CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Feste for reservehjul

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Lars
CAMPER
CAMPER
Lars


Male
Antall Innlegg : 41
Localisation : Hordaland
Registration date : 16.08.2008

Feste for reservehjul Empty
PosteTema: Feste for reservehjul   Feste for reservehjul Icon_minitimeMan 18 Aug 2008 - 9:59

Jeg skal montere feste for reservehjul inne i gasskassen. Er det noe spesielt jeg må tenke på i den forbindelse? Lengde på skruer? Diameter på skruer? Tetningsmasse?
Til Toppen Go down
Lars
CAMPER
CAMPER
Lars


Male
Antall Innlegg : 41
Localisation : Hordaland
Registration date : 16.08.2008

Feste for reservehjul Empty
PosteTema: Re: Feste for reservehjul   Feste for reservehjul Icon_minitimeTir 19 Aug 2008 - 11:22

Ingen som har vært borti dette? Er det bare å gi gass med drillen???
Ønsker som sagt å montere reservehjulet på bakveggen i gasskassen foran.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Feste for reservehjul Empty
PosteTema: Re: Feste for reservehjul   Feste for reservehjul Icon_minitimeTir 19 Aug 2008 - 11:35

Solo skrev:
Ingen som har vært borti dette? Er det bare å gi gass med drillen???
Ønsker som sagt å montere reservehjulet på bakveggen i gasskassen foran.


Svoger har gjort det på kjørevogna si....en Knaus forøvrig....men første bud må jo å hvere med sikkerhet å finne ut hva som ligger gjemt i den veggen...ingen ting mest sannsynelig....
Har du sett denne:

http://www.kabe.se/no/caravans/manufacturing/
Til Toppen Go down
joka
DIREKTØR!
DIREKTØR!
joka


Male
Antall Innlegg : 777
Age : 58
Localisation : Ibestad / Troms
Registration date : 17.06.2007

Feste for reservehjul Empty
PosteTema: Re: Feste for reservehjul   Feste for reservehjul Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 21:12

prøv om reservehjulet til bilen passer på vogna... da slipper du reservehjul..

reservehjul i gasskassa må jo festes skikkelig slik at det ikke kommer gjennom kassa ved bremsing...
gjennomgangsbolter med store skiver innvendig??
Til Toppen Go down
joka
DIREKTØR!
DIREKTØR!
joka


Male
Antall Innlegg : 777
Age : 58
Localisation : Ibestad / Troms
Registration date : 17.06.2007

Feste for reservehjul Empty
PosteTema: Re: Feste for reservehjul   Feste for reservehjul Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 23:19

Feste for reservehjul Hjulfeste

en slik kan vel også brukes... med øyekroker i bunnen av gasskassa..
slipper hull i vogna da..
Til Toppen Go down
ole
CARAVANER
CARAVANER
ole


Male
Antall Innlegg : 119
Age : 55
Localisation : Skien
Registration date : 19.07.2008

Feste for reservehjul Empty
PosteTema: Re: Feste for reservehjul   Feste for reservehjul Icon_minitimeFre 22 Aug 2008 - 1:57

joka skrev:
Feste for reservehjul Hjulfeste

en slik kan vel også brukes... med øyekroker i bunnen av gasskassa..
slipper hull i vogna da..

Hvem leverer en slik løsning da?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Feste for reservehjul Empty
PosteTema: Re: Feste for reservehjul   Feste for reservehjul Icon_minitimeFre 22 Aug 2008 - 5:58

Solo skrev:
Jeg skal montere feste for reservehjul inne i gasskassen. Er det noe spesielt jeg må tenke på i den forbindelse? Lengde på skruer? Diameter på skruer? Tetningsmasse?

Er du helt sikker på du vil ha det der????? husk hva det gjør med kuletrykket.....
Til Toppen Go down
joka
DIREKTØR!
DIREKTØR!
joka


Male
Antall Innlegg : 777
Age : 58
Localisation : Ibestad / Troms
Registration date : 17.06.2007

Feste for reservehjul Empty
PosteTema: Re: Feste for reservehjul   Feste for reservehjul Icon_minitimeFre 22 Aug 2008 - 17:28

ole skrev:
joka skrev:
Feste for reservehjul Hjulfeste

en slik kan vel også brukes... med øyekroker i bunnen av gasskassa..
slipper hull i vogna da..

Hvem leverer en slik løsning da?

dette er en stropp som brukes på bil-transportere...

http://www.gundersenmotorsport.com/divers_comp_utstyr.htm

koster 390 kr
Til Toppen Go down
Lars
CAMPER
CAMPER
Lars


Male
Antall Innlegg : 41
Localisation : Hordaland
Registration date : 16.08.2008

Feste for reservehjul Empty
PosteTema: Re: Feste for reservehjul   Feste for reservehjul Icon_minitimeFre 22 Aug 2008 - 23:02

Vegard skrev:
Er du helt sikker på du vil ha det der????? husk hva det gjør med kuletrykket.....
Nei, jeg er overhode ikke sikker. Er det en annen plass som er bedre egnet kanskje?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Feste for reservehjul Empty
PosteTema: Re: Feste for reservehjul   Feste for reservehjul Icon_minitimeFre 22 Aug 2008 - 23:04

Solo skrev:
Vegard skrev:
Er du helt sikker på du vil ha det der????? husk hva det gjør med kuletrykket.....
Nei, jeg er overhode ikke sikker. Er det en annen plass som er bedre egnet kanskje?

