CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

tak tetning knaus

Go down 
AvInnlegg
Gjest
Gjest

tak tetning knaus Empty
PosteTema: tak tetning knaus   tak tetning knaus Icon_minitimeLør 28 Apr 2007 - 22:41

Hadde i dag vår vasken på vogna å fant dette på tettnings lista . Er det noen som har vert borti at listene bretter seg opp på denne måtten? Va kan en gjøre med dette. vogna er tett har nettopp komme fra service og tetthets kontroll . men det ha vore greit å fått fikset dette. er det noe stoff som en kan ha på som tetter ?

tak tetning knaus Dsc00507ii3
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male
Antall Innlegg : 15679
Registration date : 11.03.2007

tak tetning knaus Empty
PosteTema: Re: tak tetning knaus   tak tetning knaus Icon_minitimeLør 28 Apr 2007 - 23:19

høhhh merkelige greier det der.
terrostat eller butyl som er beregnet på vogner er det som skal brukes.
det er noen nummer på dette her men det får teknikern vår svare på, altså vegard, for han kan disse talla utenat.
jeg har sansynligvis villet tatt av lista og rettet eller skiftet den for å være sikker på å unngå problemer i fremtiden.
hvis det der har passert uten å være kommentert på verkstedet tror jeg nesten jeg kan garantere at den servicen har gått raskt og dette er oversett.
er jo ikke så gammel den vogna der så du kan risikere problemer med tetthetsgarantien hvis den ikke fikses
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

tak tetning knaus Empty
PosteTema: Re: tak tetning knaus   tak tetning knaus Icon_minitimeLør 28 Apr 2007 - 23:56

jrh

Glem butylen på vogner, i dag er det Terostat 2754 som er stoffet som skal brukes!!

(husker det tallet godt..... mitt første kjærlighetsbrev ble sendt til en adresse med postnr 2754....)

Vegard
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male
Antall Innlegg : 15679
Registration date : 11.03.2007

tak tetning knaus Empty
PosteTema: Re: tak tetning knaus   tak tetning knaus Icon_minitimeSøn 29 Apr 2007 - 0:00

Vegard skrev:
jrh

Glem butylen på vogner, i dag er det Terostat 2754 som er stoffet som skal brukes!!

(husker det tallet godt..... mitt første kjærlighetsbrev ble sendt til en adresse med postnr 2754....)

Vegard
ja det er terrostat jeg har brukt på mi, 2754
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

tak tetning knaus Empty
PosteTema: Re: tak tetning knaus   tak tetning knaus Icon_minitimeSøn 29 Apr 2007 - 0:04

Vegard skrev:
jrh

Vegard

Østerdalen?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

tak tetning knaus Empty
PosteTema: Re: tak tetning knaus   tak tetning knaus Icon_minitimeSøn 29 Apr 2007 - 8:13

Bubbe skrev:
Vegard skrev:
jrh

Vegard

Østerdalen?

Bubbe

I dag er jo masse av disse små-postkontorene borte, så jeg tror ikke det nummeret er i bruk lengre.... det ligger under 2750 nå, og det er jo Gran, På hadeland... dette var jo før en var blitt så stor at en speidet i andre kommuner...

Vegard
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

tak tetning knaus Empty
PosteTema: Re: tak tetning knaus   tak tetning knaus Icon_minitimeSøn 29 Apr 2007 - 9:44

Da fer jeg fare å få tak i de.... men synest at det er litt rart at jeg finner noe på ei vogn som var på service for 1 uke siden.... har vel kanskje vore litt mye stress hos noen caravan forhandlere i det siste ...........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

tak tetning knaus Empty
PosteTema: Re: tak tetning knaus   tak tetning knaus Icon_minitimeSøn 29 Apr 2007 - 9:47

bt

hei. hvilken modell er vogna di?
garanti?

numpsey
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

tak tetning knaus Empty
PosteTema: Re: tak tetning knaus   tak tetning knaus Icon_minitimeSøn 29 Apr 2007 - 10:06

Da fer jeg fare å få tak i de.... men synest at det er litt rart at jeg finner noe på ei vogn som var på service for 1 uke siden.... har vel kanskje vore litt mye stress hos noen caravan forhandlere i det siste ...........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

tak tetning knaus Empty
PosteTema: Re: tak tetning knaus   tak tetning knaus Icon_minitimeSøn 29 Apr 2007 - 14:14

numpsey.

