| Hvilken TV? | |
|
+7Jan Ole hpk Johnny joka Ronny Espen V Lars 11 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Lars CAMPER
Antall Innlegg : 41 Localisation : Hordaland Registration date : 16.08.2008
| Tema: Hvilken TV? Lør 16 Aug 2008 - 13:41 | |
| Mitt første innlegg !!! Jippi Er det noen som har erfaringer med en god TV til vognen? Hva gjør dere under kjøring? Pakker den ned i kartongen eller legger noe mykt rundt? | |
|
| |
Espen V HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1312 Age : 42 Localisation : Ålesund =) Registration date : 23.09.2007
| Tema: Re: Hvilken TV? Lør 16 Aug 2008 - 14:21 | |
| Jeg legger en dyne rundt den jeg, og legger den i sengen. Bare den ligger så den ikke reiser noe sted under kjøring, og ikke blir truffet av noe hardt som kan skade den, så burde det holde rikelig.. Spørs litt etter hver vogn hvor det passer å legge den.. Hvilken tv som passer varierer jo også etter hvilken vogn man har. Jeg målte tv-hyllen, og kjøpte den tv`en det var plass til | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Hvilken TV? Lør 16 Aug 2008 - 15:00 | |
| Solo.
Jeg har en Philips 17 tommer flatskjerm i vogna,og er ganske fornøyd med den.Er vel et par år gammel nå,og utviklingen innen flatskjerm har nok gått videre siden den gang.Merker litt dårlige kontraster ved dagslys,men det vel og noe som flatskjermene sliter med foreløpig.Selv om det stadig blir bedre.
Pakker den ned i senga,blant dyner og andre myke ting,underveis.Bare pass på at ikke stoler og bord o.l. ligger i nærheten,slik at de kan skli mot tv'en.Mye bevegelse i ei vogn i full fart. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Hvilken TV? Lør 16 Aug 2008 - 15:37 | |
| Har flat tv fra Samsung selv.
Modellen heter R86 og har en blå strek som tennes av og på i underkant av tv apparatet. Såvidt jeg vet var dette siste modellen eller utgaven da vi handlet.
Masser av inn og utganger.
Selv er vi meget fornøyd.
Denne finnes i de fleste vanlige størrelser.
Kjøpt med Visakortet fra Pixmania.com. Levert på døra med UPS 2 dager senere.
Sparte ca. 1000.- i forhold til kjente el. kjeder her i landet.
Tv'n legger vi i senga under kjøring. Synes det er greit nok. |
|
| |
Ronny BARON!
Antall Innlegg : 2184 Age : 56 Localisation : Rognan Registration date : 26.09.2007
| Tema: Re: Hvilken TV? Lør 16 Aug 2008 - 16:53 | |
| Generelt tror jeg at når det gjelder flatskjerm tv så må den sees på i forhold til andre..utvilklingen går fort som f og det som var bra tv i går er ikke nødvendigvis det i dag..Om du ikke er sånn som meg da og kjøper den billigste og klarer seg med det..Vi lurer på å drite i å kjøpe flatskjerm til vogna (Har 14 crt der) og heller kjøpe 26-32 lcd for å ha i spikerteltet...disse får man jo nesten like billig som en 19-20 lcd.. | |
|
| |
Lars CAMPER
Antall Innlegg : 41 Localisation : Hordaland Registration date : 16.08.2008
| Tema: Re: Hvilken TV? Lør 16 Aug 2008 - 18:35 | |
| Takker for svar. Skal hente vår første vogn torsdag neste uke (Kabe Royal 720 - 2005 mod), så da får jeg måle opp og se hva som passer. Kommer også til å få på plass spikertelt i løpet av en måneds tid, men ønsker et LCD TV som kan benyttes både i vognen og i spikerteltet. Da er det egentlig bare å ta turen til Elkjøp eller Expert å se hva som er best.
Ellers så er nok sengen ut som en glimrende plass å legge TV'en under kjøring. Tenkte ikke på det i farten... | |
|
| |
joka DIREKTØR!
Antall Innlegg : 777 Age : 59 Localisation : Ibestad / Troms Registration date : 17.06.2007
| Tema: Re: Hvilken TV? Lør 16 Aug 2008 - 20:59 | |
| jeg har en Daewoo 19 widescreen... den billigste jeg fant med innebygd DVD...
eneste negativt så langt: fjernkontrollen må være rett foran... funker ikke fra skrå vinkel | |
|
| |
Johnny ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Antall Innlegg : 8914 Age : 68 Localisation : Songdalen/Vest Agder Registration date : 12.03.2007
| Tema: Re: Hvilken TV? Lør 16 Aug 2008 - 21:03 | |
| - joka skrev:
- jeg har en Daewoo 19 widescreen...
den billigste jeg fant med innebygd DVD...
eneste negativt så langt: fjernkontrollen må være rett foran... funker ikke fra skrå vinkel Oppsann. Det med fjernkontrollen var lei. Vanskelig å sitte i sofakroken og zippe kanaler da. Blir litt bøy og tøy hos deg det. Er flink til å zippe kanaler jeg når det er lite på skjermen. | |
|
| |
Ronny BARON!
Antall Innlegg : 2184 Age : 56 Localisation : Rognan Registration date : 26.09.2007
| Tema: Re: Hvilken TV? Søn 17 Aug 2008 - 21:15 | |
| Har funnet en 22' LG på bestbuy til 2800,- grei pris det eller? | |
|
| |
Ronny BARON!
| Tema: Re: Hvilken TV? Tor 28 Aug 2008 - 23:56 | |
| Nå Har jeg funnet en Acer 22' på pixmania til 2600,- nå er det den som ligger på topp i må ha lista.. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Hvilken TV? Fre 29 Aug 2008 - 6:20 | |
| Åssen er det å legge Plasmaskjermer i vogna under kjøring da????? her jo fått så strenge instruksjoer om at den 50-tommeren må fraktes stående....... |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Hvilken TV? Fre 29 Aug 2008 - 7:03 | |
| Kan anbefales... nydelig design..funker rent teknisk... |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Hvilken TV? Fre 29 Aug 2008 - 8:23 | |
| Denne: Twin 19" LCD-TV m/DVD-spiller TWIN1904B 19" LCD-TV fra Twin med DVD-spiller. 19" Kombi LCD-TV i flot sort design med DVD-spiller Sjekk ut våre komplette tilbehørspakketilbud til knallpriser! 2 495,- |
|
| |
hpk HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1432 Age : 58 Localisation : Raufoss Registration date : 06.03.2008
| Tema: Re: Hvilken TV? Fre 29 Aug 2008 - 9:07 | |
| - Solo skrev:
- Mitt første innlegg !!! Jippi
Er det noen som har erfaringer med en god TV til vognen? Hva gjør dere under kjøring? Pakker den ned i kartongen eller legger noe mykt rundt? Vi har TV'en hengende på veggen klar til bruk under kjøring. Det har vi alltid hatt siden vi gikk over til flatskjerm. Om den skal stues vekk under kjøring er senga eller et hjørne i sittegruppa OK. | |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13247 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Hvilken TV? Fre 29 Aug 2008 - 10:10 | |
| - Rufus skrev:
Kan anbefales... nydelig design..funker rent teknisk... Har en sånn i 37", bra fornøyd med den. I vogna har jeg en med et rart navn, 19", men den er produsert av Samsung og den fungerer svært godt. 12V og DVD spiller innebygd. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
Ronny BARON!
| Tema: Re: Hvilken TV? Fre 29 Aug 2008 - 16:04 | |
| Regner med å bestille tv etter vi har fått målt plassen i tv skapet, kan vel hende at det blir en 19 tommer, men har egentlig mest lyst på 22.. | |
|
| |
Black Betty GENERAL!
Antall Innlegg : 3178 Age : 61 Localisation : Nøtterøy Registration date : 04.12.2007
| Tema: Re: Hvilken TV? Fre 29 Aug 2008 - 17:09 | |
| - Vegard skrev:
- Åssen er det å legge Plasmaskjermer i vogna under kjøring da????? her jo fått så strenge instruksjoer om at den 50-tommeren må fraktes stående.......
Vegard Dette er jo ikke plasmaskjermer, da..... LCD...... Plasmaskjermer får du vel ikke under ca 40 - 42 tommer. Alt under det er LCD. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Hvilken TV? Fre 29 Aug 2008 - 18:35 | |
| - Betty Boop skrev:
- Vegard skrev:
- Åssen er det å legge Plasmaskjermer i vogna under kjøring da????? her jo fått så strenge instruksjoer om at den 50-tommeren må fraktes stående.......
Vegard
Dette er jo ikke plasmaskjermer, da..... LCD......
Plasmaskjermer får du vel ikke under ca 40 - 42 tommer. Alt under det er LCD. Betty Boop 42-tommere????? er ikke det sånne game-boy skjermer da?????? |
|
| |
joka DIREKTØR!
Antall Innlegg : 777 Age : 59 Localisation : Ibestad / Troms Registration date : 17.06.2007
| Tema: Re: Hvilken TV? Fre 29 Aug 2008 - 21:28 | |
| - Betty Boop skrev:
- Plasmaskjermer får du vel ikke under ca 40 - 42 tommer. Alt under det er LCD.
plasma finnes i 37" også... men det er bare panasonic og jvc som har det.... ble jo enkelt for meg da jeg kjøpte 37"... bare 2 å velge i | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Hvilken TV? Fre 29 Aug 2008 - 21:32 | |
| Joka
men med Panasonic får en jo ikke muligheten til å koble til PC da..... |
|
| |
joka DIREKTØR!
| Tema: Re: Hvilken TV? Fre 29 Aug 2008 - 21:40 | |
| - Vegard skrev:
- Joka
men med Panasonic får en jo ikke muligheten til å koble til PC da..... min panasonic har "vanlig" pc-inngang.... vga men det er fjorårets modell... (TH-37P600E) de nye har vel bare hdmi... som så smått begynner å komme på bærbare-pc'er også.... | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Hvilken TV? Fre 29 Aug 2008 - 21:48 | |
| - joka skrev:
- Vegard skrev:
- Joka
men med Panasonic får en jo ikke muligheten til å koble til PC da..... min panasonic har "vanlig" pc-inngang.... vga men det er fjorårets modell... (TH-37P600E)
de nye har vel bare hdmi... som så smått begynner å komme på bærbare-pc'er også.... Jeg har ikke sjekket annet enn 50-tommerene, og de kom fra Panasonic kom med HDMI inngang..... tre bærbare PC er det her i huset, alle under ett år gamle, og ingen har skjermutgang på HDMI.... derfor trenger jeg VGA, og etter en ringerunde, så fant jeg ut, at overgangskabel mellom VGA, og HDMI, ikke finnes..... Derfor droppa vi Panasonic, da de aller fleste andre, har VGA inngang...... Det var forøvrig Panasinic jeg i utgangspunktet ønsket..... |
|
| |
Lars Egil STATSMINISTER!!!
Antall Innlegg : 3858 Age : 52 Localisation : Bømlo Registration date : 20.06.2007
| Tema: Re: Hvilken TV? Tir 14 Okt 2008 - 19:49 | |
| | |
|
| |
ArneO GENERAL!
Antall Innlegg : 2903 Age : 59 Localisation : Asker Registration date : 16.08.2008
| Tema: Re: Hvilken TV? Tir 14 Okt 2008 - 22:59 | |
| - Lars Egil skrev:
- Noen som har tro på en slik som tv i vogna?
http://www.apple.com/no/imac/specs/ Tenker på 20" varianten... med DVB-T kort for å få inn NRK. Mac er cool. Funker meget bra som datamaskin, den vil sikkert funke bra som TV og du har DVD og musikkspiller. Sjekk bare ut en grei måte å få god nok lyd. | |
|
| |
Lars Egil STATSMINISTER!!!
Antall Innlegg : 3858 Age : 52 Localisation : Bømlo Registration date : 20.06.2007
| Tema: Re: Hvilken TV? Tir 14 Okt 2008 - 23:05 | |
| - ArneO skrev:
- Lars Egil skrev:
- Noen som har tro på en slik som tv i vogna?
http://www.apple.com/no/imac/specs/ Tenker på 20" varianten... med DVB-T kort for å få inn NRK. Mac er cool. Funker meget bra som datamaskin, den vil sikkert funke bra som TV og du har DVD og musikkspiller. Sjekk bare ut en grei måte å få god nok lyd. Tror ikke jeg skal væresåkravstor når det gjelder lyd i vogna. Har ikke hørt lyden på de integrerte ennå, men tipper de er gode nok til å begynne med. Det finnes jo nok av små vellydende høytalere som jeg kan vurdere sånn etterhvert.Evt. kan jeg jo koble meg inn på anlegget som er i vogna... Får se. | |
|
| |
ArneO GENERAL!
Antall Innlegg : 2903 Age : 59 Localisation : Asker Registration date : 16.08.2008
| Tema: Re: Hvilken TV? Tir 14 Okt 2008 - 23:10 | |
| Selvfølgelig kan du bruke de integrerte til å begynne med. Har kanskje en innvending knyttet til å putte en design juvel som Mac inn i en Bjølle da... Elegansen til Mac'n vil liksom blekne litt (Klarte ikke motstå fristelsen ) | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Hvilken TV? Tir 14 Okt 2008 - 23:12 | |
| - ArneO skrev:
- Selvfølgelig kan du bruke de integrerte til å begynne med.
Har kanskje en innvending knyttet til å putte en design juvel som Mac inn i en Bjølle da... Elegansen til Mac'n vil liksom blekne litt (Klarte ikke motstå fristelsen ) Høøøøøø????? nei...... ikke Mac i Bjølle da........ |
|
| |
Remi HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1272 Age : 53 Localisation : Alta Registration date : 16.08.2008
| Tema: Re: Hvilken TV? Lør 18 Okt 2008 - 23:27 | |
| - Vegard skrev:
- joka skrev:
- Vegard skrev:
- Joka
men med Panasonic får en jo ikke muligheten til å koble til PC da..... min panasonic har "vanlig" pc-inngang.... vga men det er fjorårets modell... (TH-37P600E)
de nye har vel bare hdmi... som så smått begynner å komme på bærbare-pc'er også.... Jeg har ikke sjekket annet enn 50-tommerene, og de kom fra Panasonic kom med HDMI inngang..... tre bærbare PC er det her i huset, alle under ett år gamle, og ingen har skjermutgang på HDMI.... derfor trenger jeg VGA, og etter en ringerunde, så fant jeg ut, at overgangskabel mellom VGA, og HDMI, ikke finnes.....
Derfor droppa vi Panasonic, da de aller fleste andre, har VGA inngang......
