men hadde ikke fått vondt i beina om det var varme under.... Smile

Arve:

Papir.. vel, hehe.
Tjukkeste papiret jeg har sett Wink. Mere feste annordningen som er problemet.

Pondus:
WFU er meget fin vogn. Min søster og Svoger bestillte neste års modell foregående lørdag Smile De gleder seg villt!
Etter å ha vært på camping besøk hos oss.. ble lysten for stor Smile
Den vogna har jo større sofa en vår KFU Smile Passer jo bra siden min svoger er 120Kg og 190cm.
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Hobby Kvalitet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 9 Icon_minitimeMan 30 Jul 2007 - 10:34

fred skrev:
Vegard:

At det vil bli lunere med tepper, som går helt intill benken er det nok ingen tvil om. Men hadde ikke fått vondt i beina om det var varme under.... Smile

Arve:

Papir.. vel, hehe.
Tjukkeste papiret jeg har sett Wink. Mere feste annordningen som er problemet.

Pondus:
WFU er meget fin vogn. Min søster og Svoger bestillte neste års modell foregående lørdag Smile De gleder seg villt!
Etter å ha vært på camping besøk hos oss.. ble lysten for stor Smile
Den vogna har jo større sofa en vår KFU Smile Passer jo bra siden min svoger er 120Kg og 190cm.

Det er jo no å glede seg til det. Fin vogn den jeg titta inni. Veldig stort bad da....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 9 Icon_minitimeMan 30 Jul 2007 - 18:58

Fredster.

Ikke sikkert du har den døra jeg mener.Jeg vet de hadde denne papirlignende greia til å dra for dinetten/køya i midten av vognene for noen år siden.Disse revnet ofte i overkant når de ble litt herja med på messene.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 9 Icon_minitimeMan 30 Jul 2007 - 19:18

Arve

jeg skjønner hvilke du mener.... er det ikke gas-bind med litt stivelse i da som er brukt?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 9 Icon_minitimeMan 30 Jul 2007 - 19:59

Vegard.

Eller sammensydde kaffefiltre.I 90 % av utstillingsvognene på messa et år,var de ødelagte.Og før noen kommer stormende og mener at på messa så får vognene mer juling enn vanlig,så hang dørene på plass på andre vogner.

Hehe,ikke lenge før Fred kommer her nå.Men det er sant det jeg sier-ikke for å erte.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Kvalitet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 9 Icon_minitimeMan 30 Jul 2007 - 20:04

Arve

He-he-he...... Er det noe du og jeg skjønner oss på, så er det sånne folde-dører.....
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hobby Kvalitet - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Hobby Kvalitet - Page 9 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hobby Kvalitet
Til Toppen 
Side 9 av 11Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Next
 Similar topics
-
» Kvalitet på innventar for Hobby 2013 modeller.
» Dårlig kvalitet på pakninger takluker 2007 Hobby 650 UMFE
» Kvalitet
» Kvalitet
» Kvalitet

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: