| Takluker...... | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
Lisabeth CARAVANER
Antall Innlegg : 104 Registration date : 06.07.2008
| Tema: Takluker...... Tor 14 Aug 2008 - 15:18 | |
| Hva bruker dere til å tette luker med ? Ny pakning liksom | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Takluker...... Tor 14 Aug 2008 - 15:31 | |
| Luke som lekker - vannet inn mellom lukeramma og vogntaket ? Vil anta at det da lønner seg å ta løs hele luka og tette med noe om jeg tror heter Butyl.
Vent til Vegard (profeten fra det bløde sørland ) får ferten av spørsamålet ditt... da vil han sikkert gi deg god brukerveiledning. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Takluker...... Tor 14 Aug 2008 - 15:33 | |
| Terostat 2759 er vel det som etter hvert har tatt over etter butyl,om jeg ikke tar helt feil. |
|
| |
Lisabeth CARAVANER
| Tema: Re: Takluker...... Tor 14 Aug 2008 - 15:45 | |
| Rufus og Arve, takk for svar | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Takluker...... Tor 14 Aug 2008 - 15:46 | |
| Lisabeth.
Og husk på å få bort gammalt rusk og rask før dere legger på ny masse.
Dette stoffet fåes hos forhandlerne,og kanskje på Maxbo o.l. og. |
|
| |
Lisabeth CARAVANER
| Tema: Re: Takluker...... Tor 14 Aug 2008 - 15:51 | |
| Arve selvsagt, ellers er vitsen borte | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Takluker...... Tor 14 Aug 2008 - 15:52 | |
| Lisabeth.
Kremt....,ikke meninga å undervurdere deg da !!!! |
|
| |
Lisabeth CARAVANER
| Tema: Re: Takluker...... Tor 14 Aug 2008 - 16:00 | |
| Arve hi hi skjønner det da | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Takluker...... Tor 14 Aug 2008 - 16:01 | |
| Lisbeth en kurrant jobb å gjøre...... skru ned innerdelen, og fjern gardiner etc..... press så luka opp nåt alt er løsnet...... hold den den i press en stund, og den vil slippe..... så er det svært viktig å rengjøre, luke og tak-kant.... ikke bruk White-sprite eller rødsprit, da disse er fettholdige..... bruk feks isopropanol, for rengjøring..... som tettemasse brukes vanligvis terostat 2759 som Arve skriver..... legg på litt godt, så det tyter litt rundt hele kanten..... ikke fjern overflødig masse om detikke er mye, da du lett drar ut masse fra der det skal være masse.... påse at flatene er helt tørre før pålegging av masse.... skru passe hardt til, og ettertrekk gjerne et par ganger lett.... |
|
| |
Johnny ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Antall Innlegg : 8912 Age : 68 Localisation : Songdalen/Vest Agder Registration date : 12.03.2007
| Tema: Re: Takluker...... Tor 14 Aug 2008 - 16:06 | |
| Vegard. Bare et spørsmål til tettemiddel. Har selv brukt denne butyl 37 og den kan være svært klissen å jobbe med.
Er Terostat 2759 like klissen eller er den lettere å jobbe med? | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Takluker...... Tor 14 Aug 2008 - 16:11 | |
| - Johnny skrev:
- Vegard. Bare et spørsmål til tettemiddel.
Har selv brukt denne butyl 37 og den kan være svært klissen å jobbe med.
Er Terostat 2759 like klissen eller er den lettere å jobbe med? Johnny ja, begge er klissene..... og det må de være, for best mulig heft...... men det hefter jo i alt som ikke skulle heftes og..... så er jo vitsen at massen ikke herder over tid, som feks sikaflex og silicon eller urethan |
|
| |
Lisabeth CARAVANER
| Tema: Re: Takluker...... Tor 14 Aug 2008 - 16:13 | |
| Vegard og Johnny tusen takk, da skal ikke jeg spørre om det gjør noe å bruke Tec7, for det gjør det sikkert ikke.......he he | |
|
| |
Antall Innlegg : 8912 Age : 68 Localisation : Songdalen/Vest Agder Registration date : 12.03.2007
| Tema: Re: Takluker...... Tor 14 Aug 2008 - 16:13 | |
| - Vegard skrev:
- Johnny skrev:
Er Terostat 2759 like klissen eller er den lettere å jobbe med? Johnny ja, begge er klissene..... og det må de være, for best mulig heft...... men det hefter jo i alt som ikke skulle heftes og..... så er jo vitsen at massen ikke herder over tid, som feks sikaflex og silicon eller urethan Har du prøvd begge typene? Hvilken vil du anbefale? | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Takluker...... Tor 14 Aug 2008 - 16:15 | |
| - Johnny skrev:
- Vegard skrev:
- Johnny skrev:
Er Terostat 2759 like klissen eller er den lettere å jobbe med? Johnny