Dette er en modell som kom i '04,og ser vel lik ut i dag og.

Vi hadde en '03,av samme fabrikat og betegnelse.

Så om han har fulgt servicene,og har garanti,så ville jeg fått det der utbedret.

På en campingvogn,så "lever" jo vegger og tak,og beveger seg litt både ved kjøring og ved fastligging.

På den Cabbyen vi hadde,en '98,555,kunne vi se at taket "reiste" flere mm. alt etter som det var varmt eller kaldt.Den ene timen kunne det mangle flere mm. mellom overskapet på kjøkkenet og taket,for så å bli så trangt mellom dem,noen timer senere,så overskapet lagde skrukker i takstuffingen.På de fleste vogner så ligger jo takplata løst i forhold til isoleringa,men ikke på Cabby.

Du kan gå inn i en Cabby fra noen år tilbake,og se små filtputer
som ligger som en buffer mellom innredning og innertaket.

I følge Pondus,så er dette problemet nå løst på et vis.Husker ikke akkurat hva han nevnte,da vi snakket om nettopp dette på NCC.

Ta en titt på din og.

Og angående denne Knausen her,så ville jeg ikke begynt med noen utbedringer selv, om jeg hadde garanti.Skulle man få et fuktproblem,er det ikke noe sjakktrekk å ha mekka og jukka selv oppå der.

Og hva har fabrikken brukt av tetningsmiddel ? Hvordan vil det påvirke tetningen om man dytter inn noe annet enn det fabrikken opprinnelig har brukt ? Tenker på hvordan forskjellige stoffer kan påvirke hverandre.Er ingen kjemiker,men tanken bare slo meg.

Når man er forsiktig med vaskemidler o.l.,burde man kanskje og tenke noen tanker rundt dette og,før man gyver løs med reparasjoner selv.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

tak tetning knaus Empty
PosteTema: Re: tak tetning knaus   tak tetning knaus Icon_minitimeSøn 29 Apr 2007 - 15:13

Joda jeg har garanti enda på vogna så det er vel egentlig litt dumt å begynne
men noe selv... fer vel ta en tur til forhandler.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

tak tetning knaus Empty
PosteTema: Re: tak tetning knaus   tak tetning knaus Icon_minitimeSøn 29 Apr 2007 - 16:39

BT skrev:
Joda jeg har garanti enda på vogna så det er vel egentlig litt dumt å begynne
men noe selv... fer vel ta en tur til forhandler.

Hei

Er det garanti på vogna, så ikke rør noe selv!!! du vil da lett miste garantiens ansvar om det seinere skjer noe.

Vegard
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

tak tetning knaus Empty
PosteTema: Re: tak tetning knaus   tak tetning knaus Icon_minitimeSøn 29 Apr 2007 - 17:39

Dette går vel på tetthets garantien og den gjelder vel i 5 år på knaus ?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

tak tetning knaus Empty
PosteTema: Re: tak tetning knaus   tak tetning knaus Icon_minitimeSøn 29 Apr 2007 - 17:51

BT

det bør jo gå på denne garantien, for utbedring kan muligens være avgjørende for om vogna holder seg fremtidig tørr

Vegard
Til Toppen Go down
Sponsored content

tak tetning knaus Empty
PosteTema: Re: tak tetning knaus   tak tetning knaus Icon_minitime

Til Toppen Go down

tak tetning knaus
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Knaus 680 UFK