Det var forøvrig Panasinic jeg i utgangspunktet ønsket..... Her gikk du glipp av en super tv til en god pris, de aller fleste har pc-inngang, mini D-sub 15, eller VGA som du kaller det (blå plugg) TH-50PZ800 HAR TH-50PZ80 HAR TH-50PX8 HAR IKKE TH-50PX700 HAR TH-50PX70 HAR TH-50PX7 HAR IKKE PX7 & PX8 går heller ikke innunder "super tv til en god pris" kategorien | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Hvilken TV? Lør 18 Okt 2008 - 23:48 | |
| Hei
de benevnelsene der, hvilket merke er det????? Panasonic???? Panasonic hadde bare den nye flatere som likner på USB
er imidlertid godt fornøyd med samsung.... |
|
| |
Remi HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1272 Age : 53 Localisation : Alta Registration date : 16.08.2008
| Tema: Re: Hvilken TV? Søn 19 Okt 2008 - 0:02 | |
| Alle er Panasonic, og alle har "den nye flatere som likner på USB" (HDMI) OG pc-tilkobling (unntatt px7 & px8) Sammsung er ikke noe dårlig valg, ble det LCD da? | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Hvilken TV? Søn 19 Okt 2008 - 19:18 | |
| - Remi skrev:
- Alle er Panasonic, og alle har "den nye flatere som likner på USB" (HDMI) OG pc-tilkobling (unntatt px7 & px8)
Sammsung er ikke noe dårlig valg, ble det LCD da? Nei, vi gikk for plasma.... syntes det er bedre bilde, med skarpere kontraster på de..... dessuten er det film og tv den vesentlig skal brukes til.... men jeg jeg føler kansje fargene er et lite hakk bedre (riktigere) på Panasonic, enn på Samsung, men er strålende fornøyd med Samsungen....... |
|
| |
Remi HOFFSJEF!
| Tema: Re: Hvilken TV? Søn 19 Okt 2008 - 21:05 | |
| - Vegard skrev:
- Remi skrev:
- Alle er Panasonic, og alle har "den nye flatere som likner på USB" (HDMI) OG pc-tilkobling (unntatt px7 & px8)
Sammsung er ikke noe dårlig valg, ble det LCD da? Nei, vi gikk for plasma.... syntes det er bedre bilde, med skarpere kontraster på de..... dessuten er det film og tv den vesentlig skal brukes til....
men jeg jeg føler kansje fargene er et lite hakk bedre (riktigere) på Panasonic, enn på Samsung, men er strålende fornøyd med Samsungen....... Kan bare si meg enig på alle punkter Har du noe action på lyd-fronten også? Er selv nokså aktiv bruker av www.avforum.no | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Hvilken TV? Søn 19 Okt 2008 - 21:11 | |
| - Remi skrev:
- Vegard skrev:
- Remi skrev:
Sammsung er ikke noe dårlig valg, ble det LCD da? Nei, vi gikk for plasma.... syntes det er bedre bilde, med skarpere kontraster på de..... dessuten er det film og tv den vesentlig skal brukes til....
men jeg jeg føler kansje fargene er et lite hakk bedre (riktigere) på Panasonic, enn på Samsung, men er strålende fornøyd med Samsungen....... Kan bare si meg enig på alle punkter Har du noe action på lyd-fronten også? Er selv nokså aktiv bruker av www.avforum.no tja..... kjøpte jo full pakke..... med hjemmekino-anlegg også...... endte på et Sony anlegg der..... joda, det er trøkk i det...... jentungen på 19 sitter sammen med ei veninne nå, og ser film, og jeg kjenner jo tidvis gulvplanken her oppe, kiler meg under beina ja....... dundrer periodevis godt der nede ja.......
Sist endret av Vegard den Søn 19 Okt 2008 - 21:25, endret 1 gang |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Hvilken TV? Søn 19 Okt 2008 - 21:12 | |
| kan jo ikke ha en sjefs-tv, med smurfelyd i, så det måtte til anlegg ja..... er jo halve filmen det..... |
|
| |
Remi HOFFSJEF!
| Tema: Re: Hvilken TV? Søn 19 Okt 2008 - 21:43 | |
| - Vegard skrev:
- kan jo ikke ha en sjefs-tv, med smurfelyd i, så det måtte til anlegg ja..... er jo halve filmen det.....
Er fort mer enn halve filmen også Du kan se oppsettet vårt her, er veldig fornøyd, gode filmopplevelser. Har du hevet deg på High Defenition bølgen? Med en sånn tv som du har oppleves forskjellen mellom DVD & Blueray som mellom VHS & DVD PS3, super multimediamaskin, i tillegg til den mest "upp to date" BluRay spilleren..... | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Hvilken TV? | |
| |
|
| |
| Hvilken TV? | |
|