Ronny U
Antall Innlegg : 2 Registration date : 03.08.2008
| Tema: Kjøleskap fungerer ikke på 12V Søn 3 Aug 2008 - 18:41 | |
| Hei Jeg har montert 12V i vogna, og dette fungerer helt fint med tanke på lys etc. Jeg har imidlertid problemer med at kjøleskapet ikke kjøler?? Lyset inne i skapet fungerer helt fint.
Har noen et tips? | |
|
Gjest Gjest
| Tema: Re: Kjøleskap fungerer ikke på 12V Søn 3 Aug 2008 - 18:47 | |
| - Ronny U skrev:
- Hei
Jeg har montert 12V i vogna, og dette fungerer helt fint med tanke på lys etc. Jeg har imidlertid problemer med at kjøleskapet ikke kjøler?? Lyset inne i skapet fungerer helt fint.
Har noen et tips? Tar jeg ikke feil, så mates kjøleskapets 12V element av en separat kabel, og ikke sammen med styrestrømmen..... mulig denne må legges fram til skapet, med egen sikring, for og få dette til.... du må opp litt i tverrsnitt på denne kabelen, enten 4 eller aller helst 6 kvadrat.... |
|
Ronny U
Antall Innlegg : 2 Registration date : 03.08.2008
| Tema: Re: Kjøleskap fungerer ikke på 12V Søn 3 Aug 2008 - 23:23 | |
| Takk for tilbakemelding. Målte ut strømforbruket på en annen kabel i koblingsboksen framme. Det viste seg at jeg måtte serie koble denne slik at det ble kontakt fra batteriet til både sentralen og kjøleskap.
Tror muigens dette er gjort for at en skal kunne koble strøm fra bil direkte til kjøleskapet | |
|
hpk HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1432 Age : 58 Localisation : Raufoss Registration date : 06.03.2008
| Tema: Re: Kjøleskap fungerer ikke på 12V Søn 3 Aug 2008 - 23:32 | |
| Ronny U
Du skal være klar over at kjøleskapet bruker veldig mye strøm slik at batteriet tappes fort.
På mange vogner er 12V til kjøleskapet koblet slik at det bare er mulig å kjøre det på 12V når vogna er tilkoblet bilen. | |
|
Sponsored content
| Tema: Re: Kjøleskap fungerer ikke på 12V | |
| |
|