CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Varme OG ventilasjon..?

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Bjornz
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
Bjornz

Male
Antall Innlegg : 20
Registration date : 24.07.2008

Varme OG ventilasjon..? Empty
PosteTema: Varme OG ventilasjon..?   Varme OG ventilasjon..? Icon_minitimeTir 29 Jul 2008 - 22:59

Står Varmesystemer... Men er det mulig å diskutere ventilasjon her også..? Dere diskuterer jo AC.. bounce
Om ikke så ber jeg moderator putte dette i riktig bås..

Jeg lurer på denna: Question http://www.dometic.com/sv/Europe/Sweden/Husvagnsutrustning/Luftkonditioneringar/Product-display-luftkonditioneringar/?productdataid=66583
Sitat :
Den tysta lösningen på frisk luft
Utan motor och inga rörliga delar arbetar denna ventilator helt ljudlöst - en perfekt lösning för sovrummet och bodelarna
står det å lese...
Hva er dette? En ventilhatt..?
Funker denna bedre enn "et hull i taket" ? Kanskje det bare er et "vanntett hull i tak"? Den finnes også med vifte.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male
Antall Innlegg : 13246
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Varme OG ventilasjon..?   Varme OG ventilasjon..? Icon_minitimeTir 29 Jul 2008 - 23:34

Bjornz skrev:
Står Varmesystemer... Men er det mulig å diskutere ventilasjon her også..? Dere diskuterer jo AC.. bounce
Om ikke så ber jeg moderator putte dette i riktig bås..

Jeg lurer på denna: Question http://www.dometic.com/sv/Europe/Sweden/Husvagnsutrustning/Luftkonditioneringar/Product-display-luftkonditioneringar/?productdataid=66583
Sitat :
Den tysta lösningen på frisk luft
Utan motor och inga rörliga delar arbetar denna ventilator helt ljudlöst - en perfekt lösning för sovrummet och bodelarna
står det å lese...
Hva er dette? En ventilhatt..?
Funker denna bedre enn "et hull i taket" ? Kanskje det bare er et "vanntett hull i tak"? Den finnes også med vifte.

Dette er en god gammel Electroluxventil. Hadde fire sånne på en Polar fra -92.
Gode ventiler som i Polar var sikret mot å bli lukket for å opprettholde nødvendig tvangsventilasjon. Skiftet utvendig deksel på dem pga at sola hadde gjort dem sprø.
I vanlig utførelse gjør de ikke noe annet enn andre ventiler.
Varianten med solcelle drevet vifte så jeg en gang en Petter Smart som bodde i en båt om vinteren, hadde koblet strøm på slik at de gikk hele tiden, effekten av dette kan jeg ikke gå god for.
Til Toppen Go down
Bjornz
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
Bjornz

Male
Antall Innlegg : 20
Registration date : 24.07.2008

PosteTema: Re: Varme OG ventilasjon..?   Varme OG ventilasjon..? Icon_minitimeOns 30 Jul 2008 - 15:14

Dometic = Elektrolux

Var vel det jeg regna med... Dette er "hvilken som helst"-ventil,men er dugandes pga utformingen..
Reagerte litt på teksten Smile "uten rörliga deler - perfekt"

I båtverden finnes det jo mangt, denne feks http://www.marineshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10509350;c:100697

Eneste forskjell på båt og caravan er vel at det er ikke sååå mange båter som marsjer i 40 knop.. (Jo jeg vet mange går over 40, men få som marsjer der oppe)

Jeg tenkte event å montere in "et par" ventiler.. Jeg tror ikke det blir ac av det..Men det kan vel neppe skade komforten i vogna..
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Varme OG ventilasjon..?   Varme OG ventilasjon..? Icon_minitime

Til Toppen Go down

Varme OG ventilasjon..?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» varme
» Varme på 12v