du får jo de festene til å feste hjulet under vogna, da lager du ingen hull, samt at du får vekta lavt, og mye mere riktig plassert.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Feste for reservehjul Empty
PosteTema: Re: Feste for reservehjul   Feste for reservehjul Icon_minitimeFre 22 Aug 2008 - 23:09

Vegard skrev:
Solo skrev:
Vegard skrev:
Er du helt sikker på du vil ha det der????? husk hva det gjør med kuletrykket.....
Nei, jeg er overhode ikke sikker. Er det en annen plass som er bedre egnet kanskje?

du får jo de festene til å feste hjulet under vogna, da lager du ingen hull, samt at du får vekta lavt, og mye mere riktig plassert.....

se her; http://www.kamafritid.se/produkt.asp?produkt_id=3

trykk Chassisdetaljer, og se på C17-22A
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Feste for reservehjul Empty
PosteTema: Re: Feste for reservehjul   Feste for reservehjul Icon_minitimeLør 23 Aug 2008 - 8:44

Vegard skrev:
Vegard skrev:
Solo skrev:
Vegard skrev:
Er du helt sikker på du vil ha det der????? husk hva det gjør med kuletrykket.....
Nei, jeg er overhode ikke sikker. Er det en annen plass som er bedre egnet kanskje?

du får jo de festene til å feste hjulet under vogna, da lager du ingen hull, samt at du får vekta lavt, og mye mere riktig plassert.....

se her; http://www.kamafritid.se/produkt.asp?produkt_id=3

trykk Chassisdetaljer, og se på C17-22A
Solo
Jeg hadde en vogn der reservehjulet satt originalt i gasskassa. Hvis du ser på linken som Vegard har satt inn er det feste C17-21 som var brukt i den.
Jeg ville ikke anbefale å ha reservehjulet i gasskassa med mindre du har ekstremt behov for å få mer vekt på kula.
På den vogna flyttet jeg reservehjulet under vogna bak akslingen med feste C17-22, en mye bedre løsning. Om du ikke har AL-KO understell må du bruke monteringssett C17-23 (Det har jeg forøvrig liggende til overs i garasjen etter ei anna vogn)
Til Toppen Go down
Lars
CAMPER
CAMPER
Lars


Male
Antall Innlegg : 41
Localisation : Hordaland
Registration date : 16.08.2008

Feste for reservehjul Empty
PosteTema: Re: Feste for reservehjul   Feste for reservehjul Icon_minitimeLør 23 Aug 2008 - 11:17

Takker for gode råd. Jeg har forsåvidt nok vekt på kula som det er og trenger ikke mer uten å måtte fordele en del bakover. På Kabe'n tror jeg det er BPW understell så da trenger jeg vel C17-12?

Anbefaler dere å feste det foran eller bak boogien? Kan jeg forresten velge?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Feste for reservehjul Empty
PosteTema: Re: Feste for reservehjul   Feste for reservehjul Icon_minitimeLør 23 Aug 2008 - 14:20

Solo skrev:
Takker for gode råd. Jeg har forsåvidt nok vekt på kula som det er og trenger ikke mer uten å måtte fordele en del bakover. På Kabe'n tror jeg det er BPW understell så da trenger jeg vel C17-12?

Anbefaler dere å feste det foran eller bak boogien? Kan jeg forresten velge?

vei draget ditt å vurder ut i fra det, men rett bak, er vel ingen dum tanke.....
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Feste for reservehjul Empty
PosteTema: Re: Feste for reservehjul   Feste for reservehjul Icon_minitimeTir 11 Aug 2009 - 19:02

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Feste for reservehjul Empty
PosteTema: Re: Feste for reservehjul   Feste for reservehjul Icon_minitimeTir 11 Aug 2009 - 22:40

Og akkurat den saken der har jeg sett på i katalogen til Max Fritid i dag. Sammen med Kabe brosjyra affraid affraid
Fy katta så gammal vogn jeg har geek geek
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Feste for reservehjul Empty
PosteTema: Re: Feste for reservehjul   Feste for reservehjul Icon_minitimeTir 11 Aug 2009 - 22:41

Er vogna for gammel for reservehjulholderen geek Neida, når du får på en slik holder blir vogna praktisk talt som ny Wink
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Feste for reservehjul Empty
PosteTema: Re: Feste for reservehjul   Feste for reservehjul Icon_minitimeTir 11 Aug 2009 - 22:47

ArneO skrev:
Er vogna for gammel for reservehjulholderen geek Neida, når du får på en slik holder blir vogna praktisk talt som ny Wink

Thi....hi....Måtte jo inn i de 09 mod. som stod der da. Phu....men lommeboka er for slunken gitt, men fikk en liten overraskelse over hvor flott interiøret var. Også har jeg vel en formening om hvordan neste vogn skal se ut.........Men det må bli en Royal det er sikkert....
Til Toppen Go down
Sponsored content





Feste for reservehjul Empty
PosteTema: Re: Feste for reservehjul   Feste for reservehjul Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Feste for reservehjul
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Reservehjul til 1999 modell Caravelair 460
» Feste zip markise på Ny Hobby
» klips til å feste gardin med?
» Ny vogn, feste(knapper) til fortelt over hjulene, montering?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TIPS & TRIKS-
Gå Til: