| Kjærlighet jeg ikke glemmer | |
|
+7Camping Kai numpsey Tommy Sten Rune OyvindSP Jan joka 11 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Gjest Gjest
 | Tema: Kjærlighet jeg ikke glemmer Søn 17 Aug 2008 - 22:26 | |
| Fikk oppmerksomhet nå tenker jeg... Tråden skulle kanskje hete "mine biler" 15 år gammel fikk jeg oppleve min første bilkjærlighet Morris Minor 1000 sort i farge og med skikkelige skinnseter Usikker på årsmodellen,men 50 tallet et sted var det Kjøpte bilen av naboen borti gata for 50.- ... kjørte ned et brønnhus oppi skauen 3 uker seinere. Politiet fikk meg til å levere den tilbake. Naboen hadde gravemaskin. Det ble gravd et hull i bakken... viips så var bilen borte. Og der ligger den den dag idag.  |
|
 | |
joka DIREKTØR!

Antall Innlegg : 777 Age : 58 Localisation : Ibestad / Troms Registration date : 17.06.2007
 | Tema: Re: Kjærlighet jeg ikke glemmer Søn 17 Aug 2008 - 22:34 | |
| min første bil var en slik  BMW 2000, 1971 mod, 2 liters motor 100 hk | |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Kjærlighet jeg ikke glemmer Søn 17 Aug 2008 - 22:36 | |
| Vekker minner om blårøyk den 2002'n der  |
|
 | |
joka DIREKTØR!

Antall Innlegg : 777 Age : 58 Localisation : Ibestad / Troms Registration date : 17.06.2007
 | Tema: Re: Kjærlighet jeg ikke glemmer Søn 17 Aug 2008 - 22:40 | |
| - Rufus skrev:
- Vekker minner om blårøyk den 2002'n der
 det er ikke en 2002, det er en 2000 (4-dørs) joda blårøyk var det  | |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Kjærlighet jeg ikke glemmer Søn 17 Aug 2008 - 22:41 | |
| Mmmm,min gamle Saab Turbo killer. Nissan Cherry GTT Turbo.Dro skjorta av veldig mye på 80-tallet.Utemmet som en villhest,og uten kjøreegenskaper,men jeg elska den bilen.Kontrasten var stor fra Kadett B'en med litt over 50 gamp. http://www.geocities.com/MotorCity/1415/mycar.html |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Kjærlighet jeg ikke glemmer Søn 17 Aug 2008 - 22:42 | |
| |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Kjærlighet jeg ikke glemmer Søn 17 Aug 2008 - 22:43 | |
| Meget lekker den BMW'en.Mattelærern på barneskolen hadde maken.Ikke mange lærere med BMW'er på 70-tallet.Mer 2 CV'er.Hehe. |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Kjærlighet jeg ikke glemmer Søn 17 Aug 2008 - 22:45 | |
| Dette var min første, samme farge også mimre mimre mimre.... også hadde jeg nytt pioneer bilstereo med LED lys som blinka i takt med musikken. Hele 2x20W tror jeg det var. Om jeg var stolt - jepp, som en hana........ monterte nakkestøtter bak også selvfølgelig. Side skjørt og front spoiler ble satt på, sammen med hellakkering.  |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Kjærlighet jeg ikke glemmer Søn 17 Aug 2008 - 22:47 | |
| Tom RS.
Tenker du rula Chicken-falls,mens trekkspill-musikken dundra ut av vinduene !!! |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Kjærlighet jeg ikke glemmer Søn 17 Aug 2008 - 22:56 | |
| - Tom RS skrev:
- Dette var min første, samme farge også mimre mimre mimre.... også hadde jeg nytt pioneer bilstereo med LED lys som blinka i takt med musikken. Hele 2x20W tror jeg det var. Om jeg var stolt - jepp, som en hana........
Stereon i min Ascona blinket også... tynne ledninger Hadde en dritfin grønn B modell fra ca. 80 med blanke chrom lister.. .. F...magnet !  |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Kjærlighet jeg ikke glemmer Søn 17 Aug 2008 - 23:03 | |
| - ARVE skrev:
- Tom RS.
Tenker du rula Chicken-falls,mens trekkspill-musikken dundra ut av vinduene !!! ... også sto det "Irmscher" på frontruta, bokstavene hadde selvfølgelig samme farge som bilen. Med 205 ble den riktig så fet. |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Kjærlighet jeg ikke glemmer Søn 17 Aug 2008 - 23:06 | |
| - ARVE skrev:
- Tom RS.
Tenker du rula Chicken-falls,mens trekkspill-musikken dundra ut av vinduene !!! YES. I Hønefoss på den tiden var det to biler mann kunne ha. Ascona B eller Manta B. Hva f... gjorde Opel for noe dumt som mista det forspranget der.... var jo vanlig med Opel i gata den gangen. Om du møter en Opel i dag, er det en som står parkert og forsøker å finne ut av meny-systemet..... |
|
 | |
Jan MODERATOR

Antall Innlegg : 15679 Age : 50 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
 | Tema: Re: Kjærlighet jeg ikke glemmer Man 18 Aug 2008 - 0:20 | |
| | |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Kjærlighet jeg ikke glemmer Man 18 Aug 2008 - 7:50 | |
| Dette var biler som regjerte seint på 70 tallet på Kongsberg..... Dette skulle jo hvert en 123 da.... Og Volvo`n er populær ennå blandt ungdommer her..... |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Kjærlighet jeg ikke glemmer Man 18 Aug 2008 - 10:38 | |
| Tove.
Nei,seeeeeeeeeeeee,Harald sin Duett jo !!!!! Var sort da jeg så den på Öland i sommer.Ser han har fått på litt kulere felger siden sist og. |
|
 | |
OyvindSP DIREKTØR!

Antall Innlegg : 640 Localisation : Slemmestad Registration date : 24.06.2008
 | Tema: Re: Kjærlighet jeg ikke glemmer Man 18 Aug 2008 - 12:21 | |
| Hadde en slik en jeg:  Fatter'n og jeg stod i timesvis og mekka og pussa og lakka før 18-års dagen. Fikk lappen 4. januar kl. 14 - kl. 18 samme dag stod bilen pent bretta sammen og rammeskjeiv mot en fjellvegg! Da ble det kjøpt en Kadett B for 3000,-, fulgte med finfin delebil også!  | |
|
 | |
Sten Rune Admin

Antall Innlegg : 15853 Age : 53 Localisation : Sande i Vestfold Registration date : 15.03.2007
 | Tema: Re: Kjærlighet jeg ikke glemmer Man 18 Aug 2008 - 20:23 | |
| Dette er bilde av min første bil, den var burgunderrød og var kjørt 190 000km av første eier, min mor. Etter nesten 100 000 km til på 2 år var det livet slutt.... Hadde mye morro med den rotta..  _________________ Sten Rune "Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti, men den vogna mi har je det godt i...." Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet) Chevrolet Suburban -95  | |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Kjærlighet jeg ikke glemmer Man 18 Aug 2008 - 20:31 | |
| - Tom RS skrev:
- ARVE skrev:
- Tom RS.
Tenker du rula Chicken-falls,mens trekkspill-musikken dundra ut av vinduene !!! YES. I Hønefoss på den tiden var det to biler mann kunne ha. Ascona B eller Manta B. Hva f... gjorde Opel for noe dumt som mista det forspranget der.... var jo vanlig med Opel i gata den gangen. Om du møter en Opel i dag, er det en som står parkert og forsøker å finne ut av meny-systemet..... Opel ansatte masse blåruss de, som ødela bilene, med dårlig kvallitet..... verden var jo full av de, selv var jeg og ihuga opel-mann, inntill bilene blårussen fikk laget, var erfart, og forkastet....... Verden var jo full av Rekord'er, ascona'er, kadett'er og Corsa'er..... nå møter en jo snaut en i timen når en er på langtur langs traffikerte veier..... |
|
 | |
Sten Rune Admin

Antall Innlegg : 15853 Age : 53 Localisation : Sande i Vestfold Registration date : 15.03.2007
 | Tema: Re: Kjærlighet jeg ikke glemmer Man 18 Aug 2008 - 20:31 | |
| Hadde også min første "caravan".... 3 dørs sådan..  Nær amerikanske kjøreegenskaper.... duva seg mellom fartshumpene... _________________ Sten Rune "Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti, men den vogna mi har je det godt i...." Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet) Chevrolet Suburban -95  | |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Kjærlighet jeg ikke glemmer Man 18 Aug 2008 - 20:35 | |
| - Sten Rune skrev:
- Hadde også min første "caravan".... 3 dørs sådan..

Nær amerikanske kjøreegenskaper.... duva seg mellom fartshumpene... Sten Rune de der hadde gubben en hvit Commondore 2,8 GS/E Cupè, av....... det var fet bil...... Hvit, med sort vinyltak...... 75 modell |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Kjærlighet jeg ikke glemmer Man 18 Aug 2008 - 20:43 | |
| Nå schnakkær vi; Første bil jeg eide med skilter. Kjøpt vinteren 77-78 Fiat 128 1100 cc 1974 Gul farge som på foto ( bildet er lånt ) Stylet med "Rally" fangere og lykter Hadde ALU felger fra X1/9 - HOT HOT HOT Single overliggende kamaksel i en hissigpropp av en motor 10200 rpm på 2. gir ga 120 km/t Toppfart 130 km/t Kjørte ihjæl denne flere ganger, men jobba på Fiat så deler hadde vi nok av 4300225 - Delenummer på toppdekselpakning- mye rart man tar på husken Solgte sommeren 79 - søttern !  |
|
 | |
Tommy CARAVAN KING!

Antall Innlegg : 300 Registration date : 21.03.2008
 | Tema: Re: Kjærlighet jeg ikke glemmer Man 18 Aug 2008 - 20:47 | |
| Rufus
hva med den bilen du har i Avataren.. Det er vel en Bmw Isetta? Har du noe forhold til denne?
Tommy | |
|
 | |
numpsey CARAVAN KING!

Antall Innlegg : 302 Registration date : 11.05.2008
 | Tema: Re: Kjærlighet jeg ikke glemmer Man 18 Aug 2008 - 20:48 | |
| | |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Kjærlighet jeg ikke glemmer Man 18 Aug 2008 - 20:50 | |
| - Tommy skrev:
- Rufus
hva med den bilen du har i Avataren.. Det er vel en Bmw Isetta? Har du noe forhold til denne?
Tommy BMW Isetta har jeg ikke et personlig forhold til.. hehe... Naboen hadde en slik når han var ca. 18-20 år. Dette var vel ca. 1970. Vi syntes den bilen var råteit.. inngangsdør foran ? Vi regna den ikke som bil nei. Sjøl var han stolt kan du tro. Men den var jo kul ! Eller ? |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Kjærlighet jeg ikke glemmer Man 18 Aug 2008 - 20:52 | |
| - numpsey skrev:
- og jeg, jeg hadde en rød sånn:
https://2img.net/r/ihimizer/img337/8738/09ln3.jpg Talbot ? Kjære noen ! Veit at de ble levert nye , men helst ved sol. De hadde en tendens til å få kortslutning pga en åpen dynamovikling. Regnet slapp rett inn kan man si. Grusom elendig bil husker jeg !  |
|
 | |
Sten Rune Admin

| Tema: Re: Kjærlighet jeg ikke glemmer Man 18 Aug 2008 - 20:53 | |
| - numpsey skrev:
- og jeg, jeg hadde en rød sånn:
 He he.... for en overraskelse Nump....  _________________ Sten Rune "Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti, men den vogna mi har je det godt i...." Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet) Chevrolet Suburban -95  | |
|
 | |
numpsey CARAVAN KING!

| Tema: Re: Kjærlighet jeg ikke glemmer Man 18 Aug 2008 - 21:04 | |
| rufus
grusomt elendig bil?! hehehehe du har så rett. men en skjønnhet for øyet, det var den. -NOT hehehe | |
|
 | |
numpsey CARAVAN KING!

| Tema: Re: Kjærlighet jeg ikke glemmer Man 18 Aug 2008 - 21:05 | |
| stenis
hehe du visste omn fra før | |
|
 | |
Tommy CARAVAN KING!

Antall Innlegg : 300 Registration date : 21.03.2008
 | Tema: Re: Kjærlighet jeg ikke glemmer Man 18 Aug 2008 - 21:05 | |
| Ja - Disse bilene er kuule. Selv har jeg prøvekjørt Messersmith.. Disse er også kuule med flyratt og og en tydelig flyinspirert "cockpit" Var litt morsom med den måten at den hadde en sacsh motor på 175kubikk. På denne hadde man 4 gir, men ingen revers!  Hvordan løser man det? Jo - med dobbelt sett av stifter ++, så starter man bare motoren den andre veien så har man 4 gir bakover også!! Uansett - det er unektelig litt spesiellt når man skal rygge inn på en parkeringsplass. Kvelte han motoren? Neida - Bare startet den andre veien... Fant ett bilde: http://encyclopedia.thefreedictionary.com/_/viewer.aspx?path=8%2F8c%2F&name=Messerschmitt_KR175_01.jpgmvh Tommy | |
|
 | |
numpsey CARAVAN KING!

| Tema: Re: Kjærlighet jeg ikke glemmer Man 18 Aug 2008 - 21:06 | |
| er vel hat jeg ikke glemmertråden jeg burde satt talboten i | |
|
 | |
Sten Rune Admin

| Tema: Re: Kjærlighet jeg ikke glemmer Man 18 Aug 2008 - 21:12 | |
| - numpsey skrev:
- stenis
hehe du visste omn fra før Har sett den og hørt om den røde ja... he he _________________ Sten Rune "Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti, men den vogna mi har je det godt i...." Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet) Chevrolet Suburban -95  | |
|
 | |
Camping Kai BARON!

Antall Innlegg : 2429 Registration date : 14.05.2007
 | Tema: Re: Kjærlighet jeg ikke glemmer Man 18 Aug 2008 - 21:56 | |
| - Tom RS skrev:
- Dette var min første, samme farge også mimre mimre mimre.... også hadde jeg nytt pioneer bilstereo med LED lys som blinka i takt med musikken. Hele 2x20W tror jeg det var. Om jeg var stolt - jepp, som en hana........ monterte nakkestøtter bak også selvfølgelig. Side skjørt og front spoiler ble satt på, sammen med hellakkering.
 Fet bil ,kunne tenkt meg en sånn men da hadde nok frua tilta. | |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Kjærlighet jeg ikke glemmer Man 18 Aug 2008 - 22:39 | |
| - Camping Kai skrev:
- Tom RS skrev:
- Dette var min første, samme farge også mimre mimre mimre.... også hadde jeg nytt pioneer bilstereo med LED lys som blinka i takt med musikken. Hele 2x20W tror jeg det var. Om jeg var stolt - jepp, som en hana........ monterte nakkestøtter bak også selvfølgelig. Side skjørt og front spoiler ble satt på, sammen med hellakkering.
 Fet bil ,kunne tenkt meg en sånn men da hadde nok frua tilta. Faktisk ikke så dum nei. Det var en slik spoiler og sideskjørt jeg satt på. Det ble gjort skikkelig så noe skjøt kunne mann ikke se. Og hele bilen ble lakkert i den fineste rødfarge.  |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Kjærlighet jeg ikke glemmer Man 18 Aug 2008 - 22:42 | |
| En bil som kan bli meeeget stilig den Asconaen.  |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Kjærlighet jeg ikke glemmer Man 18 Aug 2008 - 22:44 | |
| - Tom RS skrev:
- En bil som kan bli meeeget stilig den Asconaen.
 Tom RS det der, er jo den siste ascona'n, som spinner forran...... |
|
 | |
Sponsored content
 | Tema: Re: Kjærlighet jeg ikke glemmer  | |
| |
|
 | |
| Kjærlighet jeg ikke glemmer | |
|