ja, begge er klissene..... og det må de være, for best mulig heft...... men det hefter jo i alt som ikke skulle heftes og..... så er jo vitsen at massen ikke herder over tid, som feks sikaflex og silicon eller urethan Har du prøvd begge typene? Hvilken vil du anbefale? Johnny jeg vil anbefale terostat, da det er den som de fleste har gått over til, og regner med det er en grunn for det....... |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Takluker...... Tor 14 Aug 2008 - 16:20 | |
| - Lisabeth skrev:
- Vegard og Johnny
tusen takk, da skal ikke jeg spørre om det gjør noe å bruke Tec7, for det gjør det sikkert ikke.......he he Lisbeth tec 7 kjenner jeg ikke, men den må ikke herde slik som silicon gjør..... for det første vil den da etter hvert slippe små steder, samt at du får jo aldri luka ut igjen da..... |
|
| |
| Tema: Re: Takluker...... Tor 14 Aug 2008 - 16:20 | |
| - Vegard skrev:
- Johnny skrev:
- Vegard skrev:
- Johnny skrev:
ja, begge er klissene..... og det må de være, for best mulig heft...... men det hefter jo i alt som ikke skulle heftes og..... så er jo vitsen at massen ikke herder over tid, som feks sikaflex og silicon eller urethan Har du prøvd begge typene? Hvilken vil du anbefale? Johnny jeg vil anbefale terostat, da det er den som de fleste har gått over til, og regner med det er en grunn for det....... Fikk butyl sist i sørlandsparken. Og i grimstad der solgte de ikke slikt. De foreslo i farta sikaflex eller biltemabutyl. Slå den. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Takluker...... Tor 14 Aug 2008 - 16:23 | |
| - Johnny skrev:
- Vegard skrev:
- Johnny skrev:
- Vegard skrev:
- Johnny skrev:
ja, begge er klissene..... og det må de være, for best mulig heft...... men det hefter jo i alt som ikke skulle heftes og..... så er jo vitsen at massen ikke herder over tid, som feks sikaflex og silicon eller urethan Har du prøvd begge typene? Hvilken vil du anbefale? Johnny
jeg vil anbefale terostat, da det er den som de fleste har gått over til, og regner med det er en grunn for det....... Fikk butyl sist i sørlandsparken. Og i grimstad der solgte de ikke slikt. De foreslo i farta sikaflex eller biltemabutyl. Slå den. Johnny ønsker å selge deg ny vogn de....... og Butyl 37 kan helt flott brukes...... vet dette er brukt der når trostaten har hatt lang leveringstid..... |
|
| |
Lisabeth CARAVANER
| Tema: Re: Takluker...... Tor 14 Aug 2008 - 16:47 | |
| | |
|
| |
| Tema: Re: Takluker...... Tor 14 Aug 2008 - 17:07 | |
| | |
|
| |
thor_egil DIREKTØR!
Antall Innlegg : 793 Age : 57 Localisation : Røyse Registration date : 16.05.2007
| Tema: Re: Takluker...... Tor 14 Aug 2008 - 21:01 | |
| - Vegard skrev:
- Lisabeth skrev:
- Vegard og Johnny
tusen takk, da skal ikke jeg spørre om det gjør noe å bruke Tec7, for det gjør det sikkert ikke.......he he Lisbeth tec 7 kjenner jeg ikke, men den må ikke herde slik som silicon gjør..... for det første vil den da etter hvert slippe små steder, samt at du får jo aldri luka ut igjen da..... TEC 7 tetter nok, men den fester brutalt hardt... | |
|
| |
Jan MODERATOR
Antall Innlegg : 15679 Age : 51 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Takluker...... Tor 14 Aug 2008 - 21:25 | |
| Tec-7 er en meget solid løsning, men den er og permanent. har brukt mye av det stoffet under husbygging de siste årene | |
|
| |
Lisabeth CARAVANER
| Tema: Takluker...... Fre 15 Aug 2008 - 21:31 | |
| Antenne festet er tett Lufteluke over kjøkken Over badet, der var det litt truende så jeg da jeg åpnet, men ikke nå | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Takluker...... Fre 15 Aug 2008 - 21:47 | |
| Lisbeth Kan nevne hva jeg så langt har gjort.... Jeg har tatt ut luker og ventiler på taket etter 5-6 år, og pakket om, dvs gjort reint, og skiftet masse...... dette for å være litt i forkant, og ikke vente til lekkasjen er et faktum..... det koster heller ikke mange kronene, og jeg tar de bare en godværsdag, når jeg får litt arbeidslyst, og dette kan enkelt gjøres om en er på tur, og har en stå-dag..... |
|
| |
Lisabeth CARAVANER
| Tema: Re: Takluker...... Fre 15 Aug 2008 - 22:00 | |
| Vegard akkurat, det var kun antenne festet som hadde en liten lekk. Og det er gøy da | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Takluker...... Fre 15 Aug 2008 - 22:38 | |
| Lisbeth jepp..... jeg gjør det for å ungå å oppdage dette feks i november, hvor en gjerne må inn i varmen etc for å tørke, eller for å få massen til å sitte godt... |
|
| |
Lisabeth CARAVANER
| Tema: Re: Takluker...... Fre 15 Aug 2008 - 22:52 | |
| Og vi greide det akkurat i tide før det bøtta ned igjen... | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Takluker...... | |
| |
|